Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Zeker niet, ik laat alleen zien wat Moneyman bedoelt. Als je mijn eerdere reactie leest, dan zie je dat ik de impact van wat er in Kroatië gebeurt heel goed begrijp.

juliomariner
Berichten: 4824
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tip: verf uw voeten in de kleur van de sokken. Nooit meer stoppen :lol:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
31 dec 2020 11:36
Tip: verf uw voeten in de kleur van de sokken. Nooit meer stoppen :lol:
:lol: :lol:

Ik kan het ook met een paar pilletjes zilveroxide proberen, of wat het ook was... :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Of nog beter, verander in een kameleon, dan kun je jouw huidkleur gewoon aanpassen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat wordt dan een kameleon angora. Interessant...

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

nietjes doen wonderen :roll:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

zo de eerste oliebol zit in de pan , hmmm

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

En lekker

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

gosewijn schreef:
31 dec 2020 13:04
nietjes doen wonderen :roll:
Ik heb wel ooit een jongen in het voetbalteam gehad die een spijker door zijn schoen had geslagen toen de onderkant lost ging bij de warming up. Bleek wel vakwerk te zijn, die spijker was door de neus, precies zo dat ie eindigde in een nop, dus niets uitstak en zijn tenen gingen er precies omheen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor allen:
een heel GELUKKIG 2021 en een gezellige OUDJAARSAVOND.
Blijf ongedeerd en blijf gezond ! Aan de situatie valt niet veel te veranderen, echter hoe je er mee omgaat wél 😉.
🌠 🥂 🎆 🎊🙋‍♀️

Citaat :
een mooi 2021, waarin Corona weer een biertje is , een Dissel alleen maar iets voor een caravan is, de Jonge gewoon weer kaas is, positief weer positief is, isolatie alleen maar iets is wat je tussen je spouwmuur stopt, wattenstaafjes alleen nog in je oren gaan, mondkapjes alleen nog voor bij het zagen zijn, kortom: weer normale dagen . 🎆 🎇 .

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mag ik me volledig bij je aansluiten, Moederslink?

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb wel zin in vanavond. Met iedereen die nu al in het complex woont hebben we afgesproken dat de parkeerplaats vrij gehouden wordt. Er komt een groot olievat op te staan voor een vuurtje, er zijn wat mensen met vuurwerk, er is natuurlijk bier en hapjes. Ik denk dat het heel erg gezellig gaat worden.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

En het mooie is dat dat, als je een beetje afstand hout, nog Corona-proof kan ook. Veel plezier. En als je die nieuwe buurvrouw erg goed leert kennen, houdt het dan veilig he ;)

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
31 dec 2020 13:59
een beetje afstand hout
Zal wel lukken. Al de hele dag stukken van anderhalve meter aan het zagen ;)

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Van dik houdt enz...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze zijn hier nu aan het knallen.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 31 dec 2020 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
31 dec 2020 09:51
Dat oudere huizen redelijk schadevrij zijn blijven staan en jongere huizen, ook die uit de na-oorlogse periode, zijn ingestort, geeft volgens mij toch wel te denken. Kennelijk zijn ze niet voldoende aardbevingsbestendig gebouwd. Is daar een reden voor? Is er nooit rekening gehouden met de mogelijkheid van aardbevingen? Of waren bouwers gewoon te nonchalant, of moest het zo goedkoop mogelijk? Hoe kan voorkomen worden dat bij een volgende aardbeving, wanneer dan ook, de boel opnieuw zo in elkaar zakt?
Alles van voor 1918 zijn officiële gebouwen of de huizen van welgestelden uit die tijd, buitenmuren waren toen standaard een halve tot een hele meter dik. Gewone bevolking had meestal net genoeg geld voor een fundering en daarop werd een houten huis gebouwd. Later is daar stro en klei opgesmeerd, om het hout beter te beschermen.
De schade uit 1992-1995 is maar gedeeltelijk hersteld, want bouwmaterialen waren duur en kwalitatief slecht.

Over ons hoef je je niet zo druk te maken, als familie hebben we oud- en nieuwbouw in bezit en alles is bouwkundig nog in goede staat. Komt ook omdat wij iets anders werken. Als een dak moet worden vervangen, dan gaan we niet minimalistisch doen met twee balken en een hoop isolatie. Om de 50/80 centimeter een draagbalk en alles daarbovenop schroeven we ter plaatse vast. Dat scheelt lekkage en schades. Met de laatste grote storm twee jaar geleden (4 dagen, 800 mm regen, sneeuw en hagel) vlogen overal de daken en luiken in het rond. Wij waren alleen een paar dakpannen kwijt. Buren en verzekering waren blij met ons ;)

Als toerist hoef je nergens bang voor te zijn. Aan de kust wordt veel steviger gebouwd en tijdens je verblijf hoef je alleen te letten op waarschuwingen voor bura / vjetar / wind. Dan wordt alles afgesloten. Zoek maar eens op beelden met Bura + de naam van een eiland of plaats.


Geniet can de jaarwisseling en alles wat verboden is. 8)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
31 dec 2020 17:33
Ze zijn hier nu aan het knallen.
Hier ook hoor 🙄

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Niet dat ik ooit een oorlog mee heb gemaakt, maar het gedreun iedere keer leek er volgens mij wel op. De flat stond nog net niet te trillen.

Maar goed, ik weet niet wat erger is, de carbidknallen of de knallen van het gewone vuurwerk. De katten waren onverwacht erg rustig. Geen paniek, geen verstoppertje spelen, geen roep om aandacht, ze lagen te liggen en verder niks.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Radar »

Namens het hele team van Radar een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! Op een mooi en gezond 2021!

Plaats reactie