Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
09 mei 2022 11:45
In het verleden werden kinderen 'achter het behang geplakt'. Aangezien mensen steeds vaker gesauste muren hebben, zijn ze blijkbaar vervangen door 'in de kliko' gooien.
Precies :D .Ik snap sowieso het verband niet tussen een familie die dus geen toeslagen krijgt en het kliko verhaal.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

De intonatie is totaal niet grappig, het kind wordt ook steeds angstiger. Ik ben tegen overbescherming maar je kind dagelijks totaal affakkelen is wel echt iets anders.

Lowieze: je hebt gelijk, ik dwaal enigszins af van het algemene onderwerp. In mijn hoofd legde ik verband tussen financiële situatie en moeders die thuisblijven voor de kinderen omdat ze liever bij de kinderen zijn dan meer geld verdienen. Alleen is in dit geval die liefde behoorlijk aangedikt en zie je in de praktijk een nare moeder. Die ook nog eens de 2 jongere kinderen beter behandelt dan de oudste.
Ik ga contact opnemen met veiligthuis voor advies.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Vergis je niet:
op jaarbasis worden er zo.n 120.000 kinderen mishandeld, fysiek/ verwaarlozing/ geestelijk.
Dat zijn er zo.n 2.5 per week. :shock:
Ieder jaar sterven er zo.n 35-40 kinderen door wat voor mishandeling dan ook.
Daar lopen bij mij de koude rillingen over het lijf.
Nooit wegkijken ___ melden !!!!
Helaas is jeugdzorg niet altijd even adequaat of competent genoeg.
Het is in - en intriest.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Helaas is jeugdzorg niet altijd even adequaat of competent genoeg.
Precies! Voor mij genoeg reden om niet meteen contact te zoeken met die club. Gewoon eerst voorzichtig het gesprek aan gaan met de ouders. Kan best zijn dat moeder zich niet eens bewust is dat ze op het oudste kind anders reageert dan op de andere kinderen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
09 mei 2022 13:26
Vergis je niet:
op jaarbasis worden er zo.n 120.000 kinderen mishandeld, fysiek/ verwaarlozing/ geestelijk.
Dat zijn er zo.n 2.5 per week. :shock:
Het is nog erger dan dit... want het is vaak niet eenmalig (dan zou jouw berekening van "x per week" kloppen), maar het is doorlopend... het is dus nog véél erger...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
09 mei 2022 13:26
Vergis je niet:
op jaarbasis worden er zo.n 120.000 kinderen mishandeld, fysiek/ verwaarlozing/ geestelijk.
Dat zijn er zo.n 2.5 per week. :shock:
Ieder jaar sterven er zo.n 35-40 kinderen door wat voor mishandeling dan ook.
Daar lopen bij mij de koude rillingen over het lijf.
Nooit wegkijken ___ melden !!!!
Helaas is jeugdzorg niet altijd even adequaat of competent genoeg.
Het is in - en intriest.


Ik las laats een artikel in de krant van een kindje van 3 weken waarvan de moeder het bewust op de grond gooide, daar krijg je de rillingen van. Kindje had ( hij /zij ,dat weet ik niet meer) een stel gebroken ribbetjes en hersenletsel....wat een begin. Vreselijk , van mij mogen ze dit soort mensen voor altijd opsluiten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb niks met katten.:-) leuke honden video?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

We mogen ook weleens even serieus zijn.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik_weet_niet_alles schreef:
08 mei 2022 23:38
Wat zou u zeggen als de kinderen later zeggen dat zij niet willen betalen voor de AOW van de ouderen. Zij hebben er toch niet om gevraagd dat ouderen niet meer kunnen of willen werken?
Onzinnige vergelijking natuurlijk. Als ik de keuze had tussen 18 blijven of ouder worden, dan had ik voor 18 blijven gekozen. De keus tussen wel of geen kinderen is er wel.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
09 mei 2022 12:04
Maar ik ben wel van mening dat kinderen niet van suiker zijn en best geleerd mogen worden dat ondanks dat we in een fantastisch land wonen, de echte wereld er minder rooskleurig uitziet. Ik ken ouders die hun kinderen zelfs op de middelbare school nog met de auto voorrijden als het regent. Nou, die van mij gingen al vroeg op de basisschool door wind en regen. Nooit gezeur over gehad (ja, maar als papa meegaat wordt papa ook nat jongens dus papa blijft lekker thuis.) Ik had echt een bloedhekel aan die schoolpleinouders welke een karikatuur van zichzelf waren, en helaas zijn de tiepetjes gebaseerd op de omgeving waar ik woon. brrrrrrrrrr
Haha, ik snap wel wat je bedoelt. Van die jongens die van de ouders bij hun 16e verjaardag meteen de duurste scooter kregen en op hun 18e een eigen auto, allemaal zodat ze naar school konden. Eentje woonde bij mij in dezelfde straat, op 10 minuten fietsen van het gymnasium. Maar, ik heb m nooit op de fiets gezien.

Zijn moeder stond ook altijd aan de basisschool met de auto. Maar toen we met een groep jongens uit de klas naar Renesse gingen, kon er niemand rijden. Dan moest ie maar wat andere dingen regelen en toen was er paniek. Want hoe moest hij nou zoveel bier regelen en hoe kwam ie aan het geld, want hij werkte niet zoveel als de rest. Dus heb ik het bier maar geregeld, ik werkte namelijk 20 uur per week bij de Appie Heijn, dat was in 2 minuten geregeld, gewoon de container aan de achterdeur gezet en de kratten eraf en in de auto.

Wat dat betreft waren mijn ouders het tegenovergestelde. Toen ik in groep 1-3 zat, werkte mijn moeder bij een peuterspeelzaal. Op de dagen dat zij werkte werd ik tussen de middag opgehaald door een nichtje van haar. Op een dag kon zij niet maar was die dat vergeten door te geven en toen ben ik door de wijk gaan wandelen. Juffrouw van groep 1 zag me lopen, belde in paniek mijn moeder op. Die zei 'ga eens naar het voetbalveldje, daar zal ie wel heen zijn'. En daar was ik, een beetje verveeld zonder bal en niemand om mee te voetballen. Mijn moeder wist altijd waar ik was, zelfs als ik het niet zei.

Dat werd toen ik ouder was toch wel enigszins vervelend. Gingen we op ons 14e na school naar een soort jeugdplek, die was tot 2 uur in de nacht open. En dan moest ik direct naar huis (nooit een tijd gezegd, gewoon 'als het gesloten is dan kom je naar huis'. Kwam ik om 3 uur in de nacht thuis en dan was het de ochtend erna meteen 'waar ben jij nog geweest?' en dan kwam ik er niet af met dat het uitgelopen was. Dan kwam het kruisverhoor van mijn vader. 'hoe heet ze, hoe ziet ze eruit, wat heb je gedaan en was het lekker?'. Toen vond ik het vervelend, nu vind ik het schitterend dat ze allebei zo relaxed eronder waren en eigenlijk nooit heel moeilijk deden. Dat heeft me uiteindelijk ook de goede kant op geduwd in de periode dat het heel slecht met me ging.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Van het ene uiterste naar het andere zogezegd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Nijogeth schreef:
09 mei 2022 16:59
Ik_weet_niet_alles schreef:
08 mei 2022 23:38
Wat zou u zeggen als de kinderen later zeggen dat zij niet willen betalen voor de AOW van de ouderen. Zij hebben er toch niet om gevraagd dat ouderen niet meer kunnen of willen werken?
Onzinnige vergelijking natuurlijk. Als ik de keuze had tussen 18 blijven of ouder worden, dan had ik voor 18 blijven gekozen. De keus tussen wel of geen kinderen is er wel.
Het gaat erom dat er forumleden zijn die niet willen betalen voor andermans kinderen, waarom zouden deze kinderen dan wel moeten betalen voor onbekende ouderen?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Is opvang niet luxe? Dus iemand die een halve eeuw gewerkt heeft moet betalen voor opvang voor kinderen, zodat hij zijn eigen pensioen kan krijgen waar hij zelf voor gewerkt heeft? Volgens mij klopt er dan iets niet.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Onkruid71 schreef:
09 mei 2022 18:25
Is opvang niet luxe? Dus iemand die een halve eeuw gewerkt heeft moet betalen voor opvang voor kinderen, zodat hij zijn eigen pensioen kan krijgen waar hij zelf voor gewerkt heeft? Volgens mij klopt er dan iets niet.
U vergeet dat voor de AOW niets wordt opgebouwd, hiervoor geldt het omslagstelsel. Alle werkende betalen gezamenlijk de AOW. Als er geen of weinig kinderen komen zal door de vergrijzing de AOW onbetaalbaar gaan worden en iedereen weet dan dat de AOW zal worden verlaagd. Kinderen zullen hoe dan ook nodig zijn om onze welvaart in stand te houden.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ZeerPrivé schreef:
09 mei 2022 12:04
Lady1234 schreef:
09 mei 2022 11:53
Van woorden die opgeschreven worden hoor je de intonatie van die zin niet.
Maar dat telt ook voor de opmerking van @lisa29 hierover. Geen intonatie, geen mimiek. Bovendien kan zij de woorden anders ontvangen dan het kind.
Ik kende ooit iemand die als de kinderen wat vervelend/ondeugend waren riep"moet je een bijl in je rug?"
Die kinderen lagen dubbel van het lachen, zeiden "daar heb je papa weer met zijn bijl" maar gedroegen zich wel een stuk beter daarna.
`t Is maar net hoe het gebracht wordt toch?
En wat de echte intentie is.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
09 mei 2022 14:58
Ik heb niks met katten.:-) leuke honden video?
Allebei leuk!

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

scharrelschipper schreef:
09 mei 2022 19:25
ZeerPrivé schreef:
09 mei 2022 12:04
Lady1234 schreef:
09 mei 2022 11:53
Van woorden die opgeschreven worden hoor je de intonatie van die zin niet.
Maar dat telt ook voor de opmerking van @lisa29 hierover. Geen intonatie, geen mimiek. Bovendien kan zij de woorden anders ontvangen dan het kind.
Ik kende ooit iemand die als de kinderen wat vervelend/ondeugend waren riep"moet je een bijl in je rug?"
Die kinderen lagen dubbel van het lachen, zeiden "daar heb je papa weer met zijn bijl" maar gedroegen zich wel een stuk beter daarna.
`t Is maar net hoe het gebracht wordt toch?
En wat de echte intentie is.
De opmerkingen in mijn geval waren echt bedoeld om pijn te doen. Het kind gaat ook steeds minder snel naar haar moeder toe omdat hun relatie verslechtert. Dus je hebt gelijk, het ligt eraan hoe het gebracht wordt en wat de echte intentie is. In dit geval een moeder die het liefste van haar lastige kind af wil. En dat vind ik sneu voor het kind maar ergens ook voor de moeder.

Ik heb geen hondenvideo's maar vandaag las ik een artikel dat we in mei ons gazon niet moeten maaien.
Maai mei niet, oftewel maai niet in de maand mei. Zodat er meer bloemen zijn waardoor de bijen aangetrokken worden. Zij helpen op hun beurt weer bij het in bloei zetten van de rest van de natuur. Als ik het artikel een beetje begrepen heb. Kun je de tijd van grasmaaien aan iets leukers besteden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vast👍 maar hier is daarstraks nog gemaaid hoor, ga er geen bende van maken.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

fonsflons schreef:
09 mei 2022 21:07
Ik heb zo'n robotje dat voor me maait.
Wat decadent. :wink:

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het oppervlak aan tuinen is ongeveer 30.000 hectare waarvan 40% is betegeld. Laat van die niet betegelde 18.000 hectare nou eens de helft gras zijn, dan gaat het om een gazonnetje van 9.000 hectare. Dat lijkt heel wat, echter...

Het oppervlak aan agrarisch grasland is 900.000 hectare. Dat is andere koek. Als die postzegelgazonnetjes vormen samen dus 1% van die industriële raaigrasplantages. Ik ben nogal skeptisch of het niet maaien van bv de helft van die gazonnetjes veel zoden aan de dijk zet.

Denk nu niet, waarde forumvrinden, lieve forumvriendinnen, dat de natuur in het algemeen en de stadsnatuur in het bijzonder mij geen zier interesseert, integendeel.

Juist vandaag viel mij op hoeveel vlies-, net- en tweevleugeligen zich vlak boven mijn vorige week gemaaide stukje gras ophielden. Reeds op jonge leeftijd raakte ik geïnteresseerd in al wat groei en bloeit en ons altijd weer boeit (met dank aan dr. Fop I. Brouwer). Juist daarom verblijdden mijn lieve ouders mij op mijn negende verjaardag met een exemplaar van het destijds toonaangevende standaardwerk Vlinders en andere insecten in kleuren (door dr. W.P. Postma) en natuurlijk een door mijn moeder zelf gebakken voortreffelijke taart (met dank aan dr. Oetker). Het boekje is nog steeds in mijn bezit.

Plaats reactie