Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Heb ik iets gemist of is het topic van een mevrouw die stampij had gemaakt in het ziekenhuis over het al dan niet dragen van een mondkapje ineens verwijderd?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
05 jan 2022 15:23
Heb ik iets gemist of is het topic van een mevrouw die stampij had gemaakt in het ziekenhuis over het al dan niet dragen van een mondkapje ineens verwijderd?
Yups. Het is compleet foetsie.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Aangezien de TS de OP al had weggehaald zal de redactie de rest wel verwijderd hebben. Vind het zelf ook wel prima dat dit soort Karens hier geen podium krijgen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Hi klopt!

Dat onderwerp is verwijderd op verzoek van de gebruiker zelf.

Groet,
Radar Internetredactie

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Hey Moneyman,

Het is daarom handig om hier vragen aan ons te stellen en niet in het topic zelf. Dat blijft het bericht staan.
Maar om antwoord te geven op vraag 2: we hebben zojuist een post gemaakt voor Marktplaats-oplichting, zodat die berichten in ieder geval hier kunnen worden geplaatst: oplichting-f163/opgelicht-via-marktplaa ... 98148.html.

Voor overige Opgelicht-posts is dit subforum aangemaakt: viewforum.php?f=163
Deze onderwerpen kunnen heel divers zijn. We hebben het daarom niet samengevoegd in 1 post.

En ik begrijp wat je zegt over de waarschuwingsposts. Het is voor nu even de enige manier om mensen van het Opgelicht-forum in dergelijke situaties nog een plek te bieden, al dan niet met het gebruik van het product en de stad. Verdere informatie kan worden gedeeld in PB's. Je weet nooit wie dit hulp kan bieden.

Groet,
Radar Internetredactie^TR

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Cro »

Radar schreef:
05 jan 2022 15:36
Hey Moneyman,

Het is daarom handig om hier vragen aan ons te stellen en niet in het topic zelf. Dat blijft het bericht staan.
Maar om nog antwoord te geven op vraag 2: we hebben zojuist een post gemaakt voor Marktplaats-oplichting, zodat die berichten in ieder geval hier kunnen worden geplaatst: oplichting-f163/opgelicht-via-marktplaa ... 98148.html.

Voor overige Opgelicht-posts is dit subforum aangemaakt: viewforum.php?f=163
Deze onderwerpen kunnen heel divers zijn. We hebben het daarom niet samengevoegd in 1 post.

En ik begrijp wat je zegt over de waarschuwingsposts. Het is voor nu even de enige manier om mensen van het Opgelicht-forum in dergelijke situaties nog een plek te bieden, al dan niet met het gebruik van gebruikersnamen en de stad. Verdere informatie kan worden gedeeld in PB's.

Groet,
Radar Internetredactie^TR
Ik vind het dikgedrukte wel vreemd, een gebruikersnaam is immers ook een persoonsgegeven, gebruikersnamen van andere websites vermelden lijkt mij net zo ongewenst dan bijvoorbeeld een IBAN of echte naam.

Zie o.a. https://www.ictrecht.nl/blog/is-een-geh ... onsgegeven
Is een gebruikersnaam een persoonsgegeven?
De gebruikersnaam is meestal een unieke naam zoals de eigen naam van de gebruiker, zijn/haar e-mailadres, of een pseudoniem/nickname. Een gebruikersnaam dient per definitie voor de identificatie van een natuurlijk persoon. We kunnen daarbij dus kort zijn: een gebruikersnaam (pseudoniem of niet) is een persoonsgegeven.
Of bijvoorbeeld: https://www.charlotteslaw.nl/privacy-wa ... sgegevens/

Sowieso vraag ik mij verder af of dit soort 'opsom' posts zonder betrouwbaar bewijs wel enig nut hebben, het komt op mij meer over als digitale zwartmakerij dan wat anders.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Qua gebruikersnamen geef ik je gelijk. Ik heb het gewijzigd.
We proberen ons best te doen om een oplossing te vinden voor beide fora.
We staan open voor andere suggesties, waarbij we Opgelicht (al dan niet tijdelijk) toch een plek kunnen bieden op dit forum.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Cro »

Radar schreef:
05 jan 2022 16:04
Qua gebruikersnamen geef ik je gelijk. Ik heb het gewijzigd.
We proberen ons best te doen om een oplossing te vinden voor beide fora.
We staan open voor andere suggesties, waarbij we Opgelicht (al dan niet tijdelijk) toch een plek kunnen bieden op dit forum.
Top, in de eerste post hier gaat het nog wel mis (gebruikersnaam in titel en de post): oplichting-f163/opgelicht-via-marktplaa ... 98148.html

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
05 jan 2022 16:04
We staan open voor andere suggesties, waarbij we Opgelicht (al dan niet tijdelijk) toch een plek kunnen bieden op dit forum.
Je zou bijvoorbeeld een sticky topic kunnen maken met tips en bijvoorbeeld de links uit mijn verwijderde bericht. Niet dat je dan iets nieuws vertelt, want alle tips zijn op Radar, Kassa, Opgelicht, Consumentenbond, Politie enzovoort al uit en te na behandeld.

Ik zou vooral als redactie eens heel goed nadenken over wat je wilt met dit onderwerp. Net zoals het totaal geen nut heeft om iedere malafide dropshipper apart te gaan behandelen, heeft het evenmin zin om alle opgelicht-casussen apart te gaan vermelden (zoals op het Opgelicht-forum door o.a. cocacola gebeurde). Het zijn momentopnames, vaak maar zeer kort in gebruik en dan weer foetsie. Het zijn altijd geldezels en stromannen, nooit de echte oplichters.

Los daarvan heeft waarschuwen, als je dat al wilt doen, alleen nut als je dat concreet doet (naam, adres, IBAN, telefoon, email), en juist dat mag niet. Wat je nu overhoudt, is: "pas op voor X die vanuit Amsterdam Y verkoopt". Zinloos.

Als je op dit vlak al iets doet, in de vorm van het eerder genoemde sticky topic of een artikel ofzo, zou je eerder in algemene termen moeten doen, dus bijvoorbeeld veelgebruikte oplichtingsmethodes omschrijven. Maar ook dan: het staat allemaal al lang op alle logische sites, dus of het iets toevoegt...?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Klopt we zijn ermee bezig @cro

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er zat volgens mij al heel weinig leven meer in het opgelicht forum. Wat heeft het dan voor nut om als er toch weinig vraag naar is de onderqwerpen van het opgelichtforum hier dan maar te gaan plempen?

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
05 jan 2022 16:14

Los daarvan heeft waarschuwen, als je dat al wilt doen, alleen nut als je dat concreet doet (naam, adres, IBAN, telefoon, email), en juist dat mag niet. Wat je nu overhoudt, is: "pas op voor X die vanuit Amsterdam Y verkoopt". Zinloos.

Dus is het zaak om een apart gedeelte van dit forum te reserveren voor dit soort waarschuwingen waarbij niet de forumregels van radar gelden maar de regels van het oude opgelicht forum.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Dank voor de feedback.
Het blijft (voor nu in ieder geval) zo staan, omdat we het Opgelicht-forum even een plek moeten geven.
We zullen op de lange termijn naar een andere oplossing kijken.
Andere mensen kunnen toch geholpen worden met vriendelijke adviezen of via privéberichten.

Groet,
Radar Internetredactie^ZT

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
06 jan 2022 09:34
@ Moneyman
want alle tips zijn op Radar, Kassa, Opgelicht, Consumentenbond, Politie enzovoort al uit en te na behandeld
Dat was exact wat ik in die verwijderde reactie (en ook hier) al schreef inderdaad. Maar goed, we gaan het zien :wink:

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sinds gisteravond krijg ik als ik vanuit de mail op een topic probeer in te loggen, "oeps er ging iets fout" te zien. Na ongeveer 5 seconden gaat het inloggen alsnog vanzelf goed. Dit probleem zowel vanaf de mobiel als de laptop.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
11 jan 2022 11:02
Sinds gisteravond krijg ik als ik vanuit de mail op een topic probeer in te loggen, "oeps er ging iets fout" te zien. Na ongeveer 5 seconden gaat het inloggen alsnog vanzelf goed. Dit probleem zowel vanaf de mobiel als de laptop.
Dat heb ik al sinds gistermiddag.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Een blauw scherm? Inderdaad, het is ook zo weer weg. Wat ik in de gauwigheid zie is dat ze mijn browser willen controleren.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vanaf de laptop gaat het scherm inderdaad weg en wordt ik ingelogd.
Vanaf de mobiel gaat scherm ook weg maar kan ik niet inloggen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
11 jan 2022 11:03
juliomariner schreef:
11 jan 2022 11:02
Sinds gisteravond krijg ik als ik vanuit de mail op een topic probeer in te loggen, "oeps er ging iets fout" te zien. Na ongeveer 5 seconden gaat het inloggen alsnog vanzelf goed. Dit probleem zowel vanaf de mobiel als de laptop.
Dat heb ik al sinds gistermiddag.
Ik ook. Lijkt alsof de forumserver net wat te traag reageert. Vroeger kreeg ik die melding ook wel eens, maar sinds gisteren ziet die melding er wel een stuk meer fancy uit :D

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik dacht dat het aan mijn I-pad lag. 😁

“Oeps er ging iets mis”

Gesloten