Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
gosewijn

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn » 26 jun 2018 23:16

Even op de meldknop drukken. Dan krijg je een melding als iemand dat al gedaan heeft.

Deze is nog niet gemeld . :mrgreen:
Wist ik ook niet . :mrgreen:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 26 jun 2018 23:17

gosewijn schreef:Even op de meldknop drukken. Dan krijg je een melding als iemand dat al gedaan heeft.

Deze is nog niet gemeld . :mrgreen:
Wist ik ook niet . :mrgreen:
Als je wilt meld ik hem vanwege off-topic... :lol: :lol:

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 26 jun 2018 23:22

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sorrykon het niet laten .

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 26 jun 2018 23:51

JvandeW schreef:Ja hoor, ook mijn laatste bericht is weer gemeld. Daar word je toch moe van?

Als ik de posts hierboven goed begrijp kun je er toch zelf alleen achter komen dat je bericht gemeld is door zelf op de meld knop te drukken? Stel nu dat je bericht nog niet gemeld was, dan had je het daarna dus zelf gemeld? Als je dus op al je berichten kijkt of deze gemeld zijn, worden ze per saldo allemaal gemeld omdat ook de berichten die nog niet gemeld waren dan alsnog gemeld worden (door jezelf.)

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 26 jun 2018 23:54

Drietrapsvoorstel ...

1 - Op nieuwe topics wordt niet meer gekibbeld en streng gemodereerd, zodat vraagstellers geen last hebben van onderlinge meningsverschillen

2 - Op Feedback -2- is zèlfs rotte vis toegestaan ... scheld elkaar maar uit, toon je ware karakter aan andere collega's en de ergste vijanden mits ... !afgeschermd voor die deelnemers, die tot nu aan toe 'betrokken' zijn geweest op Feedback 1+2. Exclusief en verder onzichtbaar. Hier hoeft ook niet gemodereerd te worden. M.a.w. laat die ruziezoekers het onder elkaar maar uitmaken zonder publiek erbij. Nieuwe deelnemers kunnen deze twee ellenlange topics inhoudelijk sowieso niet volgen en al helemaal niet kunnen begrijpen. Sluiten geeft elders weer onrust op de 'echte' topics'.

3 -Feedback -3- wordt opgestart voor suggesties, experimenten, positieve/constructieve bijdragen en ervaringen m.b.t. het inrichten van "het prettigste consumentenforum van Nederland"

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 26 jun 2018 23:55

Flonsflons: als het bericht nog niet eerder gemeld was, moet je nog wat meer dingen invullen. Zolang je niet op "bevestigen" klikt, wordt het bericht niet gemeld.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 26 jun 2018 23:57

@ "hänschen klein"

Sukkel!

(meen ik niet , maar dat mag dus volgens stap 2?)

Lijkt me geen goed plan

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 27 jun 2018 00:04

fonsflons schreef:@ "hänschen klein"

Sukkel!

(meen ik niet , maar dat mag dus volgens stap 2?)

Lijkt me geen goed plan
U mag het wat mij betreft op Feedback -2- ook nog werkelijk menen ... is ook geen belediging, maar niets dan de waarheid :shock:

Waar moeten die haantjes dan anders met hun overtollige energie naar toe dan op 'de hangplek Feedback -2- van dit forum?
Primair gaat het er toch om, een goed forum voor vraagstellers te zijn/worden ... toch? Dàt is hiermee tenminste zekergesteld en de moderator en andere 'architecten' kunnen zich vol concentreren op het implementeren van nieuwe ideeën.

Vraagsteller, haantjes en beheerder tevreden. WIN-WIN-WIN!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 27 jun 2018 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 27 jun 2018 00:08

Dit topic kan wat mij betreft open blijven, voor nuttige feedback en als oefentopic voor leden en moderatie.

Overigens blijf ik hoopvol voor het forum. De eerste tekenen van betere moderatie zijn zichtbaar, zoals anderen ook al hebben opgemerkt. Mij valt ook op dat toon en strekking van de toelichtingen/berichten van de moderatie nu veel positiever zijn en de wens tot samenwerking uitstralen. Heel goed!

hvff

Ongelezen bericht door hvff » 27 jun 2018 00:41

Ik heb besloten om in het vervolg de Libelle te gaan lezen....wat een gedoe...zeg hier.... :mrgreen:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 27 jun 2018 07:10

hvff schreef:Ik heb besloten om in het vervolg de Libelle te gaan lezen....wat een gedoe...zeg hier.... :mrgreen:
Libellen moet je niet lezen, die moet je fotograferen. Interessante en rustgevende hobby, alhoewel ik me zelf op andere terreinen richt. :D

Maar eigenlijk is zoiets voor het huiskamertopic (waar is dat gebleven trouwens?)
Laatst gewijzigd door witte angora op 27 jun 2018 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 27 jun 2018 07:20

hänschen klein schreef:Drietrapsvoorstel ...

1 - Op nieuwe topics wordt niet meer gekibbeld en streng gemodereerd, zodat vraagstellers geen last hebben van onderlinge meningsverschillen

Volgens mij wordt er al streng gemodereerd, en toch stikt het regelmatig van de ruzies...

2 - Op Feedback -2- is zèlfs rotte vis toegestaan ... scheld elkaar maar uit, toon je ware karakter aan andere collega's en de ergste vijanden mits ... !afgeschermd voor die deelnemers, die tot nu aan toe 'betrokken' zijn geweest op Feedback 1+2. Exclusief en verder onzichtbaar. Hier hoeft ook niet gemodereerd te worden. M.a.w. laat die ruziezoekers het onder elkaar maar uitmaken zonder publiek erbij. Nieuwe deelnemers kunnen deze twee ellenlange topics inhoudelijk sowieso niet volgen en al helemaal niet kunnen begrijpen. Sluiten geeft elders weer onrust op de 'echte' topics'.

Hé ja, lekker potje schelden. 'Hee collega, kom even mee naar Feedback-2, ga ik je even lekker de huid vol schelden'. Gaat het niet worden, niet iedereen 'gaat mee'. Ik in ieder geval niet.

3 -Feedback -3- wordt opgestart voor suggesties, experimenten, positieve/constructieve bijdragen en ervaringen m.b.t. het inrichten van "het prettigste consumentenforum van Nederland"

Voor Feedback-3 hebben we toch Feedback-2 al?

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden » 27 jun 2018 07:46

Wellicht een idee om wat eerder een slotje te plaatsen op een topic?
Neem bv het 123inktprinter verhaal: inmiddels 12 pagina's en het hele geneuzel begint weer van voor af aan.
Ook daar lijkt het weer een wedstrijdje ver pissen te worden, een herhaling van zetten.
(En er zijn nog legio meer voorbeelden van volledig ontspoorde topics).

v.d.Heyden

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 27 jun 2018 07:50

hänschen klein schreef:Drietrapsvoorstel ...

1 - Op nieuwe topics wordt niet meer

2 - Op Feedback -2- is zèlfs rotte vis toegestaan ...

3 -Feedback -3- wordt opgestart voor suggesties, experimenten, "

Nee Hans, Ik benoem jou gewoon tot Hollandse Nieuwe Expert die zwaar over de THT Datum is bij deze! :mrgreen:

en krijg ik nu voor deze Off Topic nu een 24 uren ban en rust?
Of was deze niet genoeg op de Man gespeeld?
Dit soort berichten lokte juist ongewenste off topic reacties uit dus we zouden eigenlijk samen 24 uren rust moeten hebben!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 27 jun 2018 08:39

viewtopic.php?f=93&t=185715

In dit Topic hierboven is ook een reactie van UWV Webcare verdwenen....?
Als dit echt UWV is waar het wel op leek vind ik dat te ver gaan.....

Als het geen UWV maar dubieus persoon was die zich als zodanig uitgaf hadden ze dat moeten melden...
Nu is het weg en geen enkel bewijs meer!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 27 jun 2018 09:00

Misschien klinkt dit raar, het is ook niet echt iets nieuws denk ik, omdat er al eerder bans van 24 of 48 uur geopperd zijn. Maar wat te denken van een 'afkoelingsban' van 24 tot maximaal 48 uur? Soms kunnen ruzies flink uit de hand lopen, zien we ook in dit topic. Waarschuwen helpt niet altijd, maar om nu meteen een ban van een maand of permanent uit te delen? Een time-out kan daarentegen wél helpen. En ná die time-out weer met frisse, gezonde moed er tegen aan. Blijft iemand doorgaan? Sja...

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 27 jun 2018 09:19

Ik denk dat die ban van 24u ook erg goed zal werken. Om de simpele reden dat er in die tijd (over het algemeen) zoveel nieuwe posts in een onderwerp staan dat de ruzie naar de achtergrond verdwijnt, en in combinatie met iemand die wat afgekoelt is zal dat veel eerder resulteren in 'laat maar zitten.'

Heel veel discussies lopen nu uit de hand omdat beiden achter de computer zitten en direct op elkaar reageren. Dan zit de emotie te hoog.
In de zakelijke wereld heb ik als maatstaf om ook altijd minimaal 12u te wachten met een reactie op een ontevreden klant. Even de emotie laten zakken kan voorkomen dat een vriendelijk bedoelt antwoord vijandelijk opgevat wordt vanwege emotie en adrenaline.

Een time-out werkt dus zeker, en is anders dan een ban. Een ban is als je iemand wilt weren, een time-out is iemand tot de orde roepen.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 27 jun 2018 09:57

@witte angora ...

Kibbelen en off-topic converseren kan toch helemaal afgeschaft worden op de topics van vraagstellers en wanneer het zo'n behoefte is voor enkele haantjes, dan maken ze maar ergens ànders ruzie. Of we moeten afspreken dat kibbelen ongewenst is en dit uitsluitend per PB nog gedaan mag worden ... dat is helemaal rustig voor alle deelnemers en de moderator, die beter kan opletten of een vraag inhoudelijk duidelijk genoeg is gepost en evtl. nog kan corrigeren.

NB. De moderator krijgt daardoor ook duidelijker een functie van een gastheer, die je helpt met het optiemeren van het eindresultaat.

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 27 jun 2018 10:14

.
Laatst gewijzigd door scontra op 01 jul 2018 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW » 27 jun 2018 10:19

crazyme schreef:
JvandeW schreef:Ja hoor, ook mijn laatste bericht is weer gemeld. Daar word je toch moe van?
Het melden zou eigenlijk niet het probleem moeten zijn. Het probleem zit hem in het gebrek aan vertrouwen dat de moderator zich niet laat beïnvloeden en objectief het bericht beoordeeld.
Helaas heb ik er een hard hoofd in. Teveel van mijn berichten zijn uiteindelijk door de moderatie verwijderd zonder duidelijke reden, terwijl berichten met duidelijk regel-overschrijdend en uitdagend content geplaatst vlak voor of vlak na mijn bericht gewoon blijven staan. Maar ja, die berichten zijn dan ook niet gemeld.

Opvallend genoeg wil het wel zo zijn dat iemand in dit topic tweemaal vlak achtereen een vrijwel identieke berichten heeft geplaatst waarvan ik zag dat een van die berichten was gemeld bij de forum-moderatie maar het ander niet. Uiteindelijk is het bericht dat werd gemeld door de forum-moderatie wel verwijderd terwijl het andere bericht nog gewoon mag blijven staan.

Ik kan niet anders dan concluderen dat berichten melden veelal gewoon werkt om ze te laten verwijderen en mogelijk iemand een waarschuwing te laten geven.
Moneyman schreef:
Bizar. Ik ben benieuwd welke forumregel daarmee overtreden zo worden. Ik ga er maar vanuit dat het bewuste bericht niet verwijderd zal worden.
Het zal vast zijn gemeld als "op de man" of iets dergelijks. Immers heb ik het in mijn bericht over een persoon en als iemand zich aangesproken voelt, kan het door zo'n persoon gezien worden als een persoonlijke aanval. Dus dit bericht vast ook weer..

Gesloten