Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
23 jan 2021 21:36
Bob Schurkjens schreef:
23 jan 2021 21:10
Is iedereen binnen? Niet in de voortuin?
Nou... Net even wat chips uit de berging gehaald, stond nergens bij stil. Eenmaal boven op de galerij rijdt er een woutenbak een rondje over het parkeerterrein. Net op tijd boven dus... :oops:
Zolang die berging binnen is... :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou inderdaad. Waar ik woon is het een redelijk grote U-vormige flat, met in het midden een parkeerplaats waar je dus omheen kan rijden. Er is één toegangsweg naar die parkeerplaats, en dan kom je dus, als je wegrijdt, ook in een woonwijk uit. Geen winkels niks, we hebben geen last van hangjeugd of hangouderen, helemaal niks. Dat is hier nooit geweest ook.

Dus wat ze nou verwachten hier aan te treffen? Geen idee. Denk dat ze, ondanks het geklaag van tevoren dat het zoveel werk op zou leveren, niks te doen hebben.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Te mooi om onder te laten gaan in dat andere grote topic.
Nijogeth schreef:
20 jan 2021 00:21
Overigens zit ik nog wel met wat vragen over die avondklok.
- Welk bedrijf komt hem installeren?
- Mag ik zelf bepalen aan welke muur de klok komt?
- Krijgt iedereen dezelfde of is er een catalogus waar we uit kunnen kiezen?
- Zijn de batterijen inbegrepen (we blijven Nederlanders, toch?)?
- Zijn er verborgen kosten?
- Werkt dat ding ook overdag of moet ik daar zelf een klok voor aanschaffen?
- Als de klok kapot is, heb ik dan garantie?
- Mag ik mijn oude klok nog wel gebruiken?

Zoals je ziet is er nog veel onduidelijk, hopelijk komt de regering snel met antwoorden.

Moneyman

Had je die ook niet al van 1000 kanten in je whatsapp of social media zien binnenkomen, Jablan?

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
23 jan 2021 21:36
Bob Schurkjens schreef:
Nou... Net even wat chips uit de berging gehaald, stond nergens bij stil. Eenmaal boven op de galerij rijdt er een woutenbak een rondje over het parkeerterrein. Net op tijd boven dus... :oops:
Het plenst hier dus geen enkele aandrang om naar buiten te gaan!

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Net even een rondje gelopen en wat een heerlijke rust....zelfs geen herrie van de rijksweg, die anders altijd hoorbaar is op de achtergrond. (Achterkant van ons huis grenst aan donker park, geen gevaar voor politie....)
Na 5 minuten weer snel naar binnen, maar wilde het toch even meemaken, die stilte.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Arizonakid schreef:
23 jan 2021 23:34
Net even een rondje gelopen en wat een heerlijke rust....zelfs geen herrie van de rijksweg, die anders altijd hoorbaar is op de achtergrond. (Achterkant van ons huis grenst aan donker park, geen gevaar voor politie....)
Na 5 minuten weer snel naar binnen, maar wilde het toch even meemaken, die stilte.
Van noordoost Groningen , Drenthe, Twente , tot diep in de Achterhoek, in het Oosten des lands , nog inktzwarte nachten, miljoenen sterren en doodse stilte in de kleinere dorpen en in het buitengebied.

BTW : het inbrekersgilde moet nu ook steun vd regering vragen, hun inkomsten vallen nu weg :mrgreen:

witte angora

Zo, de eerste avondklok zit er op. De natuur, met name de dieren, zullen er blij mee zijn. Eindelijk, na vele decennia, eens een rustige, vrijwel ongestoorde nacht. :D

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Was toch wel vervelend die avondklok. Ik had wat vrienden en vriendinnen hier. Op 1 na bleven ze allemaal slapen. En op een bepaald moment zaten we ook allemaal die ene persoon naar huis te kijken, maar die wilde per se tot half 5 wachten.

witte angora

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 10:35
Was toch wel vervelend die avondklok. Ik had wat vrienden en vriendinnen hier. Op 1 na bleven ze allemaal slapen. En op een bepaald moment zaten we ook allemaal die ene persoon naar huis te kijken, maar die wilde per se tot half 5 wachten.
:lol: :lol:

Wat heb jij een zwaar leven, Nijo. :mrgreen:

Jablan

Moneyman schreef:
23 jan 2021 22:29
Had je die ook niet al van 1000 kanten in je whatsapp of social media zien binnenkomen, Jablan?
Die gebruiken we of niet of in andere talen. Eigenlijk is deze site de enige uitzondering.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Jablan schreef:
23 jan 2021 20:32
Voor wie het interesseert: Алексей Навальный over Putins Paleisje. YouTube-docu van 1u52min in het Russisch met Engelse ondertiteling en een hoog tempo.

Analyse van mijn betere helft: Leiders als Putin zien zichzelf als de staat in plaats van dienaar van de staat.
Ik ben nav Putins paleisje gaan zoeken.
Kwam terecht bij Putin, Medvedev, Sobtsjak , Chodorkovsky.

Dan een link naar "The wheel of fortune" van Thane Gustavson Zeer onthullend!
Een groot deel staat hier: https://books.google.nl/books?id=GSH3Ph ... &q&f=false

Rusland van nu is gebouwd rond de controle over olie&gas. De staat poogt olie, gas, mijnbouw via de vrijemarktmechanisme te stimuleren tot geld verdienen, wat meer belasting moet opleveren. De machthebbers delen mee (aandelen, baantjes) vanwege de compromissen die met die bedrijven gesloten moeten worden. Maar de machthebbers willen/moeten ook zorgen voor het volk. Met die argumentatie konden ze de echt wel losgeslagen vrijemarktexploitant Chodorkovsky aanpakken.
-Putin zorgt dat de gekozenen gemiddeld tevreden zijn.

-Mark Rutte is de Nederlandse Putin.

-Ik voorspel dat Navalny uiteindelijk dezelfde behandeling krijgt als Chodorkovsky. Allebei ageren ze te rechtstreeks tegen de gevestigde orde.

-Moskou is veroverd door Sobtsjek, Putin, Medvedev, cs vanuit StPetersburg/Leningrad. Analoog kan DenHaag in de toekomst veroverd worden door bv Eindhoven.

Jablan

Uit de research van de mensen rond Aleksey Navalny komt een ander beeld naar voren. Mensen zoals Khodorkovsky zaten buiten de machtscirkel en door hen aan te pakken, kon Putin naar buiten toe laten zien, dat hij corruptie aanpakte. Alleen ... moesten ze ook aan zijn cirkel geld afdragen.

Het is onzeker hoe het verder gaat met Navalny. Meerdere pogingen om de man te vergiftigen zijn mislukt. Ballingschap zoals Khodorkovsky is een optie, maar dat past niet bij deze man, want hij en zijn vrouw leven voorbij de angst. In de gevangenis zal zijn conditie verslechteren, tenzij hij hulp krijgt. Optimistisch scenario: gevangenis buiten Moskou, waar hij een voorkeursbehandeling krijgt door middel van corruptie en te zijner tijd de gevangenis in goede gezondheid verlaat.

Mark Rutte vergelijken met Putin, lukt mij niet. Putin komt uit een andere traditie en zijn stijl van regeren is licht tsaristisch of die van het wilde oosten. Alles wordt per wet gelegitimeerd, al is het ordinaire diefstal en roof. Bovendien hanteert Putin een systeem van wederkerige afhankelijkheid, waarvan het doel is, om mensen te laten zwijgen over zijn echte motieven en levnesttijl. Wie hem wil laten vallen, valt zelf ook. Je kunt hem alleen ten val brengen, als je zelf nul connecties met hem of zijn inner crowd hebt.
Van Mark Rutte is bekend, dat hij niet eens onkosten declareert. De pogingen om hem te beïnvloeden, vallen direct op en gaan uiteindelijk niet door (dividendbelasting). Qua persoonijkheid is hij niet uit op persoonlijk gewin, zoals Putin dat wel is.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tuurlijk is ook Rutte uit op persoonlijk gewin. Hij wil namelijk nogmaals verkozen worden.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
25 jan 2021 12:02
Tuurlijk is ook Rutte uit op persoonlijk gewin. Hij wil namelijk nogmaals verkozen worden.
Ook al is het een goed gevoel overhouden omdat je je land goed geleid hebt en verder geholpen ( idealistisch dus ). Ook dat is persoonlijk gewin. Het is alleen niet geldelijk.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:
Kan me niet heugen wanneer wij deze winter >21.00 naar buiten zijn geweest, of zouden willen, maar we merkten toch wel dat het iets "deed" toen de klok 21.00 sloeg afgelopen zaterdag. Apart is dat. Dus toen maar een Bronckhorster barrel aged ingeschonken, en toen was het binnen nóg veel beter dan buiten. :lol:

We wonen al in een redelijk rustig deel van de stad, maar gisteravond, liggend in bed, hoorden we écht niks, dus het lijkt toch echt wel wat te doen.

Ze schijnen hier in de stad vanavond ook een corona demonstratie te willen gaan houden, maar het is niet echt goed geheim gehouden heb ik het idee, half twitter en de sites van de lokale kranten staan er al vol mee.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Jablan schreef:
25 jan 2021 11:55
Mark Rutte vergelijken met Putin, lukt mij niet.
Ik vergelijk ze niet op basis van zelfverrijking.
Met Putin is de een ruime meerderheid van de Russen tevreden.
De meest acceptabele voor alle machthebbers aldaar. Hij gaat al lang mee. Ze weten wat ze aan hem hebben.
Ik zie hetzelfde bij Rutte.
Binnen Europa is hij zeer gezien, omdat hij al zo lang mee gaat. Allemaal goed voor ons land.

Maar hij heeft voor de kiezers niets gedaan. Hij laveert er altijd tussen door, hij vindt zelf niets, vertolkt slechts wat anderen willen, is kleurloos (iedereen moet "normaal" doen, grijsdenkend en Haags burgerlijk).
De toeslagenaffaire heeft hij heel zijn premierschap meegemaakt. En nooit vragen gesteld. En tenslotte met een knikje de anderen de vuile zooi laten opeten. Hij zal geen veranderingsproggramma opzetten als hij aan de macht blijft.

Rutte is als Putin, in die zin dat je bijna niet meer van hem af komt. Als de VVD niet meer de grootste partij wordt is de kans groot dat de anderen (bv Wilders) hem als de meest acceptabele ministerpresident willen.
Rutte is dan favoriet van de gekozenen, niet die van de kiezers. Dat bedoelde ik in de vergelijking met Putin.

Jablan

Geip Suusje schreef:
25 jan 2021 20:21
Ik vergelijk ze niet op basis van zelfverrijking.
Dat had ik bij Putin in mijn hoofd, daarom begreep ik je vergelijking niet. Met deze reactie erbij is het veel duidelijker.

Je beeld van Putin klopt tot ongeveer 2015. De laatste jaren daalt zijn populariteit langzaam, maar gestaag, inmiddels onder de 50% (en voor zijn partij 20% Bron: ZDF/Reuters). De sancties hebben geleid tot prijsstijgingen bij voedsel en alle overige importartikelen, soms heel extreme prijsstijgingen. De verhoging van de pensioenleeftijd in Rusland is volledig verkeerd gevallen, verhoging van de pensioenen heeft daar niets aan veranderd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vraag mij het volgende af :
mijn zoon wil verhuizen en heeft oa daar een uittreksel bevolkingsregister voor nodig.
Dit kan online .
ID kaart voor en achterkant uploaden en een getekende volmacht.
Enfin, komt een copie/ bevestiging van zijn aanvraag via de email binnen, inclusief , in de bijlagen , zijn ID voor-en achterkant , dus ook zijn fotootje, plus de getekende volmacht plus dus zijn handtekening.
Is dit normaal?
Mag dit wel?

Moneyman

Waarom zou dat niet mogen?

Plaats reactie