LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijns inziens de vragensteller zelf.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 10 aug 2018 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
BL2 schreef:We worden zo langzamerhand allemaal dood- en doodmoe van die niet aflatende stroom berichten van Stofzuigerd. Bijna altijd compleet off-topic, onduidelijk geschreven en overvol met "eigen belevenissen" waarbij je grote vraagtekens mag plaatsen of het wel allemaal echt is.
Er gast werkelijk geen topic voorbij of het onderwerp / probleem het Stofzuiger ook wel meegemaakt.
Verder worden er regelmatig adviezen gegeven welke juridisch onjuist zijn, of waarbij de wet wordt overtreden als je ze als forumbezoekers opvolgt.
Kan deze niet aflatende stroom van forumbervuiling niet eens een halt worden toegeroepen ?
Dit sluit aan bij iets wat ik bij een ander topic mezelf heb afgevraagd: stel dat iemand op een forum een juridisch compleet verkeerd advies geeft, of tips geeft die kunnen leiden tot overtreding van een wet. Wie is dan aansprakelijk? De forumeigenaar of een anonieme forummer?
Primair de vragensteller, maar secundair ook de forumeigenaar (als die ervan op de hoogte is en nalaat de juiste handelingen te verrichten). En dat laatste is hier zeker het geval, getuige alleen al het aantal meldingen dat ik zelf gedaan heb en waarop niet is geacteerd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door crazyme »

renewouters schreef:
BL2 schreef: Verder worden er regelmatig adviezen gegeven welke juridisch onjuist zijn, of waarbij de wet wordt overtreden als je ze als forumbezoekers opvolgt.
Dit sluit aan bij iets wat ik bij een ander topic mezelf heb afgevraagd: stel dat iemand op een forum een juridisch compleet verkeerd advies geeft, of tips geeft die kunnen leiden tot overtreding van een wet. Wie is dan aansprakelijk? De forumeigenaar of een anonieme forummer?
De wetsovertreder is altijd zelf verantwoordelijk.

De verdediging nadat je de auto van de buurman in de fik hebt gestoken omdat je dat advies op een forum had gelezen zal vast niet slagen.

Daarbij kan je van de moderatie niet verwachten dat ze elk mogelijk negatief gevolg gaan afdekken. Dan kun je beter sluiten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:Daarbij kan je van de moderatie niet verwachten dat ze elk mogelijk negatief gevolg gaan afdekken. Dan kun je beter sluiten.
Dat kan je nu juist wél verwachten, want dat is gewoon hun verantwoordelijkheid. Op het moment dat de meld-knop gebruikt wordt om illegale berichten te melden, en je onderneemt daarop geen actie, dan ben je gewoon aansprakelijk.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar gelukkig zijn de meeste vragenstellers niet zo dom om half criminele adviezen te gaan opvolgen. :lol:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:Maar gelukkig zijn de meeste vragenstellers niet zo dom om half criminele adviezen te gaan opvolgen. :lol:
Dat kon je nog wel eens tegenvallen. Een kat in het nauw...

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
Lady1234 schreef:Maar gelukkig zijn de meeste vragenstellers niet zo dom om half criminele adviezen te gaan opvolgen. :lol:
Dat kon je nog wel eens tegenvallen. Een kat in het nauw...
Maar dan moeten ze die half criminele adviezen wel eerst kunnen ontcijferen, want er zit meestal geen kop of staart aan gelukkig.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:Dat kan je nu juist wél verwachten, want dat is gewoon hun verantwoordelijkheid. Op het moment dat de meld-knop gebruikt wordt om illegale berichten te melden, en je onderneemt daarop geen actie, dan ben je gewoon aansprakelijk.
Legaal, illegaal, het is vaak een kwestie van invalshoek. Ik denk dat je beter kunt reageren met argumenten waarom een reactie (il)legaal is dan de meldknop gebruiken.


Avrotros-Radar-Forum in het algemeen:

Het is hier niet anders dan op andere fora of internet-community-groepen. Er zijn vaste gebruikers, er zijn incidentele gebruikers en er zijn botsingen. Mo(e)deratie is daarbij een noodzakelijk instrument. Net zoals in het echte leven er voorzitters zijn om discussie- en informatiebijeenkomsten te leiden. En als moderator heb je het nooit gemakkelijk - denk je het goed te doen, zijn er weer andere gebruikers ontevreden. Vooral de mensen, die altijd naar een ander wijzen bij eigen fouten, kunnen een moderator het erg moeilijk maken.

Voor de toekomst hoop ik wel op een nieuwe versie van de software, zodat het forum op tablets makkelijker te gebruiken is, eventueel met eigen aanpassingen. Niet op smartphones, die schermen zijn echt te klein voor sites met veel tekst.

Een stap verder: in principe alles van de redactie van Radar hier posten en op de sociale media alleen nog verwijzen naar de eigen website/forum, zodat Avrotros altijd controle over de inhoud houdt. Dan heb je 1 plek voor alle consumentenzaken en daarmee een groter bereik of minder eenzijdige reacties.
Vele media hebben een FB-pagina, omdat iemand van mening was, dat je de lezers/kijkers moet volgen. Maar eigenlijk is het omgekeerd - veel 'sociale media' hebben maar 1 doel: de gebruiker zolang mogelijk op de eigen site houden en bijdragen van derden helpen dat doel te halen. En het gevolg van de eigen pagina op 'sociale netwerken' is een lagere klantenbinding voor de eigen site.

Ik ben onzeker of er nog een bezuinigingsronde aan zit te komen. Mocht dat het geval zijn, kun je ook nog nadenken om op internet een gezamenlijk platform voor de verschillende consumentenprogramma's in de lucht te houden.

En daarmee een goed weekend!

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het gaat natuurlijk niet alleen om deze zeer twijfelachtige adviezen, maar vooral ook de niet aflatende stroom berichten met " eigen belevenissen" van Stofzuigert welke op zijn minst zeer twijfelachtig zijn.
Vaak ellelange verhalen waar forumlezers, maar vooral ook de topicstarter absoluut niets aan heeft.
Hoe kan het nu (@-moderatie) dat er door iemand zo vaak gepost wordt, terwijl dit niet aan de forumregels voldoet ?
Hoe kan het dat één iemand zo'n aparte status heeft dat deze schijnbaar immum is voor welke actie vanuit de moderatie dan ook ?

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jullie hebben 100% gelijk maar.....

Als je na een retour meer dan 5 maanden op je geld wacht....
Ga je dan;

A een dure rechtszaak starten.

B mijn advies van nog iets duurders bestellen en voor dit product dezelfde betaal termijn gebruiken als jou retour?

Ja, wat ik nu zeg mag niet maar welke dubieuze firma gaat er naar de Politie voor aangifte?
Als zij 4 maanden ons op geld laten wachten, vind ik dat ik dezelfde rechten heb!

Dus als ze vandaag nog zouden overmaken, heb ik na ontvangst ook nog 5 maanden!
Crimineel of Dubieus, dat is een groot verschil.

Als oud ondernemer moest ik na 30 dagen constateren dat iemand niet betaald had, en na 5 maanden nog niet, dus tegenorder die veel groter was... en toen riep hij regelmatig dat ik aan zijn voorwaarden moest houden en anders... en dat heb ik dus op mijn manier gedaan!
De bedragen waren €280 om €4200,- en ik moet nog steeds die €280 ontvangen en voor hem geld dus hetzelfde!

Ik ben blij dat hij nooit betaalde want nu heb ik tenminste het meeste verdiend!
Bedrijf opgeheven dus jammer, betalen kan niet meer en dat is wederzijds....

Ja, puur crimineel gedrag en ik zal mezelf niet goedkeuren maar dit is mijn manier van zaken doen.
Ik ga geen dure procedure voor maar €280 starten en omdat hij voelde dat hij fout zat ook blijkbaar nooit gedaan.
Wie van ons is nu de grootste crimineel, hij als kleintje of ik als goede leerling van hem?

Ik heb helaas ervaring met wanbetalers en dit is de makkelijkste manier om ze terug te pakken.
Niet volgens de wet of zou het "De Wet Van Murphy"zijn in mijn geval.

Ja, het is off Topic hier maar jullie vragen er toch om en daar maak ik graag misbruik van.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:Hoe kan het dat één iemand zo'n aparte status heeft dat deze schijnbaar immum is voor welke actie vanuit de moderatie dan ook ?
(Openingspost van deel 1 - niet over individuele gebruikers discussiëren.)

In het algemeen: in elke community heb je vaste gebruikers, die soms doorschieten in hun enthousiasme. Zolang de bijdragen bij het onderwerp passen, vind ik het goed. Alleen korte en zakelijke antwoorden zijn ook saai. Tegelijk denk ik weleens 'wacht nu even met reageren totdat een ander een reactie heeft geplaatst, liefst iemand met meer ervaring / verstand van zaken'. Niet altijd op de reactieknop drukken, want de wereld is altijd groter dan je denkt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door grun »

stofzuigertje schreef:B mijn advies van nog iets duurders bestellen en voor dit product dezelfde betaal termijn gebruiken als jou retour?
Wij zijn consumenten, dus geen ondernemers zoals u die op rekening mogen kopen. In een stenen winkel is het boter bij de vis, en bij een webshop moet ik van tevoren betalen. Mogelijkheid B valt dus al af voor gewone consumenten.

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

stofzuigertje schreef: (...)
Ja, het is off Topic hier maar jullie vragen er toch om en daar maak ik graag misbruik van.
BL2 schreef:Hoe kan het nu (@-moderatie) dat er door iemand zo vaak gepost wordt, terwijl dit niet aan de forumregels voldoet ?
Hoe kan het dat één iemand zo'n aparte status heeft dat deze schijnbaar immum is voor welke actie vanuit de moderatie dan ook ?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Los van het feit dat ook dit verhaal weer onzin is. Die wanbetaler had jou probleemloos kunnen dagvaarden. Bovendien is dit natuurlijk ook pure fantasie.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ach elk dorp heeft er wel een .

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door crazyme »

viewtopic.php?f=104&t=186955&sid=e0c53b ... 4&start=60

@radar
Het allergrootste probleem op dit forum is de ontspoorde discussie zoals in bovenstaand topic. Het topic zelf gaat al nergens over, maar toch kan er 4 pagina`s lang gediscussieerd worden incl alle mogelijke wetteksten of er iemand speciaal langs moet komen om een apparaat uit te pakken of niet.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

crazyme schreef:viewtopic.php?f=104&t=186955&sid=e0c53b ... 4&start=60

@radar
Het allergrootste probleem op dit forum is de ontspoorde discussie zoals in bovenstaand topic. Het topic zelf gaat al nergens over, maar toch kan er 4 pagina`s lang gediscussieerd worden incl alle mogelijke wetteksten of er iemand speciaal langs moet komen om een apparaat uit te pakken of niet.
Helemaal mee eens,
Compleet off-topic ( wasmachines, was in was mand op zolder ) en allerlei linkjes en wetteksten, totaal niet relevant voor de TS. Kan dit niet in een speciale sectie of liever nog gewoon lekker op een forum zoals het rechtenforum dat daarvoor bedoeld is.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

hvff schreef:Mensen als vroem en newmicky hebben dit forum al lang doorgeprikt en afgehaakt 'HK' zoals jij hem noemt had het beste voor met dit forum die heb jij weer een hak gezet. Anderen forumleden zijn hier voor het laatst geweest schreven ze en ze gaan vrolijk verder.
Interessant. Aangezien ik me aangesproken voel wil ik er toch even op reageren.

Is het je opgevallen dat de moderatie een aantal zaken flink heeft veranderd? Dat maakt dat er een reden was om mijn beslissing te heroverwegen.

Is het je ook opgevallen dat ik in de paar berichten die ik geplaatst heb heel anders reageer dan voorheen? Ik heb me mijn eigen kritiek, dat niet alleen de moderatie maar ook de gebruikers verantwoordelijk zijn voor de sfeer op het forum, zelf ook aangetrokken. Ik heb dus ook nagedacht over mijn eigen manier van functioneren, en er wat mee gedaan.

Als je inderdaad afhaakt: in de tijd dat ik niet reageerde draaide het forum gewoon door. Als jij afhaakt draait het forum ook gewoon door. Niemand is onmisbaar. Jij ook niet, ik ook niet. Het zal geen 'straf' zijn voor het forum als je er niet meer bent.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

hvff schreef:...............Andere forumleden zijn hier voor het laatst geweest schreven ze en ze gaan vrolijk verder.

Ook goeie morgen!

Als ik voor mezelf spreek :
ook ik heb gezegd dat ik zou afhaken en alleen nog feedback wilde geven , toch ben ik van lieverlee weer begonnen met reageren op andere topics.

De reden?
Vrij simpel :
1 : ik merk een verbetering vwb het modereren en daar was het mij om te doen
2 : ik hoop wat positiefs te kunnen bijdragen tov vraagstellers vanuit kennis, ervaring of empathie
3 : het meedoen als forumlid geeft me regelmatig toch de nodige afleiding en dat heb ik nodig

NB : waarom sommige anderen weer zijn gaan meedoen ? Daar zullen zij hun eigen redenen wel voor hebben.

NB : er zijn nog steeds wel verbeterpuntjes te gaan :
- sommige reageerders blijven bot en te kort door de bocht waarbij TS behoorlijk worden aangepakt.
- veel topics verzanden nog steeds in oeverloos gehakketak waarmee zo.n topic wordt volgeplempt
- het zou zeer aan te bevelen zijn wanneer voorgaande reacties eerst worden gelezen alvorens de eigen reactie neer te pennen.
Dat scheelt nogal wat overbodige en eensluidende reacties.

BTW :
- de kat naar MM vind ik onder de gordel en ongepast .
- sommigen zijn idd ook " meeloperig " maar het blijft natuurlijk ook een afspiegeling vd samenleving 8)
- en ook merk ik toch ook een andere toon , en naar elkaar en nd TS

Dus.... :D

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie verwijderd door forummoderatie.

Gesloten