Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de Alpen ben ik eens nogal dringend naar het hek begeleid door een flinke ram. Hij kwam met de kop naar beneden recht op me aflopen. Heel rustig, maar onverzettelijk. De aanblik van de hoornplaten op zijn kop, de enorme gekrulde hoorns en de hele kudde in een driehoek erachteraan maakten duidelijk dat de enige keus was in de aangegeven richting door te lopen. Echt bedreigend was het niet, wel heel duidelijk.

De enorme stier in een Engels weiland vond ik veel bedreigender. Hij stond doodstil, maar volgde mij strak aankijkend met zijn kop, terwijl ik over het voetpad aan de goede kant van het hek zijn weiland passeerde. Priemende blik, neusring, damp uit zijn neusgaten, en dat op goed 10 meter achter een weinig solide hek. Toen was ik opgelucht dat ik achter de boomsingel uit zicht raakte.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik ben ooit met de schrik weggekomen van een boze zwaan. Had niet in de gaten dat een deel van de vijver geen hek had. Voelde ineens een 'aanwezigheid' van de zwaan. Ik kon net op tijd achter het omheinde gedeelte komen. De aanblik van die boze zwaan met gespreide vleugels op een paar centimeter van me af zal ik niet snel vergeten. Sindsdien houd ik niet meer van zwanen😅
De zwaan in kwestie was al eerder agressief geweest. Ik hoorde dat ie enkele maanden later na nog een incident uit de vijver weggehaald is.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
31 jan 2022 22:11
In de Alpen ben ik eens nogal dringend naar het hek begeleid door een flinke ram. Hij kwam met de kop naar beneden recht op me aflopen. Heel rustig, maar onverzettelijk. De aanblik van de hoornplaten op zijn kop, de enorme gekrulde hoorns en de hele kudde in een driehoek erachteraan maakten duidelijk dat de enige keus was in de aangegeven richting door te lopen. Echt bedreigend was het niet, wel heel duidelijk.

De enorme stier in een Engels weiland vond ik veel bedreigender. Hij stond doodstil, maar volgde mij strak aankijkend met zijn kop, terwijl ik over het voetpad aan de goede kant van het hek zijn weiland passeerde. Priemende blik, neusring, damp uit zijn neusgaten, en dat op goed 10 meter achter een weinig solide hek. Toen was ik opgelucht dat ik achter de boomsingel uit zicht raakte.
Over loslopend vee op de weg gesproken.
In Aussieland kom je dat op veel kleinere wegen tegen,en dan staat er een waarschuwingsbord met daarop "cattle ahead"
Een boer had humor en zette een bord neer met daarop "beaf ahead".

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb eens jaren en jaren geleden door een weiland vol met koeien moeten struinen, omdat we onze kat kwijt waren en ik dacht dat ik hem, voorbij dat weiland onder een trailer zag zitten. Geen andere manier om daar te komen. Stug doorlopen en ze niet aankijken. Ze duwden me zowat vooruit.

Toen na dat weiland op de grond zitten en mijn kat lokken, dat lukte uiteindelijk, maar even zo vrolijk moest ik door dat weiland terug, klimmend over de hekken met een kat onder mijn arm geklemd.

Dan zijn een paar beren op de weg helemaal niets.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag precies 69 jaar geleden hadden we de grote watersnoodramp , in de nacht van 31 januari op 1 februari 1953 .
Noordwesterstorm i.c.m springtij.
Geweldig dat we nu die stormvloedkeringen hebben. 🚩🚩🚩

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, ruim een meter water in de gang op de benedenverdieping. Wij woonden op de eerste verdieping.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vast wel.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Hoop dat die Tijger hard kan brullen, dan gaat corona misschien wel van pure schrik weg.
Kan die tijger er dan meteen voor zorgen dat Eindhoven niet meer aan zee ligt? https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/403 ... r-rob-trip

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Laat Eindhoven maar lekker aan zee liggen. Is het strand niet meer zo ver weg.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Rob Trip denkt een eeuw vooruit. ;-)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
01 feb 2022 19:03
GELUKKIG NIEUWJAAR
Chinees Nieuwjaar: kan het jaar van de Tijger corona verjagen? - https://nos.nl/l/2415301
Niks gelukkigs aan, want hierdoor moet ik een week langer wachten op mijn Hidiz AP80 Pro X audiospeler. Ze gaan daar allemaal lekker op familiebezoek enzo, dat hele land is een volle week gesloten voor zaken.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach ... wij zijn op zoek naar een nieuwe laptop in het betere segment met 17 inch scherm. Het is of een van de laatste gaming apparaten of wachten totdat de volgende container een keer aankomt.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Uitwijken naar omringende Aziatische landen heeft ook weinig zin, aangezien ze daar ook nieuwjaar vieren. Dat noemen ze (volgens Koreaanse kennissen) geen Chinees nieuwjaar maar "Lunar New Year"
Nieuwjaar volgens de maankalender dus,
daar heeft China geen monopolie op....

Voordeel van langer op iets wachten is vaak dat je er dan nog blijer mee bent als het er eenmaal is😇

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb feest vandaag. Tweede achterkleinzoon geboren.

Moeder en kind maken het goed. Vader overigens ook😁.🍾🎂

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gefeliciteerd.:-)

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Achterkleinkind! gefeliciteerd,
Mag ik heel beleefd vragen hoe oud u bent?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat vraagt men niet aan een Lady, hoe beleefd ook. 😁

Bedankt voor de felicitaties.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

:oops: :D

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Met schoonkleindochter is het ook prima.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gefeliciteerd!

Plaats reactie