Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

We snappen dat sommige mensen vermoeden dat de verhalen van Ridder777 niet op waarheid berusten, maar we hebben te weinig concrete aanwijzingen dat dit ook daadwerkelijk het geval is. Daarom laten we het topic staan. Er werd een serieuze vraag gesteld en er werd serieus op in gegaan. We hebben overigens nooit gezegd dat het niet relevant is of Ridder777 de waarheid spreekt. Er is echter een verschil tussen wel of niet ingrijpen als er overduidelijk getrold wordt en iemand het voordeel van de twijfel geven.

Ja, we zetten ons nog steeds in om misleiding en bedrijven die zich niet aan de regelgeving houden tegen te gaan. Voor regelrechte oplichting is er een zusterforum -> opgelicht.avrotros.nl/forum.

We willen dit forum nuttig, maar ook leuk houden voor alle gebruikers. Daar moeten we allemaal aan bijdragen. Wij als moderators zijn wat minder star geworden en we vragen van jullie om nieuwe gebruikers niet meteen te overladen met cynische vragen (wat we nog weleens zien gebeuren). We kunnen onmogelijk iedereen 100 procent blij maken en soms twijfelen we zelf ook over hoe we een situatie moeten aanpakken, maar in dit geval staan we achter ons standpunt en blijven we erbij. We hopen dat de discussie hiermee voorbij is.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Yep....Ridder777 : je mag blijven hoor :P

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
09 jul 2019 20:02
Aangezien oplichting en misleiding de meest gebruikte woorden van topicstarters zijn mogen vaste reageerders deze toch ook gebruiken? Net zoals jij je daar aan mag ergeren.
Klopt, flons, ook vaste forumbewoners mogen woorden als oplichting en misleiding te pas en te onpas gebruiken. En net zoals 'we' daar bij eendagstopicstarters doorheen prikken, prikken 'we' daar ook doorheen als vaste forumbewoners deze termen onterecht gebruiken.

Niks mis mee toch, om consequent te zijn?

Overigens zou ik niet weten wie er door Ridder opgelicht wordt met zijn praatjes. Mijn portemonnee is er in ieder geval geen cent lichter van geworden.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
21 feb 2019 09:04
Radar schreef:
28 jan 2019 14:16
Om forumgebruikers tegemoet te komen hebben we daarom de foruminstellingen aangepast: berichten kunnen nu niet meer tot in het oneindige aangepast worden door de auteur, maar alleen de eerste 7 dagen na plaatsing. Hopelijk neemt dit het gevoel weg dat het nodig is om berichten veilig te stellen.

De komende tijd zullen wij in de gaten houden hoe deze aanpassingen (de nieuwe regels in combinatie met de nieuwe instelling) ons én gebruikers bevallen.
Dit soort topics bewijzen dat zelfs één uur voor sommige TS-en al teveel is.
gezondheidszorg-instellingen-f46/-t189809.html#p2659319
Radar schreef:
21 feb 2019 14:42
En over de bewerkingstijd voor berichten: dank voor jullie feedback. Wij hebben de bewerkingsperiode ingekort van 7 dagen naar 1 dag.
En dit is het zoveelste topic dat bewijst dat ook 24 uur bewerkingstijd te lang is. Niet voor niets is het op veel fora één uur.
post-f131/mijn-vraag-is-beantwoord-t190 ... 6a5e163f9b

Zeker omdat Radar ondertussen wel handhaaft op het quoten van de OP en het veiligstellen daarvan als ongewenst bestempeld...

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Radar: naast het prima voorstel van @Moneyman lijkt het mij ook een goed plan om topics niet langer dan 3 maanden na de laatste post open te houden. Nu komt het nogal eens voor dat er in een super oud topic weer een nieuwe vraag of reactie geplaatst wordt waarop topic starters dan worden 'aangevallen' met de vraag waarom ze hun vraag plaatsen in zo'n oud topic.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

En hoppa, het volgende topic dat mijn punt bewijst:
verzekeraars-f31/opgelost-t190848.html

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
10 jul 2019 13:44
En hoppa, het volgende topic dat mijn punt bewijst:
verzekeraars-f31/opgelost-t190848.html

Polletje? Als jij even die pol maakt, beloof ik dat ik mijn stem uit breng. :mrgreen:

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

We hebben de wijzigtijd aangepast naar 1 uur. Laten we hopen dat het probleem hierdoor een stuk minder wordt.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus vanaf nu bij nieuwe forumleden eerst een uur wachten met antwoorden.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

ZeerPrivé schreef:
10 jul 2019 13:39
@Radar: naast het prima voorstel van @Moneyman lijkt het mij ook een goed plan om topics niet langer dan 3 maanden na de laatste post open te houden. Nu komt het nogal eens voor dat er in een super oud topic weer een nieuwe vraag of reactie geplaatst wordt waarop topic starters dan worden 'aangevallen' met de vraag waarom ze hun vraag plaatsen in zo'n oud topic.
Betreffende dit idee, klinkt goed, maar moeten we het intern nog over hebben. Het kan natuurlijk ook gebeuren dat een ouder topic plotseling weer relevant wordt. ^FG

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
10 jul 2019 14:15
Beste forumgebruikers,

We hebben de wijzigtijd aangepast naar 1 uur. Laten we hopen dat het probleem hierdoor een stuk minder wordt.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG
Mooi, snelle (re)actie! Top!

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Radar schreef:
10 jul 2019 14:22
ZeerPrivé schreef:
10 jul 2019 13:39
@Radar: naast het prima voorstel van @Moneyman lijkt het mij ook een goed plan om topics niet langer dan 3 maanden na de laatste post open te houden. Nu komt het nogal eens voor dat er in een super oud topic weer een nieuwe vraag of reactie geplaatst wordt waarop topic starters dan worden 'aangevallen' met de vraag waarom ze hun vraag plaatsen in zo'n oud topic.
Betreffende dit idee, klinkt goed, maar moeten we het intern nog over hebben. Het kan natuurlijk ook gebeuren dat een ouder topic plotseling weer relevant wordt. ^FG

Super dat zo snel gereageerd wordt. Wat je laatste zin betreft, dan kan er toch ook een link naar het oude topic geplaatst worden? Door of de topicstarter of een beantwoorder?

Eventueel zou desnoods ook nog gekozen kunnen worden voor een termijn van 6 maanden, al vind ik dit persoonlijk te lang, maar ik ben niet van de redactie. Ik zou zeggen pak het meteen goed aan en zet het op 3 maanden. Hoeft dit de komende jaren niet meer gewijzigd te worden.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door 16again »

Waar is het keuken-annuleren-loverboy topic gebleven?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
10 jul 2019 13:39
@Radar: naast het prima voorstel van @Moneyman lijkt het mij ook een goed plan om topics niet langer dan 3 maanden na de laatste post open te houden. Nu komt het nogal eens voor dat er in een super oud topic weer een nieuwe vraag of reactie geplaatst wordt waarop topic starters dan worden 'aangevallen' met de vraag waarom ze hun vraag plaatsen in zo'n oud topic.
Volgens mij zou je dat probleem beel beter oplossen door stomweg te kappen met dat gezeur van "dit topic is een jaar oud". Want dat soort statements voegen totaal niets toe.

Tegelijk is het heel vaak ook geen enkel probleem als een ouder topic weer afgestoft wordt. Met een rigide maatregelen als een harde grens trekken bij (slechts) drie maanden, schiet je juist je doel voorbij. Er zijn legio langlopende topics, waarin jarenlang met een wisselende frequentie updates gedeeld worden. Om dat dan is allerlei losse topics met linkjes te verdelen schiet niet op.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ben het helemaal eens met je 1e alinea. Tenslotte houdt de redactie een topic niet voor niets geopend, al dan niet kort of lang. Met je 2e alinea ben ik het niet eens, maar dat hoeft ook niet.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Costnix »

Sommige kwesties lopen al jaren zoals Legio Lease en andere ellende met leaseproducten. Die mogen/moeten openblijven

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Costnix schreef:
10 jul 2019 17:22
Sommige kwesties lopen al jaren zoals Legio Lease en andere ellende met leaseproducten. Die mogen/moeten openblijven

Dus voor een paar op 1 hand te tellen topics zouden alle topics 3 jaar open moet blijven? Maar goed, het is aan de redactie. Maar dan graag ook geen gezeur meer als iemand een reactie plaatst in een 3 jaar oud topic.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Costnix »

Die sluitingtermijn is natuurlijk instelbaar. Dit is aan de redactie van Radar om dit mogelijk te maken
(De uitzondering bevestigt de regel)
De redactie kan natuurlijk ook alles met de hand te modderen en het bericht dan pas te publiceren. Dit gebeurt vaak op Amerikaanse fora.

Erthanax
Berichten: 9613
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

De negeerlijst werkt voortreffelijk.
Het font van de mededeling dat een bericht genegeerd is, is veel groter dan van een gewoon bericht.
Als dat aangepast kan worden, zou het nog mooier zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is voorgesteld om het Jeugdzorgtopic in dit feedbacktopic te " bespreken" ....
zelf vind ik dit geen goed idee.
Wel zouden we erover kunnen discussiëren of het plaatsen van een dergelijk ' persoonlijk ' topic (geopend door wie dan ook !) wel zo gewenst is op het Radarforum en dat kan best in dit feedbacktopic.

Ik wil wel 1 kleine voorzet geven:
zoals nu blijkt is het topic van deze forummer te lang blijven staan.
Dan zou n.m.m eerder ingegrepen kunnen (of moeten) worden door de moderatie, zeker nadat , zoals nu ook gebleken is , er meerdere meldingen over zijn geweest.
Zelf heb ik weliswaar ook volop gereageerd in dat topic , maar misschien is dit een leermoment?

Gesloten