LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hvff »

hansje zijn/haar bedoelingen zijn goed volgens mij 8)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

HK moet zich in dit topic tot de moderatie wenden en in andere topics tot de vraagstellers.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat zowel Kassa als Radar een leuk forum gestart zijn.
Max zit veiliger en heeft minder bezoekers en nu dreigde door enkele forum leden hier het uit de hand te lopen.

Terwijl de redactie betaald word voor de TV en Radio uitzendingen moeten ze nu veel werk en kosten maken voor een Forum.
En dan nog de bezuinigingen uit Den Haag erbij, als we teveel eisen moeten ze de stekker eruit trekken.

Ik begreep hun zorgen als ze Forum leden als Moderator aanstellen.... juridisch risico.
Maar als je Hulp Moderators werk laat uitvoeren, hier zitten voldoende goede die dat graag ook willen doen, dan hoef je alleen het
Moderatie werk van de Hulpjes te controleren en is 24 uren en 7 dagen voldoende controle op fouten.

Dat je dan soms bepaalde twijfelachtige Hulp Moderators hun werk terug moet draaien en eventueel royeren, geen probleem,
maar dan blijft het voor AVRO / TROS dit Forum goed werkende en betaalbaar.

Wat wij als forum leden hier vragen kan behoorlijke kosten veroorzaken als je volledige salaris moet betalen en nog overleggen met gehele redactie!
Dat je dan een Radio uitzending hebt die bepaalde hier genoemde dingen miste... kan gebeuren.
Maar met Hulp Moderators, dan ontlast je de Redactie die een Consumenten programma moet maken.

Volgens mij is dat de manier om Het Grootste Familie Forum weer leefbaar te houden zonder dat de kosten uit de hand lopen en er fouten gemaakt worden door soms de verkeerde een Ban te geven!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

moederslink schreef:HK moet zich in dit topic tot de moderatie wenden en in andere topics tot de vraagstellers.
Ik heb nog steeds de droom van een gezamenlijk forum van/voor de drie betrokken partijen met een positieve uitstraling ...

Dat slechts enkele 'zelfbroodbakkers' dit niet willen zien zitten, is géén teleurstellende mededeling, want 'de club' bestaat uit 200.000 deelnemers ...

Dat is in de realiteit ca. 10:200.000.

Hun meningen zijn weliswaar dominant aanwezig, maar absoluut gezien te verwaarlozen op het geheel gezien.

Ikzelf geef antwoorden op topics en ik hoef mij niet aan de redactie te wenden ... die lezen sinds enige tijd vlijtig alles mee.

De belofte om a.s vrijdag met een soort van conceptontwerp te komen toont, dat ze waarschiinlijk flink moeten overwerken voor het redden van 'hun' forum. Of mag ik zeggen 'ons' forum?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 12 jul 2018 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

HK: Uw geheugen laat u reeds na enkele uren in de steek. In uw reactie van gisteravond om 23:43, schreef u toch echt
hänschen klein schreef:Stuur een PM! als het oplucht.
Eerder schreef ik dat ik overtuigd was van uw goede bedoelingen, nu ben ik dat niet meer. U bent alleen overtuigd van uw eigen gelijk en van uw zelfopgelegde taak op dit forum.

Die 200.000 leden is overigens een vertekening van de werkelijkheid. Het aantal leden dat met enige regelmaat reageert of advies geeft in topic van anderen is vele malen kleiner, enkele tientallen op zijn hoogst.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Dorfje »

@HK: Zou het niet voor u een idee zijn om zelf een consumentenforum op te starten? Wat ik zo begrijp ligt u al met (leden van) drie fora in de clinch omdat ze niet de kar uw kant op willen trekken.
Heb geen idee hoe moeilijk of makkelijk het is om zoiets op te starten maar met u engagement zal het zeker lukken.

Succes!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

fonsflons schreef:
hänschen klein schreef: Ik heb nog steeds de droom van een gezamenlijk forum van/voor de drie betrokken partijen met een positieve uitstraling ...

Dat slechts enkele 'zelfbroodbakkers' dit niet willen zien zitten, is géén teleurstellende mededeling, want 'de club' bestaat uit 200.000 deelnemers ...

Dat is in de realiteit ca. 10:200.000.
Nou, ik denk dat van de 200.000 er wellicht 5.000 wel eens aanwezig zijn op het forum, waarvan hooguit 500 actief. Van die 500 heb ik er wellicht 2 a 3 gezien die positief tegenover je plannen staan.

Dat is dus heel wat anders dan zoals jij aangeeft dat (even door redenerend) 199.990 leden jouw intitiatief steunen. Laat ik het positief inschatten, dan kom ik uit op 5.
Dat zijn dan 5 positieve deelnemers en ca. 10 die het forum totaal hebben vernield, tenminste wanneer ik uw logica volg?

Helemaal aan het begin had ik al duidelijk uitgelegd, dat dit forum hoofdzakelijk bestaat om consumentenvragen uit de maatschappij te verzamelen, waarmee de omroep op verschillende media iets kàn. Ik heb nog steeds NIET de illusie, dat de deelnemers hierbij überhaupt een belangrijke rol spelen. Alleen ... het moet wèl netjes blijven en plezierig en dat was het niet meer.

M.a.w. Wanneer de beheerder nu dus gaat investeren, doet hij dit m.i. NIET t.b.v. de (10) standaarddeelnemers, maar moet het eigen visvijverconcept redden. Mijn visie blijft, dat de beheerder toekomstig het forum actiever gaat steunen en niet meer passief in de vragenvijver blijft vissen om er programma's mee te kunnen maken.

Actief gemodereerd wordt er bij voorbeeld bij de community van de Consumentenbond met een lastig schoonheidsfoutje, dat de topics zéér beïnvloed worden door eigen medewerkers. Het is weliswaar een open communicatie, maar zwaar gestuurd door de Consumentenbond, de redacties en de moderators. Het overdreven vaak starten van topics door eigen medewerkers m.b.t. het thema voedsel is te verklaren uit de subsidie die het Ministerie van Economische Zaken ter beschikking heeft gesteld ... en daarmee invloed neemt op de topicthema's van een (eigen tekst) "onafhankelijke Vereniging".

Dit Radar-forum zou naast de consumentenzaken uitgebreid kunnen worden met dezelfde thema's zoals die voorkomen in de Radar-nieuwsbrieven en óók achteraf kunnen/willen discussiëren over de daar aangegeven thema's. Het lijkt mij tenminste een uitdaging voor de redactie(s) en eigen omroep-onderzoeksjournalisten. Daarmee worden veel one-liners misschien ook informatieve, goed onderbouwde items, die men graag terugleest via de zoekmachines om een kwalitatief hoogwaardige Radar-community te presenteren.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 12 jul 2018 13:27, 2 keer totaal gewijzigd.

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

hänschen klein schreef:
fonsflons schreef:
hänschen klein schreef: Ik heb nog steeds de droom van een gezamenlijk forum van/voor de drie betrokken partijen met een positieve uitstraling ...

Dat slechts enkele 'zelfbroodbakkers' dit niet willen zien zitten, is géén teleurstellende mededeling, want 'de club' bestaat uit 200.000 deelnemers ...

Dat is in de realiteit ca. 10:200.000.
Nou, ik denk dat van de 200.000 er wellicht 5.000 wel eens aanwezig zijn op het forum, waarvan hooguit 500 actief. Van die 500 heb ik er wellicht 2 a 3 gezien die positief tegenover je plannen staan.

Dat is dus heel wat anders dan zoals jij aangeeft dat (even door redenerend) 199.990 leden jouw intitiatief steunen. Laat ik het positief inschatten, dan kom ik uit op 5.
Dat zijn dan 5 positieve deelnemers en 10 die het forum totaal hebben vernield, tenminste wanneer ik uw logica volg?
Kerel, je wordt heel erg vermoeiend.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

hänschen klein schreef:... en ca. 10 die het forum totaal hebben vernield,
Rekent u zichzelf ook tot die door u waargenomen tien?
hänschen klein schreef:Helemaal aan het begin had ik al duidelijk uitgelegd, dat dit forum hoofdzakelijk bestaat om consumentenvragen uit de maatschappij te verzamelen, waarmee de omroep op verschillende media iets kàn.
Is dat uw uitleg van het doel van het forum? Deelr de redactie uw uitleg? In de huisregels staat namelijk iets anders:
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties.
hänschen klein schreef:Alleen ... het moet wèl netjes blijven en plezierig en dat was het niet meer.
Steekt u de hand ook in eigen boezem?

In het vervolg van uw bericht, waaruit ik hier niet meer zal citeren, geeft u op nogal dwingende wijze aan wat er -- volgens u! -- met en op het forum moet gebeuren.
Wat er met het forum gebeurt, is geheel aan de redactie, wat er op het forum gebeurt, daar heeft u, samen met de andere leden, enige invloed op. Bijdragen zoals die van u waaruit ik hier geciteerd heb (die specifieke bijdrage dus) dragen volgens mij niet bij aan de prettige sfeer die u zegt na te streven.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Wij hebben weer diverse offtopicberichten uit deze discussie verwijderd.

In het kader van de transparantie: deze berichten waren onder andere (en vooral) van hänschen klein. Wij hebben deze gebruiker inmiddels al meerdere malen per pb vriendelijk verzocht om on topic te blijven. Goede bedoelingen of niet, inmiddels riskeert deze gebruiker een officiële waarschuwing.

Andere deelnemers hebben wij hierover vooralsnog niet een dergelijk pb gestuurd, laat staan een waarschuwing, aangezien 'het off topic gaan' in dit geval 'begon' bij hänschen klein.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Radar schreef:Wij hebben weer diverse offtopicberichten uit deze discussie verwijderd.

In het kader van de transparantie: deze berichten waren onder andere (en vooral) van hänschen klein. Wij hebben deze gebruiker inmiddels al meerdere malen per pb vriendelijk verzocht om on topic te blijven. Goede bedoelingen of niet, inmiddels riskeert deze gebruiker een officiële waarschuwing.

Andere deelnemers hebben wij hierover vooralsnog niet een dergelijk pb gestuurd, laat staan een waarschuwing, aangezien 'het off topic gaan' in dit geval 'begon' bij hänschen klein.

Haleluja ! Ik ergerde mij al kapot aan deze vorm van forum vervuiling, dank voor de uitleg. Dat is eindelijk een van de gewenste verbeteringen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door bprosman »

Wij hebben weer diverse offtopicberichten uit deze discussie verwijderd.

In het kader van de transparantie: deze berichten waren onder andere (en vooral) van hänschen klein. Wij hebben deze gebruiker inmiddels al meerdere malen per pb vriendelijk verzocht om on topic te blijven. Goede bedoelingen of niet, inmiddels riskeert deze gebruiker een officiële waarschuwing.

Andere deelnemers hebben wij hierover vooralsnog niet een dergelijk pb gestuurd, laat staan een waarschuwing, aangezien 'het off topic gaan' in dit geval 'begon' bij hänschen klein.
Beste Radar,

Ook van mij de complimenten (voor wat ze waard zijn) voor deze (in ieder geval door mij) zeer op prijs gestelde transparantie !!!! +10

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:@radar:
Inmiddels staan deze feedback-topics zes weken open. Er is door heel veel forumleden veel concrete input gegeven. Jullie hebben af en toe een terugkoppeling gegeven, die meestal neerkwam op "we kijken ernaar" en "we nemen het mee".

Ik zou het zeer waarderen als jullie een meer concrete terugkoppeling geven, zodat we ook daadwerkelijk weten wat er gebeurt. Ik denk daarbij minimaal aan de volgende zaken:

1) wat vinden jullie van de gegeven input? Hebben deze topics jullie gebracht waar jullie naar op zoek waren?
2) welke concrete veranderbesluiten hebben jullie genomen naar aanleiding van de gegeven input?
3) welke zaken gaan jullie daadwerkelijk implementeren en op welke termijn (uiteraard globaal)?
4) welke zaken gaan jullie niet implementeren en waarom niet?
5) hoe kijken jullie naar de manier waarop het forum nu (= de laatste zes weken) acteert?
6) enz.... (andere forumleden: vul gerust aan).

Een terugkoppeling zou fijn zijn, zeker gezien de tijd en energie die velen erin gestopt hebben. Enig inzicht in voortgang en ontwikkelingen achter de schermen kan het vertrouwen geven wat dit forum hard nodig heeft.

Dank alvast!
1.
Kort antwoord: ja.

Lang antwoord: wij waren eigenlijk niet naar iets specifieks op zoek, maar uit diverse posts en topics bleek dat er nogal wat onvrede was / is over het forum in het algemeen en het moderatiebeleid in het bijzonder. Het leek ons goed om dit enigszins te kanaliseren en hier ook serieus naar te luisteren. Hoewel niet alle posts in deze feedbacktopics even opbouwend zijn, zitten er toch ook genoeg meningen en ideeën tussen die interessant zijn en waar wij iets aan hebben om het forum te verbeteren.

2.
Enkele aanpassingen in onze werkwijze:
- er is meer overleg tussen de verschillende leden van de internetredactie (de Moderators dus)
- we zijn iets terughoudender in het uitdelen van waarschuwingen en verbanningen
- we geven in gevallen waarin ons dat gewenst lijkt, feedback op forummeldingen (in de vorm van een pb)
- we geven in gevallen waarin ons dat gewenst lijkt, toelichting op moderatie-ingrepen zoals het aanpassen of verwijderen van berichten (in de vorm van een pb)
- wij sturen, indien forumgebruikers ons dat via pb verzoeken, een reminder naar topic starters die wegblijven uit hun eigen topic

3.
Op dit moment werken onze technische collega's aan het uitzoeken / mogelijk maken van de volgende zaken:
- een bericht meerdere keren kunnen melden
- ongelezen berichten weergeven
- reacties van ons op forummeldingen stroomlijnen (is nu erg bewerkelijk)
- ts die uit eigen topic wegblijft een reminder sturen, automatiseren middels een script

Dit zijn zaken die we binnen nu en 2 weken hopen te realiseren. Overigens is onze to-dolijst langer dan dit, maar we kunnen niet alle items tegelijk oppakken.

4.
Een paar dingen die we niet gaan doen:
- forumgebruikers als (hulp)moderators aanwijzen - juridisch onwenselijk
- de blauwe balk verwijderen - toelichting hier viewtopic.php?f=50&t=162225&p=2586201#p2586201

5.
In zijn algemeenheid hebben we het idee dat er een constructieve en gematigd positieve sfeer hangt. Er is echter ook nog veel om te verbeteren, voordat we kunnen zeggen dat we tevreden zijn.

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

Radar schreef:
- de blauwe balk verwijderen - toelichting hier viewtopic.php?f=50&t=162225&p=2586201#p2586201
Ik wist niet dat dit bij anderen ook een issue was. Maar bij mij op de pc staat die blauwe balk dus vol over het "gebruikerspaneel" heen. Op de pc kan ik dus niet zien of ik een pb heb gehad; daarvoor moet ik naar mijn mobiel

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:Wij hebben weer diverse offtopicberichten uit deze discussie verwijderd.

In het kader van de transparantie: deze berichten waren onder andere (en vooral) van hänschen klein. Wij hebben deze gebruiker inmiddels al meerdere malen per pb vriendelijk verzocht om on topic te blijven. Goede bedoelingen of niet, inmiddels riskeert deze gebruiker een officiële waarschuwing.

Andere deelnemers hebben wij hierover vooralsnog niet een dergelijk pb gestuurd, laat staan een waarschuwing, aangezien 'het off topic gaan' in dit geval 'begon' bij hänschen klein.
Er staat anders nog steeds nogal wat onzin van deze 'collega'. Toch vind ik het wel positief dat jullie nu meer naar het grote geheel gaan kijken. In iedere organisatie of waar dan ook vind je wel een rotte appels, ruziezoekers, en noem maar op. Dat is op het forum net zo goed, dat moge duidelijk zijn. Als jullie inderdaad de veroorzakers aanpakken, in plaats van degenen die proberen dit soort figuren zachtjes (of minder zacht) naar on-topic te leiden, dan zijn we, denk ik, al een heel eind. Dan komt er, vermoed ik, bijvoorbeeld niet snel meer een MM-ban. En dat is waar het uiteindelijk om begon.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bedankt voor de terugkoppeling op mijn vragen. Ik ben blij met de veranderingen die ik zie, en ik heb ook t idee dat er een constructiever geheel aan het ontstaan is. Ook als een specifiek Forumlid zijn eigen koers vaart, wordt daar stevig maar vrij netjes op geacteerd door andere forumleden (en, zoals nu blijkt, wordt dat ook door de mods herkend en opgepakt). Top.

Fijn ook dat de transparantie er is om, als veel mensen zich ergens aan storen, duidelijk aan te geven dat er tegen die persoon wordt opgetreden. Zoals jullie hier net gedaan hebben.

Er is nog genoeg te doen, maar dit zijn stappen vooruit. Fijn!b

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik ben blij met deze terugkoppeling vooralsnog en netjes vlg afspraak om dit donderdag, vandaag dus , te doen.
Dat geeft weer wat vertrouwen in ieder geval.
Ook qua transparantie zie ik beslist vooruitgang , er wordt beter uitgelegd bij een modbreak i.p.v direct een bericht verwijderen na een melding .
Dan weet je tenminste iets en het topic kan dan ook beter " op koers " blijven en de " foute " reageerder wordt even fijntjes terecht gewezen. Fijn !
Met overleg en met wat geven en nemen i.p.v met de botte bijl hakken, bereik je tenslotte veel meer en men is even rustig gecorrigeerd en weer bereid tot meewerken en weer kalm :wink:
Hoe harder er aan de teugels wordt getrokken hoe harder gaat een paard steigeren ......

Uitwassen graag direct aanpakken en de rest dus wat genuanceerd blijven " manen " .
( het is ook net " opvoeden " :P ).
Nog wel 1 ding : blijf aub goed kijken of een melding wel terecht is ipv het bericht gelijk verwijderen.
Wat dat betreft is meerdere meldingen mogelijk maken hopelijk wel iets wat geïmplementeerd kan gaan worden.
Laatst gewijzigd door moederslink op 12 jul 2018 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar gelukkig dat het paard niet gaat steigeren, want anders loopt de ruiter het risico afgeworpen te worden en dan zijn we verder van huis. :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou er is best veel gesteigerd en vele ruiters zijn of afgestapt of afgeworpen :(
Maar een goede renstal zal met zijn ruiters weer opkrabbelen en zichzelf weer in de picture gooien...

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Helemaal eens met de voorgaande reacties. De toelichtingen van redactie/moderatie zijn een verademing! Iedereen (redactie/moderatie en forumleden) is van goede wil en samen gaan we de goede kant op. Als het zo blijft gaan -- en waarom niet? -- dan komen we er wel.

Gesloten