Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30022
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo, ik ga ff bijlezen :D Kom later met een reactie, nu even andere prioriteiten.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Moneyman schreef:
22 mar 2019 12:04
Da's bij mij een bericht van claimconcept. En bij ieder geplaatst bericht wijzigt dat.
Kun je aangeven welk bericht en wat er dan wijzigt?

Moneyman
Berichten: 30022
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon één van jouw eerdere berichten. Wat wijzigt is de positie in het topic dankzij opvolgende berichten.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die berichten worden niet verwijderd, maar u kunt aan de moderatie vragen om een rappel te sturen.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee Kees, die mededeling is zo niet gebracht. Wij kunnen de moderatie vragen of ze de topicstarter een reminder willen sturen om in het topic te reageren. Maar het wordt niet verwijderd.

Moneyman
Berichten: 30022
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
04 apr 2019 10:36
@RADAR Ik dacht in dit onderwerp gelezen te hebben dat de moderatoren berichten van mensen (TS) zouden gaan verwijderen die na plaatsing niets meer van zich laten horen. Ik dacht na een week. Maar ik kan dat bericht niet meer vinden.

Heb ik het mis, lees ik eroverheen of is die mededeling / die passage verwijderd?
Dit is wat Radar daarover geschreven heeft.
Radar schreef:
20 mar 2019 18:42
Dank voor je bericht. We vinden het inderdaad ook belangrijk dat berichten voorzien worden van een onderbouwing, zoals ook in onze huisregels staat;

Belastende uitlatingen over bedrijven, instanties, diensten of producten dienen altijd te worden onderbouwd.

Verder: In het algemeen willen we graag zeggen dat we de topicstarter een week de kans geven om te reageren op een topic.

Over het specifieke forumtopic 'Collier blijkt veel minder waard, niet akkoord met compensatie van juwelier' nog het volgende. We hebben de naam van de juwelier uit de titel gehaald. En inderdaad, het woord 'oplichters' is in de meeste gevallen niet toegestaan op het forum. Iemand mag zich echter wel 'opgelicht voelen' (zoals ook in dit topic genoemd wordt).

We hopen dat we dat beleid zo iets verduidelijkt hebben! Fijne avond.

Moneyman
Berichten: 30022
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zou je wel denken, maar staat er niet expliciet. Ik denk niet dat Radar zelf pro-actief controleert of TS-en terugkomen. Ik denk dat ze reactief zijn en slechts op rode-knop-meldingen van forumgebruikers reageren, en dán een termijn van een week geven. En zelfs dan staat er niet dat de consequentie van niet-reageren verwijdering van het topic betekent.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Na melding van het collier-topic vroeg de moderator mij dit zelf in de gaten houden en na een week nogmaals te melden. Dat heb ik gedaan, waarna de moderator de bedrijfsnaam ook overal uit het topic heeft verwijderd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Sommigen weten het al en maakten er al gebruik van, maar nog even om het geheugen op te frissen:

Indien een topic starter zich een tijdje niet vertoont, terwijl er wel een levendige discussie ontstaan is, en waarin bijvoorbeeld ook vragen zijn gerezen die alleen TS kan beantwoorden, zijn wij als Moderatie bereid om TS een privébericht of mail te sturen met het vriendelijke verzoek om nog eens een kijkje te nemen in het topic en eventueel te reageren.

- Momenteel is het (nog?) niet technisch mogelijk om dit automatisch te laten verlopen, en wij kunnen ook niet handmatig alle topics monitoren om te kijken hoelang een TS zich al niet vertoond heeft. Wij vragen jullie daarom om ons in zo'n geval een PB te sturen, dan zullen wij ernaar kijken.

- De huisregels verbieden het niet, maar wij vinden het niet wenselijk als forumgebruikers op eigen initiatief andere, met name nieuwe, forumgebruikers gaan 'stalken' met verzoeken om weer eens in een topic te reageren. Gelieve dit dus aan ons over te laten.

- Voorheen hadden wij vermeld dat wij een dergelijk PB'tje naar een TS pas zouden sturen als deze zich een week niet had vertoond. Wij zijn bereid om dit al eerder te doen, bijvoorbeeld als het topic na korte tijd al ettelijke pagina's telt. Wij zullen dit per geval bekijken.

Alvast bedankt!

Radar ^KL

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
16 apr 2019 09:24
- De huisregels verbieden het niet, maar wij vinden het niet wenselijk als forumgebruikers op eigen initiatief andere, met name nieuwe, forumgebruikers gaan 'stalken' met verzoeken om weer eens in een topic te reageren. Gelieve dit dus aan ons over te laten.
Nu staat hierboven dat het woord oplichter in de meeste gevallen niet is toegestaan. Is 'oplichter' wel toegestaan? Stalking (=belaging) vereist meer dan het versturen van een enkele mail. Volgen mij is het daarom niet toegestaan om te zeggen dat forumleden stalkers zijn.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Sleep de redactie voor de rechter, alfa.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Oplichters, die moet je wel goed onderbouwd aantonen.

Ik heb net een setje oplichters gehaald, bij de fietsenmaker voor mijn banden!
Dan mag het....

Dat anderen Oplichters gewoon Bandenlichters noemen, in Vlaanderen & Brabant hoor ik ook wel eens vreemde woorden
die iets anders bedoelen dan in het Noorden, gewoon Nederlandse taal dus!

Verder complimenten aan Redactie, Moderators worden langzaam maar zeker beter en luisteren naar ons.
Prima dus, en te snel iets invoeren lukt en kan niet.

De Irritatie van matige vraag en weekje niet reageren, kreeg Pb van vrachtwagen Chauffeur die van Maandag Ochtend tot
Vrijdag middag door Europa reed en alleen in weekenden online ging!
Ja, ik adviseerde hem daarom uitsluitend vrijdag middag iets te plaatsen en in weekend reacties te bekijken en niet ons gehele week met matig omschreven vraag te laten zitten....
Maar niet iedereen luisterde en is zo slim helaas.

We moeten niet vergeten dat er nog vele mensen zijn die niet gehele week online zijn of kunnen!
De Vrachtwagen Chauffeur heeft week telefoon voor werk en weekend toestel.....
Dan krijg je pas na een week antwoord na lezen van vele reacties en helaas ook goed bedoelde suggesties die totaal er naast
zaten en een eigen leven gingen leiden helaas!

Deze vrachtwagen Chauffeur had geen tijd voor een monteur voor zijn vaatwasser, is niet thuis!
Ik stuurde hem de tip, 2 knoppen tegelijk en daarmee reset en probleem opgelost!
Helaas is service in het weekend voor vele bedrijven lastig en als je door de week geen tijd hebt!
Hij gaat echt geen hele week vrij nemen omdat Liander op woensdag een slimme meter wil plaatsen!
Hij bood aan op vrijdag middag na 14.00 uur en dan is hij gewoon thuis.....

We kunnen wel eisen dat Topic starters sneller reageren maar zowel deze Vrachtwagen Chauffeur als boorplatform medewerkers op onze Noordzee zijn niet zomaar altijd bereikbaar!
Zelfs een mail van onze Moderators zal dan niets uithalen.
Vergeet de 24 uurs economie en permanente bereikbaarheid want ook KLM personeel is niet altijd overal voor
hier gestelde vragen bereikbaar... hoe langer je zoekt, hoe meer beroepen die niet kunnen reageren binnen een tijd die wij willen!

Heb begrip voor trage reacties....

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
19 apr 2019 07:54
Ik mag tot hopen dat dit een paasgrap is.
Alfa kennende: nee, dit is geen paasgrap.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Van Witte Donderdag naar een erg Slechte Vrijdag grap!

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
19 apr 2019 07:51
Sleep de redactie voor de rechter, alfa.
Waarom dat nu weer? Ik laat het bij het wijzen op de inconsistentie. Ik ben van mening dat Radar het goede voorbeeld moet geven. Als zij vinden dat strafrechtelijke beschuldigingen niet zo gemakkelijk gedaan moeten worden, dan is het aan hen om dat niet te doen, omdat het anders een gevalletje "do as I say, don't do as I do." En vergis je niet, stalking is een strafrechterlijk begrip. Wanneer een forumlid één PB stuurt, dan is dat geen stalking, ook niet als een ander forumlid ook een PB stuurt.

Wat als jij nu eens aangifte doet tegen een ieder die één PB stuurt naar een TS die afwezig blijft op de manier zoals Radar beschrijft.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Costnix »

Misleiding is net zo iets. Dat moet je kunnen bewijzen.
Hoewel, er zijn mensen waar het misleiden één van hun taken in hun beroep is.
Laatst gewijzigd door Costnix op 20 apr 2019 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

kuklos schreef:
20 apr 2019 14:14
******** met de warmtepomp, ******** met het gasverbod.
@ redactie, serieus? Is het woord o p r o t t e n als zo kwetsend dat het in sterretjes veranderd moet worden?

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door BL2 »

Valt mee dat ik gewoon "vliegen" nog kan schrijven op het forum....
Laatst gewijzigd door BL2 op 20 apr 2019 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
20 apr 2019 18:48

Wat als jij nu eens aangifte doet tegen een ieder die één PB stuurt naar een TS die afwezig blijft op de manier zoals Radar beschrijft.
Ik ben geen partij, dus ik zou niet weten waarom ik aangifte zou moeten doen... Ik zou niet eens weten hoe ik op de hoogte van de 'feiten' zou moeten komen, want het is een pb, dus dat gaat buiten mijn blikveld om.

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 21 apr 2019 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op de persoon spelen

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Redactie, waarom mag opdonderen wel, zie https://radar.avrotros.nl/columns/item/ ... ccinaties/ en o p ro t t e n niet?

Gesloten