Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 14:28

Nou dan moet je voor de lol eens op Kassa kijken, daar is het 10x erger. Zal wel om de puntjes gaan. Wat een verschrikkelijk forum is dat. Vergelijkbaar met Primark, zal ik maar zeggen.
:lol: :lol:

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

viewtopic.php?f=93&t=191176&p=2694797&h ... t#p2694796
Inderdaad Heer Erthanax , een verkwikkend topic waar iedereen blij en vrolijk is. :D
Goed dat u deze even aanhaalde in het feedback forum, een strak voorbeeld hoe het zou moeten gaan.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En in dat topic werden dus juist heel wat vragen gesteld.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Waar niet altijd een duidelijk antwoord op kwam, helaas.
En dan kan het ontaarden in gissen , aannames en mogelijk zelfs wat aanvallend of drammerig door sommigen richting de TS .

Het is niet altijd even makkelijk om als reageerder puur objectief en zakelijk te blijven.
Soms raken de gemoederen wat verhit en komen er wat emoties los.
Dat is jammer , maar we zijn allemaal mensen , nietwaar en ook nog eens allemaal verschillend.

Lady1234

En soms kan het ‘ontaarden’ in toelichtingen van de Ts, waaruit blijkt dat hij of zij het helemaal mis heeft, dat het eventuele probleem wat naar voren gebracht wordt dus heel anders in elkaar steekt.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kortom, een schoolvoorbeeld, waarin TS tot slot nog haar dank uitspreekt, ongetwijfeld zonder ook maar het geringste spoor van ironie. Mijn punt is dan ook niet dat sommige forumleden zich (soms terecht, soms ten onrechte) door gestelde vragen gekwetst of betrapt voelen -- dat hebben anderen genoegzaam betoogd --, maar dat er wel degelijk nieuwe forumleden zijn die zich geholpen weten en daarvan kond doen. Slechts dat, en niet meer dan dat, heb ik met enkele, zeer recente voorbeelden uit dit forum willen adstrueren, opdat het ook voor de oppervlakkige lezer duidelijk zij.

Lady1234

En dat is mooi. Daar doen we het tenslotte voor.

ClaimConcept
Contacteer:

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Radar schreef:
10 jul 2019 14:15
We hebben de wijzigtijd aangepast naar 1 uur. Laten we hopen dat het probleem hierdoor een stuk minder wordt.
Je lost het ene probleem op, maar creëert nieuwe. Zoals nu in topic Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish? waar ik niet meer even simpel een feitelijke correctie kan aanbrengen, maar er een nieuw bericht aan moet wijden

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat neem ik graag op de koop toe. Een correctie is geen probleem; verdwenen topics wel.

Moneyman

Ik ben benieuwd naar jullie afwegingen om de berichten van in ieder geval Kees2850 en mijzelf te verwijderen in onderstaand topic. Kort gezegd was de inhoud van de berichten dat er wel heel erg opvallend veel berichten zijn van de zogenaamde eendagsvliegen, die zonder uitzondering alleen in dat topic reageren, altijd negatief, en steeds met een paar weken tussentijd. Dat lijkt veel weg te hebben van een gerichte wraakactie.

Natuurlijk snap ik dat je dat niet kunt bewijzen (er zullen vast verschillende IP-adressen gebruikt zijn), maar het netto resultaat van het verwijderen is nu wel dat een argeloze lezer denkt dat dit echt een ballentent is. Want als Radar het zegt... :roll:

Volgens mij zou je die berichten veel beter kunnen laten staan, zolang er geen uitgebreide offtopic discussie over ontstaat. Dan is de googelaar in ieder geval gewaarschuwd om alert te zijn en dienen jullie de belangen van zowel de consument als het bedrijf.

cosmetische-ingrepen-f83/twijfels-over- ... 89946.html

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
03 okt 2019 10:41
...
Volgens mij zou je die berichten veel beter kunnen laten staan, zolang er geen uitgebreide offtopic discussie over ontstaat. Dan is de googelaar in ieder geval gewaarschuwd om alert te zijn en dienen jullie de belangen van zowel de consument als het bedrijf.
Dat lijkt mij een uitstekend criterium.
Dat is beter dan een enkel bericht (of hoogstens enkele berichten) dat bij een wel heel strikte uitleg als 'off topic' kan worden gezien zonder meer te verwijderen. Dat gebeurt in andere topics ook niet. Waarom hier wel? De berichten hadden toegevoegde waarde in dit geval.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Vaag, kan inderdaad typisch voorbeeld van concurrent even makkelijk zwart maken zijn.

Het sluit overigens wel goed bij de forumregels aan: schuldig tenzij anders bewezen. :wink:

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

fonsflons schreef:
03 okt 2019 11:41
Het sluit overigens wel goed bij de forumregels aan: schuldig tenzij anders bewezen. :wink:
Ironisch dan hoe hier zonder enig bewijs wordt geclaimd dat iemand moedwillig Just Wellness zit zwart te maken. Je kunt het ook omdraaien: mensen hebben een slechte ervaring met een bedrijf, googelen wat rond en zien dat er op het forum van Radar een topic is met klachten en kunnen vervolgens daar hun ei kwijt. Jammer, die eendagsvliegen, maar wij kunnen daar ook weinig aan doen.

De precieze inhoud van jullie berichten is helaas niet meer terug te vinden, dus wat jullie precies hadden geplaatst, is niet meer helemaal bekend, maar het moedigt nieuwe gebruikers ook niet aan om meer te reageren als elk woord dat geplaatst wordt, meteen wordt ontleed en in twijfel wordt getrokken.

Als jullie twijfels hebben bij de oprechtheid van een bericht, meld het dan, dan kunnen wij het uitzoeken.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Moneyman

Radar schreef:
03 okt 2019 17:19
Ironisch dan hoe hier zonder enig bewijs wordt geclaimd dat iemand moedwillig Just Wellness zit zwart te maken. Je kunt het ook omdraaien: mensen hebben een slechte ervaring met een bedrijf, googelen wat rond en zien dat er op het forum van Radar een topic is met klachten en kunnen vervolgens daar hun ei kwijt. Jammer, die eendagsvliegen, maar wij kunnen daar ook weinig aan doen.
1) er werd/ wordt niets geclaimd; er werd slechts een vermoeden gemeld op basis van concrete, zichtbare feiten.
2) er was niet zomaar een eendagsvlieg, er is een met regelmaat terugkerend patróón van eendagsvliegen. Toch net ff anders...
3) je weet als moderator zelf ook wel wat een normaal verloop van een topic is. Dit bewuste topic wijlt opvallend zichtbaar af.
Dan is het niet verkeerd om daarvoor aandacht te vragen, gewoon als waarschuwing voor de consument. Dat is jullie doelgroep, toch?
Radar schreef:
De precieze inhoud van jullie berichten is helaas niet meer terug te vinden, dus wat jullie precies hadden geplaatst, is niet meer helemaal bekend, maar het moedigt nieuwe gebruikers ook niet aan om meer te reageren als elk woord dat geplaatst wordt, meteen wordt ontleed en in twijfel wordt getrokken.
Deze karikatuur vind ik jammer en onnodig. Het gaat duidelijk niet om “elk woord in twijfel trekken” of “ontleden”, en evenmin om “meteen”.

Er werd slechts op een keurig nette manier aandacht gevraagd voor een over lange tijd zichtbaar patroon.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Er mogen dus wel zonder concreet bewijs buitenstaanders beschuldigd worden en daar mag vervolgens geen kritische opmerking over plaatsen. Radar bevestigd dus mijn punt

Meiklokje

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Naar mijn mening heeft MM in het welness topic slechts aandacht gevraagd voor het feit dat na het openingstopic van 19 maart 2019 in een periode van 25 mei 2019 t/met 2 oktober jl. maar liefst 10 negatieve kritieken zijn geplaatst over het instituut en de behandelwijze. Het is opmerkelijk te noemen dat al deze kritieken - in dezelfde schrijfstijl - zijn geplaatst door 10 verschillende zgn. eendagsvliegen. Ik zie het "vergrijp" van Kees en MM niet zo

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

En het wonderlijke is óók nog dat deze eendagsvliegen stuk voor stuk daar al 1-3 jaar bezig zijn.
Ik vind dat vreemd....als dit instituut niet bevalt ga je niet nog eens tot 2-3 jaar lang door.
Ook gaan deze eendagsvliegen geen discussie o.i.d aan , maar dumpen slechts hun frustratie en allen gelijksoortig.
Dit valt op en daar mag iets van gezegd worden en daar mag iemand iets van vinden.
Dat dit dan verwijderd wordt lijkt mij niet in de haak , daarmee wordt de reageerder de mond gesnoerd.

Lady1234

Dat bedrijf barst dus van het werk door al die types waarbij het niet “werkt”, want ze komen wel steeds terug, en allemaal voor hetzelfde geld.

tttlocke

fonsflons schreef:
Vaag, kan inderdaad typisch voorbeeld van concurrent even makkelijk zwart maken zijn.
Radar schreef:
fonsflons schreef:
Ironisch dan hoe hier zonder enig bewijs wordt geclaimd dat iemand moedwillig Just Wellness zit zwart te maken.
Klinkt leuk zo'n zin 'Ironisch dan hoe....' . Wel jammer dat de moderatie daarvoor (moedwillig?) de feiten verdraait. Niemand claimde dat. Er staat duidelijk "kan inderdaad typisch voorbeeld ..... zijn'.
Beetje zorgvuldiger mag wel, moderatie.
Ook als de verleiding groot is om iets 'ironisch' te vinden. Jammer.

tttlocke

Afijn, het handelen van de moderatie binnen het Wellness topic en de opmerkingen die de moderatie hier meent te moeten maken, zijn in ieder geval in lijn met elkaar. Consistent. Maar niet op het gewenste niveau volgens mij.

Plaats reactie