Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26918
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een gedoe om een reactie te kunnen plaatsen.

witte angora
Berichten: 30551
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is vandaag een bijzondere dag. Zo bijzonder dat het gevierd moet worden. Het is vandaag de dag van de stelling van Pythagoras. De volgende is pas op 24 juli 2025, dus dat duurt nog wel even. En in 2026 komt de laatste van de eeuw. Hoe dat zit?

https://www.newscientist.nl/nieuws/16-1 ... ythagoras/

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
16 dec 2020 20:08
Het is vandaag een bijzondere dag. Zo bijzonder dat het gevierd moet worden. Het is vandaag de dag van de stelling van Pythagoras. De volgende is pas op 24 juli 2025, dus dat duurt nog wel even. En in 2026 komt de laatste van de eeuw. Hoe dat zit?

https://www.newscientist.nl/nieuws/16-1 ... ythagoras/
snap ik niks van.
en wat is het nut ervan?
Maar er is vast wel iemand die me kan uitleggen wat ik hier aan heb.
Ik bedoel dus wat ik ermee kan,wat ik er aan heb als ik het begrijp.
Is het iets practisch? of theoretisch?
Wil best wat leren hoor :)

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je kunt er niks mee. Nutteloze, maar zeer leuke feitjes ;)

witte angora
Berichten: 30551
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is iets dat je op de Mavo moest kennen. Net zoals Scheikunde, Natuurkunde en Biologie. Allemaal hartstikke interessant, maar ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waarvoor ik dat allemaal moest leren. Een paar wiskundige principes waren leuk geweest als ik landschapsarchitect zou zijn geworden, maar voor de rest? Op de Meao kon je er weinig mee, de MTS denk ik ook niet. Veel meer smaakjes waren er ook weer niet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Het is vandaag sowieso een bijzondere datum: 16²+15²=2020..of zoiets.
Nieuwe bril opgehaald, en de Tesla ingeruild. In 2021 neem ik haar auto, zij gaat haar nieuwe aanwinst bestieren.
Oh nee. 16² + 12² = 20²
Laatst gewijzigd door Revoked op 16 dec 2020 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

En, wat krijg jij dan onder de kont? En wat krijgt zij ervoor in de plaats?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
16 dec 2020 20:42
En, wat krijg jij dan onder de kont? En wat krijgt zij ervoor in de plaats?
Zij rijdt een EQC. Qua afwerking een miljoen keer beter dan Tesla. Die zelfrijdende functie... da's niet zo goed, maar ach. Bij de Tesla hadden we die er zelf ingehackt, een week later was het alweer verwijderd door Tesla. Bij Tesla is jouw auto nooit helemaal jouw auto en daar vind ik wel wat van. Maar reed goed hoor, alleen de afwerking. Een Mahindra is beter afgewerkt. En drie(!) voorste draagarmen verder is niet goed voor mijn vertrouwen in het merk.
Zij heeft een andere accubak besteld. In Heteren, langs de A50. Kun je vast wel raden wat het gaat worden.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jaloers!!! Op je vrouw dan he ;)

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
16 dec 2020 20:36
Het is iets dat je op de Mavo moest kennen. Net zoals Scheikunde, Natuurkunde en Biologie. Allemaal hartstikke interessant, maar ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waarvoor ik dat allemaal moest leren. Een paar wiskundige principes waren leuk geweest als ik landschapsarchitect zou zijn geworden, maar voor de rest? Op de Meao kon je er weinig mee, de MTS denk ik ook niet. Veel meer smaakjes waren er ook weer niet.
Is me duidelijk,alles wat je na de lagere school leert is overbodig :wink:
Afgezien van wat vak gerelateerde opgedane kennis was het bij mij dus ook alleen de lagere school.
En dat blijkt tot nog toe met wat mensenkennis en een beetje levens ervaring voldoende :)

witte angora
Berichten: 30551
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet niet. Op de Meao, bij het vak boekhouden (of was het economie?) werden we het eerste jaar enorm opgehouden omdat er een paar in de groep zaten die niet konden vermenigvuldigen en delen. Je vraagt je af hoe ze ooit hun examen hebben gehaald. Na het 1e jaar waren ze overigens verdwenen, dus alle oponthoud was nergens voor nodig. Die hadden ze nooit hun examen mogen laten halen.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
16 dec 2020 21:49
Weet niet. Op de Meao, bij het vak boekhouden (of was het economie?) werden we het eerste jaar enorm opgehouden omdat er een paar in de groep zaten die niet konden vermenigvuldigen en delen. Je vraagt je af hoe ze ooit hun examen hebben gehaald. Na het 1e jaar waren ze overigens verdwenen, dus alle oponthoud was nergens voor nodig. Die hadden ze nooit hun examen mogen laten halen.
Vreemd hoor als je niet kon vermenigvuldigen en delen enz,kwam je in mijn tijd niet eens gediplomeerd van de lagere school!

witte angora
Berichten: 30551
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat dacht ik dus ook. Maar ze waren dus door de lagere school gefietst, en op zijn minst hebben ze de Mavo gehaald, anders kon je niet op de Meao komen.

Maar, ik zat op speciaal onderwijs, wij kregen een staatsexamen. De 'gewone' scholen kregen een schoolexamen of zoiets. Denk dat een aantal leraren blij waren dat ze van die gasten af waren of zoiets. Stelletje labbekakken, alhoewel het in de 2e met een paar nog erger werd: die hebben wekenlang de lessen Nederlands zitten verstieren omdat ze de leraar niet zo mochten, en die knaap kon dus geen orde houden. Die hadden gewoon met een diploma schoonmaken van de lagere school afgestuurd moeten worden. Overigens zijn diegenen ook niet doorgegaan naar de 3e.

Jaja, dat was nog eens een tijd.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik moest pas bij een taaltoets op de Pabo ineens weer taalkundig en redekundig ontleden. Dat was een tijdje geleden hoor, dat ik dat had gedaan.
En ik vroeg me eigenlijk af wat je daar nu in het dagelijks leven mee doet. Als je geen leerkracht wordt... Weet iemand wat het tussenwerpsel is? :D
Toets gehaald met een 8 trouwens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Tussenwerpsel : is dat niet " uh of eh -ahum-vet-goh-joh- hoi- oke- " en zo?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het meest beroemde tussenwerpsel werd gebezigd door Loekie de Leeuw:
Asjemenou

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het verrast me altijd dat het voorlopig onderwerp zo weinig bekend is.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
16 dec 2020 20:53
Jaloers!!! Op je vrouw dan he ;)
Oh. Maar toen ze zei dat het een Turbo S werd, dacht ik toch echt dat ze een benzine-ding bedoelde. Elektrische auto's hebben helemaal niets aan een turbo, dus waarom zou je die toevoeging gebruiken achter de model-aanduiding? Fremde Jungs, die Deutschers 😳

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Erthanax schreef:
16 dec 2020 23:16
Het verrast me altijd dat het voorlopig onderwerp zo weinig bekend is.
Omdat pas in januari 2021 de jaarcijfers bekend worden....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 970%29.jpg

Wat zou De Gruyter toch in de aanbieding hebben gehad voor 3.98 in 1970? Die eieren lukt nog...

Onuitstaanbaar. Ik wil het gewoon weten.

Plaats reactie