LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:
Julie4444 schreef:Uh, misschien ook even dit lezen. Ik weet het - de zoveelste reminder maar het staat ook al meer dan een jaar op jullie planning.
Een aantal punten uit het genoemde topic is inderdaad blijven liggen, of zijn wellicht afgeschoten zonder dat erover is gecommuniceerd. Hier zullen we nog eens naar kijken.
Toen ik bij jullie navroeg waarom mijn reminder zomaar ineens van dat topic was verdwenen (#ZomaarPostsVerwijderenZonderGoedeReden) kreeg ik dit terug middels PB:
Radar schreef:Beste Julie4444,

Excuus, het was de bedoeling om je hier nog een PM over te sturen. Het herintroduceren van de functie staat nog bij ons op het lijstje van mogelijke aanpassingen. Er is echter nog geen termijn bekend.

Met vriendelijke groet,

Radar Forummoderatie
Ondertussen zijn we een paar maanden verder. Gaat het nu wel of niet gebeuren? Ik begrijp niet waarom het allemaal zo enorm lang moet duren. Hebben jullie soms een ICT stagair die 1 dag per maand werkt hiervoor verantwoordelijk gemaakt ofzo?

Sorry hoor, maar die functionaliteit bestaat gewoon nog, alleen hebben jullie het knopje ruim een jaar geleden verwijderd. Zo moeilijk is dat niet te herstellen. Ik begrijp werkelijk niet waarom het zo lang duurt....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

@JvandeW, ik weet niet wie jou steeds meld , ook omdat ik de andere gewone topics nu niet volg ; ik weet wel dat ik chagrijnig van dat " melden " steeds word :x .

Ik blijf mezelf herhalen :
maak het melden telbaar, zodat duidelijk wordt dat meerderen een bepaalde reactie ontoelaatbaar vinden en laat de mods meelezen en er bovenop zitten en er uit filteren wie dan steeds dezelfde melder van een bepaalde reageerder is. Dit kan gewoon niet! :evil:

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Melden puur omdat je iemand niet mag of omdat je met iemand ruzie hebt in de hoop dat een ander een ban krijgt kán natuurlijk niet. Ik vind dat eerlijk gezegd ook een beetje kinderachtig.

De meldknop heeft een bepaalde functie. En die functie is niet: 'Mamaaaaa.... Papaaaa...'.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hvff »

Als je al een paar keer een ban hebt gekregen dan wil jezelf toch niets meer met dit forum te maken hebben. Hoe vaak hebben we niet kunnen lezen van anderen...ik verlaat dit forum..en wie kakelen hier als een farfelu maar door...juist :D

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door tttlocke »

Tsja. Wat is op de man spelen? Ik krijg de indruk dat sommigen hier wel heel snel die kaart trekken. Binnen de forumregels is veel mogelijk. Ook kritiek op de wijze van het zich manifesteren hier op het forum, zeker als onderbouwd kan worden dat topic starters daardoor op het verkeerde been worden gezet. Dat iemand niet gelukkig is met dergelijke kritiek, is logisch, maar op de man spelen is toch heel iets anders.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Meint »

Even een zijsprongetje.

Eerder werd er gepraat over het nut voor topicstarters van dit forum.

Uiteraard zou een echte oplossing voor het probleem het beste zijn, feitelijke informatie, handige tips en juridische handvatten.
Ikzelf vind een beetje aandacht voor de menselijke kant ook belangrijk. Begrip, gehoord worden etc.
Een aantal mensen hier hebben moeite met een derde aspect, dat topicstarters vaak ook willen 'namen en shamen'. Of als je het aardig wilt zeggen; anderen willen waarschuwen.
Ik vind dat ook een valide manier om dit forum te gebruiken. Een uitlaatklep, maar soms helpt het ook om een instantie of bedrijf wel tot actie te bewegen.

Dat een TS er soms totaal naast zit vind ik niet erg, dat blijkt eigenlijk meestal snel genoeg, ook zonder dat anderen deze TS de maat nemen.

Dat laatste, een TS de les lezen, gebeurt wst mij betreft te snel, te vaak en jammer genoeg op basis van negatieve aannames.
Te vaak komt een TS verkeerd over, vanwege gebrekkige uitleg, taalproblemen e.d.. Dan blijkt later soms dat ze wel gelijk hebben, maar zijn ze ondertussen al totaal afgebrand.

Ik pleit er dan ook voor om een TS standaard het voordeel van de twijfel te geven, zodat ze op dit consumentenforum de kans krijgen hun verhaal helemaal te doen, eventueel met behulp van onze relevante vragen die vaak door het eerste bericht worden opgeroepen.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Meint schreef:Even een zijsprongetje.

Eerder werd er gepraat over het nut voor topicstarters van dit forum.

Uiteraard zou een echte oplossing voor het probleem het beste zijn, feitelijke informatie, handige tips en juridische handvatten.
Ikzelf vind een beetje aandacht voor de menselijke kant ook belangrijk. Begrip, gehoord worden etc.
Een aantal mensen hier hebben moeite met een derde aspect, dat topicstarters vaak ook willen 'namen en shamen'. Of als je het aardig wilt zeggen; anderen willen waarschuwen.
Ik vind dat ook een valide manier om dit forum te gebruiken. Een uitlaatklep, maar soms helpt het ook om een instantie of bedrijf wel tot actie te bewegen.

Dat een TS er soms totaal naast zit vind ik niet erg, dat blijkt eigenlijk meestal snel genoeg, ook zonder dat anderen deze TS de maat nemen.

Dat laatste, een TS de les lezen, gebeurt wst mij betreft te snel, te vaak en jammer genoeg op basis van negatieve aannames.
Te vaak komt een TS verkeerd over, vanwege gebrekkige uitleg, taalproblemen e.d.. Dan blijkt later soms dat ze wel gelijk hebben, maar zijn ze ondertussen al totaal afgebrand.

Ik pleit er dan ook voor om een TS standaard het voordeel van de twijfel te geven, zodat ze op dit consumentenforum de kans krijgen hun verhaal helemaal te doen, eventueel met behulp van onze relevante vragen die vaak door het eerste bericht worden opgeroepen.
Ik denk dat we al een heel eind komen door te vragen naar aanvullende informatie. En inderdaad: tussen de regels door lezen. En dan ook: naar elkaar luisteren. De een herkent iets uit eigen ervaring, de ander herkent iets anders uit een andere, eigen ervaring. En naar mensen luisteren, tussen de regels door, om te begrijpen dat het eigenlijke probleem iets heel anders is dan de gestelde vraag, dat is te leren.

Ik herken iemand met autisme bijvoorbeeld vrij snel. Helaas, als ik dat aangeef wordt dat verwijderd en levert het een waarschuwing op. Terwijl, als ik als autist een andere autist als zodanig benader, het een heel andere discussie wordt. Het heeft zelfs een virtuele vriendschap opgeleverd, een topicstarter die nu deel uitmaakt van een klein facebookgroepje. Mede daar vind hij nu lekker zijn draai. Als er wat is, dan weet hij me te vinden, en hij vindt me ook. En zijn 'probleem'? Dat is daarna nog een aantal keer aan de orde geweest, maar ik wist hem dan wel uit te leggen hoe het nu echt zit.

Vaak moeten we als vaste gebruikers verder kijken dan de hulpvraag. En de moderatie moet zeker verder kijken dan de meldknop.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

@witte angora
"Ik filter autisten er bijvoorbeeld vrijwel direct uit. Helaas, als ik dat aangeef wordt dat verwijderd en levert het een waarschuwing op. Terwijl, als ik als autist een andere autist als zodanig benader, het een heel andere discussie wordt."

Ik vind het helemaal niet nodig dat op een consumentenforum aan een TS mede te delen of te vragen. Als u dat zo belangrijk vindt, zou u dat in een PB mede kunnen delen, het is namelijk nogal persoonlijk.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:@witte angora
"Ik filter autisten er bijvoorbeeld vrijwel direct uit. Helaas, als ik dat aangeef wordt dat verwijderd en levert het een waarschuwing op. Terwijl, als ik als autist een andere autist als zodanig benader, het een heel andere discussie wordt."

Ik vind het helemaal niet nodig dat op een consumentenforum aan een TS mede te delen of te vragen. Als u dat zo belangrijk vindt, zou u dat in een PB mede kunnen delen, het is namelijk nogal persoonlijk.
Toch bepaalt het wel heel erg hoe je zo iemand benaderd. Zo iemand afbranden (wat vaak gebeurt) is helemaal niet nodig. De betreffende jongen/man heeft hier nogal wat over zich heen gekregen. Terwijl zijn autisme hem dus in de weg zat, alleen zag hij dat niet, dus alles lag aan anderen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 26 jun 2018 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
Lowieze schreef:@witte angora
"Ik filter autisten er bijvoorbeeld vrijwel direct uit. Helaas, als ik dat aangeef wordt dat verwijderd en levert het een waarschuwing op. Terwijl, als ik als autist een andere autist als zodanig benader, het een heel andere discussie wordt."

Ik vind het helemaal niet nodig dat op een consumentenforum aan een TS mede te delen of te vragen. Als u dat zo belangrijk vindt, zou u dat in een PB mede kunnen delen, het is namelijk nogal persoonlijk.
Toch bepaalt het wel heel erg hoe je zo iemand benaderd. Zo iemand afbranden (wat vaak gebeurt) is helemaal niet nodig.
Ik heb nog nergens iemand afgebrand zien worden omdat hij autistisch zou zijn, wel om zijn/haar manier van schrijven of reageren.
Waarom is het belangrijk om te weten of iemand een beperking op één of andere manier heeft? Als het goed is, kijk je daar doorheen en focus je je op de vraag van een forummer.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb het bericht even aangevuld, met die informatie is het duidelijker denk ik. Het autisme bepaalt de manier van schrijven/denken/reageren. Als dat niet goed overkomt, wordt zo iemand dus afgebrand. Terwijl de kern dus in het autisme ligt.

Neem jij maar van mij aan dat de meesten er niet doorheen kunnen kijken. Maar zelfs dan, autisten onder elkaar hebben een andere manier van communiceren. De woorden zijn hetzelfde, en toch is het een hemelsbreed verschil.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als het goed is, kijk je daar doorheen en focus je je op de vraag van een forummer.
Gezien alle reacties hier en in topics blijkt dat toch nogal lastig.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
Als het goed is, kijk je daar doorheen en focus je je op de vraag van een forummer.
Gezien alle reacties hier en in topics blijkt dat toch nogal lastig.
Misschien dat het ook een van de redenen is van de vele onderlinge ruzies. Omdat mensen er niet doorheen kunnen kijken, al denken ze van wel.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:Tsja. Wat is op de man spelen? Ik krijg de indruk dat sommigen hier wel heel snel die kaart trekken. Binnen de forumregels is veel mogelijk. Ook kritiek op de wijze van het zich manifesteren hier op het forum, zeker als onderbouwd kan worden dat topic starters daardoor op het verkeerde been worden gezet. Dat iemand niet gelukkig is met dergelijke kritiek, is logisch, maar op de man spelen is toch heel iets anders.
Op de man spelen komt uit de voetbalwereld. Het tegenovergestelde is op de bal spelen. Je speelt op de man als je been strekt, niet om de bal weg te graaien, maar om iemand te tackelen. Het equivalent van op de bal spelen bij discussies is op de inhoud spelen. Op het moment dat je kritiek hebt op de wijze waarop iemand zich manifesteert dan speel je niet op de inhoud, maar op de man. Dat kan nut hebben als je dat doet om voor een ander of jezelf op te komen, maar het is het wel op de man spelen. In alle andere gevallen acht is dat zeer ongewenst en het betreurenswaardig dat dit zovaak voorkomt op het forum. De hoofdreden dat dit gebeurt is omdat het Radar team dit toelaat. Radar heeft de eerste stap gezet om het tij te keren en hopelijk zet ze de andere nodige stappen ook.

Ik ken andere fora waar je een maatregel opgelegd krijg als je negatief uitlaat over anderen. Doe je dat binnen een aangekondigde tijd nog een keer dan wordt je tijdelijk verbannen. Ben je een draaideurcrimineel dan gaat de termijn omhoog. Het zou goed zijn als Radar dat beleid zou overnemen, na een aankondiging.

Het gevolg is dat een deel van de leden hiernaar gaat leven, een ander deel gaat protesteren en sommigen vertrekken, maar vooral dat de sfeer fors zal verbeteren, omdat een forum waar de regel "hard op de inhoud en zacht op de persoon" geld nu eenmaal een prettiger leefklimaat oplevert.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 26 jun 2018 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Meint schreef:Even een zijsprongetje.

Eerder werd er gepraat over het nut voor topicstarters van dit forum.

Uiteraard zou een echte oplossing voor het probleem het beste zijn, feitelijke informatie, handige tips en juridische handvatten.
Ikzelf vind een beetje aandacht voor de menselijke kant ook belangrijk. Begrip, gehoord worden etc.
Een aantal mensen hier hebben moeite met een derde aspect, dat topicstarters vaak ook willen 'namen en shamen'. Of als je het aardig wilt zeggen; anderen willen waarschuwen.
Ik vind dat ook een valide manier om dit forum te gebruiken. Een uitlaatklep, maar soms helpt het ook om een instantie of bedrijf wel tot actie te bewegen.

Dat een TS er soms totaal naast zit vind ik niet erg, dat blijkt eigenlijk meestal snel genoeg, ook zonder dat anderen deze TS de maat nemen.

Dat laatste, een TS de les lezen, gebeurt wst mij betreft te snel, te vaak en jammer genoeg op basis van negatieve aannames.
Te vaak komt een TS verkeerd over, vanwege gebrekkige uitleg, taalproblemen e.d.. Dan blijkt later soms dat ze wel gelijk hebben, maar zijn ze ondertussen al totaal afgebrand.

Ik pleit er dan ook voor om een TS standaard het voordeel van de twijfel te geven, zodat ze op dit consumentenforum de kans krijgen hun verhaal helemaal te doen, eventueel met behulp van onze relevante vragen die vaak door het eerste bericht worden opgeroepen.
Ik kan beamen wat je zegt als je bovenstaande quote de kant opstuurt van een bepaalde beperking in de communicatieve vaardigheden van een klant. Wel wil ik daar graag als kanttekening aan toevoegen dat als je beperkte communicatieve vaardigheden hebt het wellicht niet verstandig is om juist die te gebruiken om je verhaal op het grote internet bij nota bene een consumentenforum te publiceren. Wellicht is het dan handig om iemand in je omgeving te vragen om je hierbij te helpen.

Als ik je opmerking algemeen neem vind ik hem redelijk gewaagd. Ik ben het in grote lijnen met je eens, hoewel ik name en shame meer associeer met natrappen achter iemand zijn rug om, op voorwaarde dat de beschuldigde partij ook zijn kant van het verhaal mag vertellen. Dit kan eenvoudig door deze partij in te lichten dat er een topic bestaat waarin zij negatief benoemd worden. De stelling die hier eerder op het forum gesteld is ('dan moet een bedrijf zichzelf maar regelmatig googlen') is onvoldoende. (Hoe vaak google jij je eigen naam per week?)

Uiteraard mag iemand het voordeel van de twijfel krijgen, en indien er niet gelijk met namen zonder bewijzen gegooid wordt mag iemand van mij ook lekker zijn hart luchten of zijn gal spugen.

Uit de praktijk weet ik echter dat er tal van klanten zijn die totaal niet voor rede vatbaar zijn, je het bloed onder je nagels uithalen en als je niet volledig meewerkt met hun eisen dreigen je kapot te gaan maken op het internet. De meeste klanten doen dat gelukkig in een recensie waar de onzin vanaf druipt en iedere lezer dat gelijk met een korrel zout neemt. Sommige klanten doen dat door een goed bedacht wraakitem op een consumentenforum te openen.
Dat laatste kun je niet voorkomen. Je kunt er als forum wel verantwoord mee omgaan door de tegenpartij in te lichten, voorzichtig te zijn met het publiceren van namen en niet zonder meer alles voor waar aan te nemen. En zoals ik eerder voorgesteld heb: blijkt het puur wraak te zijn, verwijder het topic dan (of op zijn minst de titel) om onnodige en onterechte schade te voorkomen.

Is het aantoonbaar, of zeer aannemelijk dat het bedrijf echt aan het 'kloten' is...dan aan de schandpaal.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

webshopeigenaar14 schreef:
Als ik je opmerking algemeen neem vind ik hem redelijk gewaagd. Ik ben het in grote lijnen met je eens, hoewel ik name en shame meer associeer met natrappen achter iemand zijn rug om, op voorwaarde dat de beschuldigde partij ook zijn kant van het verhaal mag vertellen. Dit kan eenvoudig door deze partij in te lichten dat er een topic bestaat waarin zij negatief benoemd worden. De stelling die hier eerder op het forum gesteld is ('dan moet een bedrijf zichzelf maar regelmatig googlen') is onvoldoende. (Hoe vaak google jij je eigen naam per week?)
In het verleden heb ik dat wel eens gedaan, als het naar mijn mening noodzakelijk was de andere kant van het verhaal te kennen. Je wilt niet weten wat ik van de vaste gebruikers over me heen heb gekregen. Terwijl iedere pannekoek nog altijd twee kanten heeft. Ieder verhaal dus ook. Dat de ene kant zegt dat de andere kant aangebrand is, wil niet zeggen dat dat ook zo is. Het kan best zo zijn dat de andere kant juist de minst aangebrande kant is van de pannekoek.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik ben een bedrijf (zelfs een webshop :cry: ) en kreeg daardoor redelijk wat tegengas, soms zelfs een beetje de indruk wekkend dat ik tot het grote boevengilde van het internet behoorde.

Verplaats het even naar de particuliere sector. Als je een conflict hebt met je buurman is het makkelijk om hier (of een ander forum) een topic te plaatsen onder een fictieve naam dat deze persoon je opgelicht heeft op marktplaats. En stel dan dat de moderatie niet zou ingrijpen door de naam te verwijderen, maar dit liet staan met als motivatie: deze meneer kan zichzelf googlen om te ontdekken dat hij hier staat en het tegendeel bewijzen. Mocht hij dat doen dan kan iedereen die zijn naam googled en leest dat hij een oplichter is op de link klikken en 6 pagina's verder lezen dat het niet blijkt te kloppen.
Dit lijkt mij een ondenkbare situatie.

Voor de duidelijkheid: ik stel dus NIET dat iedere beschuldiging vooraf onderzocht moet worden voor publicatie. Ik stel wel voor dat er in eerste instantie voorzichtig met (bedrijfs)namen omgesprongen wordt (met name in topictitels) totdat er meer duidelijkheid is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
tttlocke schreef:Tsja. Wat is op de man spelen? Ik krijg de indruk dat sommigen hier wel heel snel die kaart trekken. Binnen de forumregels is veel mogelijk. Ook kritiek op de wijze van het zich manifesteren hier op het forum, zeker als onderbouwd kan worden dat topic starters daardoor op het verkeerde been worden gezet. Dat iemand niet gelukkig is met dergelijke kritiek, is logisch, maar op de man spelen is toch heel iets anders.
Op de man spelen komt uit de voetbalwereld. Het tegenovergestelde is op de bal spelen. Je speelt op de man als je been strekt, niet om de bal weg te graaien, maar om iemand te tackelen. Het equivalent van op de bal spelen bij discussies is op de inhoud spelen. Op het moment dat je kritiek hebt op de wijze waarop iemand zich manifesteert dan speel je niet op de inhoud, maar op de man. Dat kan nut hebben als je dat doet om voor een ander of jezelf op te komen, maar het is het wel op de man spelen. In alle andere gevallen acht is dat zeer ongewenst en het betreurenswaardig dat dit zovaak voorkomt op het forum. De hoofdreden dat dit gebeurt is omdat het Radar team dit toelaat. Radar heeft de eerste stap gezet om het tij te keren en hopelijk zet ze de andere nodige stappen ook.

Ik ken andere fora waar je een maatregel opgelegd krijg als je negatief uitlaat over anderen. Doe je dat binnen een aangekondigde tijd nog een keer dan wordt je tijdelijk verbannen. Ben je een draaideurcrimineel dan gaat de termijn omhoog. Het zou goed zijn als Radar dat beleid zou overnemen, na een aankondiging.

Het gevolg is dat een deel van de leden hiernaar gaat leven, een ander deel gaat protesteren en sommigen vertrekken, maar vooral dat de sfeer fors zal verbeteren, omdat een forum waar de regel "hard op de inhoud en zacht op de persoon" geld nu eenmaal een prettiger leefklimaat oplevert.
Er wordt hier wel eens op de man gespeeld. Dat hoort niet, Mee eens. Maar (zoals ik al dacht) heeft u een zeer ruime definitie van op de man spelen. Als de wijze waarop op iemand zich manifesteert in een topic, een TS potentieel op het verkeerde been zet, misleidt, dan is kritiek daarop, onderbouwd vanzelfsprekend, gepast en noodzakelijk. In het belang van de kwaliteit van het forum. In het belang van het correct informeren van TS en meelezers.
Het zou juist kwalijk zijn als forumleden die een dergelijke situatie waarnemen, er het zwijgen toe zouden doen, of dat dergelijke constructieve kritiek weggecensureerd zou worden.

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ik wist niet dat je op een forum een "draaideurcrimineel" kon worden.
Dinsdagochtend, bijna 10.00u en weer wat geleerd.
Nooit te oud om te leren.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:Er wordt hier wel eens op de man gespeeld. Dat hoort niet, Mee eens. Maar (zoals ik al dacht) heeft u een zeer ruime definitie van op de man spelen. Als de wijze waarop op iemand zich manifesteert in een topic, een TS potentieel op het verkeerde been zet, misleidt, dan is kritiek daarop, onderbouwd vanzelfsprekend, gepast en noodzakelijk. In het belang van de kwaliteit van het forum. In het belang van het correct informeren van TS en meelezers.
Het zou juist kwalijk zijn als forumleden die een dergelijke situatie waarnemen, er het zwijgen toe zouden doen, of dat dergelijke constructieve kritiek weggecensureerd zou worden.
Als je constanteerd dat iemand een onjuist standpunt verkondigd, dan kun je aangeven dat dit standpunt onjuist is, wat het juiste standpunt is en waarom dat (on)juist is. Dat is een reactie die op de inhoud is gericht. Hiermee wordt het belang van de kwaliteit, correct infomeren van mensen voldoende bediend.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 26 jun 2018 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten