LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Webber »

Ik zie nu wel dat de moderator de berichten van onze Stofzuiger verwijderd heeft in het van den Brink topic.
Alleen de reactie daarop door dhr van den Brink staat er nog.
Toch nog iets positiefs...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Webber schreef:Ik zie nu wel dat de moderator de berichten van onze Stofzuiger verwijderd heeft in het van den Brink topic.
Alleen de reactie daarop door dhr van den Brink staat er nog.
Toch nog iets positiefs...
Nee joh, het moest gewoon ontploffen voor de moderator door kreeg dat er misschien iets niet juist was.

Ik heb de laster van die gebruiker 2 (!!!) keer gemeld met omschrijving erbij. Kreeg uiteindelijk een bericht van de moderator terug dat het gewoon volgens de regels was. Op mijn reactie daarop is nooit gereageerd. Nu het halve forum er publiekelijk schande van spreekt, de moderatie er berichten over stuurt en de ondernemer zelf ook keurig de uitspraken heeft weerlegd kan het wel ineens worden aangepast? Sorry hoor.

En ik betwijfel of de moderatie doorheeft dat de ondernemer zelf zijn eigen post niet meer kan aanpassen, hoewel ze in hun edit beweren van wel (hij kan het zelf verwijderen als hij dat wil.... niet dus).

Er is geen excuus. Slechte moderatie is slecht. Ze hebben werkelijk geen idee wat er speelt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:En ik betwijfel of de moderatie doorheeft dat de ondernemer zelf zijn eigen post niet meer kan aanpassen, hoewel ze in hun edit beweren van wel (hij kan het zelf verwijderen als hij dat wil.... niet dus).
Ja, dat kan prima. Gewoon "edit" gebruiken en de tekst verwijderen.

Los daarvan ben ik het met je eens!!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie nu , aanvullend geschreven door de moderatie vlak voor sluiting in het vd B topic dat belastende reacties van niet klanten zijn verwijderd.
En doordat vd B zelf heeft gereageerd met zijn verhaal kunnen bezoekers hun eigen conclusies trekken.
Dat is het verhaal van Radar en waarschijnlijk dan dus ook hun antwoord op Erthanax.

Het topic is gesloten dus kan ik dit stukje niet quoten.
En er valt niets meer te editen, die mogelijkheid bestaat niet meer bij een gesloten topic.

Dit is dus kennelijk hun uitleg en hun enige toelichting.

Een publiekelijk excuus of verwijdering van deze topics gaat dus niet gebeuren :cry:
De aanvallende en belastende en beschadigende reacties van de TS blijven dus wel staan :evil:
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 aug 2018 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo is het wel genoeg, dames, heren.

Mijn interpretatie: De moderator van dienst zag weer een melding of wat over het topic voorbijkomen en het had al de status 'kan worden gesloten bij de volgende persoonlijke aanval', dus topic op slot. Later, dat is 'zodra er tijd was', is het onderwerp doorgelezen en zo goed mogelijk opgeschoond. Waarbij ik absoluut geen probleem heb met de uitkomst en aanpassingen in de berichten.

Ik ben er vrij zeker van, dat het onderwerp binnenkort helemaal verdwijnt. Of op verzoek van de topicstarter of van het bedrijf of omdat er binnen de redactie is overlegd en men tot de conclusie komt, dat hier inderdaad een bedrijf ten onrechte is opgevoerd als 'onbetrouwbaar'.
Verwijderen van een onderwerp doe je niet zomaar - in principe is het censuur en het vrije woord of de vrije gedachte is ook veel waard. Ik kan mij heel goed voorstellen dat die afweging overleg vraagt, de moderator van dienst daarvoor wacht op de collega's.

En nogmaals: mo(e)deratie is mensenwerk. Voor zover ik ingrepen in onderwerpen zie, kan ik ze altijd wel begrijpen. Niet dat ik het er altijd mee eens ben, maar zo is het nu eenmaal. Het is hier een platform voor consumentenkwesties - niet meer, niet minder.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door zeug »

Als mijn contract bij Radar afloopt, stap ik over naar een andere provider :wink:
Ik bedoel natuurlijk de TV gids.
Laatst gewijzigd door zeug op 17 aug 2018 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Webber »

Julie4444 schreef: Nee joh, het moest gewoon ontploffen voor de moderator door kreeg dat er misschien iets niet juist was.

Ik heb de laster van die gebruiker 2 (!!!) keer gemeld met omschrijving erbij. Kreeg uiteindelijk een bericht van de moderator terug dat het gewoon volgens de regels was. Op mijn reactie daarop is nooit gereageerd. Nu het halve forum er publiekelijk schande van spreekt, de moderatie er berichten over stuurt en de ondernemer zelf ook keurig de uitspraken heeft weerlegd kan het wel ineens worden aangepast? Sorry hoor.


Er is geen excuus. Slechte moderatie is slecht. Ze hebben werkelijk geen idee wat er speelt.
Gelukkig zijn wel de berichten van onze vacuümcleaner allemaal in de digitale prullenbak verdwenen.
Al zie ik liever dat het hele topic alsnog verdwijnt.
Omdat het toch imagoschade is voor dhr van den Brink.
En dat kan RADAR beperken door het hele topic te verwijderen.

En een excuus naar van den Brink door RADAR zou wel zo netjes zijn.
Het heeft al met al een dag geduurd voordat de berichten van onze vacuumcleaner verwijderd zijn!
En dat is wel erg triest.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:
Julie4444 schreef:En ik betwijfel of de moderatie doorheeft dat de ondernemer zelf zijn eigen post niet meer kan aanpassen, hoewel ze in hun edit beweren van wel (hij kan het zelf verwijderen als hij dat wil.... niet dus).
Ja, dat kan prima. Gewoon "edit" gebruiken en de tekst verwijderen.

Los daarvan ben ik het met je eens!!
Nou, dan heeft die forumpermissies die ik niet heb. Ik kan mijn posts op gesloten topics niet aanpassen.

@Jablan,
Ik denk dat je misschien niet helemaal hebt gevolgd hoe het ging. De moderator liet de lasterlijke leugens gewoon staan, en is superinconsequent. Dat zij soms juist ingrijpen en vaker helemaal niet (in het geval van sommige gebruikers die imuum lijken te zijn) is kwalijk.

Mensenwerk of niet, men belooft van alles en er komt helemaal niks van.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het VdBA topic is nu min of meer opgeschoond, de keurige en duidelijke reacties van Van den Brink zelf zijn gelukkig blijven staan. Dat is in ieder geval iets.
Het is nu zoals de moderator schrijft, iedereen die het (hele) topic doorleest kan zijn/haar eigen conclusies trekken. Mijn conclusie is duidelijk.

Al met al verdient dat topic en de manier waarop het gelopen is bepaald geen schoonheidsprijs. Lange tenen hoeft niemand te hebben, maar wat daar geplaatst is door een niet-klant, vond ik oprecht onacceptabel.

Mag ik de moderator vragen om bij eventuele toekomstige meldingen van lasterlijke en leugenachtige bijdragen daar goed naar te kijken en direct actie te ondernemen?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:
Moneyman schreef:
Julie4444 schreef:En ik betwijfel of de moderatie doorheeft dat de ondernemer zelf zijn eigen post niet meer kan aanpassen, hoewel ze in hun edit beweren van wel (hij kan het zelf verwijderen als hij dat wil.... niet dus).
Ja, dat kan prima. Gewoon "edit" gebruiken en de tekst verwijderen.

Los daarvan ben ik het met je eens!!
Nou, dan heeft die forumpermissies die ik niet heb. Ik kan mijn posts op gesloten topics niet aanpassen.
Sorry, ík had even gemist dat het topic gesloten was.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef: .............. Het is hier een platform voor consumentenkwesties - niet meer, niet minder.
Dit klopt natuurlijk, Jablan.
Maar dus ook met moderators die direct moeten ingrijpen zodra het niet vlg de gedragsregels gaat en met hun toelichting.
Dan is dit idd voor de consument een fijne plek voor vraag en antwoord.
Maar dan moet dit tevens ook een plek zijn waar een poster of een bedrijf niet grof en onterecht mag worden aangevallen .

In dit feedbacktopic zijn we nu juist bezig om het eea te kunnen veranderen teneinde dit forum wat prettiger te laten worden.
En ja ..daar moeten vaste forummers ook zelf hun best voor doen, nw posters idem en zeker ook de moderatie zelf :!:

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Feedback aan RADAR: vooral nieuwkomers zitten vaak stikvol woede, al dan niet terecht. Maar... het lijkt mij ook een taak van de moderatie om in te grijpen bij complottheorieën over andere jarenlange forumdeelnemers, zoals bij het onderwerp Problemen met Ziggo (verzoek aan anderen: ga nu niet desbetreffende discussie hier dunnetjes overdoen, het is slechts een voorbeeld)

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door BL2 »

Eigenlijk wel een vreemde zaak welke ir Benton Deus aangeeft.
Waarom is het zo moeilijk gemaakt om je zelf te verwijderen van het forum ?

Kan dit niet eenvoudiger gemaakt worden?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door crazyme »

BL2 schreef:Eigenlijk wel een vreemde zaak welke ir Benton Deus aangeeft.
Waarom is het zo moeilijk gemaakt om je zelf te verwijderen van het forum ?

Kan dit niet eenvoudiger gemaakt worden?
Gewoon wegblijven. Eenvoudiger kan niet.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door BL2 »

Zo makkelijk is het natuurlijk niet. Deze persoon wil misschien aan een nieuwe baan beginnen, en dan is het natuurlijk fijn als er niet te veel over je te vinden is.
Daarvoor is de Nick-Name Ook uitgevonden.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Cro »

BL2 schreef:Zo makkelijk is het natuurlijk niet. Deze persoon wil misschien aan een nieuwe baan beginnen, en dan is het natuurlijk fijn als er niet te veel over je te vinden is.
Daarvoor is de Nick-Name Ook uitgevonden.
Ik verwacht omdat het anonimiseren van de posts zeer zorgvuldig zal moeten gebeuren om de forum threads en eventuele quotes e.d. consistent te houden. Je kan meestal op een forum niet zomaar accounts en posts verwijderen terwijl je de threads consistent en leesbaar houd. Vandaar dat gewoonlijk op de meeste forums het verwijderen van een account niet zal gebeuren, maar het account slechts geanonimiseerd zal worden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door grun »

Het is hier dacht ik al eens gevraagd: kan dat hartje onderaan met 'vind deze reactie leuk' uitgebreid worden met een paar andere kwalificaties? Ik druk er wel eens op als ik in grote lijnen met de schrijver eens ben, maar 'leuk' kan zowel 'grappig' als 'nuttig' betekenen in deze context. Ik zou het prettig vinden als dat onderscheid duidelijk gemaakt kan worden.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

De reactie van grun vind ik nuttig.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:De reactie van grun vind ik nuttig.
Dus eigenlijk moet er een knopje 'vind ik nuttig' bij komen.
En, naast de meldmogelijkheid, een knopje 'dit wil ik melden'. Dan hebben we meteen een 'teller'.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
Erthanax schreef:De reactie van grun vind ik nuttig.
Dus eigenlijk moet er een knopje 'vind ik nuttig' bij komen.
En, naast de meldmogelijkheid, een knopje 'dit wil ik melden'. Dan hebben we meteen een 'teller'.
Eens. Een al vaker doorgegeven wens.

Gesloten