Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kan het gebruik van de "LIKE" wellicht anders worden ervaren omdat je een "HARTJE" moet aanklikken. :oops:
Dat kan voor sommige wellicht een heel andere betekenis hebben. :mrgreen:

In een "discussie forum" is het trouwens eigenaardig om iets "leuk" te vinden.
Wel typisch voor een algemeen chat forum uiteraard, maar niet altijd de juiste weergave of keuze in dit forum.

Kan het ergens niet mee eens zijn, terwijl het wel leuk kan zijn.
Als je moet lachen is dat niet de functie van de "like" keuze.

Als je "mee eens" en "niet mee eens" kiest is dat passender bij dit type van discussie forum.
(wat het eigenlijk niet zou moeten zijn, of toch ????)
Laatst gewijzigd door hebra98 op 01 aug 2020 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

De volgende persoon die offtopic gaat in dit topic krijgt een ban van twee dagen, huisregels of niet. Nu is dat bepaald geen indrukwekkende straf, het is immers weekend en bovendien nog lekker weer ook, dus die tijd kan ongetwijfeld goed worden benut. Maar het is hier niet de huiskamer, beste forumleden!

Groeten en dank voor de medewerking, Radar^SK

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nieuwe Functie, Zelf Topic afsluiten door Topic starter?

Vaak is een Topic voldoende beantwoord en stelde iemand een beetje andere vraag.
Dan gaat de 1e en 2e vraag door elkaar lopen en werk puinzooi.

Als je als Topic starter die mogelijkheid kreeg zou ik dit prima vinden.
De Moderators hebben het al druk genoeg met op elkaar reagerende Juristen hier die de vraag vergeten!

Als voorbeeld;
Mag ik wegens werkzaamheden ¼ minder parkeerruimte tijdelijk op grasveld parkeren!
In de straten er naast verplaats je het probleem.

Na een vraag aan Boa, ik bel Burgemeester wel en die riep, plaats maar bord, tijdelijk is prima.
Ja opgelost maar wat als een Amsterdammer, ik weet hoelang de aanleg Metro nu hetzelfde gaat eisen?
Femke zal zeker keihard gaan handhaven.....

Mijn vorige kleine woonplaats met Coulante Burgemeester of Amsterdam?
Dan is snel een slot erop toch handiger!

Verder is automatisch afsluiten na ½ jaar geen reacties ook handig... vaak komen op oude zooi weer nieuwe vragen binnen.
Dan blijft het forum schoner en leesbaar.... de termijn mag U in overleg natuurlijk bepalen...
Liefste automatisch want hier komt wekelijks zoveel pulp langs.

Ik hoop dat zo het forum een beetje minder Chaos zal worden.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Als ik het goed begrijp, pleit @Komkommertijd er voor dat degene die een onderwerp/topic/vraag aanroert (Topic Starter, TS ) er zelf een slotje op kan zetten. Prima :idea: toch?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou prima zijn als topicstarters nog wel eens terug zouden komen. Voor mijn gevoel zijn juist dat de topics die, wegens gebrek aan informatie, nogal eens uit de hand kunnen lopen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dan krijg je toch weer de vraag voor wie het opgelost is. Voor de TS? Die komt vaak niet terug. Voor de stamgasten? Daar is het vaak pas voor opgelost als ze 'hun' gelijk hebben gekregen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En nu alle reacties melden bij Moderators omdat we het nu wel 99% met elkaar eens zijn!

Het kan dus wel!
Wie gaat dit doen?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dan zou je eigenlijk alle opgelost-topics bij elkaar moeten zetten in de zoekfunctie denk ik.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
04 aug 2020 09:44
Het zou prima zijn als topicstarters nog wel eens terug zouden komen. Voor mijn gevoel zijn juist dat de topics die, wegens gebrek aan informatie, nogal eens uit de hand kunnen lopen.
Het nadeel is, en dat heb ik al eerder eens geprobeerd aan te kaarten, dat er soms enorme tijd zit tussen het maken van een topic en het kunnen zien van het topic. Laatst zelf een testje gedaan, op een woensdag iets na 19:00u een topic laten maken, maar deze kwam pas zichtbaar de volgende dag rond het middag uur. Als je als nieuwbakken forumlid een vraag hebt en na een paar uur zie je die nog niet voorbij komen, dan is de kans groot dat je afhaakt. Of er de volgende dag niet meer aan denkt. Of dat je de volgende morgen nog een keer kijkt en dan afhaakt. Enz.

Een automatisch bericht aan een TS als het topic vrij gegeven is, of als er berichten zijn kan wellicht een hulpmiddel zijn om iemand terug te laten komen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

ClaimConcept schreef:
04 aug 2020 09:42
Als ik het goed begrijp, pleit @Komkommertijd er voor dat degene die een onderwerp/topic/vraag aanroert (Topic Starter, TS ) er zelf een slotje op kan zetten. Prima :idea: toch?
Lijkt me niet. TS krijgt niet het gewenste antwoord ( wel het juiste ) en gooit een discussie die veel op kan leveren in het slot. Al die moeite die anderen erin steken ineens de prullenbak in. Heel ongewenst.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door sylvesterb »

fonsflons schreef:
04 aug 2020 09:53
Een - opgelost- aan titels toevoegen (indien het naar tevredenheid opgelost is) zou wel handig zijn.
Maar kan ook misbruik worden neem bijvoorbeeld het Paypal topic waar TS meermaals verzonnen zaken vermeld. TS kan toch al aangeven wat voor haar de beste oplossing/antwoord was.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

angel1978 schreef:
04 aug 2020 11:39
ClaimConcept schreef:
04 aug 2020 09:42
Als ik het goed begrijp, pleit @Komkommertijd er voor dat degene die een onderwerp/topic/vraag aanroert (Topic Starter, TS ) er zelf een slotje op kan zetten. Prima :idea: toch?
Lijkt me niet. TS krijgt niet het gewenste antwoord ( wel het juiste ) en gooit een discussie die veel op kan leveren in het slot. Al die moeite die anderen erin steken ineens de prullenbak in. Heel ongewenst.
Het is een tip om de TS zelf een slotje te laten plaatsen, niet om achteraf eigen reacties te verwijderen (wat vroeger regelmatig gebeurde). TS laat blijken tevreden te zijn, indien gewenst kunnen anderen verder discussiëren in een nieuw eigen topic.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik ben blij met elke voor & tegenstander.....
Ook elke aanvulling en niet ik maar een Moderator kan alles lezen en kijken of dit iets is....

Zelf kunnen sluiten geld niet hier, Feedback maar alleen voor zelf geopende.
Een beperkte tijd fouten weghalen mag maar niet te lang....

Vind dat jullie goede bijdrage leveren, het kan dus wel zonder elkaar Feed BLACK te geven!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

NeoDutchio schreef:
04 aug 2020 11:06
Een automatisch bericht aan een TS als het topic vrij gegeven is, of als er berichten zijn kan wellicht een hulpmiddel zijn om iemand terug te laten komen.
Lijkt mij een goed idee.
Of...een clausule tijdens het registreren inbouwen, dat het de bedoeling is dat men regelmatig even kijkt of er reacties zijn en zo ja dat er wordt verwacht dat je dan mee discussieërt, vragen beantwoordt en aanvullende info geeft.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

ClaimConcept schreef:
04 aug 2020 21:04
Het is een tip om de TS zelf een slotje te laten plaatsen, niet om achteraf eigen reacties te verwijderen (wat vroeger regelmatig gebeurde). TS laat blijken tevreden te zijn, indien gewenst kunnen anderen verder discussiëren in een nieuw eigen topic.
Welk probleem lost dat op?

P.S. Het hamburger menu werkt niet meer op Android.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

De optie voor de TS om het topic te sluiten heeft voor- en nadelen en moeten we intern nog even verder over overleggen.
alfatrion schreef:
05 aug 2020 05:36
Het hamburger menu werkt niet meer op Android.
Dank, werkt bij ons inderdaad ook niet. We hebben het doorgegeven aan de ontwikkelaars! ^FG

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zo a.u.b. ook gelijk weer de egosearch terug kunnen komen?

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is het een mogelijkheid om PM's versturen onmogelijk te maken voor mensen die geen PM's willen ontvangen? Schijnbaar was daar in een ander topic discussie over en ik vind het ook vreemd dat mensen wel kunnen sturen, maar er dan niet op gereageerd kan worden.

Ook ben ik me er van bewust dat iemand PM's tijdelijk aan kan zetten, een bericht versturen en vervolgens weer uit kan zetten. Om dat te voorkomen zou een wijziging bijvoorbeeld minimaal een dag of 3 vast gezet moeten worden voor er weer gewijzigd kan worden.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door omega19 »

De minkukels die dat doen met PB's moeten gewoon volwassen worden.
Sterkte Neodutchie, maar niet alles hoeft te worden gereguleerd

Ik heb hetzelfde mogen ervaren, maar heb gelukkig een prullenbakje op mijn scheme, waar het ongelezen in verdwijnt
Laatst gewijzigd door omega19 op 05 aug 2020 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Nijogeth schreef:
05 aug 2020 17:58
Is het een mogelijkheid om PM's versturen onmogelijk te maken voor mensen die geen PM's willen ontvangen?
Pfft pas aan 3e biertje maar die zin moest ik 7x lezen voordat het kwartje viel. Ligt overigens volledig aan mij.

Gesloten