Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik moet zeggen dat ik met grote verwondering toegekeken heb. Een kleine beschouwing mijnerzijds (uitdrukkelijk bedoeld als opmaat naar mijn vraag en niet om een nieuwe discussie tussen forumleden te starten):

  • 1) Er vond een discussie plaats in een topic waarin dat primair zijdelings ontopic was, maar waar het gaandeweg offtopic werd. Er waren een aantal prominente deelnemers in deze discussie.

    2) Alfatrion heeft de discussie verplaatst naar een eigen topic, waarin dus verder gediscussieerd kon worden zónder dat het offtopic was. Daarbij heeft hij de standpunten van deelnemers in de oorspronkelijke discussie verkort weergegeven.

    3) En vervolgens brak ineens de vituele pleuris uit omdat hij iemands naam noemde en diens standpunten geparafraseerd had weergegeven. Argument: iemand zou niet ongevraagd in een discussie terecht mogen komen en de standpunten zouden niet juist weergegeven zijn.

    4) Als de weergave van de standpunten van anderen onjuist zouden zijn weergegeven, is het niet meer dan logisch om dat aan te geven en ze desgewenst te corrigeren. Niemand die daar moeite mee zou hebben, lijkt mij.

    5) De stelling dat iemand ongevraagd in een discussie zou worden getrokken is feitelijk onjuist - men zat daar op eigen initiatief en eigen keuze vólop in - alleen in een topic waarin die discussie offtopic was.
Kortom, en dan komen we op mijn feedback aan op het forum/ mijn vraag aan de moderatie: het gebeurt vaker dat er zijdelingse discussies ontstaan die weliswaar offtopic zijn, maar tóch wel degelijk relevant en interessant zijn. Is het toegestaan om een dergelijke discussie dan voort te zetten in een nieuw topic - of niet? Ik zou denken van wel, enerzijds omdat een inhoudelijke discussie altijd een toevoeging aan het forum is, en anderzijds omdat er vaak genoeg gezegd wordt "als je hierover door wilt praten, open gerust een topic".

Ik zou het waarderen als de moderatie hier een visie op geeft, zodat de beschamende vertoning zoals afgelopen weekend in de toekomst voorkomen kan worden.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
05 jul 2021 17:23
5) De stelling dat iemand ongevraagd in een discussie zou worden getrokken is feitelijk onjuist - men zat daar op eigen initiatief en eigen keuze vólop in - alleen in een topic waarin die discussie offtopic was.
Alfatrion opent een topic. En besluit vervolgens om in dat topic NeoDutchio te trekken. NeoDutchio heeft daar niet om gevraagd, geen toestemming voor gegeven en heeft meerdere malen aangegeven daar niet van gediend te zijn.

Dus de stelling dat hij ongevraagd de discussie in wordt getrokken is feitelijk juist.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarmee hier wederom over anderen wordt gediscussieerd en nota bene de personen die een probleem hebben met het feit dat namen worden genoemd van anderen daar zelf hier doodleuk mee doorgaan.
:roll:

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Het staat elk forumlid vrij een topic over consumentenzaken te starten, zo ook een relevante nevendiscussie uit een eerder gestart topic. Wat niet kan is de TS op voorhand veroordelen, andere forumleden met de vinger wijzen of een al te politieke discussie. ^JS

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dank, dat is volkomen helder. Dat scheelt een volgende keer hopelijk een heleboel zinloze discussie.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij was dat vragen naar de bekende weg.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
05 jul 2021 21:59
Volgens mij was dat vragen naar de bekende weg.
Evident niet voor iedereen. Nu wel.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
05 jul 2021 17:23
4) Als de weergave van de standpunten van anderen onjuist zouden zijn weergegeven, is het niet meer dan logisch om dat aan te geven en ze desgewenst te corrigeren. Niemand die daar moeite mee zou hebben, lijkt mij.
U, en met u een aantal anderen, vinden het schijnbaar normaal om iemands woorden te verdraaien, quotes aan te passen (bent u ook al een keer op aangesproken) en woorden in andermans mond te leggen waarop de ander verplicht wordt om dit recht te zetten? Ik vind dat niet.
De reden dat ik niet ben meegegaan is deze opzet is omdat de betreffende TS niet in het oorspronkelijke topic wilde reageren en vervolgens een nieuw topic opent met daarin zijn gedachtes gepresenteerd als zijnde mijn woorden. Meerdere keren is hierop gereageerd en meerdere keren wordt het doel aangepast.
In het betreffende topic heb ik diverse quotes neergezet afkomstig uit het Bonprix topic. Allemaal quotes met eenzelfde soort inhoud, echter door diverse andere forumleden neergezet. Mocht het doel inderdaad zijn om duidelijk te verschaffen, waarom wordt er maar 1 naam uitgehaald en niet van iedereen die die opmerkingen neergezet heeft? Waarom wordt het dan niet algemeen gehouden?

De houding van de moderatie heeft hierin ook flink tekort geschoten in mijn ogen. Er wordt een topic geopend waarin zaken neergezet worden wat zogenaamd het standpunt van een ander forumlid zou zijn. En juist in combinatie dat alleen mijn naam genoemd wordt en een quote zo is ingekort dat het verhaal veranderd wordt zou reden genoeg moeten zijn om direct in te grijpen.

Nogmaals, dat er een nieuw topic geopend wordt heb ik totaal geen problemen mee. Wel met het feit dat mijn woorden verdraaid worden en dat de gedachte van een persoon als waarheid neergezet worden om daarmee te scoren. De afspraken met de moderatie waren in mijn ogen duidelijk genoeg, maar door mij ongevraagd met verdraaiingen en een eigen gedachtegang als feit neer te zetten komt bij mij gewoon over als uitlokking waar niet op ingegrepen is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
06 jul 2021 00:10
Moneyman schreef:
05 jul 2021 17:23
4) Als de weergave van de standpunten van anderen onjuist zouden zijn weergegeven, is het niet meer dan logisch om dat aan te geven en ze desgewenst te corrigeren. Niemand die daar moeite mee zou hebben, lijkt mij.
U, en met u een aantal anderen, vinden het schijnbaar normaal om iemands woorden te verdraaien, quotes aan te passen (bent u ook al een keer op aangesproken) en woorden in andermans mond te leggen waarop de ander verplicht wordt om dit recht te zetten? Ik vind dat niet.
Over "woorden in de mond leggen" gesproken... :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien moeten jullie maar eens samen de vredespijp gaan roken.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vraag me af of de 3 bewuste heren wel beseffen dat dit forum dus niet om hen draait.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Zo, laat dat de laatste knuppel in het hoenderhok zijn. Feedback op het beleid van de moderatie is welkom, niet op individuele forumleden. De boodschap is overgekomen, over naar andere zaken.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat is een nieuwe joint venture van Subway en Sunweb. Op vakantie naar de zon met een week lang alleen amerikaanse broodjes als diner.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik hoop dat de moderatie actie onderneemt tegen regelmatig terugkerende trollen, en alle relevante informatie bewaart, zodat deze ook later door andere of nieuwe moderators geraadpleegd kan worden.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit topic is voor feedback op het forum. Niet voor commentaar op andere forumleden.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

vooral blijven melden. Er zal dan snel een moment komen dat ook de mods u goed zat zijn.
Hoe gaat het trouwens met uw witte hondje?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door reggie2 »

juliomariner schreef:
29 jul 2021 18:39
vooral blijven melden. Er zal dan snel een moment komen dat ook de mods u goed zat zijn.
Hoe gaat het trouwens met uw witte hondje?
Je spreekt in raadsels, wie is die ambtenaar dan?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit wordt straks allemaal geschrapt.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Obelix een beetje zorgvuldiger teruglezen, dat helpt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
29 jul 2021 20:21
Obelix een beetje zorgvuldiger teruglezen, dat helpt.
Owh, die

Gesloten