Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb het topic wel gezien, maar heb de berichten niet op mijn netvlies. Ik kan dus niet over dit concrete geval oordelen.

In het algemeen herken ik de kritiek wel. De moderatie toetst niet aan het reglement. Dat is een probleem.

kuklos
Berichten: 9721
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
12 aug 2021 21:54
Van mij worden ook wel eens berichten verwijderd.
........
Daarom snap ik dit gedoe niet.
Het gaat er niet om of er wel eens een berichtje wordt verwijderd. Waar het wel om gaat:
kuklos schreef:
12 aug 2021 17:09
Wat voor forum krijg je als een topic starter mag zeggen "deze reactie wel, die niet, van die reactie alleen dat stuk" etc.?

kuklos
Berichten: 9721
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Onbeantwoorde topics. Met enige regelmaat lijkt deze bij mij "leeg" met andere woorden, geen nieuwe onbeantwoorde topics meer behalve hele oude, totdat er ineens weer berichten opduiken van 1 of 2 dagen geleden die er eerst niet stonden. Zo juist een topic over ziek melden bij het uitzendbureau.

Weet iemand hoe dit kan?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat heeft, denk ik, te maken met de tijd die de moderatie nodig heeft om een eerste topic van een nieuwe TS goed te keuren.
Ik kijk nooit naar die lijst en ga altijd rechtstreeks naar de actieve topics.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik gebruik altijd “toon ongelezen berichten”, ook al bestaat die button al jaren niet meer en blijft de vraag waarom onbeantwoord :D

Voor de liefhebber: deze dus.
search.php?search_id=unreadposts

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Ik heb de berichten even teruggelezen.
Ik dit geval is er alleen gebruikgemaakt van het quoten om daar vervolgens inhoudelijk op te reageren.
Er is niets gewijzigd of iets dergelijks. 'Je wordt even ( terecht) aangehaald door wat je goed hebt uitgelegd.' Het is dus goed bedoeld.
Om deze discussie verder te beëindigen, is het topic gesloten.
Graag geen handelingen van andere mensen hier plaatsen. Dit onderwerp gaat uitsluitend over feedback op het forum.
TS heeft inmiddels voldoende antwoorden en kan ook nog eens in het eerdere topic terecht voor een antwoord.

Groet,
Radar Internetredactie^TY

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is diverse malen gevraagd om de omschrijving bij het hartje te wijzigen. De term: “vind ik leuk” , slaat zo vaak de plank mis.

Wordt dat nog wel aangepast?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is ook prima mogelijk zonder zo'n facebook-achtig duimpje: gewoon aangeven waar je het niet mee eens bent. Kan prima binnen de forum-regels.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dan kan dat faceboekachtige vind ik leuk ook wel weer verdwijnen. Wordt door een groot aantal toch alleen maar toegepast bij vriendjes.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Soms gebruik ik het hartje omdat ik iets inderdaad leuk vind -- er zijn enkele goede kwinkslagers op het forum -- maar meestal gebruik ik het om aan te geven dat ik het ermee eens ben.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
27 aug 2021 09:06
Tuurlijk joh.
Dit was nou net niet wat ik in mijn voorgaande reactie bedoelde. Maar wellicht verklaart het wel meteen de wens naar een "duimpje omlaag" :lol:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door grun »

Lady1234 schreef:
26 aug 2021 23:35
Er is diverse malen gevraagd om de omschrijving bij het hartje te wijzigen. De term: “vind ik leuk” , slaat zo vaak de plank mis.
Helemaal mee eens. Het woord 'leuk' associeer ik meer met 'grappig', 'om te lachen'. Dat kan ook aan mij liggen. Ik zou 'leuk' liever vervangen zien door 'nuttig', als de post inhoudelijk goede adviezen geeft of zaken goed uitlegt. Zoals MM vaak doet in financiële kwesties, maar ook vele anderen.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan kan dat faceboekachtige vind ik leuk ook wel weer verdwijnen. Wordt door een groot aantal toch alleen maar toegepast bij vriendjes.
Hierbij weer bewezen

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
26 aug 2021 23:35
Er is diverse malen gevraagd om de omschrijving bij het hartje te wijzigen. De term: “vind ik leuk” , slaat zo vaak de plank mis.

Wordt dat nog wel aangepast?
Een paar maanden geleden werden suggesties gevraagd om het forum te verbeteren. Naar mijn weten is daar, tot nu toe, helemaal niets mee gedaan.
Is het de moeite niet meer? Is dit forum een aflopende zaak misschien?

huisregels-en-mededelingen-f50/wat-kan- ... 96611.html

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kopieer deze suggestie van Bob (om bekende vloeken op de censuurlijst te plaatsen) maar even hierheen.
Bob Schurkjens schreef:
30 aug 2021 08:30
Mag opgenomen worden in het censuur woordenlijstje van het Radarforum. Er verschijnen dan automatisch sterretjes bij het posten.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Er wordt (i.i.g de laatste tijd) regelmatig door personen op het forum een verhaal met enkel hun frustratie gepost zonder vraag o.i.d. maar enkel om stoom af te blazen. Wellicht zie ik het verkeerd maar dit lijkt mij niet het doel van een forum. Wellicht kan de moderatie hier iets aan doen? Bijv. bij het aanmaken van een nieuwe post hierbij vermelden waar het forum voor bedoelt is?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

nicolesw1981 schreef:
01 sep 2021 12:33
Er wordt (i.i.g de laatste tijd) regelmatig door personen op het forum een verhaal met enkel hun frustratie gepost zonder vraag o.i.d. maar enkel om stoom af te blazen. Wellicht zie ik het verkeerd maar dit lijkt mij niet het doel van een forum.
Wat je je probleem dan? Waarom zou dat niet het doel zijn? Het doel van dit forum is volgens de forumvoorwaarden:
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties.
Een vraag stellen is dus nergens voor nodig, het delen van een consumentenervaring is ook prima. Zoals ik in het topic waar je een opmerking maakte al schreef:
TS deelt overduidelijk gewoon een (negatieve) ervaring. En dat is ook waar het forum voor bedoeld is.
Dat is overigens ook al meermaals zo door de mods aangegeven, dus ik schud het niet uit mijn mouw.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Moneyman schreef:
01 sep 2021 12:50
nicolesw1981 schreef:
01 sep 2021 12:33
Er wordt (i.i.g de laatste tijd) regelmatig door personen op het forum een verhaal met enkel hun frustratie gepost zonder vraag o.i.d. maar enkel om stoom af te blazen. Wellicht zie ik het verkeerd maar dit lijkt mij niet het doel van een forum.
Wat je je probleem dan? Waarom zou dat niet het doel zijn? Het doel van dit forum is volgens de forumvoorwaarden:
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties.
Een vraag stellen is dus nergens voor nodig, het delen van een consumentenervaring is ook prima. Zoals ik in het topic waar je een opmerking maakte al schreef:
TS deelt overduidelijk gewoon een (negatieve) ervaring. En dat is ook waar het forum voor bedoeld is.
Dat is overigens ook al meermaals zo door de mods aangegeven, dus ik schud het niet uit mijn mouw.
Over een onderwerp praten is ook niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat mensen hun frustratie van zich afschrijven en daarna vaak niet meer terugkomen of boos reageren wanneer iemand op hun bericht reageert. Dan heeft het m.i. weinig nut om met die reden op een forum te posten.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En dat is dus gewoon een onderdeel van de gebruiksmogelijkheden van dit forum. Conformeer je eraan. Aan forumgestapo is geen behoefte

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
03 sep 2021 11:54
En dat is dus gewoon een onderdeel van de gebruiksmogelijkheden van dit forum. Conformeer je eraan. Aan forumgestapo is geen behoefte
Dat ligt er helemaal aan wat voor forum het betreft.
Dit is een consumentenforum en als je daar als consument een vraag stelt, vind ik het wel zo netjes om ook op reacties, vragen of aangegeven oplossingen te reageren. Een forumlid steekt er wel tijd in om iemand te helpen.

Gesloten