Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
15 nov 2021 17:02
Ai. Dit zien we nu pas. Ik zet het eerste topic opnieuw open – al heeft dat waarschijnlijk weinig zin...
Dank - en eens.
Radar schreef:
15 nov 2021 17:02
Nog even opmerken, ook als je @mods gebruikt, krijgen we geen melding. De moderatie moet er zelf aan denken om het feedbacktopic van tijd tot tijd na te gaan – geen ideaal systeem, akkoord. Dus opnieuw het verzoek tot melden 🙏, met onze dank! ^JS
Ik was er inderdaad vanuit gegaan dat de mods in ieder geval dit specifieke topic wel actief zouden monitoren. Ik voorkomende concrete gevallen zal ik voortaan dan ook even de meldknop gebruiken.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Dank daarvoor. Toegegeven, we zouden dit topic actiever moeten monitoren. Ik maak er een punt van. ^JS

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Andere oplossing: het account Radar een abonnement op dit onderwerp geven. De mailserver doet de rest.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Jablan schreef:
15 nov 2021 20:42
Andere oplossing: het account Radar een abonnement op dit onderwerp geven. De mailserver doet de rest.
Zo zou het inderdaad moeten, maar ondanks het abonnement en het instellen als 'favoriet' krijgen we geen meldingen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Iets anders dan. Twee forumleden hebben in de laatste uren een ban gekregen,
- namelijk lievemarie die volgens mijn aan de zekerheid grenzend vermoeden de teruggekeerde snellie was (permanente ban),
- en 1Wappie, na eerdere waarschuwingen, die sinds het begin een stoorzender is met weinig respect voor de moderatie (ban van een maand).

Voor alle duidelijkheid: tegenstrijdige stemmen zijn welkom op het forum. De moderatie oordeelt niet over opinies, wel over het gedrag op het forum. ^JS

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Hallo Radar,

is het misschien mogelijk om het topic energie-f51/wat-is-uw-gemiddeld-energie ... -s200.html weer toegankelijk te maken? Of, is eenmaal gesloten, altijd gesloten? :wink:

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

U heeft weer eens heimelijk een auteurswerk van mij aangepast. U heeft het recht niet om mijn auteurswerk te veranderen. Mijn bericht was op geen enkele wijze in strijd met de huisregels.

viewtopic.php?p=2866273#p2866273
Artikel 25 lid 1 aanhef onder c BW
De maker van een werk heeft, zelfs nadat hij zijn auteursrecht heeft overgedragen, de volgende rechten:

het recht zich te verzetten tegen elke andere wijziging in het werk, tenzij deze wijziging van zodanige aard is, dat het verzet zou zijn in strijd met de redelijkheid;
En ik heb niet eens het auteurswerk aan u overgedragen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
18 dec 2021 09:13
U heeft weer eens heimelijk een auteurswerk van mij aangepast. U heeft het recht niet om mijn auteurswerk te veranderen.
Wil je daarmee zeggen dat de moderators geen berichten die zijn gepost mogen aanpassen?
alfatrion schreef:
18 dec 2021 09:13
Mijn bericht was op geen enkele wijze in strijd met de huisregels.
Dat bepalen de moderators, niet jij.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, bij mij is een auteurswerk verwijderd omdat het op de man was. Die dingen gebeuren, in dit geval omdat de moderatie naar eigen zeggen niet anders kon. Niet omdat ik ongelijk had, want de conclusie was waarschijnlijk de juiste. Maar sommige dingen mogen volgens de regels kennelijk niet benoemd worden.

Het is zoals het is.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
18 dec 2021 09:13
Mijn bericht was op geen enkele wijze in strijd met de huisregels.
U legde mij woorden in de mond die niet van mij waren en ook niet mijn gedachtegang is. Daar bent u al meerdere keren op aangesproken, dus niet gaan jammeren als dat verwijderd word als u dat weer eens doet.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb je geen woorden in de mond gelegd. Het weergeven van andermans standpunt (wat ik niet deed), is geen grond om teksten te verwijderen, ook niet als die andere persoon het oneens is met de weergave van dat standpunt.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
18 dec 2021 12:10
Ik heb je geen woorden in de mond gelegd. Het weergeven van andermans standpunt (wat ik niet deed), is geen grond om teksten te verwijderen, ook niet als die andere persoon het oneens is met de weergave van dat standpunt.
U beweerde dat het mijn standpunt is dat een verkoper de 4 punten die u opsomde niet zou willen. Ik heb uitleg gegeven over logistieke processen, niets meer en niets minder.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat beweerde ik niet en dat stond er ook niet.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Alfatrion,

Je bericht staat grotendeels nog.
Alleen de zin waarin iemand anders zijn standpunt volgens die persoon foutief werd weergegeven, is verwijderd.
Je kan altijd een bericht plaatsen waarin je het bericht van iemand letterlijk quote en daar vervolgens op reageren om dit te voorkomen. Als er per abuis meer is verwijderd, mijn excuses daarvoor. Het ging slechts om het foutieve standpunt.

En heel belangrijk:

1:'Of er sprake is van op de man spelen / provocatie bepaalt de Moderator.' Als een gebruiker aangeeft dat hij dat niet zo heeft bedoeld/gezegd, kan dat worden geïnterpreteerd als provocatie. Die beslissing ligt bij de moderator.
2: Wij kunnen het dus aanpassen of verwijderen.

Groet,
Radar^TY

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

1. Ik heb geen standpunt van een ander persoon weergegeven. Ik schreef (i) dat ik iemand begreep; en (ii) dat de verkoper iets natuurlijk helemaal niet wilt. Beiden uitingen zijn geen weergave van een standpunt van deze andere persoon, maar beide uitingen zijn wel verwijderd.
2. U doet dit heimelijk. Dat kan echt niet. Ik moet altijd kunnen beoordelen of ik nog achter het bericht kan staan. En daarnaast moet het voor anderen ook duidelijk zijn dat u teksten heeft verwijderd.
3. In de huisregels staat niet dat Radar berichten kan aanpassen, wanneer: (i) een andere persoon vindt dat daarin een standpunt van hem wordt weergegeven; (ii) een andere persoon vindt dat daarin een standpunt van hem onjuist wordt weergegeven; (iii) Radar vindt dat daarin een standpunt van een ander persoon wordt weergegeven; en/of (iv) Radar vindt dat daarin een standpunt van een ander persoon onjuist wordt weergegeven.
4. Ik wijs er nogmaals op dat het auteursrecht op mijn berichten bij mij ligt, en dat zelfs als het auteursrecht is overgedragen dit niet betekent dat Radar iedere wijziging mag aanbrengen die ze wenst.
5. Ik wijs erop dat in de hierboven worden wel standpunt worden weergegeven die ik zou hebben ingenomen en dat ik deze standpunten niet heb ingenomen. U bent niet consequent.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Voel ik een rechtzaak aankomen?

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
18 dec 2021 15:35
Voel ik een rechtzaak aankomen?
Meer mensen voelen dit, vermoed ik zo.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het zou mij niet verbazen als dit forum ook op slot gaat.

Waar hebben we het over , maak niet overal problemen over.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het lijkt me dat we hier te gast zijn en dat niet de gebruikers maar de eigenaar vertegenwoordigd door de redactie het hier voor het zeggen hebben.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toch heeft alfatrion echt wel een punt.

De opsomming in zijn reactie staat er weliswaar nog, maar zijn inleidende opmerkingen en de afsluitende opmerking met de strekking "dat is niet wat de webwinkel wil" (ik moet noodgedwongen op mijn geheugen terugvallen) is verwijderd. Daarmee heeft de moderatie de lijn van het betoog aangepast (in auteursrechtelijke zin: het werk aangetast); dat is al niet fraai. Ernstiger nog vind ik dat er niet eens een noot van de moderatie bij staat dát het bericht is aangepast. Dat vind ik op zijn minst onzorgvuldig en opmerkelijk.

Dat een ander forumlid verbonden zou zijn met een buitenlandse, extreemrechtse gewelddadige en racistische organisatie kan dan weer wel door de beugel van de moderatie. Dat vind ik even opmerkelijk.

Gesloten