Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik selecteer alle tekst en kopieer het dan. Mocht de reactie niet direct geplaatst worden (gebeurd in 75% van de gevallen) plak ik de tekst nogmaal in het venster. Meestal lukt het dan wel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Theotrucker schreef:
08 mei 2020 22:22
Göteborg tot Gent ben ik eens meegevaren op een grote vrachtboot. Twee dagen in een heftige storm. Daar was je verzopen met de Doerak.
Met beton in bodem, dan is het als reddingsbootje, komt weer als duikelaar rechtop.
De deur voor had al grendels, dikke sterke ramen en de achterste kajuit deur door betere vervangen, en de besturing, niet meer op achterdek waar ik weg kan spoelen maar draadloos dus ook van binnenuit te doen.

De bolle bodem, rond en glad en geen kiel, ik kan prima lassen en op 't Wad laten droog vallen en je ziet 2 vleugels onder de waterlijn,
daarom is deze stabieler en licht verdacht dieper!

Bekijk eens een Dolfijn of duikboot en ga dat nadoen, dan is deze al waggelende boot bij dwars op de wind veel stabieler.
Sinds 1962 is door vele deze in diverse varianten gebouwd, en worden wel vaker flink aangepast.

"De Doerak" is er dus niet, maar een zeer gevarieerd aanbod met stompe neuzen... de schroef niet achter maar onder de boot,
en via luikje is deze makkelijk schoon te plukken als er een plastic zak omheen ging!
Ik ben niet de enige die vreemde dingen maakte met lasapparaat.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Do it yourself? Daar moet je toch al een basis handigheid voor bezitten. En geen internet uitval!

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
09 mei 2020 10:34
Vraagje
In deze coronatijd doen ziekenhuizen ook telefonische & webcam afspraken. Kan men ook telefonisch of via de webcam geopereerd worden? Dat is veel minder ingrijpend en dan wordt men online opgenomen.
Je zou eens kunnen beginnen met je haar via de webcam te laten knippen en verven. Als dat lukt, dan lukt een operatie via de webcam ook wel. Lukt het eerste niet, dan zou ik met het tweede niet beginnen. :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
08 mei 2020 22:33

En verder relaxen,ben over niet al te lange tijd aan de aow toe,dus doen we het sowieso rustig aan.
Niet dat we ons bedrijfje willen beeindigen,maar wel nog wat rustiger aan. :)
Wat langzamer varen ?? :wink:

Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
09 mei 2020 10:34
Vraagje
In deze coronatijd doen ziekenhuizen ook telefonische & webcam afspraken. Kan men ook telefonisch of via de webcam geopereerd worden? Dat is veel minder ingrijpend en dan wordt men online opgenomen.
Dat heet een kijkoperatie. Vraag wel eerst welke bundel het ziekenhuis heeft. Als ze over hun datalimiet heengaan, krijg je een torenhoge rekening. Of de operatie duurt drie dagen, omdat ze de snelheid terugbrengen tot 1 Mb/s.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor wie het aangaat wens ik een fijne en gezellige MOEDERDAG morgen.
Ik hoop dat er geen oud moedertje nu alleen zit, ergens in een tehuis.
Maak er wat van.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk zitten die alleen. Er wordt als proef gestart bij 15, dacht ik, tehuizen met één bezoeker.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn pedicure had een mobiel spatscherm , zéér goed over nagedacht en uit laten voeren.
Met zo.n ding kun je goed uit de voeten ( leuke beeldspraak bij een pedicure :D ) en kan massaal gefabriekt worden of gebruik, wat je nu ook ziet, die " praatunits/ keten " .
Mooie oplossingen voor iemand die zijn moedertje wil verblijden.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Mij gaat het niet zo aan bij gebrek aan moeder, vrouw en dochter(s), maar ik wens jou morgen ook een fijne dag, moederslink. Er zijn altijd wel dingen waar je van kan genieten, al is het de zon, de poezenzusjes, iets lekkers bij de koffie - je vind vast wel je weg er in!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou dank je wél, WA.
Het is niet altijd even gemakkelijk, ik mis mijn oude moedertje ook, ik mis mijn dochter die ik niet kan en mag zien, maar ik heb idd de 2 poezenzusjes en mijn lieve zoon natuurlijk.
En iets lekkers ga ik zo halen :D

En verder ben ik ook blij met de belastingteruggave, gisteren bericht per post gekregen.
Komende week staat het , als het goed is, al op mijn rekening.
Een geweldig douceurtje :wink: .

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad gisteren ook mijn teruggave in de post gehad. Toch een extra opkikkertje met het oog op mijn nieuwe appartement. Kan niet wachten om een groot intrekfeest te geven ;).

Net even voor Moederdag naar het tuincentrum geweest, maar ik ben het meest blij met mijn eigen aanwinst, namelijk een bonsaiboompje.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
09 mei 2020 13:42
Nou dank je wél, WA.
Het is niet altijd even gemakkelijk, ik mis mijn oude moedertje ook, ik mis mijn dochter die ik niet kan en mag zien, maar ik heb idd de 2 poezenzusjes en mijn lieve zoon natuurlijk.
En iets lekkers ga ik zo halen :D

En verder ben ik ook blij met de belastingteruggave, gisteren bericht per post gekregen.
Komende week staat het , als het goed is, al op mijn rekening.
Een geweldig douceurtje :wink: .
Waarom mag je wel je zoon op bezoek en niet je dochter? Als het antwoord te privé is, zeg je maar te privé. 8)

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mooie aanbieding voor degenen die hun belastingteruggave ontvangen hebben https://www.ad.nl/wonen/2-miljoen-euro- ... ~a420e464/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
09 mei 2020 14:07
Als het antwoord te privé is, zeg je maar te privé. 8)
Inderdaad, té privé, sorry....😟

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
09 mei 2020 14:56
ZeerPrivé schreef:
09 mei 2020 14:07
Als het antwoord te privé is, zeg je maar te privé. 8)
Inderdaad, té privé, sorry....😟

Dus Zeer Privé. 😂 Je hoeft daarvoor geen sorry te zeggen, hoor. Alleen maar verstandig van je. In ieder geval een happy mothersday met zoonlief.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dank je wél. Jij ook morgen een fijne dag!
Ben je een moeder of een vader of is dit óók té privé? :D

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
09 mei 2020 15:04
Dank je wél. Jij ook morgen een fijne dag!
Ben je een moeder of een vader of is dit óók té privé? :D
Vanmorgen gecheckt en toen was ik nog moeder.😄😉

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Áls ik het niet dacht! 😏 Leuk!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jammer dat de betalingstermijn bij de belastingdienst niet optrekt! Het blijft 30 dagen. Maar het staat op de spaarrekening. Het kost meer rente dan ik er voor ontvang dus ik wacht niet op MM.

Plaats reactie