Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar » 02 aug 2018 17:10

Lady1234 schreef:Och ja, je meldt spam, over een energievergelijker, staat er na een paar dagen nog. Nu de spammer nog maar eens gemeld.
Beste Forumgebruiker,

Dank voor uw melding en oplettendheid, wij hebben u in een privébericht van een toelichting voorzien.

Met vriendelijke groet,
Radar Forummoderatie

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 02 aug 2018 17:11

Er hebben meerdere mensen, waaronder ik, het bericht gemeld. Bovendien vond er een publiekelijke discussie over plaats. Wellicht dat daarom een openbare verklaring een beter optie is?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 02 aug 2018 17:36

Moneyman schreef:Er hebben meerdere mensen, waaronder ik, het bericht gemeld. Bovendien vond er een publiekelijke discussie over plaats. Wellicht dat daarom een openbare verklaring een beter optie is?
Dat is dan aan Radar om te doen, want het is mijns inziens niet toegestaan om privé berichten te publiceren.

vroem

Ongelezen bericht door vroem » 02 aug 2018 17:43

toch was het voor een oplettend lezer prima mogelijk er heel veel feedback uit te halen. Het was namelijk een mooie samenvatting tussen de regels door van wat er precies mis is en gaat met dit forum. Dus hopelijk trekt de redactie er wel de noodzakelijke lering uit.
en wat betreft pb`s openbaar maken: wanneer ik een bericht krijg waar een overdosis stoerpillen vanaf druipt of zo, gaat ie gewoon openbaar. zolang ie staat mogen anderen best meegenieten van zowel de inhoud als mijn reactie.
Er zijn namelijk grenzen, en wanneer die overschreden worden hoef ik mij in dat geval en jegens die persoon ook niet aan grenzen te houden.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 02 aug 2018 18:08

Er staat simpel vermeld dat ik bedankt wordt voor de melding, maar dat ze het bericht laten staan omdat de huisregels niet overtreden worden, daar er geen commerciele website genoemd wordt.

Dus blijkbaar mag bijvoorbeeld een fietsenmaker die een website heeft http://www.fietsenmaker.nl, zich met de gebruikersnaam fietsenmaker melden in een topic over fietsen en dan verwijzen naar fietsenmaker. Ik hoop niet dat het een echte link is. :lol:

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW » 02 aug 2018 18:12

fonsflons schreef:Anyway, degene die mij de ban bezorgd had was ook degene die mij de pb stuurde hierover om dit uit te leggen. In het kort: Door simpel quotes te verdraaien en deze aan mods te sturen had je zo een ban. Alles werd voor waar aangenomen zonder te checken. Drijf iemand in een bepaald hoekje verdraai en manipuleeer een beetje en Viola.
Des te meer redenen voor de forum-moderatie om privéberichten te kunnen inzien, lijkt mij.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 02 aug 2018 18:45

Lady1234 schreef:
Moneyman schreef:Er hebben meerdere mensen, waaronder ik, het bericht gemeld. Bovendien vond er een publiekelijke discussie over plaats. Wellicht dat daarom een openbare verklaring een beter optie is?
Dat is dan aan Radar om te doen, want het is mijns inziens niet toegestaan om privé berichten te publiceren.
Vandaar ook mijn vraag aan Radar :wink:

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 02 aug 2018 18:58

moederslink schreef:Bedankt! Het topic is weer " schoongeveegd " ..... :D
Ja, maar weer geen antwoord op mijn vraag wat voor de moderator onder een 'overduidelijke trol' valt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 02 aug 2018 19:05

Nee idd ......:oops:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 02 aug 2018 19:12

Moneyman schreef:
Lady1234 schreef:
Vandaar ook mijn vraag aan Radar :wink:
Had ik niet begrepen. :lol:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 02 aug 2018 21:55

moederslink schreef:Bedankt! Het topic is weer " schoongeveegd " ..... :D
Beste allemaal,
ik voel me toch even geroepen om publiekelijk mn excuus te maken, ik zit er nl best wel mee .
Ik ben vanmiddag driftig, onfatsoenlijk en met stoom uit mn oren nogal behoorlijk tekeer gegaan.
Met erg ongepaste woorden .
Het slechtste kwam na al dat getrol bij me boven , daarbij heb ik woorden gebruikt die echt niet kunnen op een openbaar forum.
Maar het was voor mij de limit op dat moment.

Gelukkig is alles nu verwijderd en heerst er een aangename rust.

Ik had ik me gewoon moeten beheersen en inhouden.
Dit kan gewoon echt niet .
Nogmaals : excuses! :oops:
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 aug 2018 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 02 aug 2018 22:02

@moederslink

Nou, ik vond het nogal meevallen, ik was het in ieder geval 100% met u eens.

Jammer genoeg duurde het heel lang voordat de moderatie het getrol stopte.

Maar we gaan weer gekalmeerd verder. :lol:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 02 aug 2018 22:31

Ach, iedereen schiet wel eens uit zijn of haar slof, maar niet iedereen maakt excuses. Ik heb alle begrip voor de slof, en alle lof voor de excuses.

hvff

Ongelezen bericht door hvff » 03 aug 2018 00:45

Is dit nou een consumentenforum of een naaikransje ?

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 03 aug 2018 00:53

hvff schreef:Is dit nou een consumentenforum of een naaikransje ?
Een hoop mensen proberen dit een fijn consumenten forum te maken, maar helaas werden ook een hoop mensen genaaid. :D

Omdat de vaste kern er redelijk bovenop zit, zijn best doet, en de moderatie actiever is gaat het klaarblijkelijk de goede kant (met kleine stapjes.)
Daar waar topics steevast uit de bocht vlogen lijkt er nu veel meer verdraagzaamheid te zijn binnen de 'vaste kern' en door de nadrukkelijke (irritante) aanwezigheid van een enkeling lijkt deze 'vaste kern' zich zelfs te verzoenen om gezamelijk te strijden. Als dit proces eenmaal afgerond is zal er een script van gemaakt worden, subsidie aangevraagd worden en verfilmd worden zodat het gehele proces netjes gedocumenteerd en bewaard blijft voor het nageslacht.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 03 aug 2018 09:17

:wink: we zitten nog wel steeds op het " goede topic " ...ook dit is feedback....hoe met elkaar om te gaan en gepast taalgebruik te gebruiken naar een ander en eens een x sorry te zeggen . :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 03 aug 2018 09:33

Ik denk dat het vooral scheelt als bepaalde ruziezoekers van het forum geweerd worden. Is er eenmaal rust, dan kan dit best een fijn forum zijn. Het lijkt er op dat één bepaald iemand gisteren een ban heeft gehad; en meteen daalt de rust weer neer. Heel wonderlijk.

Dus eigenlijk denk ik dat de focus van de moderatie vooral richting de aanstichters, de provocateurs zou moeten liggen. Wat gisteren dan ook gebeurd is. Zijn die weg (of worden ze zo snel mogelijk verwijderd), dan valt er misschien veel minder rotzooi op te ruimen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 03 aug 2018 09:38

witte angora schreef:Ik denk dat het vooral scheelt als bepaalde ruziezoekers van het forum geweerd worden. Is er eenmaal rust, dan kan dit best een fijn forum zijn. Het lijkt er op dat één bepaald iemand gisteren een ban heeft gehad; en meteen daalt de rust weer neer. Heel wonderlijk.

Dus eigenlijk denk ik dat de focus van de moderatie vooral richting de aanstichters, de provocateurs zou moeten liggen. Wat gisteren dan ook gebeurd is. Zijn die weg (of worden ze zo snel mogelijk verwijderd), dan valt er misschien veel minder rotzooi op te ruimen.
Het ligt natuurlijk niet alleen aan de aanstichters, maar zoals Moederslink al zei dat ze uit de bocht vloog, ook aan de mensen die er maar op blijven reageren.
Ik denk dat negeren van irritante forummers veel beter werkt, irl vermijd je toch ook mensen die zich ergerlijk gedragen en die je enorm veel energie kosten?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 03 aug 2018 09:41

Deel 3 van dit Feedback topic kunnen we beter de Koffie Hoek noemen zoals in de buurt super!

Trollen?
Naast de uitleg van Wikipedia van een leuk poppetje uit Noorwegen word die naam zwaar misbruikt.

Zo zal een echte Trol denken dat Moeders Link dat mama boos is... ze word erg link....
Maar deze opmerking vind ik totaal niet bij haar passen.
Dit soort grappen op naam mogen daarom nooit!

Ook zie ik vaak een Quote die ingekort en aangepast is en dan is uit verband halen en totaal andere betekenis mogelijk!

Maar 1 tip aan de Moderators hier..... geef jezelf een cijfers en plaats niet onder het gewone 2004 account.
Dan weet je welke collega iets niet goed heeft gedaan en kun je intern de regels gelijk maken en deze even melden wat is afgesproken.
Nu moet ik aan zins opbouw en taalgebruik zien wie wat heeft gedaan en op welke manier.
Op andere forums heeft elke Moderator een naam, maar als je dat anoniem wilt houden, gewoon een cijfer erachter, opgelost.
Net als nieuwe bezoekers gewoon onder Stofzuigertje2 hier kunnen plaatsen en ik ook geen idee dan is wie hier achter zit....
Vooral bij gewone namen word dit ook automatisch bij reeds gebruikte namen gedaan.
Wel zo handig.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 03 aug 2018 10:08

Lowieze schreef:
witte angora schreef:Ik denk dat het vooral scheelt als bepaalde ruziezoekers van het forum geweerd worden. Is er eenmaal rust, dan kan dit best een fijn forum zijn. Het lijkt er op dat één bepaald iemand gisteren een ban heeft gehad; en meteen daalt de rust weer neer. Heel wonderlijk.

Het ligt natuurlijk niet alleen aan de aanstichters, maar zoals Moederslink al zei dat ze uit de bocht vloog, ook aan de mensen die er maar op blijven reageren.
Ik denk dat negeren van irritante forummers veel beter werkt, irl vermijd je toch ook mensen die zich ergerlijk gedragen en die je enorm veel energie kosten?
Dat klopt, ik heb gisteren niet voor niets een ijkpunt neer gezet en dit als zodanig bij de moderatie gemeld. Degene die geprovoceerd werd liet zich niet meeslepen, reageerde niet meer. Het werd toen ineens erg duidelijk wie er ongelooflijk aan het provoceren was. Daardoor kon de redactie gericht ingrijpen.

Gesloten