LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Het nut van het 'vriendenlijstje' ontgaat me inderdaad. Het 'vijandenlijstje' daarentegen heeft zeker wel nut. Als je berichten van bepaalde mensen niet meer hoeft te lezen omdat ze verborgen zijn, is het makkelijker om je niet langer uit de tent te laten lokken, om wat te noemen. Of om niet, of het nu van de een of de ander afkomt, in ruzies verzeilt te raken waar niemand wat aan heeft.

Waar het volgens mij om gaat is om de topicstarter zo goed mogelijk te helpen vanuit de eigen visie, eigen ervaring, en eigen kennis (in willekeurige volgorde). Zoals ik al eerder gezegd heb kunnen verschillende meningen/invalshoeken naast elkaar staan zonder elkaar te bijten. Helaas is er niet met iedereen een 'match' op dit forum. Ik vind het voor mezelf makkelijker om op die manier afstand te houden van een aantal mensen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

JvandeW schreef:Ja hoor, ook mijn laatste bericht is weer gemeld. Daar word je toch moe van?
Moe? Ik vind het echt opvallend, str*** vervelend en getreiter.
Welke " held " doet dit ? :evil:

@Moderatie : maak svp zsm de meldknop telbaar en kijk eens goed welke melder dit steeds doet!
Het kan ook getreiter zijn, om iemand een hak te zetten.
Ik hoop dat jullie het gemelde bericht objectief bekijken en het dus nooit meer gelijk per definitie verwijderen.

Dat zou echt een fantastische verandering zijn!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook wat mij betreft : dit topic graag open laten hoewel ik niet echt nog zinvolle feedback verder verwacht , maar het is n.m.m wel een mooi " oefenplatform " zowel voor Radar als voor de gebruikers om te kijken hoe er gemodereerd kan worden en hoe de ruzies gestopt kunnen worden en dan zonder bans uit te delen en met heldere toelichting door de moderatie : hoe het wel moet en hoe het niet moet.
Een " leslokaal " dus......

Of we sluiten dit topic en gaan naar de " huiskamer " om daar nog even door te gaan met al het oude zeer er uit te gooien en nog nog heel even de boosheid en de onvrede naar en over elkaar te ventileren en te uiten en ook daar leest de moderatie dan gewoon mee en grijpt constructief en positief in zonder waarschuwingen , laat staan bans uit te delen.
Dan wordt hopelijk eindelijk de lucht geklaard en kan eenieder weer zoals het hoort en zoals het geleerd wordt gewoon meedoen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door grun »

JvandeW schreef:Ja hoor, ook mijn laatste bericht is weer gemeld.
Noob vraagje: hoe kun je dat eigenlijk zien, of je bericht door iemand gemeld is?

Moneyman
Berichten: 30075
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
JvandeW schreef:Ja hoor, ook mijn laatste bericht is weer gemeld.
Noob vraagje: hoe kun je dat eigenlijk zien, of je bericht door iemand gemeld is?
Even op de meldknop drukken. Dan krijg je een melding als iemand dat al gedaan heeft.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Even op de meldknop drukken. Dan krijg je een melding als iemand dat al gedaan heeft.


Deze is nog niet gemeld . :mrgreen:
Wist ik ook niet . :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:Even op de meldknop drukken. Dan krijg je een melding als iemand dat al gedaan heeft.


Deze is nog niet gemeld . :mrgreen:
Wist ik ook niet . :mrgreen:
Als je wilt meld ik hem vanwege off-topic... :lol: :lol:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sorrykon het niet laten .

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Drietrapsvoorstel ...

1 - Op nieuwe topics wordt niet meer gekibbeld en streng gemodereerd, zodat vraagstellers geen last hebben van onderlinge meningsverschillen

2 - Op Feedback -2- is zèlfs rotte vis toegestaan ... scheld elkaar maar uit, toon je ware karakter aan andere collega's en de ergste vijanden mits ... !afgeschermd voor die deelnemers, die tot nu aan toe 'betrokken' zijn geweest op Feedback 1+2. Exclusief en verder onzichtbaar. Hier hoeft ook niet gemodereerd te worden. M.a.w. laat die ruziezoekers het onder elkaar maar uitmaken zonder publiek erbij. Nieuwe deelnemers kunnen deze twee ellenlange topics inhoudelijk sowieso niet volgen en al helemaal niet kunnen begrijpen. Sluiten geeft elders weer onrust op de 'echte' topics'.

3 -Feedback -3- wordt opgestart voor suggesties, experimenten, positieve/constructieve bijdragen en ervaringen m.b.t. het inrichten van "het prettigste consumentenforum van Nederland"

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Flonsflons: als het bericht nog niet eerder gemeld was, moet je nog wat meer dingen invullen. Zolang je niet op "bevestigen" klikt, wordt het bericht niet gemeld.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

fonsflons schreef:@ "hänschen klein"


Sukkel!


(meen ik niet , maar dat mag dus volgens stap 2?)

Lijkt me geen goed plan
U mag het wat mij betreft op Feedback -2- ook nog werkelijk menen ... is ook geen belediging, maar niets dan de waarheid :shock:

Waar moeten die haantjes dan anders met hun overtollige energie naar toe dan op 'de hangplek Feedback -2- van dit forum?
Primair gaat het er toch om, een goed forum voor vraagstellers te zijn/worden ... toch? Dàt is hiermee tenminste zekergesteld en de moderator en andere 'architecten' kunnen zich vol concentreren op het implementeren van nieuwe ideeën.

Vraagsteller, haantjes en beheerder tevreden. WIN-WIN-WIN!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 27 jun 2018 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit topic kan wat mij betreft open blijven, voor nuttige feedback en als oefentopic voor leden en moderatie.

Overigens blijf ik hoopvol voor het forum. De eerste tekenen van betere moderatie zijn zichtbaar, zoals anderen ook al hebben opgemerkt. Mij valt ook op dat toon en strekking van de toelichtingen/berichten van de moderatie nu veel positiever zijn en de wens tot samenwerking uitstralen. Heel goed!

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hvff »

Ik heb besloten om in het vervolg de Libelle te gaan lezen....wat een gedoe...zeg hier.... :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

hvff schreef:Ik heb besloten om in het vervolg de Libelle te gaan lezen....wat een gedoe...zeg hier.... :mrgreen:
Libellen moet je niet lezen, die moet je fotograferen. Interessante en rustgevende hobby, alhoewel ik me zelf op andere terreinen richt. :D

Maar eigenlijk is zoiets voor het huiskamertopic (waar is dat gebleven trouwens?)
Laatst gewijzigd door witte angora op 27 jun 2018 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

hänschen klein schreef:Drietrapsvoorstel ...

1 - Op nieuwe topics wordt niet meer gekibbeld en streng gemodereerd, zodat vraagstellers geen last hebben van onderlinge meningsverschillen

Volgens mij wordt er al streng gemodereerd, en toch stikt het regelmatig van de ruzies...

2 - Op Feedback -2- is zèlfs rotte vis toegestaan ... scheld elkaar maar uit, toon je ware karakter aan andere collega's en de ergste vijanden mits ... !afgeschermd voor die deelnemers, die tot nu aan toe 'betrokken' zijn geweest op Feedback 1+2. Exclusief en verder onzichtbaar. Hier hoeft ook niet gemodereerd te worden. M.a.w. laat die ruziezoekers het onder elkaar maar uitmaken zonder publiek erbij. Nieuwe deelnemers kunnen deze twee ellenlange topics inhoudelijk sowieso niet volgen en al helemaal niet kunnen begrijpen. Sluiten geeft elders weer onrust op de 'echte' topics'.

Hé ja, lekker potje schelden. 'Hee collega, kom even mee naar Feedback-2, ga ik je even lekker de huid vol schelden'. Gaat het niet worden, niet iedereen 'gaat mee'. Ik in ieder geval niet.

3 -Feedback -3- wordt opgestart voor suggesties, experimenten, positieve/constructieve bijdragen en ervaringen m.b.t. het inrichten van "het prettigste consumentenforum van Nederland"

Voor Feedback-3 hebben we toch Feedback-2 al?

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Wellicht een idee om wat eerder een slotje te plaatsen op een topic?
Neem bv het 123inktprinter verhaal: inmiddels 12 pagina's en het hele geneuzel begint weer van voor af aan.
Ook daar lijkt het weer een wedstrijdje ver pissen te worden, een herhaling van zetten.
(En er zijn nog legio meer voorbeelden van volledig ontspoorde topics).

v.d.Heyden

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

hänschen klein schreef:Drietrapsvoorstel ...

1 - Op nieuwe topics wordt niet meer

2 - Op Feedback -2- is zèlfs rotte vis toegestaan ...

3 -Feedback -3- wordt opgestart voor suggesties, experimenten, "

Nee Hans, Ik benoem jou gewoon tot Hollandse Nieuwe Expert die zwaar over de THT Datum is bij deze! :mrgreen:

en krijg ik nu voor deze Off Topic nu een 24 uren ban en rust?
Of was deze niet genoeg op de Man gespeeld?
Dit soort berichten lokte juist ongewenste off topic reacties uit dus we zouden eigenlijk samen 24 uren rust moeten hebben!

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

viewtopic.php?f=93&t=185715

In dit Topic hierboven is ook een reactie van UWV Webcare verdwenen....?
Als dit echt UWV is waar het wel op leek vind ik dat te ver gaan.....

Als het geen UWV maar dubieus persoon was die zich als zodanig uitgaf hadden ze dat moeten melden...
Nu is het weg en geen enkel bewijs meer!

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien klinkt dit raar, het is ook niet echt iets nieuws denk ik, omdat er al eerder bans van 24 of 48 uur geopperd zijn. Maar wat te denken van een 'afkoelingsban' van 24 tot maximaal 48 uur? Soms kunnen ruzies flink uit de hand lopen, zien we ook in dit topic. Waarschuwen helpt niet altijd, maar om nu meteen een ban van een maand of permanent uit te delen? Een time-out kan daarentegen wél helpen. En ná die time-out weer met frisse, gezonde moed er tegen aan. Blijft iemand doorgaan? Sja...

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@witte angora ...

Kibbelen en off-topic converseren kan toch helemaal afgeschaft worden op de topics van vraagstellers en wanneer het zo'n behoefte is voor enkele haantjes, dan maken ze maar ergens ànders ruzie. Of we moeten afspreken dat kibbelen ongewenst is en dit uitsluitend per PB nog gedaan mag worden ... dat is helemaal rustig voor alle deelnemers en de moderator, die beter kan opletten of een vraag inhoudelijk duidelijk genoeg is gepost en evtl. nog kan corrigeren.

NB. De moderator krijgt daardoor ook duidelijker een functie van een gastheer, die je helpt met het optiemeren van het eindresultaat.

Gesloten