Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Klopt. De link naar het artikel levert een 404-melding op. Bestaat niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In dat artikel worden ascorbinezuur en citroenzuur ten onrechte als één gezien en citroenzuur een verkeerd E-nummer toebedeeld.

–– [Mod: klopt, dat was een fout, die snel werd rechtgezet.]

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het topic namaak verkopen is op verzoek van TS gesloten want: het beste antwoord is al geselecteerd?

TS selecteerd 1 van zijn eigen antwoorden als beste antwoord, wat voor ongein is dit dan??? Dit slaat toch helemaal nergens op?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
07 apr 2021 18:01
Het topic namaak verkopen is op verzoek van TS gesloten want: het beste antwoord is al geselecteerd?

TS selecteerd 1 van zijn eigen antwoorden als beste antwoord, wat voor ongein is dit dan??? Dit slaat toch helemaal nergens op?
Klopt, dat was ook mijn idee. Wat een bagger.

PS: selecteert, niet selecteerd.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry Kuklos maar als ik mij ergens over opwind wordt mijn spelling er niet beter op.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

De TS heeft de moderatie gevraagd om het topic te sluiten. Aangezien hij/zijhet beste antwoord heeft geselecteerd, gaan we ervan uit dat hij/zij de hulp heeft gekregen die de TS zocht en kunnen we het topic dus sluiten met het idee dat het doel is behaald – waar we veel liever op ingaan dan op de vele aanvragen van topicstarters die verbolgen willen vertrekken.

Het was dus goed nieuws, in feite. Of heeft de frustratie hier betrekking op het feit dat de TS zélf het beste antwoord mag aanduiden?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Volgens mij wilde TS er alleen maar manieren vinden hoe hij de volgende keer niet betrapt kan worden.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Sjongejonge, een nieuw dieptepunt voor de moderatie. TS kiest zijn eigen antwoord als beste antwoord, wil bewust de wet overtreden en de moderatie feliciteert zichzelf met de regels gevolgd te hebben. :roll:

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Feliciteren, dieptepunt? We wijzen er alleen op dat we ons aan onze eigen regels moeten houden, vanzelfsprekend. Als iemand zijn eigen topic wil laten sluiten, hoe subversief dat topic ook is, dan moeten we daaraan toegeven. En net als altijd plaatsen we een bericht dát we het topic zullen sluiten, met deze keer als toevoeging dat de TS een beste antwoord heeft gekozen, WANT: door het kiezen van het beste antwoord moéten we het topic wel als afgerond beschouwen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Als het topic beter niet op het forum was verschenen, dan kun je dat altijd aankaarten. Niemand is verplicht om advies te geven.

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien bedoelt de TS door zijn eigen bericht als beste te plaatsen een samenvatting van het hele topic, en daarmee een antwoord, te geven. Als dat zo is, is er volgens mij niks mis mee.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Niet misschien, 'het beste antwoord' is tegelijk een goede topicsamenvatting. Terechte sluiting, geen reden om te klagen. Speculeren over de redenen waarom iemand de moeite neemt zich hier te registreren (drempel1), zijn/haar onderwerp open en bloot op tafel te leggen (drempel2), terug te komen en alle negatieve reacties terzijde te leggen (drempel3) heeft geen zin. Je kent de ander niet, je moet het doen met wat hij/zij schrijft.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Radar schreef:
07 apr 2021 19:04
Feliciteren, dieptepunt? We wijzen er alleen op dat we ons aan onze eigen regels moeten houden, vanzelfsprekend. Als iemand zijn eigen topic wil laten sluiten, hoe subversief dat topic ook is, dan moeten we daaraan toegeven. En net als altijd plaatsen we een bericht dát we het topic zullen sluiten, met deze keer als toevoeging dat de TS een beste antwoord heeft gekozen, WANT: door het kiezen van het beste antwoord moéten we het topic wel als afgerond beschouwen.
Waarom moet je daaraan toegeven? Het lijkt me toch een besluit van de moderatie om een topic te sluiten en niet die van topic starter. Los dat in dit geval het topic erg was vervuild met allemaal zaken die niet relevant waren voor de vraag, maar als dat een vereiste is dan kun je 90% van de topic hier wel sluiten :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Morganlefay schreef:
07 apr 2021 22:04
Is het enquête topic in zijn geheel weg of alleen die verwijzing om een petitie te ondertekenen.
Op dat van die petitie had ik gereageerd en ik kreeg vandaag van Radar een PB dat het verwijderd is en dus ook mijn reactie.
En het hele enquêtetopic is idd ook verwijderd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Het zal onzichtbaar staan om te overleggen hoe hier mee om te gaan.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
07 apr 2021 22:25
Morganlefay schreef:
07 apr 2021 22:04
Is het enquête topic in zijn geheel weg of alleen die verwijzing om een petitie te ondertekenen.
Op dat van die petitie had ik gereageerd en ik kreeg vandaag van Radar een PB dat het verwijderd is en dus ook mijn reactie.
En het hele enquêtetopic is idd ook verwijderd.
De enquête over zelfmoordplatformen is verwijderd, de andere niet.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
07 apr 2021 19:04
En net als altijd plaatsen we een bericht dát we het topic zullen sluiten, met deze keer als toevoeging dat de TS een beste antwoord heeft gekozen, WANT: door het kiezen van het beste antwoord moéten we het topic wel als afgerond beschouwen.
Dit argument vraagt mijns inziens nog wel om een toelichting. Want waarom "móeten" jullie een topic als afgerond beschouwen op het moment dat er een "beste antwoord" is gekozen? Die interpretatie van het beste antwoord-gebruik sluit niet aan bij de realiteit op het forum en de verwachting van forumgebruikers.

Als het gebruik van de keuze voor een "beste antwoord" betekent dat jullie vinden dat het topic dan door jullie als afgerond wordt beschouwd, en dus kan worden gesloten, verwijder dan die knop maar wat mij betreft.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

We houden ons eraan om een verzoek tot sluiten in te willigen, behalve als het topic nog volop (op positieve manier) leeft. Nee, een beste antwoord aanduiden leidt vanzelfsprekend niet automatisch tot een slotje op het topic, en ook is een aangeduid antwoord geen voorwaarde om een topic te laten sluiten. Dit specifieke topic leefde nog, maar was controversieel en streek tegen de haren in. De opmerking van de mod. 'Dit krijgt een slotje. Er werd een beste antwoord aangeduid.' betekende niets meer dan: we zullen dit toch maar als afgerond beschouwen en sluiten.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn vraag zag niet op het sluiten van het bewuste topic, en ook niet op het daar geplaatste antwoord, maar puur op de gequote tekst uit dit topic.

Mag ik uit de reactie opmaken dat dat citaat eerder een ongelukkige weergave was en geen daadwerkelijke visie vanuit de moderatie?

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

De gequote tekst had betrekking op het sluiten van het topic en de commentaar op die zin. Maar ja, dit kunnen we inderdaad zo afsluiten: een beste antwoord staat niet gelijk aan een slotje.

Gesloten