Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze » 22 mar 2020 14:29

breien schreef:
22 mar 2020 14:26
Ik kreeg een SMS-alert dat ik vooral thuis moet blijven. Dit houdt in dat ik beter vooral mijn eerste levensbhoeften zeer ruim moet inslaan. Dan hoef ik niet meer naar buiten en zeker niet meer naar de supermarkt.
De hamsteraars waren juist zeer sociaal en weldenkend.
Bij mij stond er o.a.: Bent u ziek of verkouden? Blijf thuis.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 22 mar 2020 14:40

Ik lees toch weer in de krant dat velen hier in Nederland zich niet aan de voorschriften houden.
Met name ook jongeren groepen nog steeds veel bij elkaar.
Op de een of andere manier dringt de ernst van Corona niet door bij hun.
Het is echt geen " griepje " .

Zelf zit ik al ruim een week snotterend thuis.

breien

Ongelezen bericht door breien » 22 mar 2020 14:43

Het hamsteren doet me wel een beetje terugdenken aan mijn vroege kinderjaren.
Bij mij thuis (ouderlijk huis uit mijn kinderjaren) verzamelde mijn moeder vooral blikken met bruine bonen en andere groenteconserven. Vooral omdat mijn vader een groentetuin had en bonen en aardappelen zijn favoriete gewassen waren aten we nooit bonen uit blik.
Ook de diepvriezer zat vol met groenten die mijn vader verder ook wel verbouwde.
Braaf stoften mijn moeder en ik ieder jaar weer alle conserven blikken af tijdens de voorjaarschoonmaak. We aten echter nooit of vrijwel nooit conservengroenten.
(toiletpapier stond niet op pallets in de kelder)
Laatst gewijzigd door breien op 22 mar 2020 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 22 mar 2020 14:45

Had je vader ook een toiletpapierboom dan?

breien

Ongelezen bericht door breien » 22 mar 2020 14:50

Ja zeker, behoort tot de zeepboomfamilie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeepboomfamilie

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 22 mar 2020 15:38

Lady1234 schreef:
22 mar 2020 14:27
Een beetje relativering van de eigen, vaak financiële, problemen, terwijl zoveel mensen zo zwaar ziek zijn, of nu een overlijden te betreuren hebben.
Eensch.

Ik heb momenteel echt nul begrip voor die 'reis-gaat-niet-door' en 'ik-wil-mijn-geld-terug' onderwerpen. Noodsituatie is afwijkend recht. Rendement in het toerisme is vergelijkbaar met de supermarkten: laag. Het is heel simpel: nu geld terug is volgend jaar niet meer op vakantie, want dan is het aanbod zo gekrompen, dat een vakantie voor veel mensen te duur is.

YouTube Tip van de dag: Mertabi. Sketches. Afleiding.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 22 mar 2020 15:50

Mensen die ziek zijn moeten thuisblijven?

Ik heb wel ziektes maar geen Griepje of zo.
Ziek of ziek maakt ook veel uit, met Reuma ben je dagelijks ziek en nooit gezond.

De gestuurde overheidsonzin is te kort door de bocht.
Ik mag niet met 2 handen bier kratten sjouwen, maar moet het 1 voor 1 doen.

Verder gezond genoeg om ze ook nog te legen!
Letterlijk deze boodschap nemen, houd 1½ meter afstand en ik dan dit bericht dan zeker niet meer lezen! :mrgreen:

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 22 mar 2020 16:34

Lowieze schreef:
22 mar 2020 14:29
Bij mij stond er o.a.: Bent u ziek of verkouden? Blijf thuis.
En dan die afsluiting 'samen tegen corona'.

Zucht.

Bij ons is het 'samen met corona'. :mrgreen:
moederslink schreef:
22 mar 2020 14:40
Zelf zit ik al ruim een week snotterend thuis.
Sterkte. En sla alarm zodra het hoesten niet meer normaal klinkt of de ademhaling luidruchtig wordt.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 22 mar 2020 18:19

@jablan vraag om infusen met hoog gedoseerde vitamine C voor jullie jongen. In China hielp dat enorm.

PB lukt me niet dus dan maar zo

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 22 mar 2020 19:53

Dank je en er wordt aan gewerkt.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 22 mar 2020 23:05

breien schreef:
Ik kreeg een SMS-alert dat ik vooral thuis moet blijven. Dit houdt in dat ik beter vooral mijn eerste levensbhoeften zeer ruim moet inslaan. Dan hoef ik niet meer naar buiten en zeker niet meer naar de supermarkt.
Klopt, die hamsteraars waren zo sociaal dat ik deze week geen broodbeleg heb, nou ja, heb nog 1 pak vlokken kunnen bemachtigen, en naar mijn werk heb moeten rijden om daar wc papier te gaan halen. Tot 3 keer toe alleen maar lege schappen.
Van mij mogen ze wel eens met een cameraploeg in een supermarkt gaan staan om een gezicht te geven aan de aso's die er voor zorgen dat anderen niets hebben. Normaal ben ik niet van de naming and shaming, maar in dit geval maak ik graag een uitzondering.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 23 mar 2020 07:52

Op dat hamsteren is onze logistic helaas niet aan te passen. Alles wordt just in time geproduceerd. Er bestaat geen voorraad. De meeste voorraad zit in de auto's onderweg naar groothandel, distributie centra of winkels. Maar alles wordt nog steeds op dezelfde manier en dezelfde snelheid geproduceerd. Er is maar een ding wat te weinig is door de veranderingen in koopgedrag. Dat is gist. Zoveel meer gist kan de industrie niet op korte termijn produceren. Zodra de hamsteraars hun zolders vol hebben liggen en ze alleen nog maar hun dagelijks gebruik inkopen komt er weer rust in de tent. Er is geen tekort, geen oorlog. Tenminste nog niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 23 mar 2020 08:02

NeoDutchio schreef:
22 mar 2020 23:05
breien schreef:
Klopt, die hamsteraars waren zo sociaal dat ik deze week geen broodbeleg heb, nou ja, heb nog 1 pak vlokken kunnen bemachtigen, en naar mijn werk heb moeten rijden om daar wc papier te gaan halen. Tot 3 keer toe alleen maar lege schappen.
Het is misschien een gek idee, maar zie je het zitten dat een collega onder werktijd voor iedereen de boodschappen haalt? Desnoods door alles bij de Appie klaar te laten zetten? Dat zou voor zorgmedewerkers misschien ook wel iets zijn. Hoeven ze niet na het werk nog allerlei toeren uit te halen, ze kunnen de boodschappen op kantoor oppakken, in de auto zetten, en naar huis.

En anders iets voor een vrijwilliger, als het om de zorg gaat? Er moet toch wel iets te regelen zijn?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 23 mar 2020 08:29

Hamster ik?

Als ik voor meerdere buren boodschappen haalde en afrekende ,dus een kar en 4x betalen...

Dan kunnen er toevallig 4 pakken toilet papier in zitten maar vaak verschillende ,
ik wil zachte, buurvrouw goedkoopste dunne, en andere een echt merk....

Als je bij AH de boodschappen bestelde en laat bezorgen, als je van 8.00 tot 17.30 in ziekenhuis werkte zijn de AH bezorgtijden lastig...
we komen tussen 16.20 en 16.50 en dan werkte ze nog!
Als ze geen rekening houden met werktijden van de bestellers is online bestellen en laten bezorgen geen oplossing!
Ook is een alternatief als uitverkocht een loterij voor haar.

Ik haal dus voor mezelf en 3 anderen boodschappen en heb van 2 de sleutel om het in koelkast of vriezer te zetten, gelijk hond uitlaten, kattenbak verschonen en mevrouw brokjes te geven!
Een oude Opa die erg veel boodschappen haalde, dat is geen Hamsteren!

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 23 mar 2020 19:24

Beter hier dan in het algemene topic: Folder verspreid in Rijssen: Virus is straf van God

Quizvraag: is dit
- Vrijheid van meningsuiting
- Vrijheid van Godsdienst
- Verspreiden van vals nieuws
- Verspreiden van halfwaarheden
- ...

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 23 mar 2020 19:35

Jablan schreef:
23 mar 2020 19:24
Beter hier dan in het algemene topic: Folder verspreid in Rijssen: Virus is straf van God

- ...
Waanzin.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 23 mar 2020 19:38

Ontbrekend antwoord: godsdienstwaanzin. Maar ach zolang ze in Rijssen zondag de haan nog uit het kippenhok halen verbaasd mij het niks dat dit soort ongein juist in Rijssen gebeurd.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 23 mar 2020 20:53

De haan uit het kippenhok, dat weet ik niet. Sigaretten en snoep uit de automaat halen op zaterdagavond, dat weet ik wel. Zwembad op zondag gesloten (weet niet of dat nog zo is), geen televisie mogen hebben, voetbal kijken bij de heidense buurman en vragen of de gordijnen dicht mogen mag dan weer wel. Ja, ja, onze lieve heer hoort ze brommen.

Leestip: Het grote gebeuren van Belcampo.
Kijktip: De televisiebewerking uit 1975 met fantastische vormgeving van Jaap Drupsteen, te vinden op Youtube. Hij lijkt ook op Drupsteenswebsite te vinden, maar de link verwijst niet naar de video.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 23 mar 2020 21:24

Jablan schreef:

- ...
Vrijheid van Godsdienst. Ze zeggen niets nieuws en niets geks voor christenen. Ze zeggen (gelukkig) ook niet dat Corona een straf van God is.

Ze haken alleen wel op een heel beroerde (mijn mening) in op de actualiteit.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 23 mar 2020 21:28

Jablan schreef:

- ...

Alle vier de punten.

Plaats reactie