LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik moet zeggen dat het niet echt uitnodigt te reageren op een topic als een Ts zomaar kan besluiten een heel topic te leten verwijderen.

Zoals met dat Islam topic. De laatste reactie was toch, dat er een probleem met de mail was en dat nu alles naar volle tevredenheid was oogelost?

Waarom kan dat niet gewoon blijven staan?

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een suggestie: Als een TS meldt (in het topic of aan de moderatie) dat een kwestie goed is opgelost, het topic sluiten zodat er niet meer gereageerd kan worden en "opgelost" toevoegen aan de topictitel.
De gegeven tips en informatie blijven zo behouden; het blijft duidelijk dat er een klacht was, maar dat het bedrijf er serieus mee omgaat.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Erthanax schreef:Een suggestie: Als een TS meldt (in het topic of aan de moderatie) dat een kwestie goed is opgelost, het topic sluiten zodat er niet meer gereageerd kan worden en "opgelost" toevoegen aan de topictitel.
De gegeven tips en informatie blijven zo behouden; het blijft duidelijk dat er een klacht was, maar dat het bedrijf er serieus mee omgaat.

Juistem ! Zo zou het moeten gaan ja, mijn mening ook.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Webber »

:D sorry ik las het niet goed..

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Topictitels met klacht, oplichting, koop niet bij, opgelost etcetera zijn onherroepelijk schadelijk voor een bedrijf indien de klacht volledig onterecht blijkt / een wraaktopic is. Het grote probleem (dat ondervinden wij dagelijks) is dat klanten niet lezen maar scannen waardoor het negatieve eruit springt en zelden de oplossing gelezen wordt.

Is de de klacht terecht? Dan is het topic rechtvaardig.
Is de klacht discutabel? Dan is het topic rechtvaardig met bij voorkeur een reactie van het bedrijf.
Is de klacht duidelijk onterecht / wraak? Dan dient het topic verwijdert te worden, danwel annoniem gemaakt te worden.

Het geval van de auto/kapper/etc was overduidelijk van een klant die schade toe wilde richten uit wraak. Daar mag een platform als Radar zich niet voor lenen. Dat weegt in mijn ogen zwaarder dan de 'moeite' die leden gedaan hebben om te antwoorden.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat topic over die kapper had de moderatie veel eerder moeten sluiten/verwijderen.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Webber »

Het is natuurlijk lastig te bepalen voor Radar wanneer een topic onterecht/wraak is.
Bij het van den Brink topic werd pas het eea duidelijk nadat dhr van den Brink zelf gereageerd had....

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar juist omdat vd Brink gereageerd heeft, had men dat topic moeten laten staan.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik denk niet dat vd Brink daar blij mee was geweest. Als ondernemer is het een makkelijke keuze tussen een onterechte klacht weerleggen of geen klacht gepubliceerd te zien.

Dit is een punt voor de moderatie. 99% van de reageerders spreken niet uit eigen ervaringen en geven puur een persoonlijke mening gebaseerd op de informatie van een topicstarter. Indien blijkt, of zeer aannemelijk is dat die informatie niet klopt, danwel zeer gekleurd is heeft het topic geen bestaansrecht.

Er wordt vrijwillig gereageerd. Dat is geen reden om een bedrijf (of persoon) schade te laten ondervinden door het topic te laten staan.

Het is voor Radar niet te bepalen wat waar is. Klopt. Daarom heb ik al vaker aangegeven dat het wellicht een optie is om schadelijke beschuldigingen wat concreter te laten bewijzen, danwel te onderbouwen. Lukt dit niet (eendagsposters) dan topic verwijderen / titel aanpassen.

Indien bedrijven met naam genoemd worden en beschuldigd, en daar wordt een publiekelijk platform voor geboden, zou het netjes zijn de beschuldigde hiervan op de hoogte te brengen en om een reactie te vragen.

Coolblue zal niet wakker liggen van een topic op radar. Een kleine ondernemer (autohandelaar, stucadoor etc) kan hier echter behoorlijke schade van ondervinden. Waar rook is is immers vuur! De gevaarlijkste uitspraak ter wereld.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

webshopeigenaar14 schreef:Ik denk niet dat vd Brink daar blij mee was geweest. Als ondernemer is het een makkelijke keuze tussen een onterechte klacht weerleggen of geen klacht gepubliceerd te zien.
Dat vraag ik me af. Ik vind het persoonlijk heel erg veelzeggend om te zien hoe iemand met beschuldigingen en klachten omgaat. Op basis van de reactie van Van de Brink zou ik daar zó een auto kopen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Moneyman schreef: Dat vraag ik me af. Ik vind het persoonlijk heel erg veelzeggend om te zien hoe iemand met beschuldigingen en klachten omgaat. Op basis van de reactie van Van de Brink zou ik daar zó een auto kopen.
De vraag is of dat opweegt tegen de 5 personen die het risico niet willen lopen en besluiten ergens anders te kopen omdat het bedrijf bekend is bij Radar (en niet de moeite nemen om 5 pagina's door te lezen.)

Het bedrijf zelf de keuze geven is natuurlijk ook een optie.

alfatrion
Berichten: 21910
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
webshopeigenaar14 schreef:Ik denk niet dat vd Brink daar blij mee was geweest. Als ondernemer is het een makkelijke keuze tussen een onterechte klacht weerleggen of geen klacht gepubliceerd te zien.
Dat vraag ik me af. Ik vind het persoonlijk heel erg veelzeggend om te zien hoe iemand met beschuldigingen en klachten omgaat. Op basis van de reactie van Van de Brink zou ik daar zó een auto kopen.
Precies. Wanneer ik een product koop en daarvoor op zoek ga naar klachten, dan ben ik op zoek naar informatie die mij helpt in mijn zoektocht in het maken van een goede beslissing. Ik filter dan automatisch alle onzin klachten weg, want daar heb je niets aan. Als het bedrijf goed op klachten reageert, terecht of onterecht, dan geeft dat mij informatie hoe het bedrijf omgaat als ik een klacht heb met iets dat ik bij hem heb gekocht.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door tttlocke »

webshopeigenaar14 schreef:...
Het geval van de auto/kapper/etc was overduidelijk van een klant die schade toe wilde richten uit wraak. Daar mag een platform als Radar zich niet voor lenen. Dat weegt in mijn ogen zwaarder dan de 'moeite' die leden gedaan hebben om te antwoorden.
Ik begrijp je punt, maar uit de praktijk blijkt dat Radar zich er wel voor leent, of zich ervoor laat lenen. Gedreven worden door wraakgevoelens of de intentie hebben berichten te plaatsen die schadelijk zijn voor een bedrijf, is niet verboden. Ik denk dat een niet onaanzienlijk deel van de openingsberichten in die categorie valt.
Deze topics zijn dan ook niet om die reden verdwenen, maar slechts omdat de topicstarter erom vroeg.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door tttlocke »

fonsflons schreef:Een wraaktopic of onterechte beschuldiging is echter geen klacht. Een klacht kan een misverstand zijn en wel of niet opgelost worden. Een klacht is daarmee eigenlijk altijd terecht gezien vanuit de poster. Bij de autohandelaar en de kapper zou ik het echter geen klachten willen noemen maar eerder laster.
Zo eenvoudig is het niet. Een topic starter die alleen gemotiveerd wordt door wraak, of door de intentie een bedrijf uit onvrede schade te berokkenen, vermomt meestal zijn 'wraaktopic' als klacht, waarbij zelfs met een mooie vraag wordt afgesloten: 'mag dit zo maar'?', 'kan ik hier nog iets tegen doen?, zonder echt om die antwoorden verlegen te zitten.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik snap de mening van andere ook en heb daar begrip voor. Als online ondernemer wordt je echter regelmatig geconfronteerd met de krachtige negatieve werking van het internet. Ik heb wel eens de vergelijking gelegd met een schoolplein. Daar zit ook geen ouder te wachten om een valse beschuldiging van een andere ouder uit te moeten gaan leggen. Nee, ik heb mijn kind niet geslagen en dat kan ik bewijzen. Geheid komt er dan de eerste week geen vriendje meer over de vloer bij je kinderen uit voorzorg. Geen ouder die zijn kind naar jou stuurt omdat jij de verdachtmaking hebt kunnen weerleggen.

Het starten van een topic kun je niet tegenhouden. Je kunt wel modereren.
tttlocke schreef: Zo eenvoudig is het niet. Een topic starter die alleen gemotiveerd wordt door wraak, of door de intentie een bedrijf uit onvrede schade te berokkenen, vermomt meestal zijn 'wraaktopic' als klacht, waarbij zelfs met een mooie vraag wordt afgesloten: 'mag dit zo maar'?', 'kan ik hier nog iets tegen doen?, zonder echt om die antwoorden verlegen te zitten.
webshopeigenaar14 schreef: Is de de klacht terecht? Dan is het topic rechtvaardig.
Is de klacht discutabel? Dan is het topic rechtvaardig met bij voorkeur een reactie van het bedrijf.
Is de klacht duidelijk onterecht / wraak? Dan dient het topic verwijdert te worden, danwel annoniem gemaakt te worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door crazyme »

webshopeigenaar14 schreef:Ik snap de mening van andere ook en heb daar begrip voor. Als online ondernemer wordt je echter regelmatig geconfronteerd met de krachtige negatieve werking van het internet. Ik heb wel eens de vergelijking gelegd met een schoolplein. Daar zit ook geen ouder te wachten om een valse beschuldiging van een andere ouder uit te moeten gaan leggen. Nee, ik heb mijn kind niet geslagen en dat kan ik bewijzen. Geheid komt er dan de eerste week geen vriendje meer over de vloer bij je kinderen uit voorzorg. Geen ouder die zijn kind naar jou stuurt omdat jij de verdachtmaking hebt kunnen weerleggen.

Het starten van een topic kun je niet tegenhouden. Je kunt wel modereren.
tttlocke schreef: Zo eenvoudig is het niet. Een topic starter die alleen gemotiveerd wordt door wraak, of door de intentie een bedrijf uit onvrede schade te berokkenen, vermomt meestal zijn 'wraaktopic' als klacht, waarbij zelfs met een mooie vraag wordt afgesloten: 'mag dit zo maar'?', 'kan ik hier nog iets tegen doen?, zonder echt om die antwoorden verlegen te zitten.
webshopeigenaar14 schreef: Is de de klacht terecht? Dan is het topic rechtvaardig.
Is de klacht discutabel? Dan is het topic rechtvaardig met bij voorkeur een reactie van het bedrijf.
Is de klacht duidelijk onterecht / wraak? Dan dient het topic verwijdert te worden, danwel annoniem gemaakt te worden.
Helemaal mee eens. Dit is de realiteit.
Het publiek is kortzichtig en daar moet je nu eenmaal rekening mee houden.

atlas1302

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Als er iets fout gaat kijk ik altijd eerst in de spiegel en zeg....heeee Atlas waar ben je nou mee bezig. En toch bespeur ik mij dat ik soms het probleem bij een ander wil neerleggen.

Helemaal fout, in de meeste gevallen verpest je dingen voor jezelf, leerproces laten we maar zeggen. Het spreekwoord is er niet voor niks ,, nooit te oud om te leren,,

Veel mensen, ook forumleden, denken dat ze er al zijn.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Je zou angstig worden om nog wat op dit forum te plaatsen, wat is dit allemaal ?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door BL2 »

lies-oostveen schreef:Je zou angstig worden om nog wat op dit forum te plaatsen, wat is dit allemaal ?
Leg eens uit ?

atlas1302

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Omdat je voor het minste of geringste wordt gemeld bij de beheerder door een forumlid, is mij gisteren overkomen. Angstige bedoelingen inderdaad.

Laat iemand mij nu eens zeggen, dat heb ik gedaan en waarom. Wie is die sportieve persoon die op deze manier de sfeer verpest? Waarom moet je stiekem en achterbaks via de nooduitgang na lestijd, naar binnen sluipen bij de meester om te roddelen.

Roddelen noem ik het, omdat je het ook gewoon op het forum kan zeggen waar iedereen bij staat, de reacties mag je ontvangen natuurlijk. Of ben je daar bang voor 1e klas melder.

Gesloten