Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 dec 2019 09:12

Kees2850 schreef:
03 dec 2019 08:21
... Maar blijft staan dat dit allemaal niet thuis hoort op een consumentenforum. ...
... RADAR mag naar mijn mening mensen met dit soort problematiek geen podium geven. ...
Dát ben ik dan weer volledig met je eens - ongeacht of de verhalen waar zijn of niet.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 03 dec 2019 09:19

@kees2850

U hebt blijkbaar niet gelezen dat Ridder777 al jaren en jaren zijn vriendin en kind bezocht in Vietnam? Daar in de loop der tijd allerlei cadeaus en goederen naar toe stuurde? Dat zij hier al familieleden heeft?

Als ik mij wel herinner het kind in Vietnam erkend heeft en was hij daar ook niet getrouwd?

En maar door blijven drammen over mensenhandel?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 03 dec 2019 09:27

Ik kan me vaag herinneren dat Ridder een topic opende over een regenjas voor zijn dochter, indertijd nog in Vietnam. Toen was er nog geen sprake van dat ze hierheen zouden komen. Of wat voor speelgoed hij mee moest nemen, dat soort dingen.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 03 dec 2019 10:30

Om eenmaal hier te melden dat hij geen cent meer ging betalen en ze wat hem betreft op het eerste vliegtuig naar huis mochten en het uit konden zoeken. Daarna kwamen verhalen over 'mishandeling', jeugdzorg, uithuis plaatsing, een weddenschap over een drol, contact verbod wat geschonden werd, advocaten, etc etc. Alles wordt hier uitgebreid besproken door de betreffende persoon, en hoewel er nog geen namen genoemd zijn hoeft maar 1 iemand de link te leggen met de (niet bestaande) werkelijkheid en de hele ellende plus privacy van een (niet bestaand) minderjarig kind is met dank aan het platform Radar vereeuwigd op het internet.

Kort door de bocht, een (groot onzin) verhaal dat totaal niet op een forum als Radar thuishoort, maar kennelijk denkt de moderatie daar anders over.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2019 10:32

Waarom mogen we dit soort mensen niet helpen en adviseren?

Wel zijn zorg verzekering adviseren om via Independer een gratis tand ongeval erbij te geven, maar niet de rest van zijn leven?
Ik vind hem juist Uniek, vooraf vragen en niet achteraf klagen wat 99% van de mensen hier doet!

Beter vooraf info vragen, en kreeg de indruk dat enkele collega's hem uitdagen en voor de gek probeerde te houden.
Vooral bepaalde vragen lijken van die dubieuze collega's af te komen.

Hier is op dit Consumenten Forum elke vraag toegestaan.... en ook elk antwoord.
Hij vond de vrouw van zijn dromen... en het werd een boze droom.....
Dat komt veel vaker voor, ook bij hoger opgeleide die denken beter te zijn als Ridder 777.
Mensen veranderen en het blijft iemand uit een andere Cultuur.
En de familie hier van haar.... dat is ook lastig omdat die hier vermoedelijk weigeren hun kant van het verhaal te plaatsen,
en ook vanuit hun kant de boel verstoren en adviseren... als hij zegt dat Zij haar dochter slaat en hem de schuld geeft.....?
Ik vermoed dat dit bewust door familie die hier iets langer is geadviseerd is.... maar hoe bewijs je dat?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2019 10:34

@ fons flons,

Ik heb vermoedens dat het een helaas werkelijk verhaal is.
Een goede relatie van me denkt de echte naam te weten, maar nog niet 100% zekerheid.
Hij & Zij en haar familie is dus vermoedelijk helaas waar.

Maar zolang er geen zekerheid is, Zij heeft hier veel familie en Hij lijkt alleen te staan.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 03 dec 2019 10:37

Komkommertijd schreef:
03 dec 2019 10:34
@ fons flons,

Ik heb vermoedens dat het een helaas werkelijk verhaal is.
Een goede relatie van me denkt de echte naam te weten, maar nog niet 100% zekerheid.
Hij & Zij en haar familie is dus vermoedelijk helaas waar.

Maar zolang er geen zekerheid is, Zij heeft hier veel familie en Hij lijkt alleen te staan.
Nou, met dit bericht denk ik dat er verder geen toelichting meer nodig is en dat Radar als een gek alle berichten van Ridder, en zijn account in de diepste put moet gooien die ze kunnen vinden.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2019 10:43

Zolang er geen bewijs is kunnen ze Ridder 777 die hulp vroeg niet blind verwijderen!

Van de werkgever en zo is andere dan zijn Partner.
Hij heeft meerdere vragen gesteld en dat moet per onderwerp behandeld worden.
En deze huiskamer, dan moeten alle pagina's weg omdat we vaak tussendoor hierop reageren!

Dit verwijderen is dus zeer moeilijk en er zullen sporen achter blijven.
213 pagina's doorlezen of er iets van iemand tussen staat is een ramp.
Daar is bij de Tros geen geld en tijd voor!

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 03 dec 2019 10:55

@lady1234 uit je reacties maak ik op dat jij echt geen benul hebt wat zich binnen mensenhandel allemaal af kan spelen. Op de stranden en toeristische plaatsen in alle arme landen over de hele wereld bieden jonge meisjes en mannen zich aan voor alles wat je je maar in kunt denken in ruil voor een uitnoding naar een land in Europa. Zo ook zijn ronselaars uit Europese landen actief op die plaatsen.
Zo ook komen duizenden economische asielzoekers na betaling van veel geld naar Europa. Waar minimaal de helft belandt in de illegaliteit en ook vaak werk vinden zonder werk vergunning in schoonmaakwerk, productiewerk, land-en tuinbouw of erger dubieuze massagesalons, prostitutie.

Zo vreemd is het dus niet dat ik mensenhandel koppel aan het verhaal van een Vietnamese vrouw en kind. Waarbij nogmaals herhaald @Ridder777 ook slachtoffer zou kunnen zijn.
Maar niemand op dit forum weet of en wat er waar is van het verhaal

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 03 dec 2019 11:02

Kees2850 schreef:
03 dec 2019 10:55
.Zo vreemd is het dus niet dat ik mensenhandel koppel aan het verhaal van een Vietnamese vrouw en kind.
En dat is dus niet terecht.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar » 03 dec 2019 11:10

De huiskamer is een stuk gezelliger als het over het weer en koffie gaat.

Betreffende Ridder777, we hebben echt geen enkele reden om aan te nemen dat zijn verhalen geen kern van waarheid hebben. Ridder is al 6 jaar actief op dit forum en zijn toon en verhalen zijn altijd consistent geweest. De meeste trollen houden het echt niet zo lang vol.

Inhoudelijk begrijpen we jullie zorgen, maar we zien in Ridder geen kwaadaardig persoon, slechts iemand die wat onhandige keuzes heeft gemaakt in zijn leven. Sommige mensen op dit forum lijken wel heel snel conclusies te trekken op basis van de kleine beetjes informatie die gedeeld worden. Van wat we op kunnen maken van de berichten van Ridder, lijkt de situatie in handen te zijn van professionals.

Op dit forum zullen we uiteraard ingrijpen wanneer andere gebruikers Ridder de verkeerde richting in proberen te sturen, maar dat is hier niet het geval. Bovendien worden er geen gegevens gedeeld waaruit de identiteit van Ridder777 opgemaakt kan worden. We zien daarom geen reden om in te grijpen, maar we blijven de situatie uiteraard volgen.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2019 11:10

Helaas is het verhaal van Kees 2850 mogelijk.

Ze zoeken hier sociaal zwakkeren die moeilijk een goede 77 vinden, en helpen dit soort mensen.
Pas later komen ze er achter, pas als hij gescheiden is en Zij gaat hertrouwen?
Daarom adviseer ik Ridder 777 ook, doe eerst een DNA test of dit wel jou kind is.

Het zou mijn niets verbazen als een Vietnamese man staat te wachten dat dit rond is,
en na hertrouwen hier naar zijn dochter komt!
Vooral dat bericht, zij slaat haar dochter en geeft mijn de schuld....

Ik hoop dat Kees 2850 fout zit maar ben bang dat hij gelijk kan hebben helaas!
Ook weiger ik hier persoonlijke gegevens te plaatsen van een forum lid....

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 03 dec 2019 11:25

Ik zie niet direct verband tussen mensenhandel in dit verhaal, maar ik weet wel dat het op grote schaal gebeurd. Hier in Afica zeker en kan bevestigen dat het ook gewoon gebeurd. Kinderen gaan als broodjes over de toonbank.

Verder blijf ik bij mijn standpunt dat ik niets meer met de verhalen van Ridder777 te maken wil hebben

Kees2850 heeft zich wat ongelukkig uitgedrukt, maar onlangs in Engeland was een container wagen afgeladen met mensen uit een van die landen aangehouden, allemaal dood. Dus dat er mensenhandel naar Europa is, staat wel vast.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 03 dec 2019 11:32

Ik zal me er verder niet meer bemoeien en met verbazing kijken over hoe het hele relaas van iemand die binnenkort door komkommertijd achterhaald wordt hier neergezet wordt, inclusief alle avonturen van een moeder en dochter die ondanks bescherming van de jeugdzorg toch achterna gezeten blijven worden door de vermoedelijke vader, dit alles onder het wakend oog van de Radar moderatie welke aangeeft echt wel in te zullen ingrijpen nadat het uit de hand gelopen is.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2019 11:40

Ik weet van kopers van een oude vis kotter die de Noordzee vaak oversteken.
Geen idee hoe iemand met kale AOW zoveel luxe kan hebben.

Maar wel sterke vermoedens, en toen bij Den Helder de ramp gebeurde.... die boot was stukken betere.
Het zou mijn niets verbazen als ook zij naar Brexitanië wilde.

Maar nu eerst een zelfgemaakte Cappuccino .

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 03 dec 2019 11:42

Zo , de loonsverhoging is bekend voor 2020 , Ben alleen benieuwd welke belastingen /heffingen ze ingaan voeren . :D

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2019 11:43

Meer loon betekende voor vele aan de onderkant vaak minder Huursubsidie, en minder Zorg toeslag.
Soms is het beter om 0% te krijgen en zijn juist deze groepen vaak boos op het FNV met hun goedbedoelde verhogingen...

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 03 dec 2019 11:45

Hé kijk nou, daar heb je Rita Corita. En Harry Nak is net even nieuwe halen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 03 dec 2019 11:46

KKT
Houd op!!!

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 03 dec 2019 11:47

Geef mij maar een neut. :D

Plaats reactie