LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Ter info: het topic 'Motor van tweedehands auto na vier maanden kapot' hebben wij offline gehaald. De topic starter heeft ons laten weten dat het bedrijf in kwestie een en ander netjes heeft opgelost en ons verzocht om het topic te verwijderen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Radar schreef:Ter info: het topic 'Motor van tweedehands auto na vier maanden kapot' hebben wij offline gehaald. De topic starter heeft ons laten weten dat het bedrijf in kwestie een en ander netjes heeft opgelost en ons verzocht om het topic te verwijderen.

Hmmm, heb toch nogal een vieze smaak mbt verwijderen dat topic....Kon de oplossing niet bij het topic worden gezet voor toekomstige zaken ?
Meteen goede reclame voor die zaak.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Teunbosseman schreef:
Radar schreef:Ter info: het topic 'Motor van tweedehands auto na vier maanden kapot' hebben wij offline gehaald. De topic starter heeft ons laten weten dat het bedrijf in kwestie een en ander netjes heeft opgelost en ons verzocht om het topic te verwijderen.

Hmmm, heb toch nogal een vieze smaak mbt verwijderen dat topic....Kon de oplossing niet bij het topic worden gezet voor toekomstige zaken ?
Meteen goede reclame voor die zaak.
Wij kennen de oplossing niet, maar TS was er naar eigen zeggen tevreden over. Blijkbaar was er geen wens vanuit TS of het bedrijf zelf om hier verder nog over uit te wijden op het forum.

Wij vinden dat de wens van TS om een eigen topic offline te laten halen zwaar weegt. Dit doen wij doorgaans dan ook, en in dit geval zagen wij geen reden om hiervan af te wijken. Wij begrijpen echter ook dat het wat onbevredigend kan zijn als de uitkomst van dergelijke discussie niet gedeeld wordt. Helaas is dat enigszins inherent aan de werking van een forum (of in elk geval: dit forum).

Wat betreft het 'goede reclame'-aspect: bedrijven zijn altijd van harte welkom om zelf te reageren in topics waarin zij bediscussieerd worden. Sommige doen dit ook actief en hebben hiervoor bijvoorbeeld een webcare-account. Natuurlijk juichen wij dit toe, maar als andere bedrijven er bewust voor kiezen om zich hier niet in te mengen is dat natuurlijk hun goed recht. De redenen hiervoor zullen per bedrijf verschillen, maar wat zij zelf goede of slechte reclame vinden kan hier uiteraard in meespelen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door tttlocke »

Radar schreef:.....
Wij kennen de oplossing niet, maar TS was er naar eigen zeggen tevreden over. Blijkbaar was er geen wens vanuit TS of het bedrijf zelf om hier verder nog over uit te wijden op het forum.
Het topic was toch door jullie gesloten? Dat is een behoorlijke drempel voor iemand die nog wil reageren.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:Wij vinden dat de wens van TS om een eigen topic offline te laten halen zwaar weegt. Dit doen wij doorgaans dan ook, en in dit geval zagen wij geen reden om hiervan af te wijken. Wij begrijpen echter ook dat het wat onbevredigend kan zijn als de uitkomst van dergelijke discussie niet gedeeld wordt. Helaas is dat enigszins inherent aan de werking van een forum (of in elk geval: dit forum).
Ik ben het eens met Teun. Ik vind het onrespectvol naar de forumleden toe om de berichten zomaar te verwijderen. Ik vind ook dat de leden mogen verwachten dat de berichten blijven staan, omdat in de regels niet aangegeven staat dat de berichten verwijderd worden indien TS daarin vraagt. Als de vaste leden dit met onze eigen berichten zouden doen, dan zijn de topics niet meer te lezen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat topic ken ik niet, maar ik vind het wel netjes van Radar om hier te melden, dat het onderwerp 'offline' is. Dat daarmee de andere reacties ook zijn verdwenen, moet je op de koop toenemen. In mijn ogen geen gebrek aan respect, maar zou het onderwerp zonder de berichten van de starter nog wel zijn te volgen? Waarschijnlijk niet.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Juist daarom zouden ze ook dat zouden ze moeten laten staan. De nieuwkomers verwijderen hun berichten nog wel eens en heb dat elders in het verleden onmogelijk gemaakt, zonder de vaste leden te beperken.

Je plaatst berichten eillens en wetens openbaar. Ik zou zelf wel op verzoek anonimiseren.

Misschien moeten de vaste leden maar eens een stakingsdag houden, waarbij we al onze berichten van de dag daarvoor verwijderen. Bijvoorbeeld op een maandag alle berichten van het weekeinde verwijderen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind het heel raar dat een topic op verzoek van een Ts verwijderd of gesloten kan worden.

Iemand heeft een probleem of een vraag en zet dat op een forum neer. Er worden allerlei reacties aangedragen. En als het blijkbaar genoeg is naar de zin van de Ts, of de antwoorden bevallen niet, want dat kan ook, wordt de informatie die in de reacties staat, gewoon op verzoek van de Ts de nek omgedraaid.

Als de Ts per abuis te herkenbaar is, kan zijn gebruikersnaam op verzoek gewijzigd worden. Dat lijkt me voldoende.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd heb ik er in een aantal gevallen wel begrip voor. Het kan zomaar zijn dat er een communicatiestoornis is of iets dergelijks. Soms zijn mensen dan geneigd in de hoogste boom te klimmen en hier een topic te openen met allerlei wilde beschuldigingen. Na opheldering is het eigenlijk niet meer dan eerlijk om zo'n topic dan te verwijderen. Wat heeft een topic met een hoop onterechte aantijgingen voor nut? Wie wordt er beter van?

True, verschillende vrijwilligers hebben er tijd en aandacht aan besteed. Maar laten we eerlijk zijn: er zijn zoveel topics waarin topicstarters niet meer terug komen, of die zelf de OP verwijderen. Dan hebben mensen ook voor Jan de Flierefluiter zitten posten. Dat is nu eenmaal inherent aan een forum als dit. Denk ik.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door crazyme »

Laten we vooral met de voetjes op de grond blijven staan en onze reacties niet te serieus nemen.

Er geldt niet iets van publicatierecht of zo.
(Hoewel ik niet de illusie heb dat niemand een wetsartikel er aan de haren bij zal slepen :-))

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik zie ook echt het probleem niet. Zo lang het maar netjes via de moderatie loopt, met redenen omkleed en niet zo maar door een gebruiker zelf kan worden gedaan. Het vernielen van een topic door alle reacties te verwijderen vind ik veel erger.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door thecure »

Teunbosseman schreef:
Radar schreef:Ter info: het topic 'Motor van tweedehands auto na vier maanden kapot' hebben wij offline gehaald. De topic starter heeft ons laten weten dat het bedrijf in kwestie een en ander netjes heeft opgelost en ons verzocht om het topic te verwijderen.

Hmmm, heb toch nogal een vieze smaak mbt verwijderen dat topic....Kon de oplossing niet bij het topic worden gezet voor toekomstige zaken ?
Meteen goede reclame voor die zaak.
Ts krijgt een andere auto voor hetzelfde geld.
Jaap Dik Auto's was nogal geschrokken van het topic op radar, aldus TS.
Heb haar een fb bericht gestuurd dat het niet netjes was dat ze het topic opeens wilde verwijderen, en gevraagd naar het waarom.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat de moderator de verwijdering van het Dik-topic toelicht vind ik weer zeer te waarderen.
Daarom vind ik het zo jammer dat het vdBrink-topic en het kappertopic (van een andere TS) zonder toelichting verdwenen zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:Dat de moderator de verwijdering van het Dik-topic toelicht vind ik weer zeer te waarderen.
Daarom vind ik het zo jammer dat het vdBrink-topic en het kappertopic (van een andere TS) zonder toelichting verdwenen zijn.
en met het vd Brink topic is stofzuigertje ook verdwenen......

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:Ik zie ook echt het probleem niet. Zo lang het maar netjes via de moderatie loopt, met redenen omkleed en niet zo maar door een gebruiker zelf kan worden gedaan. Het vernielen van een topic door alle reacties te verwijderen vind ik veel erger.

Ik zie het probleem wel, vele nemen de moeite en tijd om advies of andere bijdrages te leveren en dan wordt een topic op aanvraag verwijderd......ik ga wel paar keer nedenken voordat ik nog een bijdrage doe als deze het risico loopt om verwijderd te worden op aanvraag TS.

Voorbeelden te over waarbij een gebruiker de inhoud van zijn topic verwijderd. OP's worden niet voor niets zo vaak ge-quote.

Anoniem maken lijkt mij ook beter zoals Alfatrion ook aandroeg.


Moet wel zeggen dat de modjes wel meer info geven. Das al een hele verbetering.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

thecure schreef:
Teunbosseman schreef:
Radar schreef:Ter info: het topic 'Motor van tweedehands auto na vier maanden kapot' hebben wij offline gehaald. De topic starter heeft ons laten weten dat het bedrijf in kwestie een en ander netjes heeft opgelost en ons verzocht om het topic te verwijderen.

Hmmm, heb toch nogal een vieze smaak mbt verwijderen dat topic....Kon de oplossing niet bij het topic worden gezet voor toekomstige zaken ?
Meteen goede reclame voor die zaak.
Ts krijgt een andere auto voor hetzelfde geld.
Jaap Dik Auto's was nogal geschrokken van het topic op radar, aldus TS.
Heb haar een fb bericht gestuurd dat het niet netjes was dat ze het topic opeens wilde verwijderen, en gevraagd naar het waarom.

Begrijpelijk dat Jaap Dik was geschrokken. Je staat met naam en al genoemd. Maar dat kun je dan ook omdraaien naar positieve reclame vindt ik.
Een snelle zoektocht in de google cache laat alleen de klachten zien, niet de oplossing......althans ik kan niet vinden.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Het topic over Islamproducten hebben wij op verzoek van TS verwijderd. TS meldde zowel via PB als in het topic zelf dat de kwestie zeer netjes en naar tevredenheid is opgelost.
Erthanax schreef:Dat de moderator de verwijdering van het Dik-topic toelicht vind ik weer zeer te waarderen.
Daarom vind ik het zo jammer dat het vdBrink-topic en het kappertopic (van een andere TS) zonder toelichting verdwenen zijn.
Klopt, stond nog op het lijstje om mede te delen. Bij dezen: ook deze twee hebben we verwijderd op verzoek van TS. Hierbij is geen reden opgegeven.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Webber »

Erthanax schreef:Dat de moderator de verwijdering van het Dik-topic toelicht vind ik weer zeer te waarderen.
Daarom vind ik het zo jammer dat het vdBrink-topic en het kappertopic (van een andere TS) zonder toelichting verdwenen zijn.

Misschien dat de Radar moderatie alsnog even kan toelichten waarom het vd Brink en Kappers topic beide van dezelfde TS verdwenen zijn?
Zou wel zo netjes zijn...

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het blijft erg jammer dat het blijkbaar een trend wordt om complete topics te verwijderen, waarbij niet alleen veel kostbare tijd van forumdeelnemers verdwijnt, maar zeer vaak ook nuttige info in de prullenbak gaat.
Als nuttige info en inzichten binnen enkele dagen verdwijnen heeft het weinig nut hier nog wat te schrijven.......

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Webber »

Radar schreef:Het topic over Islamproducten hebben wij op verzoek van TS verwijderd. TS meldde zowel via PB als in het topic zelf dat de kwestie zeer netjes en naar tevredenheid is opgelost.
Erthanax schreef:Dat de moderator de verwijdering van het Dik-topic toelicht vind ik weer zeer te waarderen.
Daarom vind ik het zo jammer dat het vdBrink-topic en het kappertopic (van een andere TS) zonder toelichting verdwenen zijn.
Klopt, stond nog op het lijstje om mede te delen. Bij dezen: ook deze twee hebben we verwijderd op verzoek van TS. Hierbij is geen reden opgegeven.

Oké ,duidelijk.
Toch vind ik het vreemd dat als je als TS willens en wetens een bedrijf in een negatief daglicht stelt...je dan zelf later ook kan beslissen om het topic maar helemaal te laten verwijderen...
Omdat naar alle waarschijnlijkheid de reacties niet in het voordeel van TS werkten...

Gesloten