Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Pfff... Het is weer "kromkrommertijd" ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik hier alle onzin van afgelopen maand moet melden kan ik gelijk de ziektewet in wegens muisarm!

Helaas pure noodzaak.
Moderators , ik heb medelijden met hun.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Komkommertijd schreef:
09 okt 2020 20:30
Als ik hier alle onzin van afgelopen maand moet melden kan ik gelijk de ziektewet in wegens muisarm!

Helaas pure noodzaak.
Moderators , ik heb medelijden met hun.
>>
Dus jij komt er een schepje bovenop doen?

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik denk dat de mods het meeste werkt heeft aan de meldingen die naar aanleiding van uw epistels binnenkomen kkt
Laatst gewijzigd door juliomariner op 09 okt 2020 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

hebra98 schreef:
09 okt 2020 20:18
Pfff... Het is weer "kromkrommertijd" ?
Maar gelukkig waarschijnlijk niet zo lang.
Feedback voor de mods.: ik snap niet hoe vaak iemand een ban moet krijgen voor er een permaban wordt uitgedeeld

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
09 okt 2020 20:30
Als ik hier alle onzin van afgelopen maand moet melden kan ik gelijk de ziektewet in wegens muisarm!

Helaas pure noodzaak.
Moderators , ik heb medelijden met hun.
Gelukkig ben je niks verplicht, of wel dan? :wink:

OT: hoe is het met de kruimeldiefjes/augurkjes?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ben ik eindelijk een keer serieus, krijg ik dit weer, hopelijk doen ze wat ik vraag en heb ik rustig weekend!

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Joh, dat valt toch wel mee? Moet je eens zien hoe het afgelopen maand in dit topic er aan toe ging. En toen was komkommer toch echt kwamkwammer.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Radar zou toch nog eens naar viewtopic.php?f=30&t=194916&start=80 kunnen kijken. Ik kan me niet voorstellen dat uw manier van modereren niet een korte black out is geweest.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

@mods: zouden jullie de visie op deze vraag eens kenbaar willen maken? Geeft helderheid voor de toekomst.
dealers-garages-f76/autohandelaar-komt- ... l#p2787918

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Over viewtopic.php?f=30&t=194916&start=80:
De persoonsgerichte posts kwamen van meerdere forumgebruikers en balanceerden op de rand van wat wel en niet kan. Daarom werd (enkel) algemeen herinnerd aan de huisregels, die stellen dat beledigende taal en op de man spelen niet kunnen. Strenger optreden kan, als dat is wat 'black out' suggereert.

Over dealers-garages-f76/autohandelaar-komt- ... l#p2787918:
Het gebeurt niet vaak dat de topicnaam wordt aangepast. In dit geval is er echter reden om te twijfelen aan het idee dat de TS werkelijk werd gedupeerd. In afwachting van een reactie van TS (die persoonlijk werd aangesproken) werd er daarom voor gekozen voorlopig de bedrijfsnaam uit de topicnaam te halen. Een vermelding op het Radar Forum, zoals iedereen weet, kan een bedrijf schade berokkenen. ^JS

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Radar schreef:
15 okt 2020 09:52
Over viewtopic.php?f=30&t=194916&start=80:
De persoonsgerichte posts kwamen van meerdere forumgebruikers en balanceerden op de rand van wat wel en niet kan. Daarom werd (enkel) algemeen herinnerd aan de huisregels, die stellen dat beledigende taal en op de man spelen niet kunnen. Strenger optreden kan, als dat is wat 'black out' suggereert.

*knip*
. ^JS
“(Enkel) algemeen herinnerd aan de huisregels.”

Ik kreeg wel een waarschuwing.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
15 okt 2020 10:50
“(Enkel) algemeen herinnerd aan de huisregels.”

Ik kreeg wel een waarschuwing.
Met dat "enkel" wordt natuurlijk gerefereerd aan de actie in het topic. Dat men niet meldt dat jij een waarschuwing kreeg, lijkt me juist netjes.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
15 okt 2020 09:52
Over dealers-garages-f76/autohandelaar-komt- ... l#p2787918:
Het gebeurt niet vaak dat de topicnaam wordt aangepast. In dit geval is er echter reden om te twijfelen aan het idee dat de TS werkelijk werd gedupeerd. In afwachting van een reactie van TS (die persoonlijk werd aangesproken) werd er daarom voor gekozen voorlopig de bedrijfsnaam uit de topicnaam te halen. Een vermelding op het Radar Forum, zoals iedereen weet, kan een bedrijf schade berokkenen. ^JS
Mocht dit bedoeld zijn als antwoord op mijn onderstaande vraag, dan is dat een onvolledig antwoord. Mijn vraag was dit:
Moneyman schreef:
14 okt 2020 16:37
@mods: zouden jullie de visie op deze vraag eens kenbaar willen maken? Geeft helderheid voor de toekomst.
dealers-garages-f76/autohandelaar-komt- ... l#p2787918
En specifiek doelde ik dan op deze post uit dat topic:
Moneyman schreef:
14 okt 2020 16:35
omega19 schreef:
14 okt 2020 16:30
Ik vind niet dat het topic verwijderd moet worden. Iedereen die geinteresseerd is kan immers de bijdragen van beide kanten lezen en zijn eigen oordeel vellen. Lijkt me dat dat een van de primaire doelstellingen van een Consumentenforum is, en het verwijderen van van topic draagt daar niet toe bij.
De doelstelling van het forum is "praten over consumentenkwesties". Dat is iets wezenlijk anders dan het posten van wraaktopics. Dit forum is geen review- of klachtensite.

Maar goed, ik ga er niet over, dus de mods zullen vanzelf beslissen wat ze hiermee doen. Zou wel fijn zijn als ze hun visie ook kenbaar maken; dan is het voor een volgende keer wél helder.
De vraag is dus generieker dan sec de kwestie van dat topic en gaat niet over de titelwijziging, maar over jullie doelstelling met dit forum.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij Lady 1234 op de Man spelen? Ze hadden moeten schrijven; Op de Persoon spelen!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geachte Moderators,

Een slot na enkele dagen/weken als er voldoende goede antwoorden zijn?

Nu ontsporen vaak oude berichten en Topic starter zal nooit meer terug keren.
Als een Topic starter zelf een slot kan plaatsen zou ik goed vinden.
Nu lopen we de kans dat oude zooi een eigen leven ging en dat willen we toch niet?

Mijn Deurbel(g) prima opgelost dus mag als eerste een slotje krijgen!

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Slecht plan, wat mij betreft. Het zijn meestal niet de oude berichten die ontsporen. Een slotje zorgt er slechts voor dat een waardevol topic niet geupdate of opnieuw gebruikt kan worden. Dat is zonde. Een slotje door de TS is ook een middel wat je niet moet willen, dan kan je de meest idiote onzin of onjuiste review plaatsen en kan niemand dat weerleggen of de andere kant van het verhaal plaatsen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:
15 okt 2020 12:36
Een slotje door de TS is ook een middel wat je niet moet willen, dan kan je de meest idiote onzin of onjuiste review plaatsen en kan niemand dat weerleggen of de andere kant van het verhaal plaatsen.
Ja, maar dat is volgens sommigen ook niet de bedoeling, om iets te weerleggen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

De TS kan en wordt aangespoord om een slotje op het topic te vragen. Zelf sluiten is nu geen optie, maar werd wel al eerder besproken. We nemen het opnieuw in overweging.

Daarmee is ook de intentie van de moderatie helder: we willen topics sluiten zodra dat kan, zodra een antwoord of oplossing is gevonden of duidelijk wordt dat opheldering niet komt. Zo willen we voorkomen dat discussies een eigen leven leiden en de aandacht richten op nieuwe problemen. Afsluiten is ook wat met het genoemde topic zal gebeuren, maar wel nadat de TS de tijd heeft gekregen om op het topic te reageren. We streven naar 'afsluiten in schoonheid', liever dan een abrupte stop.

Over het ontsporen: het is een zorg van de moderatie dat nieuwe forumgebruikers ontmoedigd worden om actief aan het forum deel te blijven nemen. Tegelijk kijken we graag toe hoe het forum levend wordt gehouden door wie hier al langer is. Persoonlijke aanvallen, veroordeling van de TS zonder directe aanleiding en algemene onzin willen we wel tegengaan.

De mods appreciëren jullie feedback en de meldingen die we privé krijgen. Net als jullie willen we een levend forum waar alles besproken kan worden, mensen geholpen worden, waar iedereen scherp kan zijn en zich ook welkom voelt. ^JS

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Oke, prima Feedback , eindelijk leren we het wel...

Gesloten