Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Goedemorgen!
Even over het ongevraagde bellers-topic:
Na die opmerking ontstond er een discussie over het 'opvoeren van toneelstukjes aan de telefoon'. Er werd hierin op de man gespeeld.
Het ging niet langer inhoudelijk over de waarschuwing van TS, maar over het handelen van anderen.
Heel de thread is zodoende verwijderd, niet alleen jouw comment, maar ook die van anderen.

Ik zal ook in dit topic wat berichten moeten verwijderen, omdat er op de man wordt gespeeld. We doen dat om het forum overzichtelijk te houden.

Groetjes, Radar

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Radar schreef:
29 okt 2020 08:42
Goedemorgen!
Even over het ongevraagde bellers-topic:
Na die opmerking ontstond er een discussie over het 'opvoeren van toneelstukjes aan de telefoon'. Er werd hierin op de man gespeeld.
Het ging niet langer inhoudelijk over de waarschuwing van TS, maar over het handelen van anderen.
Heel de thread is zodoende verwijderd, niet alleen jouw comment, maar ook die van anderen.

Ik zal ook in dit topic wat berichten moeten verwijderen, omdat er op de man wordt gespeeld. We doen dat om het forum overzichtelijk te houden.

Groetjes, Radar
>>
Dan blijft nog wel de vraag..
Had iemand de meldknop gebruikt of was dit jullie eigen Mod actie?

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Radar schreef:
29 okt 2020 08:42
Goedemorgen!
Even over het ongevraagde bellers-topic:
Na die opmerking ontstond er een discussie over het 'opvoeren van toneelstukjes aan de telefoon'. Er werd hierin op de man gespeeld.
Het ging niet langer inhoudelijk over de waarschuwing van TS, maar over het handelen van anderen.
Heel de thread is zodoende verwijderd, niet alleen jouw comment, maar ook die van anderen.

Ik zal ook in dit topic wat berichten moeten verwijderen, omdat er op de man wordt gespeeld. We doen dat om het forum overzichtelijk te houden.

Groetjes, Radar
Ik wil hier wel even op reageren. Mijn opmerking was niet op de man gespeeld, ik heb geen naam van een bepaalde forummer genoemd. Er waren meerdere reacties van mensen die toneelstukjes opvoerden en daar reageerde ik op. Dat was mijn mening, maar schijnbaar mag je dat dan niet zeggen.
Prima hoor, alles volgens de regels (?) van Radar.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Het was onze eigen mod-actie.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door eetcafe »

En het bericht is al weer gemeld, rarara wie zou dit nu zijn?

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Volgens mij zijn er, zo te zien aan de manier van communiceren, wat verbannen forummers terug gekomen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
29 okt 2020 12:05
Volgens mij zijn er, zo te zien aan de manier van communiceren, wat verbannen forummers terug gekomen.
Idd. Heb je bericht gemeld met de vraag aan de moderatie om hier even naar te kijken!

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
29 okt 2020 12:05
Volgens mij zijn er, zo te zien aan de manier van communiceren, wat verbannen forummers terug gekomen.

Heb het sterke vermoeden dat je het goed inschat. Opvallend veel nieuwe aanmeldingen in sept/okt. Zo populair is dit forum ook weet niet. Maar ja, vrij spel hier aangezien de moderatie weer terug bij af is sinds SK niet meer actief is.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door eetcafe »

De op de achtergrond meelezend forumlid en die alleen berichten meldt, dat is pas communiceren. Om het Engels te vertalen, waarom? Dan hoeft men toch zich niet meer af te vragen wie constant op rode knopjes drukt!

Ik ben netjes in mijn taalgebruik, speel niet op de man, maar merk zo nu en dan wel wat op. En dat mag toch worden gezegd?

Als EEN forummer het heeft over WE, dan vraag ik me daar wel iets bij af.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

We zullen hier even goed naar kijken, verbannen forumleden die mogelijk terug zijn. Dank voor de feedback!

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de openingspagina van het forum staat een rubriek "onbeantwoorde topics". Is die rubriek in de huidige vorm wel zinvol?

Het eerste topic uit de lijst is van augustus 2020; daarmee is natuurlijk niets mis, zeker niet gezien de inhoud van het topic. Daarna volgt echter een topic uit 2018, een uit 2017 en de rest is zelfs uit 2016. Als die oude topics zijn ook nog eens gesloten, zodat reageren niet meer mogelijk is. Op zich heel begrijpelijk, maar om ze dan nog onder de aandacht te brengen?

De beste oplossing is, denk ik, een extra voorwaarde op te nemen bij het selecteren van de de topic in die rubriek (bv. niet ouder dan drie maanden). Daar moet dan wel wat tijd en geld voor worden vrijgemaakt, wat misschien bezwaarlijk is. De snelste oplossing is waarschijnlijk de weergave van de groep op die plek even weg te halen. Dat zal niet veel meer zijn dan een paar klikjes in het CMS.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

@moderators, in het beschuldigd van diefstal topic is TS niet meer teruggekomen. Nummer zoveel. Ik wil (nogmaals) pleiten dat alle topics waarin TS niet binnen een week terugkomt en antwoord op vragen geeft per definitie verwijderd worden.
En dat de melding dat dit zal gebeuren te zien is als iemand een topic opent.

Wat mij betreft heeft iedereen het recht hier een topic te openen, maar dat brengt wel plichten met zich mee.
Laatst gewijzigd door kuklos op 31 okt 2020 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door eetcafe »

Dwingen om verplicht te antwoorden is nooit een goede set-up. Als men zich vrij voelt zal deze persoon ook gewoon antwoorden op vragen. Dat het niet gebeurd, zal dus een oorzaak hebben. Los de oorzaak op, en niemand is iets verplicht naar elkaar toe. De forumregels daar buiten gelaten gelaten, maar dat spreekt al voor zich.

Ik zie op andere fora dat daar helemaal geen problemen mee zijn, je krijgt altijd fatsoenlijk een antwoord. En dan ligt het aan TS wat hij/zij er mee doet, zo lijkt het mij ook zoals het moet.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Er zijn meerdere fora, geen idee hoeveel precies, waar topics worden geopend waar TS nooit meer terugkomt. En dat wordt ook daar als zeer storend ervaren.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door eetcafe »

Heb je toch echt de verkeerde fora voor ogen, maar laat dit nu geen discussie zijn.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

eetcafe schreef:
31 okt 2020 20:23
Heb je toch echt de verkeerde fora voor ogen, maar laat dit nu geen discussie zijn.
Ga jij nou bepalen welke fora ik in deze discussie mee mag nemen?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

eetcafe schreef:
31 okt 2020 20:09
Dwingen om verplicht te antwoorden is nooit een goede set-up.
Natuurlijk wel. Als men mans genoeg is om publiekelijk beschuldigingen te uiten, hoort daar ook de verantwoordelijkheid bij om check- of verdiepingsvragen te beantwoorden.

Tenzij je als beheer accepteert dat je forum niets meer is dan een digitale schandpaal... wat jij blijkbaar prima vindt.

Wel beschuldigen, geen vragen beantwoorden of onderbouwing geven? Weg met die rommel. Zo simpel kan het zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit is al zo vaak aan de orde geweest.
De poster wordt netjes beantwoord of er worden nog vragen gesteld en je ziet hem of haar niet meer.
Ik vind dat ergerlijk moet ik zeggen. Je frustratie dumpen over een bedrijf en daarna wegblijven. :evil:
En laat nu niemand zeggen dat het " verkalkte " forum niet netjes reageert , want dat is gewoon niet waar.
Er zijn nu eenmaal vaak de vaste reageerders , maar dat geeft toch niets?

Het zou in de huisregels moeten worden opgenomen dat het de bedoeling is dat je als TS mee discussiëert en vragen beantwoordt. Anders na 1 week of zo gewoon de post opruimen.
Maar goed dit is al zo vaak besproken.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

fonsflons schreef:
31 okt 2020 20:40
De meeste fora die ik ken verwachten zelfs dat je je even in het 'nieuw hier' topic voorsteld. Gewoon eenmalig een vraag/stelling droppen wordt daar zeer zeker niet gewaardeerd.
Heel herkenbaar. Op vragen van nieuwe leden die zich niet hebben voorgesteld, zie je dan regelmatig reacties als "Ik ben Anton, moderator van dit subforum. Wie ben jij?"

Op "nieuwe" vragen over bekende onderwerpen volgt ook wel als antwoord "Daar is genoeg over te vinden. Heb je de zoekfunctie al gebruikt?"

Op dit forum valt het wat dat betreft dus alleszins mee.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Brahms »

D34M0N schreef:
01 nov 2020 12:56
en zo kinderachtig te zijn om reacties die jou niet zinnen te melden.
Melden helpt wel, als je een mening niet leuk vind. Mijn bericht in topic over wel/niet testen in de jeugdzorg is verwijderd......

Gesloten