Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Het zal wel aan mij liggen, hoewel ik de vraag wel vaker voorbij heb zien komen. Vooral als je op een mobiel apparaat leest, dan vind ik het niet duidelijk. Er verschijnt dan een (1) naast 'Gebruikerspaneel' , daarna is niet duidelijk waar je moet zijn, het kan net zo goed een notificatie of quote betreffen. In een ver verleden kwam je rechtstreeks in het desbetreffende privébericht terecht, nu beland je op de voorliggende pagina 'Gebruikerspaneel' met 5 tabbladen waaronder 'Privéberichten' zonder die (1).
Laatst gewijzigd door ClaimConcept op 29 jun 2021 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:
29 jun 2021 08:58
Moneyman schreef:
25 mar 2021 09:43
@mods: kunnen jullie eens kijken naar mijn bericht in dit topic? Er is een berg aan berichten verdwenen.
viewtopic.php?f=29&t=8726&p=2820368#p2820368
Ook hier maar even een reminder. Zou fijn zijn als hier naar gekeken kan worden.
Excuses voor de late reactie. Als ik terugzoek in de mailwisseling die we met desbetreffende gebruiker hebben gehad, blijkt dat de gebruiker heeft aangegeven dat we zijn account kunnen verwijderen en dat hij een nieuw account zal aanmaken. Dit is ook gebeurd, en hoewel dit de correcte werkwijze is, was het in dit geval misschien handig geweest om het account niet zomaar te verwijderen. De berichten zijn hierdoor namelijk ook verdwenen. Het staat gebruikers altijd vrij om hun account (en hun gegevens) te laten verwijderen én het is op ons forum niet toegestaan om twee accounts te hebben, maar achteraf was het in dit geval wel handig geweest om (een aantal) berichten te laten staan. Of hier in ieder geval even met de gebruiker over te overleggen. Ik kan er helaas niet veel anders van maken, onze excuses voor enig ongemak. Fijne dag en groet, Radar ^YB

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:
29 jun 2021 08:54
Dankzij een bericht dit topic zie ik ineens dat het toevoegen van bijlagen weer mogelijk is. Is dat nu definitief weer mogelijk?

edit: ik zie dat het niet in ieder forumonderdeel werkt (bij deze post kan ik bijvoorbeeld geen bijlage toevoegen).
Dit klopt ja, is weer mogelijk.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

ClaimConcept schreef:
29 jun 2021 14:53
Het zal wel aan mij liggen, hoewel ik de vraag wel vaker voorbij heb zien komen. Vooral als je op een mobiel apparaat leest, dan vind ik het niet duidelijk. Er verschijnt dan een (1) naast 'Gebruikerspaneel' , daarna is niet duidelijk waar je moet zijn, het kan net zo goed een notificatie of quote betreffen. In een ver verleden kwam je rechtstreeks in het desbetreffende privébericht terecht, nu beland je op de voorliggende pagina 'Gebruikerspaneel' met 5 tabbladen waaronder 'Privéberichten' zonder die (1).
Als je op het getal klikt, dus in jouw geval (1), dan kom je direct uit bij je notificaties. Daar kun je de melding zien.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Nogmaals dan maar:
kuklos schreef:
29 jun 2021 13:15
ClaimConcept schreef:
29 jun 2021 11:10
ClaimConcept schreef:
10 jun 2021 09:41
@Radar, mijn pb van 16 februari 2021 over Defam Effectenlease en Beursklacht en van 31 mei 2021 over Dexia Leaseproces staan nog steeds ongelezen in Postvak Uit. Ik ben vast niet de enige, wat kun je hieraan doen?
Het systeem van privéberichten is kennelijk met name voor nieuwkomers niet duidelijk. Nu weer pb's aan 4 nieuwe leden over Aegon SprintPlan, die weken ongelezen blijven
Dan zou mijn vraag zijn: en dus? Moet radar verplicht stellen dat leden hun berichten lezen?

Wat een arrogantie om te veronderstellen dat ze niet gelezen worden omdat de gebruikers het niet snappen, wellicht willen ze die dingen helemaal niet lezen. Daar wel eens aan gedacht?

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
29 jun 2021 14:53
Moneyman schreef:
29 jun 2021 08:58
Moneyman schreef:
25 mar 2021 09:43
@mods: kunnen jullie eens kijken naar mijn bericht in dit topic? Er is een berg aan berichten verdwenen. viewtopic.php?f=29&t=8726&p=2820368#p2820368
Ook hier maar even een reminder. Zou fijn zijn als hier naar gekeken kan worden.
Excuses voor de late reactie. Als ik terugzoek in de mailwisseling die we met desbetreffende gebruiker hebben gehad, blijkt dat de gebruiker heeft aangegeven dat we zijn account kunnen verwijderen en dat hij een nieuw account zal aanmaken. Dit is ook gebeurd, en hoewel dit de correcte werkwijze is, was het in dit geval misschien handig geweest om het account niet zomaar te verwijderen. De berichten zijn hierdoor namelijk ook verdwenen. Het staat gebruikers altijd vrij om hun account (en hun gegevens) te laten verwijderen én het is op ons forum niet toegestaan om twee accounts te hebben, maar achteraf was het in dit geval wel handig geweest om (een aantal) berichten te laten staan. Of hier in ieder geval even met de gebruiker over te overleggen. Ik kan er helaas niet veel anders van maken, onze excuses voor enig ongemak. Fijne dag en groet, Radar ^YB
Dank, dan is het proces in ieder geval helder. Jammer dat betrokkene onder zijn 2e account niet meer reageert dan - en dat de opgebouwde informatie verdwenen is. Is die niet te restoren door het account terug te plaatsen en dan daarna de naam van de user aan te passen in "anoniem"?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:
29 jun 2021 15:34
Radar schreef:
29 jun 2021 14:53
Moneyman schreef:
29 jun 2021 08:58
Ook hier maar even een reminder. Zou fijn zijn als hier naar gekeken kan worden.
Excuses voor de late reactie. Als ik terugzoek in de mailwisseling die we met desbetreffende gebruiker hebben gehad, blijkt dat de gebruiker heeft aangegeven dat we zijn account kunnen verwijderen en dat hij een nieuw account zal aanmaken. Dit is ook gebeurd, en hoewel dit de correcte werkwijze is, was het in dit geval misschien handig geweest om het account niet zomaar te verwijderen. De berichten zijn hierdoor namelijk ook verdwenen. Het staat gebruikers altijd vrij om hun account (en hun gegevens) te laten verwijderen én het is op ons forum niet toegestaan om twee accounts te hebben, maar achteraf was het in dit geval wel handig geweest om (een aantal) berichten te laten staan. Of hier in ieder geval even met de gebruiker over te overleggen. Ik kan er helaas niet veel anders van maken, onze excuses voor enig ongemak. Fijne dag en groet, Radar ^YB
Dank, dan is het proces in ieder geval helder. Jammer dat betrokkene onder zijn 2e account niet meer reageert dan - en dat de opgebouwde informatie verdwenen is. Is die niet te restoren door het account terug te plaatsen en dan daarna de naam van de user aan te passen in "anoniem"?
Nee helaas, het account is echt verwijderd. ^YB

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, helaas. Dan is het wachten tot Albert Scheenloop z'n PB leest.

Wel bijzonder dat je dus blijkbaar gewoon pb's kunt sturen naar verwijderde accounts (het redhead55-account).

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:
29 jun 2021 16:00
OK, helaas. Dan is het wachten tot Albert Scheenloop z'n PB leest.

Wel bijzonder dat je dus blijkbaar gewoon pb's kunt sturen naar verwijderde accounts (het redhead55-account).
Dat redhead55-account is aangemaakt in 2021, dus ik vermoed dat desbetreffende gebruiker recent een nieuw account heeft aangemaakt met dezelfde gebruikersnaam. Het is niet mogelijk om PB's te sturen naar verwijderde/niet-bestaande accounts. ^YB

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

O serieus :D

Er is dus een verwijderd redhead55-account, een nieuw redhead55-account en een account onder de naam Albert Scheenloop. Bijzonder. Helaas worden de PB’s naar zowel het huidige redhead55-account als het Albert Scheenloop-account niet gelezen.

Nou ja, dan houdt het gewoon op, vrees ik.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is weer zover.
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/avrotros/at_layout/event/main_listener.php on line 85: file_get_contents(https://radar.avrotros.nl/index.php?id=8): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

En na het versturen van het vorige bericht kwam er een witte pagina met enkel de volgende tekst:
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/avrotros/at_layout/event/main_listener.php on line 85: file_get_contents(https://radar.avrotros.nl/index.php?id=8): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 1795: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Radar schreef:
29 jun 2021 16:04
Moneyman schreef:
29 jun 2021 16:00
OK, helaas. Dan is het wachten tot Albert Scheenloop z'n PB leest.

Wel bijzonder dat je dus blijkbaar gewoon pb's kunt sturen naar verwijderde accounts (het redhead55-account).
Dat redhead55-account is aangemaakt in 2021, dus ik vermoed dat desbetreffende gebruiker recent een nieuw account heeft aangemaakt met dezelfde gebruikersnaam. Het is niet mogelijk om PB's te sturen naar verwijderde/niet-bestaande accounts. ^YB
AlbertScheenloop schreef:
13 feb 2021 18:50
En soms, heel soms, werken spamfilters heel erg goed! Misschien wel TE goed!
Zo is mijn huidige provider Delta en was dat voorheen Caiway. (Zelfde moeder)

Ik dacht dus netjes mijn email adres in mijn profiel aan te passen van @caiway.nl in @ delta.nl.
Vervolgens account inactief. Geen (her) activatie link. Wat ik ook probeerde. Contact met forumbeheer.
Account verwijderen en opnieuw registreren was de oplossing. Niet dus. Account dat 12 jaar actief was
(redhead55 sinds 2008) weg!
Na een week opnieuw registreren met zelfde gebruikersnaam. GEEN link om te activeren.
Vervolgens via Google account aangemeld en binnen 20 seconden activatielink!
Dus daar waar de een een toename constateert van spam worden anderen geconfronteerd met zulke
sterke afstellingen dat je zelfs hier je account kunt verliezen!

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vandaag is er een topic inclusief reacties (waaronder de mijne) verdwenen. Is het handig om de mensen die hebben gereageerd een pb te sturen? Het betreft dat nieuwe kinderenmetminder topic waarvan ik toen afvroeg of deze wel kosher was. Nu alles weg is lijkt mijn vermoeden bevestigd, maar zeker weet ik het niet. Wat heeft radar toe doen besluiten om alles te verwijderen?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
02 jul 2021 23:16
Vandaag is er een topic inclusief reacties (waaronder de mijne) verdwenen. Is het handig om de mensen die hebben gereageerd een pb te sturen? Het betreft dat nieuwe kinderenmetminder topic waarvan ik toen afvroeg of deze wel kosher was. Nu alles weg is lijkt mijn vermoeden bevestigd, maar zeker weet ik het niet. Wat heeft radar toe doen besluiten om alles te verwijderen?
Het topic is verwijderd. Ik had het gemeld omdat het reclame was, daarop hebben de mods het verwijderd. En me dit laten weten via een PB.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Nu is het topic over de betekenis over Onverwijld gesloten, maar nog steeds is de inhoud blijven bestaan, met daarbij de keuze van de topicstarter om tegen de zin van een forumlid in deze erbij te betrekken. Wat mij betreft een onjuiste beslissing. Twee opties waren juist geweest, mijns inziens. Of alle referenties naar dat forumlid worden weggehaald en het topic blijft bestaan of het topic wordt volledig verwijderd. Nu laat je als moderatie het probleem dus gewoon bestaan.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat er een nieuw topic geopend wordt heb ik geen probleem mee. Dat er (extra) uitleg komt over een onderdeel heb ik ook totaal geen probleem mee. Wel met dat ik ongevraagd en onterecht hierin meegezogen wordt. Er zijn uitspraken gedaan die zogenaamd uit mijn mond komen, quotes zijn aangepast en de gedachtegang van de topic starter wordt omgezet als zogenaamd mijn gedachte.
De afspraken die gemaakt zijn met de moderatie, Alfatrion en met mij zijn helder. Maar nu puntje bij paaltje komt wordt er niet ingegrepen. Behalve dan sluiten van het topic. Minimaal zouden alle aantijgingen naar mij verwijderd kunnen worden. Of beter nog, het hele topic verwijderen zodat, mocht de wens er zijn, de topic starter opnieuw en op de juiste wijze een nieuw topic kan maken.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Ik heb nog het e.e.a. weggehaald. De inhoudelijk relevante info is blijven staan, maar het topic blijft wel dicht. Vind het wel mooi geweest met dit onderwerp (en ook met de tijd die ik eraan kwijt ben). Nog een fijne zondag. ^YB

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

fonsflons schreef:
04 jul 2021 14:52
Mijn god, het is een forum. Get a life.
Soms lijkt het wel of dit forum voor sommigen het leven is.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor de goede orde:
1. Ik heb geen aantijgingen geuit. Het gaat slechts om het weergeven van een standpunt. En de reactie daarop doet mij aan deze reacties denken.

2.
Radar schreef:
20 dec 2018 16:13
Deze plek is nadrukkelijk niet bedoeld voor berichten over individuele forumleden. We nemen maatregelen wanneer we zien dat gebruikers reacties plaatsen over mede-forummers.

Gesloten