Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Een leesbaar, informatief forum zonder ruis.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

nee een inzin forum waar iedereen naar de mond gepraat wordt. saai en zinloos dus.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Los van het feit dat ik het persoonlijk idioot vind dat een dergelijk topic op deze manier gestart kan op een forum (!), is het natuurlijk wel zo dat TS de kaders vooraf opgegeven had. Degenen die buiten dat kader posten, weten dat dat tegen de wens van TS en dus offtopic is.

Wat vervolgens wel behoorlijk twijfels geeft over de goede bedoelingen van TS, is dat hij niet alle reacties laat verwijderen die off-topic zijn, maar daarin op onduidelijke gronden selectief is. En dat de moderatie -ondanks dat ze er, getuige de verzonden pb, iets van vinden- daar ook nog in meegaat.

Tot nu toe is 't in ieder geval een compleet nutteloos topic.
Jablan schreef:
12 aug 2021 17:12
Een leesbaar, informatief forum zonder ruis.
Nee, juist niet. Want er is allerhande goed leesbare en voor de gewone lezer nuttige en relevante informatie over het onderwerp verwijderd, op basis van willekeurigheid van TS. Dat is niet hoe een goed forum hoort te werken. Juist in de zijstapjes zijn topics vaak het meest leerzaam.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Als het informatieve zijstraten zijn wel. Wat ik gisteravond zag staan, was meer herhaling en bevestiging van eerdere uitingen en die zijn nu weg. Erg? Nee. Wat overblijft dekt het spectrum aan meningen.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

En wie bepaalt dat? De TS? Waarmee we dus weer teruggaan naar een forum dat geen forum meer is, want elke TS kan voor zijn of haar topic alles bepalen. Eindresultaat, een forum waar je niks aan hebt.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
12 aug 2021 17:19
Als het informatieve zijstraten zijn wel. Wat ik gisteravond zag staan, was meer herhaling en bevestiging van eerdere uitingen en die zijn nu weg. Erg? Nee. Wat overblijft dekt het spectrum aan meningen.
Maar meningen mochten dus juist ook niet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
12 aug 2021 17:19
Als het informatieve zijstraten zijn wel. Wat ik gisteravond zag staan, was meer herhaling en bevestiging van eerdere uitingen en die zijn nu weg.
Dan heb je blijkbaar een deel gemist.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De kans dat er op dit forum onder de vaste gasten iemand is die dit hippe dure nichemarktprodukt kent is klein en de forumleden zullen al snel sceptisch zijn over dit soort produkten, maar opmerkingen hierover plaatsen ist verboten. Wat je dan krijgt is dat men op dit produkt opmerkzaam gemaakt wordt (ik ben het ook gaan googlen). Dit zou je ook kortweg reclame kunnen noemen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helemaal eens met J.Deltoer met als aanvulling dat de reclame hier niet gaat werken omdat de meeste forumleden hier niet in deze hipsterkul geloven.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik moet helemaal niets.
juliomariner schreef:
12 aug 2021 17:59
Helemaal eens met J.Deltoer met als aanvulling dat de reclame hier niet gaat werken omdat de meeste forumleden hier niet in deze hipsterkul geloven.
Vergroten naamsbekendheid is ook een vorm van reclame. En als anderen op dit produkt googelen komen ze tussen de zoekgegevens ook de radarwebsite met deze topic tegen.
Maar inderdaad, ook mijn mening, hipsterkul.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door scontra »

kuklos schreef:
12 aug 2021 17:09
juliomariner schreef:
12 aug 2021 16:53
ik vind het van de zotte dat een TS kan bepalen hoe en door wie een vraag beantwoord mag worden
Ik ook. Daarom heb ik hier gereageerd op het weghalen. Wat voor forum krijg je als een topic starter mag zeggen "deze reactie wel, die niet, van die reactie alleen dat stuk" etc.?
Enige tijd geleden was op dit forum, als ik mij goed herinner, een discussie gaande over hulp moderatie door een geselecteerd groepje forumdeelnemers.
Zou @snellie als een profballonnetje zijn aangesteld om te kijken hoe hierop wordt gereageerd ???? :oops: :wink:

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan is het wel een “plof”ballonnetje geworden.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Langzamerhand begin ik wel te begrijpen waarom de redactie niet op hulpmoderatoren overgaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een kleine nuane daarop lijkt op zijn plaats. Veel topicstarters zullen namelijk juist denken:

"Het lijkt hier wel Snellies kwebbelhoekje!"

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snellie schreef:
12 aug 2021 19:28
Ik begin te begrijpen waarom topicstarters na 1 post vaak al wegblijven van dit forum.

Zo langzamerhand begint dit forum meer op een onderonsje te lijken van enkele zichzelf zeer waarderende leden.
De reden dat vele nieuwe forumleden niet meer terug komen heeft verschillende oorzaken. Sommige willen enkel hun gal spuwen en rennen na het plaatsen hard weg. En anderen plaatsten een topic buiten kantooruren waardoor er tijd tussen zit tussen het maken van een eerste topic en het daadwerkelijk kunnen lezen. In een eerdere test van mij zat er 19 uur tussen met maken van een eerste topic en het daadwerkelijk zien op de pagina hier. Als je geen notificatie aanzet weet je dus niet wanneer het topic er staat en er op gereageerd is. Dat zijn veelal de topics waarbij een TS na enkele minuten na aanmelding is uitgelogd en nooit meer ingelogd is.
Sommige zoeken enkel naar een ja-woord en worden boos als blijkt dat ze het ongelijk aan hun kant hebben. En als laatste is er inderdaad ook een groep(je) die niet meer terug komen vanwege de reacties.

Maar in uw geval kan je het ook omdraaien, als het doel niet bekend is, hoe kan er dan duidelijk gereageerd worden?

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Morganlefay schreef:
12 aug 2021 20:03
Misschien eens handig om een water betere gebruiksaanwijzing voor Ts' ers neer te pennen als ze iets willen melden en/of weten.
De vraag is of ze dit zullen lezen. Hoeveel newbies zien we hier niet die tegen een probleem aanlopen en dan na aankoop pas gaan lezen? Idee is goed, meerderen zullen dit hebben gehad, maar of mensen zo'n instructie zullen lezen?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Al is het strikt genomen misschien geen feedback op het forum, het moet me toch even van het hart: Ik vind dit allemaal "much ado about nothing", zoals de grote bard het zo elegant uitdrukte; een hoop gemekker om niks, is misschien duidelijker.

Snellie en ik verschillen vaak (en grondig!) van mening, maar in dit geval ben ik het met haar/hem eens. Is het nu werkelijk van belang te weten waarom snellie naar positieve en negatieve ervaringen vraagt? Wordt de eigen ervaring dan ineens anders?

Ik ben echt niet te beroerd om kritische kanttekeningen te plaatsen als ik dat nodig acht. Als ik de indruk heb dat iemand zich vergist, het fout heeft, onzin verkoopt, liegt of kwakmiddeltjes aanprijst, mag ik hem/haar daar graag en zo nodig herhaaldelijk, indringend en vasthoudend op wijzen -- met redenen omkleed, dat dan weer wel. Een fonkelnieuw forumlid dat vanuit het niets een of ander supplement zou aanprijzen, zou van mij de wind van voren krijgen. Juist omdat het om een ervaren forumlid gaat dat expliciet om positieve en negatieve ervaringen vraagt, vind ik dat in dit geval niet nodig: Snellie vraagt naar ervaringen; die heb ik niet met dit middel; dan reageer ik maar niet in dat topic. Zou snellie een volgens mij nutteloos voedingssupplement hebben aangeprezen, dan had ik uit een ander vaatje getapt.

Dat de moderatie blindelings gemelde berichten verwijderd, kan ik me niet voorstellen. Dat de moderatie soms een punthoofd krijgt van het gemekker en gezeur, kan ik me heel goed voorstellen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind dat het hier teveel gaat over één topic en in het verlegde daarvan één persoon. Het doel van dit topic om het geven van feedback op het forum in zijn algemeenheid. Die feedback krijgt de moderatie niet

De discussie gaat hier over de vraag of de moderatie ten onrechte berichten verwijderd. De een stelt dat daar sprake van is en de ander is daarmee oneens. Maar wat is de feedback? Niet alle gemelde berichten verwijderen?

1. Mag een TS bepalen waar een topic over gaat?
2. Is het gepast om daarbij aan te geven wat voor type berichten -in de ogen van TS- wel en niet passend zijn?
3. Is het de verantwoordelijkheid van een TS om alle berichten te melden, waarin het forumreglement wordt overtreden?
4. Moeten off-topic berichten worden verwijderd?
5. Als off-topic berichten niet moeten worden verwijderd, hoe moet de moderatie dan moddereren?

Ik denk dat een TS mag en zelfs moet bepalen waar een topic over gaat, omdat TS het topic opent. Daarbij kan het ook passend zijn dat TS met voorbeelden aangeeft wat wel en niet past in het topic. Dat kan m.i. niet zover gaan dat het reglement herschreven kan worden. Het is tegelijk ook niet de verantwoordelijkheid om het reglement te handhaven en dus ook niet om alle overtredingen te melden. Tot slot kan de moderatie off-topic berichten in beginsel laten staan. Er worden veel off-topic berichten geschreven, dus dit zal de moderatie veel tijd besparen. Het voordeel is verder dat we allemaal kunnen zien hoe iedereen het reglement overtreed en tegelijk dat we de inhoudelijke discussie minder goed kunnen zien. Het verwijderen van off-topic berichten lost ook niets structureels op.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
12 aug 2021 21:09
Al is het strikt genomen misschien geen feedback op het forum, het moet me toch even van het hart: Ik vind dit allemaal "much ado about nothing", zoals de grote bard het zo elegant uitdrukte; een hoop gemekker om niks, is misschien duidelijker.
Eerlijk gezegd krijg ik het idee dat een aantal mensen hier zich stierlijk zit te vervelen. Van mij worden ook wel eens berichten verwijderd. Dan haal ik mijn schouders op. Het leven gaat verder. Ja ja, echt waar. Daarom snap ik dit gedoe niet. Ga eens lekker naar buiten, maak een praatje met de buurvrouw, ga zwemmen, meld je aan voor een club, begin een hobby.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

De feedback aan de moderatie is wat mij betreft vooral: denk zelf ook na en dans niet naar de pijpen van een forumlid.

In dit geval is het duidelijk “u vraagt, wij draaien”, en is niet de toets aan de huisregels gedaan. Immers: alle door TS gemelde berichten zijn klakkeloos verwijderd, de berichten die TS niet heeft gemeld en die net zo min aan zijn eisen voldeden, laten ze staan.

En de feedback die ik van de mods per pb ontving, zou van mij juist in het topic geplaatst mogen worden. Dat geeft veel meer beeld over hoe ze erover denken.

Overigens: het topic zelf is (net als de TS) helemaal niet belangrijk. Waar het (alwéér) om gaat, is hoe de moderatie omgaat met de huisregels en meldingen.

Gesloten