Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kortom, een schoolvoorbeeld, waarin TS tot slot nog haar dank uitspreekt, ongetwijfeld zonder ook maar het geringste spoor van ironie. Mijn punt is dan ook niet dat sommige forumleden zich (soms terecht, soms ten onrechte) door gestelde vragen gekwetst of betrapt voelen -- dat hebben anderen genoegzaam betoogd --, maar dat er wel degelijk nieuwe forumleden zijn die zich geholpen weten en daarvan kond doen. Slechts dat, en niet meer dan dat, heb ik met enkele, zeer recente voorbeelden uit dit forum willen adstrueren, opdat het ook voor de oppervlakkige lezer duidelijk zij.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat is mooi. Daar doen we het tenslotte voor.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Radar schreef:
10 jul 2019 14:15
We hebben de wijzigtijd aangepast naar 1 uur. Laten we hopen dat het probleem hierdoor een stuk minder wordt.
Je lost het ene probleem op, maar creëert nieuwe. Zoals nu in topic Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish? waar ik niet meer even simpel een feitelijke correctie kan aanbrengen, maar er een nieuw bericht aan moet wijden

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat neem ik graag op de koop toe. Een correctie is geen probleem; verdwenen topics wel.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben benieuwd naar jullie afwegingen om de berichten van in ieder geval Kees2850 en mijzelf te verwijderen in onderstaand topic. Kort gezegd was de inhoud van de berichten dat er wel heel erg opvallend veel berichten zijn van de zogenaamde eendagsvliegen, die zonder uitzondering alleen in dat topic reageren, altijd negatief, en steeds met een paar weken tussentijd. Dat lijkt veel weg te hebben van een gerichte wraakactie.

Natuurlijk snap ik dat je dat niet kunt bewijzen (er zullen vast verschillende IP-adressen gebruikt zijn), maar het netto resultaat van het verwijderen is nu wel dat een argeloze lezer denkt dat dit echt een ballentent is. Want als Radar het zegt... :roll:

Volgens mij zou je die berichten veel beter kunnen laten staan, zolang er geen uitgebreide offtopic discussie over ontstaat. Dan is de googelaar in ieder geval gewaarschuwd om alert te zijn en dienen jullie de belangen van zowel de consument als het bedrijf.

cosmetische-ingrepen-f83/twijfels-over- ... 89946.html

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
03 okt 2019 10:41
...
Volgens mij zou je die berichten veel beter kunnen laten staan, zolang er geen uitgebreide offtopic discussie over ontstaat. Dan is de googelaar in ieder geval gewaarschuwd om alert te zijn en dienen jullie de belangen van zowel de consument als het bedrijf.
Dat lijkt mij een uitstekend criterium.
Dat is beter dan een enkel bericht (of hoogstens enkele berichten) dat bij een wel heel strikte uitleg als 'off topic' kan worden gezien zonder meer te verwijderen. Dat gebeurt in andere topics ook niet. Waarom hier wel? De berichten hadden toegevoegde waarde in dit geval.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

fonsflons schreef:
03 okt 2019 11:41
Het sluit overigens wel goed bij de forumregels aan: schuldig tenzij anders bewezen. :wink:
Ironisch dan hoe hier zonder enig bewijs wordt geclaimd dat iemand moedwillig Just Wellness zit zwart te maken. Je kunt het ook omdraaien: mensen hebben een slechte ervaring met een bedrijf, googelen wat rond en zien dat er op het forum van Radar een topic is met klachten en kunnen vervolgens daar hun ei kwijt. Jammer, die eendagsvliegen, maar wij kunnen daar ook weinig aan doen.

De precieze inhoud van jullie berichten is helaas niet meer terug te vinden, dus wat jullie precies hadden geplaatst, is niet meer helemaal bekend, maar het moedigt nieuwe gebruikers ook niet aan om meer te reageren als elk woord dat geplaatst wordt, meteen wordt ontleed en in twijfel wordt getrokken.

Als jullie twijfels hebben bij de oprechtheid van een bericht, meld het dan, dan kunnen wij het uitzoeken.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
03 okt 2019 17:19
Ironisch dan hoe hier zonder enig bewijs wordt geclaimd dat iemand moedwillig Just Wellness zit zwart te maken. Je kunt het ook omdraaien: mensen hebben een slechte ervaring met een bedrijf, googelen wat rond en zien dat er op het forum van Radar een topic is met klachten en kunnen vervolgens daar hun ei kwijt. Jammer, die eendagsvliegen, maar wij kunnen daar ook weinig aan doen.
1) er werd/ wordt niets geclaimd; er werd slechts een vermoeden gemeld op basis van concrete, zichtbare feiten.
2) er was niet zomaar een eendagsvlieg, er is een met regelmaat terugkerend patróón van eendagsvliegen. Toch net ff anders...
3) je weet als moderator zelf ook wel wat een normaal verloop van een topic is. Dit bewuste topic wijlt opvallend zichtbaar af.
Dan is het niet verkeerd om daarvoor aandacht te vragen, gewoon als waarschuwing voor de consument. Dat is jullie doelgroep, toch?
Radar schreef:
03 okt 2019 17:19
De precieze inhoud van jullie berichten is helaas niet meer terug te vinden, dus wat jullie precies hadden geplaatst, is niet meer helemaal bekend, maar het moedigt nieuwe gebruikers ook niet aan om meer te reageren als elk woord dat geplaatst wordt, meteen wordt ontleed en in twijfel wordt getrokken.
Deze karikatuur vind ik jammer en onnodig. Het gaat duidelijk niet om “elk woord in twijfel trekken” of “ontleden”, en evenmin om “meteen”.

Er werd slechts op een keurig nette manier aandacht gevraagd voor een over lange tijd zichtbaar patroon.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Naar mijn mening heeft MM in het welness topic slechts aandacht gevraagd voor het feit dat na het openingstopic van 19 maart 2019 in een periode van 25 mei 2019 t/met 2 oktober jl. maar liefst 10 negatieve kritieken zijn geplaatst over het instituut en de behandelwijze. Het is opmerkelijk te noemen dat al deze kritieken - in dezelfde schrijfstijl - zijn geplaatst door 10 verschillende zgn. eendagsvliegen. Ik zie het "vergrijp" van Kees en MM niet zo

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

En het wonderlijke is óók nog dat deze eendagsvliegen stuk voor stuk daar al 1-3 jaar bezig zijn.
Ik vind dat vreemd....als dit instituut niet bevalt ga je niet nog eens tot 2-3 jaar lang door.
Ook gaan deze eendagsvliegen geen discussie o.i.d aan , maar dumpen slechts hun frustratie en allen gelijksoortig.
Dit valt op en daar mag iets van gezegd worden en daar mag iemand iets van vinden.
Dat dit dan verwijderd wordt lijkt mij niet in de haak , daarmee wordt de reageerder de mond gesnoerd.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat bedrijf barst dus van het werk door al die types waarbij het niet “werkt”, want ze komen wel steeds terug, en allemaal voor hetzelfde geld.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

fonsflons schreef:
03 okt 2019 11:41
Vaag, kan inderdaad typisch voorbeeld van concurrent even makkelijk zwart maken zijn.
Het sluit overigens wel goed bij de forumregels aan: schuldig tenzij anders bewezen. :wink:
Radar schreef:
03 okt 2019 17:19
fonsflons schreef:
03 okt 2019 11:41
Het sluit overigens wel goed bij de forumregels aan: schuldig tenzij anders bewezen. :wink:
Ironisch dan hoe hier zonder enig bewijs wordt geclaimd dat iemand moedwillig Just Wellness zit zwart te maken.
Klinkt leuk zo'n zin 'Ironisch dan hoe....' . Wel jammer dat de moderatie daarvoor (moedwillig?) de feiten verdraait. Niemand claimde dat. Er staat duidelijk "kan inderdaad typisch voorbeeld ..... zijn'.
Beetje zorgvuldiger mag wel, moderatie.
Ook als de verleiding groot is om iets 'ironisch' te vinden. Jammer.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

Afijn, het handelen van de moderatie binnen het Wellness topic en de opmerkingen die de moderatie hier meent te moeten maken, zijn in ieder geval in lijn met elkaar. Consistent. Maar niet op het gewenste niveau volgens mij.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Mea culpa, we zullen jullie opmerkingen in de toekomst meenemen. Wat vinden jullie dan dat we met dergelijke topics moeten doen? We kunnen jullie claims niet hard maken. De ip-adressen van de gebruikers komen niet overeen en dat de schrijfstijl op elkaar lijkt, is ook geen bewijs.

Wij proberen zoveel mogelijk de discussies ontopic te houden. Daarom verwijderen we meta-discussies en verzoeken we jullie berichten waar jullie twijfels over hebben bij ons te melden. Dat was ook de insteek bij het verwijderen van de twee berichten.

We horen graag jullie suggesties ^FG

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is lastig wanneer de poster niet zélf meer mee discussieert , dan ontstaan idd metadiscussies en dat kan dus ontaarden in off topic discussies.
Dus eerder een slotje erop?

Maar nu hebben jullie , door dit te verwijderen , " de mening van 2 reageerders " afgekapt , niet netjes.

Ik heb het vaker geschreven :
wanneer je je registreert dan word je geacht ook mee te doen en te reageren op de reacties.
Dat zou in de huisregels opgenomen kunnen worden opgenomen.

( maar.....iemand dwingen kan ook weer niet .)

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door RamsesII »

Mag ik hier wat vinden van het forum?

In het hij-zij-discriminatie topic kreeg ik een waarschuwing omdat ik had gereageerd met; Wat een onzin.
Een mening die, als ik het lees, meerdere gebruikers is toegedaan.

Vervolgens worden mijn woorden door de moderatie verdraaid;
" Leuk voor jou dat jij het topic onzinnig vindt en je hebt het goede recht op die mening, maar dat kun je ook op een normale manier vertellen of gewoon kiezen niet te reageren. Sommige mensen zijn inderdaad wat gevoeliger, het zou je sieren om daar rekening mee te houden, het is namelijk niet moeilijk. We gaan hier niet verder over in discussie. ^FG"

Dat vind ik niet bepaald chique

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
04 okt 2019 10:22
Mea culpa, we zullen jullie opmerkingen in de toekomst meenemen. Wat vinden jullie dan dat we met dergelijke topics moeten doen? We kunnen jullie claims niet hard maken. De ip-adressen van de gebruikers komen niet overeen en dat de schrijfstijl op elkaar lijkt, is ook geen bewijs.

Wij proberen zoveel mogelijk de discussies ontopic te houden. Daarom verwijderen we meta-discussies en verzoeken we jullie berichten waar jullie twijfels over hebben bij ons te melden. Dat was ook de insteek bij het verwijderen van de twee berichten.

We horen graag jullie suggesties ^FG
Volgens mij hoefden jullie helemaal niets te doen. Er is niets mis met een waarschuwing om kritisch naar de geplaatste reacties te kijken. Er was geen offtopic discussie over. Er mag kritisch naar bedrijven gekeken worden op dit forum, waarom zou dat voor de posters anders zijn?

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

RamsesII schreef:
04 okt 2019 10:51
Mag ik hier wat vinden van het forum?

In het hij-zij-discriminatie topic kreeg ik een waarschuwing omdat ik had gereageerd met; Wat een onzin.
Een mening die, als ik het lees, meerdere gebruikers is toegedaan.

Vervolgens worden mijn woorden door de moderatie verdraaid;
" Leuk voor jou dat jij het topic onzinnig vindt en je hebt het goede recht op die mening, maar dat kun je ook op een normale manier vertellen of gewoon kiezen niet te reageren. Sommige mensen zijn inderdaad wat gevoeliger, het zou je sieren om daar rekening mee te houden, het is namelijk niet moeilijk. We gaan hier niet verder over in discussie. ^FG"

Dat vind ik niet bepaald chique
Dat is nadat we een bericht hadden verwijderd met de tekst 'Je kunt ook wat te zeuren hebben zeg, wat een onzin'.
Hierop hebben we je vriendelijk, doch dringend verzocht om je taalgebruik aan te passen, of anders het plaatsen van een reactie te laten. Erg spijtig dat je een bericht van de moderatie zonder context in dit topic plaatst, vooral na persoonlijke aanvallen op de moderatie in pb's, die wij hier niet zullen delen. ^FG

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door RamsesII »

Radar schreef:
04 okt 2019 11:25
RamsesII schreef:
04 okt 2019 10:51
Mag ik hier wat vinden van het forum?

In het hij-zij-discriminatie topic kreeg ik een waarschuwing omdat ik had gereageerd met; Wat een onzin.
Een mening die, als ik het lees, meerdere gebruikers is toegedaan.

Vervolgens worden mijn woorden door de moderatie verdraaid;
" Leuk voor jou dat jij het topic onzinnig vindt en je hebt het goede recht op die mening, maar dat kun je ook op een normale manier vertellen of gewoon kiezen niet te reageren. Sommige mensen zijn inderdaad wat gevoeliger, het zou je sieren om daar rekening mee te houden, het is namelijk niet moeilijk. We gaan hier niet verder over in discussie. ^FG"

Dat vind ik niet bepaald chique
Dat is nadat we een bericht hadden verwijderd met de tekst 'Je kunt ook wat te zeuren hebben zeg, wat een onzin'.
Hierop hebben we je vriendelijk, doch dringend verzocht om je taalgebruik aan te passen, of anders het plaatsen van een reactie te laten. Erg spijtig dat je een bericht van de moderatie zonder context in dit topic plaatst, vooral na persoonlijke aanvallen op de moderatie in pb's, die wij hier niet zullen delen. ^FG
Heel bijzonder. Zou je de persoonlijke aanvallen waar je het over hebt hier willen posten dan?
Ik ben heel erg benieuwd.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Privéberichten openbaar maken is niet chique.
Als moderator een mea culpa uitspreken en gebruikers om advies vragen, dát is chique! Driewerf hulde!

(Wat een enorm verschil met pakweg twee jaar geleden. Nogmaals hulde!)

Gesloten