Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
14 jan 2022 18:23
Ik heb helemaal negens zo’n lichtblauw rechthoekje voor de topictitel.
Nee zie het nu even ook niet meer. :D

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
14 jan 2022 19:24
(...) Edit: na het plaatsen van dit bericht is het jouwe, Erthanax, wit, en dat van Lady hierboven blauw. Dat van dat gelezen-ongelezen gaat dus niet op.
Heeft dat soms te maken met cookies? Blijft dat zo als je de pagina vernieuwt? Als ik een geheel gelezen topic opnieuw open, hebben alle berichten een witte achtergrond.

Ga ik in een topic met ongelezen berichten (een blokje voor de topictitel) naar het eerste ongelezen bericht door te tikken op het blokje of op de link "Eerst [sic!] ongelezen bericht", dan heeft dat eerste ongelezen bericht een lichtblauwe achtergrond, de rest (ouder of nieuwer) niet.
Ik weet het niet, ik vond het forum de laatste tijd toch al niks met al dat onderlinge gebekvecht, en nu komt dit er nog eens bij. Wat een afgang.
Wijzigingen in vormgeving van een periodiek leiden vaak tot een groot aantal reacties. Soms worden abonnees zo zo boos dat ze hun abonnement opzeggen.
Over het algemeen zijn de meeste gebruikers er snel aan gewend.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Door de nieuwe lay-out is het forum erg onoverzichtelijk en onaantrekkelijk geworden. Minder info per pagina, alles breed uit elkaar. De kleuren zijn niet fijn (veel wit en dit invulscherm erg donker, terwijl de letters ook nog eens zwart zijn). Heel graag terug naar de vorige lay-out.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

dmv schreef:
13 jan 2022 16:43
Ook onhandig dat ik niet vanaf de forumpagina op de laatste pagina kan klikken maar het topic moet openen en dan pas laatste pagina kan aangeven.
Inderdaad zeer onhandig

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Cornelis7 schreef:
14 jan 2022 20:04
dmv schreef:
13 jan 2022 16:43
Ook onhandig dat ik niet vanaf de forumpagina op de laatste pagina kan klikken maar het topic moet openen en dan pas laatste pagina kan aangeven.
Inderdaad zeer onhandig
Door te tikken/klikken op het blokje voor een topictitel, ga ik naar het eerste ongelezen bericht. Dat vind ik heel handig om een discussie te kunnen volgen en om te voorkomen dat ik een overbodige reactie plaats.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
14 jan 2022 20:20
Cornelis7 schreef:
14 jan 2022 20:04
dmv schreef:
13 jan 2022 16:43
Ook onhandig dat ik niet vanaf de forumpagina op de laatste pagina kan klikken maar het topic moet openen en dan pas laatste pagina kan aangeven.
Inderdaad zeer onhandig
Door te tikken/klikken op het blokje voor een topictitel, ga ik naar het eerste ongelezen bericht. Dat vind ik heel handig om een discussie te kunnen volgen en om te voorkomen dat ik een overbodige reactie plaats.
Jawel, maar als er geen nieuwe berichten zijn is dat blokje er niet meer. Mocht je iets overnieuw willen lezen, dan zul je op de topictitel moeten klikken en je komt bij de OP op pag 1. uit. Dat was eerst nog wel anders.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou heb ik er een met een blokje. En als ik daarop klik, kom ik gewoon in de OP van 2018. Schiet niet op.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
14 jan 2022 20:43
Jawel, maar als er geen nieuwe berichten zijn is dat blokje er niet meer. Mocht je iets overnieuw willen lezen, dan zul je op de topictitel moeten klikken en je komt bij de OP op pag 1. uit. Dat was eerst nog wel anders.
Dat is inderdaad zo. Uit de reacties begrijp ik dat dat in de vorige versie anders was, maar mij was dat niet opgevallen.

Wat mij nu wel opvalt: op de startpagina van het forum (https://radar.avrotros.nl/forum/) staan er geen blokjes voor topics met ongelezen berichten, zoals die wel staan op de pagina Actieve topics

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Ander bugje: onderwerp geopend, laatste pagina geopend (tot hier alles goed). Als je daarna 1 pagina terug wilt gaan en op het paginanummer klikt, dan krijg je het subforum van het onderwerp.

Oh ja, dit is op Samsung apparaten met Android.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Op de iPad (Safari) zie ik nergens blokjes en ik kan prima naar een vorige pagina binnen een topic.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
14 jan 2022 16:40
Moneyman schreef:
14 jan 2022 16:36
witte angora schreef:
14 jan 2022 16:12

Maar waarom zit er om de lichtblauwe dan wel een kader, en de witte niet?
Het lichtblauwe is het kader, toch? Er zit bij mij niet nog een kader om het lichtblauwe.
Zeg dat dan...
Doe ik toch :wink:

Niet zo brommen hoor :wink:

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad. Ik had één keer een blokje voor een topic. Daarop geklikt en toen kwam ik in 2018 terecht.

Nu kan ik slechts schatten door de tijd of er in een topic opnieuw is gereageerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

In het gebruikerspaneel kun je de berichten van oplopend naar aflopend instellen bij ' weergave' .
Dan krijg je gelijk het allernieuwste bericht.
Kan ook hier onderaan deze pagina ingesteld worden.

Al met al vind ik de nieuwe lay-out wel mooi, wat strakker en moderner.

Alleen dat wat gequote wordt nu cursief wordt afgedrukt , dat vind ik nog wat onduidelijk.
Daar zie ik liever een kader omheen , maar goed , de pijltjes naar de posters maken het ook wel weer duidelijk. Plus, er staat nu een dunne lijn vóór de quote.
Naam in het blauw, tijd en datum in het zwart.

En het vele 'wit' vind ik ook geen probleem.
Je reactie typen op grijs-blauw is ook geen probleem!
Zodra je op ' voorbeeld' klikt en ook wanneer het geplaatst is wordt de achtergrond toch ook weer wit.
Én de plaatsingsruimte is nu groter .
Het went snel allemaal. Dus idd : geen problemen vooralsnog . 😉

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb mijn browser op zwart gezet (smartphone). Ben je meteen van dat felle wit af. Bevalt prima en went snel. Scheelt ook batterijverbruik en dus opladen.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar met de laptop lukt dat dus niet.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bob Schurkjens schreef:
15 jan 2022 20:44
Heb mijn browser op zwart gezet (smartphone). Ben je meteen van dat felle wit af. Bevalt prima en went snel. Scheelt ook batterijverbruik en dus opladen.
Ik gebruik daar de plugin Darkreader voor. De smilies zien er alleen niet goed uit in die modus.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inderdaad zien de emoticons er wat gemangeld uit in donker thema, ook hier (Chrome). Maar verder went het snel. Is ook beter voor je ogen vermoed ik.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
23 dec 2021 11:15
Dit is deel 4 van het coronatopic, gestart omdat het gesprek in deel 3 ontaardde in ruzie.
Als dat hier ook weer gebeurt, dan wordt het topic gesloten, maar er komt geen deel 5. Coronadiscussie zou dan geweerd worden van dit forum.
Ik weet niet wat er gebeurt is, maar dit is een brevet van onvermogen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Hier staat meer: algemeen-f162/coronavirus-algemeen-topi ... l#p2867535 (laatste pagina van deel 3)

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zie nu (pas) een pijltje achter de naam van degene die het laatst gereageerd heeft in een topic. Door op het pijltje te klikken ga je meteen naar de laatste reactie. Heel fijn 👍

Gesloten