Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snellie schreef:
26 aug 2021 17:44
Zo'n elfduizend statushouders wachten in asielzoekerscentra op woonruimte in Nederland, meldt het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) donderdag. Bron: Nu.nl

Hoeveel Nederlanders er op woonruimte wachten wordt niet verteld.


Maar dat was slechts een reactie waarom de Afganen nu niet in een AZC terecht kunnen, maar dus elders ondergebracht moeten worden.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat heeft met veel meer zaken te maken dan met een relatief klein aantal statushouders. Voor de sociale huursector is de hoofdreden het overheidsbeleid, dat er door de VVD al tientallen jaren op gericht is om sociale huur alleen toe te staan voor de (aller)laagste inkomens, voor de rest zou "de markt" de oplossing moeten zijn. Het ontbreekt volledig aan een beleid voor volkshuisvesting. Voor pensioenfondsen is de middenhuursector ook niet meer aantrekkelijk.
Een ander punt van belang is de gezinsverdunning (zie mijn reactie in een ouder topic), van 3,56 naar 2,16.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
26 aug 2021 17:51
Feit blijft wel dat vele woningzoekenden steeds langer moeten wachten op een betaalbare woning.
Dat is een feit ja en ook wat hieronder wordt gezet.

Maar ja, zij krijgen met voorrang een huis , dus ik snap al die protesten wel.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar thee vind ik eigenlijk een leuker onderwerp voor de huiskamer, zeker als er ongebruikelijke doorten wordt geserveerd :mrgreen:. Zou breien soms familie zijn van Schijndelse Riet?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
26 aug 2021 17:47
snellie schreef:
26 aug 2021 17:44
Zo'n elfduizend statushouders wachten in asielzoekerscentra op woonruimte in Nederland, meldt het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) donderdag. Bron: Nu.nl

Hoeveel Nederlanders er op woonruimte wachten wordt niet verteld.


Maar dat was slechts een reactie waarom de Afganen nu niet in een AZC terecht kunnen, maar dus elders ondergebracht moeten worden.
Ik stel Oezbekistan, Turkmenistan of Tadzjikistan voor. Die landen zijn een stuk groter en hebben meer plaats. Plus, dan hoeven ze niet zo ver te reizen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oftewel. “Not in my backyard”.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Niks mis mee, de jongeren in ons land willen ook graag een huisje hebben en opvang in de regio is ook voor dat volk het beste.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
26 aug 2021 18:26
Oftewel. “Not in my backyard”.
Nou ja, naar mijn mening horen ze hier sowieso geen voorrang te krijgen op eigen ingezetenen en moet de bedoeling altijd blijven ze zo snel mogelijk terug te krijgen naar hun eigen regio, zodat ze ook een toekomst daar kunnen opbouwen. En heel eerlijk, als hier mensen aan de macht komen die het volk onderdrukken, dan zou ik proberen legaal het land uit te gaan, naar een land met een vergelijkbare cultuur en klimaat. Een buurland ofzo.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Erthanax schreef:
26 aug 2021 18:13
Maar thee vind ik eigenlijk een leuker onderwerp voor de huiskamer, zeker als er ongebruikelijke doorten wordt geserveerd :mrgreen:. Zou breien soms familie zijn van Schijndelse Riet?
Deze Riet kende ik niet. Gifmengster uit de jaren zestig? Vast een interessant verhaal uit onze rechtsgeschiedenis.

Aanstaande maandag seizoen twee op tv over de Arnhemse Villamoord. Vermoedelijk de grootste dwaling in het Nederlandse strafrecht ooit:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b6ac881a/

https://kro-ncrv.nl/programmas/villamoord

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Zeer ontluisterend idd. Wat een dwaling, wat een afschuwelijke " ondervragingen " ook door die wouten.
Vanavond de slotaflevering op NPO 2 om 22.35u. (het was al op NPO2)
Maandag een nieuwe serie.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
26 aug 2021 14:48
Asterix en Obelix is natuurlijk een heel herkenbare strip, en je weet aan het begin van elk nieuw verhaal hoe het gaat aflopen. Dat maakt het juist zo vermakelijk :D
Lekker everzwijn eten:JAMMIE!!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Techneut71 schreef:
26 aug 2021 13:23
Alleen de vraag is... laten die ouders dan echt flinke steken vallen, of is dit alleen het beeld dat bv Jablan heeft?
Zoals al eerder werd opgemerkt, we horen hier maar 1 kant van het verhaal.
En die veer mag ie zelf steken, hij hoeft niet hier op het forum nog om extra veren te vragen (en dan boos te worden als er mensen vraagtekens zetten)
Die vraagtekens zijn niet erg, maar als je alles drie keer hebt herhaald, nog een keer uitgelegd en men nog steeds vasthoudt aan de ingenomen positie, dan komt de ergernis vanzelf mee.

snellie schreef:
26 aug 2021 16:19
Iemand nog een kopje thee? Met verse munt uit eigen tuin?
Heb je kersenbloesemthee?
Als je hem maar niet bij Lidl hebt gekocht
Nijogeth schreef:
26 aug 2021 18:56
Nou ja, naar mijn mening horen ze hier sowieso geen voorrang te krijgen op eigen ingezetenen en moet de bedoeling altijd blijven ze zo snel mogelijk terug te krijgen naar hun eigen regio, zodat ze ook een toekomst daar kunnen opbouwen.
Geen voorrang staat gelijk aan vele jaren extra met een heel gezin op een kamer en gedeeld sanitair. Overigens geven de cijfers je ongelijk: er zijn zoveel voorrangsgroepen, dat ook een verblijfstatus geen garantie op vlotte huisvesting is.
Terug naar eigen regio is leuk bedacht, maar nu met Afghanistan zie je het manco van militaire aanwezigheid: geen stabiliteit en daarmee geen toekomstperspectief. Of dichterbij, voormalig Joegoslavië. Inmiddels 26 jaar 'vrede', maar alleen in Slovenië en Kroatië gaat het redelijk tot goed. In alle overige gebieden is een toekomst opbouwen alleen mogelijk als je voldoende geld hebt en de juiste connecties. Het hele bestuur vertoont sterke overeenkomsten met een mafia-organisatie. Wie kan, vertrekt.
Nijogeth schreef:
26 aug 2021 18:56
En heel eerlijk, als hier mensen aan de macht komen die het volk onderdrukken, dan zou ik proberen legaal het land uit te gaan, naar een land met een vergelijkbare cultuur en klimaat. Een buurland ofzo.
Een extra reden om vast te houden aan een dubbele nationaliteit, zodat je altijd ergens anders heen kunt.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

jablan schreef:Die vraagtekens zijn niet erg, maar als je alles drie keer hebt herhaald, nog een keer uitgelegd en men nog steeds vasthoudt aan de ingenomen positie, dan komt de ergernis vanzelf mee.
Herkenbaar.. Kijk nu eens goed in die spiegel!!!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
26 aug 2021 21:06
Herkenbaar.. Kijk nu eens goed in die spiegel!!!
Weer eens een totaal overbodige reactie van je Angel. Zodra ik niets zeker weet, staat dat erbij. Als mijn info niet klopt, geef ik dat toe. Maar over ons leven laten we ons door niemand iets vertellen, want zouden we dat wel doen, zouden we allang niet meer in leven zijn. En jij ook verder een fijne dag.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
26 aug 2021 21:17
Als mijn info niet klopt, geef ik dat toe.
Met alle respect Jablan: was het maar waar. Het tegendeel heb je helaas vaak genoeg bewezen op dit forum. En dat verklaart deels ook het tegengas watje krijgt.

Dit soort zaken worden bij mij thuis overigens gewoon in de huiskamer besproken, dus neem ik aan dat dat ook hier kan :wink:

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toch eigenlijk heel wonderlijk, zacht gezegd, dat die onderzoeksleider nu docent is op de politieschool over ondervragingstechnieken. En diezelfde figuur deed ook de ondervraging in de Puttense moordzaak, las ik.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
26 aug 2021 22:06
Met alle respect Jablan: was het maar waar. Het tegendeel heb je helaas vaak genoeg bewezen op dit forum. En dat verklaart deels ook het tegengas watje krijgt.
Om je geheugen op te frissen: Legitimatieplicht op vakantie.
Open vraag, alleen tegengas en dat was het eerste topic nadat ik jarenlang sporadisch heb gereageerd.
De uitkomst: iedereen komt weer braaf aanzetten met de juiste papieren of kopieën.

Waarmee ik aan wil geven, dat je als groep er collectief naast kunt zitten.

*

@Lady: Als dezelfde onderzoeksleider nu in twee zaken buiten de wet heeft gewerkt, zou je verwachten dat al zijn zaken uit het archief worden gehaald en opnieuw bekeken.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
27 aug 2021 08:12
Moneyman schreef:
26 aug 2021 22:06
Met alle respect Jablan: was het maar waar. Het tegendeel heb je helaas vaak genoeg bewezen op dit forum. En dat verklaart deels ook het tegengas watje krijgt.
Om je geheugen op te frissen: Legitimatieplicht op vakantie.
Ik neem aan dat je het niet erg vind dat ik geen 14 pagina's van een topic uit 2019 door ge spitten om te kijken wat daar gebeurd zou zijn? Uit de omschrijving die je er zélf over geeft, is al duidelijk op te maken dat het geen weerlegging is van datgene wat ik schreef. En nee, ik ga echt niet linken naar allerlei topics waar het omschreven gedrag zichtbaar is (of was, want er is genoeg gedelete door de mods). Het is voor jou en mij en ongetwijfeld heel wat anderen hier ruimschoots duidelijk genoeg waar ik het over heb.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

jablan schreef:Als mijn info niet klopt, geef ik dat toe.
Dat is echt een heel grove leugen, zoals Moneyman ook al aanhaalt. Dit zal ik ongetwijfeld weer niet van de mods mogen zeggen maar het is gewoon de waarheid en iedereen hier weet dat ook.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
27 aug 2021 09:21
Want als jij het zegt is het gewoon de waarheid? :o
Nee, natuurlijk niet. Maar als het voor iedereen zichtbaar op het forum gebeurt is het wél de waarheid.

Plaats reactie