LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

arvandongen schreef:Volgens mij werd de weerlegging voorafgegaan door een zin ongeveer als volgt:
“Stofzuiger! Wanneer hou je nu eens op met het geven van (......) adviezen!”
Sorry :oops: maar ik heb hier een andere tekst :
"het helpt wanneer je je beter niet in een discussie mengt als je er niets van af weet , daarmee zet je de TS op het verkeerde been "
Desalniettemin is daarvoor een permaban geven vd zotte vind ik.
En dat de berichten van MM steeds gemeld werden door :?: heeft ook steeds tot waarschuwingen geleid .

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door arvandongen »

moederslink schreef:
arvandongen schreef:Volgens mij werd de weerlegging voorafgegaan door een zin ongeveer als volgt:
“Stofzuiger! Wanneer hou je nu eens op met het geven van die (......) adviezen!”
Sorry :oops: maar ik heb hier een andere tekst :
"het helpt wanneer je je beter niet in een discussie mengt als je er niets van af weet , daarmee zet je de TS op het verkeerde been "
Desalniettemin is daarvoor een permaban geven vd zotte vind ik.
En dat de berichten van MM steeds gemeld werden door :?: heeft ook steeds tot waarschuwingen geleid .
Zoiets heeft hij ook geschreven ja.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vermoedelijk heeft de Moderator geen mail maar PB gestuurd en als je dan de stekker er 6 weken uit trekt is dat bericht niet te lezen!

Als hij een mail kreeg voor zijn PB box en die niet kan openen... ik vermoed dat ze die fout maakten.
Een Ban voor 24 uren is vaak voldoende om duidelijk te maken dat je niet met iemand eens bent die dagelijks komt, maar 6 weken is vragen om veel rommel op dit forum en vele boze reacties en extra werk!

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als "het helpt wanneer je je beter niet in een discussie mengt als je er niets van af weet , daarmee zet je de TS op het verkeerde been " al op de man spelen is, dan is het wel heel treurig gesteld met de moderatie. Ik vind het een volkomen terechte opmerking, om niet te zeggen een universele waarheid.
Soms wordt men voor rotte vis uitgemaakt, zonder dat er ingegrepen wordt. Geringschattende opmerkingen, o.a. over vermeend opleidingsniveau, komen ook herhaaldelijk voor, zonder voor mij zichtbare consequenties. Maar goed, dat is allemaal al eerder en vaker opgemerkt.
Voorlopig blijf ik me nog beperken tot dit bijzondere topic.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, ik heb ook wel eens waarschuwingen gehad omdat ik op de man zou spelen. Compleet met het betreffende bericht. Nog steeds geen idee wat er nou fout aan is.

Niet voor niets heb ik ergens in dit topic geschreven dat de redactie zal moeten accepteren dat mensen zich soms op een andere manier uitdrukken. Een Amsterdammer is geen Rotterdammer, en een Rotterdammer is geen Lutjebroeker, om er maar eens een paar bij te halen. Extra probleem is dat je op het net geen mimiek ziet of een stem hoort, geen emotie voelt. Hier in het dorp, als je uitsluitend naar de woorden kijkt, kunnen mensen best wel bot en brutaal zijn. Trek de mimiek, de stem en de emotie erbij, en ineens wordt het heel anders. Dan is het juist wel vriendelijk en een vragen om hulp. Ik denk dat daar toch een beetje het probleem zit. Kan zitten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:Als "het helpt wanneer je je beter niet in een discussie mengt als je er niets van af weet , daarmee zet je de TS op het verkeerde been " al op de man spelen is, dan is het wel heel treurig gesteld met de moderatie. Ik vind het een volkomen terechte opmerking, om niet te zeggen een universele waarheid.
Soms wordt men voor rotte vis uitgemaakt, zonder dat er ingegrepen wordt. Geringschattende opmerkingen, o.a. over vermeend opleidingsniveau, komen ook herhaaldelijk voor, zonder voor mij zichtbare consequenties. Maar goed, dat is allemaal al eerder en vaker opgemerkt.
Voorlopig blijf ik me nog beperken tot dit bijzondere topic.
+1 exact!
Ook is men afgelopen periode behoorlijk los gegaan tegen bv Alfatrion....heeft dat tot een permaban geleid? Dacht het niet :x
Ik blijf zeggen dat MM gewoon is verraden , erbij gelapt , door zijn reacties keer op keer om niets te melden !
Ook ik blijf me voorlopig nog steeds tot dit topic beperken.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zullen we gaan vragen om die meldknop te verwijderen?

Het is nu een loterij wie op die knop drukte en welke anonieme Moderator dit behandelde.
Ik zie ook dat er in diverse stijlen geschreven word dus niet 1 persoon.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

Over dat melden en over het turfen hoe vaak en door wie zijn al verschillende ideeën aangedragen , ook de meldknop er tussenuit halen is al genoemd ..........we moeten nu stomweg afwachten .....
Ik denk dat over pakweg een paar weken er een aantal forummers voorgoed wegblijft en het forum gewoon als vanouds weer zal door draaien .
( of doordraaien :shock: )

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Suggestie voor de beheerder: Stuur éérst een PM aan een overtreder met de uitleg wat er dan onacceptabel is. Dan moet er wèl eerst eentransparant reglement zijn waaraan dit te toetsen is. U wilt waarschijnlijk NIET in discussie, maar een beetje gastheer/vrouw legt tenminste éénmaal persoonlijk een niet acceptabel gedrag toe.

Wat mij óók stoort, is dat het bericht dat ik kreeg m.b.t. mijn ban, neutraal was en niet met een naam was ondertekend, zèlf de functie niet.

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door HansieZant »

moederslink schreef: +1 exact!
Ook is men afgelopen periode behoorlijk los gegaan tegen bv Alfatrion....heeft dat tot een permaban geleid? Dacht het niet :x
Ik blijf zeggen dat MM gewoon is verraden , erbij gelapt , door zijn reacties keer op keer om niets te melden !
Ook ik blijf me voorlopig nog steeds tot dit topic beperken.
[Tekst verwijderd door de Moderator] En ik vind dat dat gewoon gezegd moet kunnen worden. Je mag de vinger hier niet op de zere plek leggen, want dan 'speel je op de man'. Ach, dat op de man spelen heeft MoneyMan uiteindelijk ook geen permaban opgeleverd, dus ik maak me geen zorgen.

En MoneyMan is niet 'verraden'. Hij heeft zich gewoon meermaals niet aan de huisregels gehouden. De moderatie schept nu natuurlijk wel een precedent door hierop terug te komen.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jun 2018 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op de man spelen

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo, ik ben even aan t lezen geweest.... :mrgreen:

Een korte toelichting mijnerzijds: tot op de dag van vandaag weet ik niet waaraan ik mijn ban concreet te danken heb. Het enige wat terug te vinden is, is dat er een post van mij gericht aan stofzuiger aangepast is. De originele tekst daarvan heb ik zelf nog, en heb ik overigens ook gewoon aan de moderators verstrekt. Dus waarom er niet meer bekend zou zijn waar mijn ban op gebaseerd is, is mij een raadsel. En datgene wat aangepast is, voldoet -objectief bekeken- absoluut niet aan “op de man spelen” of “off-topic”. De letterlijke tekst staat al in dit topic, dus dat is voor iedereen te controleren.

Let wel: ik weet echt wel dat mijn berichten echt niet altijd poeslief en vriendelijk zijn. Maar ik probeer me wél binnen de grenzen te bewegen, en als ik die zou overschrijden hoor ik graag waarom dat zo zou zijn. En dat gebeurt nu vaak gewoon niet: reden voor verbetering!

Ik heb een toelichting gekregen met woorden van gelijke strekking als in dit topic zijn gegeven. Ik zal daar zelf met de moderatie nog over communiceren, want ik vind er iets van. Maar daar zal ik dit topic verder niet mee vervuilen :wink: Mijn pb staat altijd aan.

Kort door de bocht is mijn feedback voor het beheer van dit forum: wees transparant, wees consequent, acteer inhoudelijk en niet prikkel-gedreven. Dan heb je de grootste problemen al geadresseerd.

Ik ben er weer, en zal zeker reageren op topics waarbij ik met mijn kennis en ervaring iets bij kan dragen. En verder? Ik zie het wel. Ik ben vooral benieuwd of de moderatie iets oppakt - en hoe. Ik gun hen wat tijd (dit soort zaken hebben dat gewoon nodig) en laat me graag verrassen!

Voor iedereen die zich hier op allerlei manieren druk heeft gemaakt voor mijn terugkeer: bedankt! In het bijzonder Witte Angora en Moederslink, en anderen die concreet actie hebben ondernomen. En ook degenen die mij liever zouden zien gaan dan komen; bedankt. Jullie hebben me weer aardig wat inzicht gegeven :D Zo’n beetje alles waar dit forum kapot aan kan gaan, heeft zich in dit topic geopenbaard in de afgelopen dagen. Leerzaam, voor wie het wil zien...

En Stofzuigertje/kruimeldiefjes: ik ben het vaak hartgrondig met je/jullie oneens, en dat heb je gemerkt en zul je ongetwijfeld blijven merken. Maar dat neemt niet weg dat je me verbaasd hebt, in positieve zin. Dank daarvoor, en o ja: ik weet dat jij niet de melder was, en ik neem jou dus ook niets kwalijk :wink:

Nou, ik ga eens verder rondneuzen. Tot later!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

WOW , daar istie dan ! Van harte welkom!

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Welcome back.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de huiskamer heb ik net een fles opengetrokken. Hier ook nog maar een!
Het weekeinde begint uitstekend!

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Welkom thuis!

Ik leerde juist de regels en als ik die niet had geweten had ik ook de mazen in de wetten en regels nooit gevonden!

Of je dit leuk vind? Vermoedelijk niet maar ik weet dat veel Deurwaarders zich ook niet altijd perfect aan de regels houden.
Zelf ervaring met geen info geven als ik er als werkgever om vraag en dan zoek ik een niet 100% legale oplossing.

Ik ga niet uren zoeken en moeilijk lezen als een alternatief voor mij makkelijker is.

Dat je niet altijd even lief bent, prima, maar wel eerlijk!
Ik vermoed dat vele met schulden een pest hekel aan elke Deurwaarder of medewerker van hebben en als je schrijf wat je beroep is?
Dan kunnen deze vaak 1malige vragen stellers met een niet door hun gewenste antwoord jou melden!
Dan komen er vele onterechte meldingen maar zoals je zelf kunt zien.....
De brieven van Moderator worden duidelijk door meerdere personen geschreven en zonder naam!

Ga voortaan als iemand met ervaring en niet als beroep, lijkt me gunstiger hoewel je zelf moet beslissen.
Welkom terug en hopelijk was dit eenmalig en nooit weer!

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dank voor de suggestie, maar ik hecht best wel aan een open vizier.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door john18 »

Welkom terug!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

We hebben we je gemist.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door newmikey »

Moneyman schreef:Zo’n beetje alles waar dit forum kapot aan kan gaan, heeft zich in dit topic geopenbaard in de afgelopen dagen. Leerzaam, voor wie het wil zien...
Eens en daarom ook ver weg gebleven van dit topic maar ik verbreek mijn eigen stilteregel om je van harte welkom terug te heten.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ik weet nog een forum waar ze om een Moderator zitten te springen. Voor meer info kan men mij een PB sturen.
Alleen serieuze kandidaten met een juiste manier van modderen kunnen zich melden :twisted:

Ik zie dat onze huisdeurwaarder weer actief is :mrgreen:

Gesloten