Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bij sommige topics zie je dat steeds dezelfde mensen heel negatief op de topicstarter reageren. Bijvoorbeeld bij webshops die hun beloftes niet nakomen. Steevast wordt dan door steeds dezelfden het probleem bij het slachtoffer gelegd. Zo worden nieuwkomers hier ook weggepest. Mij lijkt het een goede zaak als deze mensen een waarschuwing krijgen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een aparte rubriek voor dropshippingklachten toevoegen.

Dat zou de overzichtelijkheid ten goede komen.

Verder ben ik tegen duimpje omhoog/omlaag bij topics. Dat werkt alleen maar verdere polarisatie in de hand. En die is er al genoeg.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gebruikers die bewust de boel aan het opstoken zijn moeten ook sneller aangepakt worden.

sake1987

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Voorkomen, dat bepaalde reageerders, pagina's lang doorgaan om elkaar duidelijk te maken dat toch echt zij gelijk hebben en de ander fout zit.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben eigenlijk best tevreden hoe het nu gaat. Vooral dat de moderatoren nu ook meer zichtbaar zijn en hun beslissingen motiveren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een gezellige knuffelkat in de huiskamer

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een knuffelhond mag ook. Ben op zoek, maar in de asiels zitten alleen maar grote en min of meer gevaarlijke beesten.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
13 apr 2021 16:58
Een gezellige knuffelkat in de huiskamer
Héé héé héé.... :(

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

:mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een duimpje omhoog ("mee eens") erbij of in plaats van "vind ik leuk". Een duimpje naar beneden lijkt me niet zinvol vanwege het eerder genoemde gevaar van polarisatie.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Naast het duimpje omhoog teken ook een teken ( bijvoorbeeld :evil: ) om te waarschuwen dat de reactie mogelijk / wellicht afkomstig is van een trol (zoals bv komkommerzuiger in het verleden).

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Cro »

J. Deltoer schreef:
13 apr 2021 20:25
Naast het duimpje omhoog teken ook een teken ( bijvoorbeeld :evil: ) om te waarschuwen dat de reactie mogelijk / wellicht afkomstig is van een trol (zoals bv komkommerzuiger in het verleden).
Ik vraag me af of dat soort zaken zullen werken, ik acht juist de kans op misbruik door trollen groter dan het nut dat zo'n functie zal hebben.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Revoked »

De Huiskamer mag wel weer eens geStofzuigkommert worden..

DeZevendeHenk
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Niet meer dan twee reacties per topic per deelnemer per dag
Niet meer dan vijf reactie per topic per deelnemer.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou eigelijk aanraden om zo weinig mogelijk aan de phpBB sofware te veranderen. Radar heeft al aardig lopen sleutelen en er werkt van alles niet goed. En voor een deel zijn dat hele vage bugs, die zich bij de een wel en de ander niet voordoen. Een beetje is wel nodig om het in de huisstijl van Radar te krijgen en sommige functionaliteit heeft ook echt een meerwaarde, maar hoe meer er wordt veranderd, hoe meer er stuk gaat.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik zou het waarderen dat er echt met een TS wordt meegedacht en zonder oordeel. Ga in op de vraag en in hoeverre het mogelijk is. Het gebeurt vaak dat iemand afgevallen wordt en geen antwoord krijgt waar die iets mee kan.

Ook zou ik het prettig vinden dat er niet teveel op elkaar in negatieve zin wordt gereageerd. Ja het is nu eenmaal zo dat we andere meningen en expertises hebben en elkaar daarin aanvallen heeft een TS niets aan.

Het mag wel beetje meer professioneler dat het niet is toegestaan om te trollen of mensen aan te vallen om het aanvallen op zich. De post moet op zichzelf bijdragen aan t topic.

Ik heb dit zelf ervaren dat ik zeer naar werd benaderd soms. Ik vind dat ik mn mening mag hebben en die mag posten en de andere forumleden mogen dat ook maar focus op t onderwerp.

Het programma op TV is een goed bekeken iets en kwalitatief en dit forum weerspiegelt dat niet. Het is belangrijk dat mensen het bij zichzelf houden en een bijdrage leveren uit hun visie en de TS kan ermee doen wat deze wil. Consensus is niet het belangrijkste maar tuurlijk mag je iemand een vraag stellen waarom deze iets vindt en of deze dat beter wil toelichten. Oneens zijn mag ook. Alleen persoonlijke aanvallen dat iemand liegt of zich voordoet als iets wat diegene niet is is aan de moderators. Het schrikt de mensen die hulp zoeken af en ze hebben er niets aan. Ik heb me nooit voorgedaan als iets of iemand die ik niet was. Ik wil graag sociaal betrokken zijn en proberen te helpen voor zover ik dat op basis van de informatie kan. Daar zit geen dubbele agenda achter. Actuele en maatschappelijke onderwerpen boeien mij zeer en ik wil graag sociaal bijdragen. Ik wil me hier welkom voelen en we hoeven geen vrienden te zijn maar discussie mag maar het moet op een sociale manier gebeuren. Respect naar elkaar en meningen verschillen en dat is wat een forum nu eenmaal is.

Het recht is meestal een grijze zone waar geen casus hetzelfde is. Dat is inherent eraan. Zeker maatschappelijke issues die spelen is dat soms lastig om dat direct te plaatsen. Dat is al heel lang zo en de meest belangrijke vonnissen die het recht hebben veranderd werden eisers soms voor gek verklaard maar uiteindelijk gebeurde er toch iets mee. Dat is juist mooi want het brengt ontwikkeling.

Daarom wil ik graag zien dat we met zn allen proberen ons beste kennis te delen en ja die verschilt per persoon maar dat is nu juist belangrijk, dat levert soms iets bijzonders op.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Topics waarin medische adviezen worden gevraagd zouden direct gesloten moeten worden.
Mensen die medische adviezen geven, zouden op zijn minst een waarschuwing moeten krijgen.

ilankroon
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2021 08:37

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door ilankroon »

Mensen helpen herinneren om een eventuele oplossing te posten nadat ze een topic hebben geopend.
Het is vrij irritant dat je een topic leest en nergens meer van TS hoort.
Ook een andere kleur voor de naam TS zodat je ziet als hij reageert (of een badge (TopicStarter).

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Zoals hier al vermeld worden topic starters vaak negatief benaderd. Geen wonder dat ze dan niet meer terugkomen. Ook worden topics vaak 'gekaapt' doordat mensen in hun reactie op een topic met elkaar in discussie gaan. Is het misschien een idee om met waarschuwingen te werken in dit soort gevallen? En dat een x aantal waarschuwingen een ban oplevert?

sake1987

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als er teveel wordt geliked, kan ik de laatste regel van de bijdrage niet meer lezen.

Gesloten