Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

breien schreef:
27 apr 2022 08:21
Advies voor de kopers op de vrijmarkt
Het is verstandig om de N.A.W. gegevens en telefoonnummer van de verkoper te vragen.
Iedereen heeft recht dat het product conform is. In het eerste half jaar na aankoop moet de verkoper bewijzen dat het product conform was bij aankoop indien er gebreken zijn.
Dit geldt ook voor troep.
Leuk bedacht maar deze regeling geldt niet voor consumenten onder elkaar maar alleen tussen een ondernemer en consument.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan zijn die zes maanden m.i.v. 27-04-2022 nog verlengd naar een jaar ook. 😄

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@breien: Geldt dat dan ook voor troep van 50 cent of 1 euro🤔🙃

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je troep koopt en troep krijgt is dat conform de verwachting, of mis ik iets?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oftewel, compleet conform.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Oftewel: om alle risico's te vermijden de oude dingen direct afvoeren naar de vuilnisverzamelaars.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan, het is duidelijk dat jij de Hollandse knieperigheid en gulheid niet kent. ;)

Als het 2 centen op kan leveren: verkoop het. Als het zelfs dat niet oplevert: doneer het aan de kringloop.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

witte angora schreef:
27 apr 2022 13:59
Jablan, het is duidelijk dat jij de Hollandse knieperigheid en gulheid niet kent. ;)

Als het 2 centen op kan leveren: verkoop het. Als het zelfs dat niet oplevert: doneer het aan de kringloop.
Ik begin nu te twijfelen aan mijn identiteit 😂
Nu ben ik sowieso niet Hollands maar Nederlands, maar ik gooi toch regelmatig dingen weg ipv verkopen/doneren🙈
Vooral als iets echt stuk is trouwens, maar ik geef eerder iets weg dan dat ik het verkoop.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb nog nooit iets op een vrijmarkt of via marktplaats verkocht, gekocht trouwens ook niet.

Als ik iets niet meer wil hebben, geef ik het weg. Is het stuk, gaat het in de kliko.

Bij mijn verhuizing een paar jaar geleden heb ik mijn hele boeken collectie aan een steunstichting van een kerk gegeven. Werden daar verkocht om met de opbrengst onderhoud te kunnen plegen. Prima.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik herken me helemaal niet in het geschetste beeld van de 'Hollander'. Veel goede spullen geef ik al jaren gewoon weg aan buren, vrienden en kennissen. Spullen waar ik niemand voor weet, laat ik ophalen door de kringloop. Op een enkel boek na dat ik nog heb, heb ik jaren geleden al mijn boeken ook weggegeven (maar zeker niet aan de kerk).

Alleen zaken als t.v.'s, smartphones e.d. en grote meubelstukken als kasten e.d. verkoop ik nog op Marktplaats.

Oh, en ik heb wel spulletjes verkocht op de vrijmarkt samen met mijn kinderen toen zij nog klein waren. Ze vonden het prachtig. En ik heb ze meteen wat praktijklesjes over (onder)handelen gegeven. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 27 apr 2022 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die kerk, was voor mij gewoon het makkelijkste. Vlakbij familie die het inpakken bij mij verzorgde en het vervoer en de afgifte. Misschien hebben ze een paar gaten in het dak mee kunnen dichten. Het was nogal een collectie. Maar ik had alles gelezen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
27 apr 2022 21:33
Ik herken me helemaal niet in het geschetste beeld van de 'Hollander'.
Ga maar eens babbelen met een willekeurige eigenaar/beheerder van een kringloopwinkel. :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik heb dit jaar dozen vol weggegeven, kleding, schoenen, boeken, prullaria, make-up, speelgoed , knuffels , servies, bestek, glazen etc etc , naar de kleding- spullen- en voedselbank .

Iedere week voedselbank, 1 keer in de 14 dagen , kleding en spullenbank.
Alles weg ! Heerlijk voor die mensen! Ze krijgen het voor niets.
Bij de Kringloop moeten ze toch nog betalen voor spullen.
Nu heb ik nog 3 tassen vol boeken staan. Deze breng ik nu naar Terre des Hommes.
En nog steeds heb ik een volle boekenkast :D .

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
27 apr 2022 21:46
ZeerPrivé schreef:
27 apr 2022 21:33
Ik herken me helemaal niet in het geschetste beeld van de 'Hollander'.
Ga maar eens babbelen met een willekeurige eigenaar/beheerder van een kringloopwinkel. :wink:
Ik kom daar nooit, dus wat zou ik dan te horen krijgen?

Oh, ik weet het al. Daar zal hetzelfde gebeuren als op MP, 20 euro bieden als je ergens 100 voor vraagt. Dergelijke mensen hebben niets met mijn persoontje te maken. En ook niet met de lady of moederslink. Toch ook Hollanders volgens mij.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 27 apr 2022 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En nog steeds heb ik een volle boekenkast :D .
Ik benijd je niet. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig zijn de laatste jaren drie kleinkinderen zelfstandig gaan wonen. Daar heb ik ook heel wat spullen aan kunnen “slijten”. 😀

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
27 apr 2022 21:51
witte angora schreef:
27 apr 2022 21:46
ZeerPrivé schreef:
27 apr 2022 21:33
Ik herken me helemaal niet in het geschetste beeld van de 'Hollander'.
Ga maar eens babbelen met een willekeurige eigenaar/beheerder van een kringloopwinkel. :wink:
Ik kom daar nooit, dus wat zou ik dan te horen krijgen?

Wat je te horen krijgt is wat een ongelooflijke bagger er regelmatig/dagelijks wordt aangeboden. Tot smerige onderbroeken aan toe. Dingen incompleet, kapot - voor onderdelen wordt er dan soms bij gezegd. Echt niet. Servies gebarsten of met chipjes - het kan zo de kliko in, geen mens die het zal kopen. Enzovoorts, enzovoorts. Dat is de Hollandse gulheid. Dat is wat we een ander gunnen. Gelukkig zijn er ook nog anderen die wel fatsoenlijk spul aanbieden, maar af en toe...

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
27 apr 2022 22:38
Gelukkig zijn de laatste jaren drie kleinkinderen zelfstandig gaan wonen. Daar heb ik ook heel wat spullen aan kunnen “slijten”. 😀
Ook handig. :) Behalve wat spullen uit hun kinderjaren heb ik niets aan mijn kinderen kunnen slijten. Mijn prachtige kleindochter is pas een paar maanden, daar slijt ik alleen geld aan. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
27 apr 2022 22:44

Wat je te horen krijgt is wat een ongelooflijke bagger er regelmatig/dagelijks wordt aangeboden. Tot smerige onderbroeken aan toe. Dingen incompleet, kapot - voor onderdelen wordt er dan soms bij gezegd. Echt niet. Servies gebarsten of met chipjes - het kan zo de kliko in, geen mens die het zal kopen. Enzovoorts, enzovoorts. Dat is de Hollandse gulheid. Dat is wat we een ander gunnen. Gelukkig zijn er ook nog anderen die wel fatsoenlijk spul aanbieden, maar af en toe...
Maar dat heeft niets met Hollandse gulheid te maken. Ik vind dat ronduit onbeschoft en onfatsoenlijk. Geen fatsoenlijk mens zal zoiets in zijn of haar hoofd halen. Maar dergelijke bagger wordt toch niet ingenomen, ga ik vanuit.

Plaats reactie