Huiskamer
Re: Huiskamer
De blije steentjes zijn niet te vinden. De steentjes die ik uit de kou heb gered blijven nog even logeren.
-
Pak ze maar warm in, breien, dat hebben ze wel nodig. Antibiotica of een Jägermeister gaat er niet in bij die gasten.
Ik zag hier net iemand langlaufend over de stoep voorbij komen.
En dan hebben ze nog wat verder naar het oooosten nóg meer sneeuw begrijp ik van collega's.

Langlaufen is in bepaalde delen van het land een eitje. Als ik nu naar buiten kijk, dan kijk ik tegen een pak sneeuw van dik 30cm aan (waar het opgewaaid is, ruim over een halve meter). Daar kun je perfect op langlaufen, zowel op de stoep als op straat ( geen doorkomen aan ).
Fietsen en autorijden is een veel grotere uitdaging

Mits je oprit schoon is, lukt dat nog wel. Maar op moment dat je stilstaat op de weg sta je meteen muurvast.
Wij hebben iets van een kleine 20cm hier in de koekstad geloof ik, dus plenty. Vanmorgen gast van verderop uit de wijk die begon te glijden op de straat. Die vloog bijna de flank van onze auto, en die van de buren, in.angel1978 schreef: ↑08 feb 2021 13:51Langlaufen is in bepaalde delen van het land een eitje. Als ik nu naar buiten kijk, dan kijk ik tegen een pak sneeuw van dik 30cm aan (waar het opgewaaid is, ruim over een halve meter). Daar kun je perfect op langlaufen, zowel op de stoep als op straat ( geen doorkomen aan ).
Fietsen en autorijden is een veel grotere uitdaging
Mits je oprit schoon is, lukt dat nog wel. Maar op moment dat je stilstaat op de weg sta je meteen muurvast.

Wij hebben wel winterbanden, maar dat is geen natuurkunde ontkennend magisch rubber ofzo, dus die blijft mooi staan. Gelukkig super en slijter op loopafstand.
Hier vier seizoenen banden, met het juiste sneeuw-teken erop ... we hadden ruim een uur nodig om de eerste auto uit te graven. Inmiddels ligt ruim 40 cm sneeuw op de deksels van de afvalcontainers. Het leuke van aan de grens wonen: aan beide kanten eindigt de strooiroute ruim voor de grens, de eerste kilometers is het stapvoets rijden. 

Sowieso heb ik als Frys om 'e utens (in het buitenland), altijd een fles weduwe Joustra Xtra Oergriselijk Tsien Jier Âlde Bearenboarch X.O in huis voor dit soort winters. Dus ik hoef niet meteen langs de slijter.

Hulp is al onderweg.
https://nieuwspaal.nl/oeigoeren-starten ... erlanders/
https://nieuwspaal.nl/oeigoeren-starten ... erlanders/
-
Heb vandaag een dikke 100 vierkante meter sneeuw van 10 cm dik geruimd,maar zo`n zelfde laagje zit nog op het schip vast gevroren.
Heb dus nu ook maar een versterkend drankje genomen.
ik gun iedereen de sneeuwpret,maar doe mij toch maar de zomer.
En over een weekje ook het ijs rond de romp nog lossteken ?scharrelschipper schreef: ↑08 feb 2021 18:46
Heb vandaag een dikke 100 vierkante meter sneeuw van 10 cm dik geruimd,maar zo`n zelfde laagje zit nog op het schip vast gevroren.
ik gun iedereen de sneeuwpret,maar doe mij toch maar de zomer.

Dit weekend is het carnaval, heb er echt zin in. Helaas geen carnavalswinkels open, dus moet ik maar een oud pak uit de kast halen. De plannen zijn wel anders dan normaal als het 5 dagen kroeg is. Nu hebben we vrijdag bij iemand een feestje, zaterdag een kroegentocht (op de fiets en dan een biertje afhalen en buiten opdrinken) en zondag een "kroegen"tocht waarbij we langs verschillende adressen van mensen uit de vriendengroep gaan.
-
Kortom, aankomende week zien we je wel ergens op het journaal verschijnen?
De kans is klein. De gemeente laat het allemaal toe. Er is zelfs een kroeg in het nieuws geweest, waarna verschillende gemeentes het over hebben genomen.
https://www.ed.nl/de-peel/met-carnaval- ... ~aada3cc6/
"En als hun inschatting klopt dat de maatregelen in februari weer enigszins soepeler worden, dan kan het wat hen betreft zeker volgens plan doorgaan"Nijogeth schreef: ↑08 feb 2021 20:14De kans is klein. De gemeente laat het allemaal toe. Er is zelfs een kroeg in het nieuws geweest, waarna verschillende gemeentes het over hebben genomen.
Wat denk je zelf?
Goh ... het sneeuwt nog steeds en vanmorgen stond de thermometer in de tuin op -16. Straks weer een ronde conditietraining met sneeuw schuiven en vegen. De winter is mooi zo.
-
Ik hoop van nietscontra schreef: ↑08 feb 2021 20:01En over een weekje ook het ijs rond de romp nog lossteken ?scharrelschipper schreef: ↑08 feb 2021 18:46
ik gun iedereen de sneeuwpret,maar doe mij toch maar de zomer.![]()

Wat doe je als je een bedrijf met ploegendienst hebt en de mensen kunnen niet komen, omdat er teveel sneeuw in de wijken ligt? Dan pak je je terreinwagen en haal je de mensen op en brengt ze ook weer naar huis na afloop van de dienst. Service van de zaak. 

De maatregelen zijn soepeler geworden, kinderen mogen namelijk weer naar school.sjohie schreef: ↑09 feb 2021 08:04"En als hun inschatting klopt dat de maatregelen in februari weer enigszins soepeler worden, dan kan het wat hen betreft zeker volgens plan doorgaan"Nijogeth schreef: ↑08 feb 2021 20:14De kans is klein. De gemeente laat het allemaal toe. Er is zelfs een kroeg in het nieuws geweest, waarna verschillende gemeentes het over hebben genomen.
Wat denk je zelf?
Iemand al eens bedacht wat er gaat gebeuren als aan het einde van het jaar rond kerst en oud op nieuw de supermarkten het allemaal niet meer af kunnen? Een lockdown lijkt me logisch.