Radar

toggle menu

Verkooptrucjes van Provideradviseur.nl / Belnino.nl?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

Verkooptrucjes van Provideradviseur.nl / Belnino.nl?

door renta » 12 feb 2018 21:39

Afgelopen week twee verkopers van Belnino.nl (zij doen de verkoop huis aan huis van provideradviseur.nl) aan de deur gehad. Ze konden ons een mooie aanbieding voor energie doen omdat we sinds kort een bedrijf aan huis hebben. We hadden als zakelijke klant altijd recht op 25% korting werd er gezegd en buurvrouw van een paar huizen verderop had ook al getekend. Later bleek dit helemaal niet het geval te zijn en moesten ze daar nog langs...

Na een berekening bleken we inderdaad € 40,00 / maand goedkoper uit te zijn, dus contract getekend omdat het ons best een leuke aanbieding leek.

Later buurvrouw gesproken, en zij bleek ook getekend te hebben, maar omdat dit later dan ons was (dit in tegenstelling wat de verkoper had gezegd), begon ik van het weekend te twijfelen en het contract erbij gepakt en vergeleken met ons daadwerkelijke verbruik.

Het contract voorstel was dus gemaakt op een stroom verbruik die 25 % lager lag en gasverbruik die 10% lager was dan ons daadwerkelijke verbruik. En dit terwijl ze het willen doen laten overkomen dat de offerte met het huidig gebruik is.
We hadden aan het eind van het jaar dus flink moeten bijbetalen. We kwamen met ons gebruik dus € 20,00 / maand duurder uit dan in de offerte stond.

Buurvrouw geïnformeerd en daar hadden ze precies hetzelfde trucje uitgehaald. Ze zou ook € 40,00 goedkoper uit zijn en ook tegen een lager verbruik. De verkopers bereiden zich dus goed voor door het verbruik zo aan te passen, dat ze altijd € 40,00 goedkoper uit zijn. En niemand heeft op dat moment het juiste verbruik bij de hand natuurlijk, dus daar sta je ook niet bij stil.

Ook al zijn we toch nog wat goedkoper uit dan ons huidige contract, toch ga ik natuurlijk niet met Provideradviseur in zee vanwege deze nogal vervelende verkoop trucjes. Door de 14 dagen bedenktijd kon ik de de boel gelukkig wel ontbinden. In de mail met het contract voorstel staat het nummer van Provideradviseur, maar als je die belt kreeg ik op dat moment de voicemail van een Engelsman waardoor de argwaan alleen maar groter werd.

Ze proberen zich trouwens in te dekken met deze disclaimer onder aan de mail:

Disclaimer

Deze berekening is een indicatieve berekening op basis van de door de klant opgegeven jaarverbruik. Ondanks onze zorgvuldigheid, kan het zijn dat de informatie in de berekening onvolledig of onjuist is.Iedere aansprakelijkheid voor eventuele schade ten gevolge van het maken van deze berekening, wijst Provideradviseur dan ook uitdrukkelijk af.

Gelukkig stond in het geheugen het nummer van Belnino.nl omdat ik de dag daarop voor controle was gebeld of alles naar wens was gegaan. De site http://www.belnino.nl/is trouwens ook nogal vaag. Het ziet er professioneel uit maar het zijn 4 dezelfde pagina's zonder telefoonnummer... dat geeft ook al te denken. Een beetje grappig om te lezen dat klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staat als ik de site lees:

Bij ons staat klanttevredenheid voorop! Dit klinkt eenvoudiger dan dat het is. Wat doen wij om er voor te zorgen dat al onze klanten tevreden zijn? Het antwoord is door goed naar wensen, behoeften en naar de klant zelf te luisteren.

Hier trouwens nog iemand met slechte ervaringen met Belnino , dus dat zijn er al drie;
https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t4709131/amersfoort/belnino-b.v./

De overeenkomst is trouwens wel netjes en zonder problemen geannuleerd, maar wil toch waarschuwen voor deze verkoop trucjes van dit bedrijf. Niet iedereen zal zijn huidige verbruik erbij halen natuurlijk.

Iemand anders ervaringen met deze twee bedrijven?

renta

RE: Verkooptrucjes van Provideradviseur.nl / Belnino.nl?

door Costnix » 13 feb 2018 15:55

Ik krijg ook mensen aan de deur, die een “goede aanbieding” hebben.
Ik zeg altijd “Nee bedankt” en sluit meteen de deur.
Zo’n colporteur is alleen maar op het zo veel mogelijk geld te “verdienen”.
Costnix

door newmikey » 13 feb 2018 16:08

renta schreef:Na een berekening bleken we inderdaad € 40,00 / maand goedkoper uit te zijn, dus contract getekend omdat het ons best een leuke aanbieding leek.

Als u er echt op staat om alle waarschuwingen dienaangaande te negeren en tòch op verkoop aan de deur in te gaan, wat heeft hier om ervaringen vragen dan nog voor zin?
newmikey

door renta » 13 feb 2018 16:16

Omdat ik tot nu toe geen slechte ervaringen heb gehad met verkoop aan de deur. De vorige energie leverancier, waar we nu nog steeds bij zitten, had daadwerkelijk een goede aanbieding en was wel netjes met de berekening.
Niks mis mee om andere te waarschuwen voor dit soort trucjes lijkt mij zo... en deze kende ik nog niet.

Er zit nu trouwens wel een anti colportage sticker op onze deur :-)
renta

door Lady1234 » 13 feb 2018 16:28

U hebt dan nog mazzel gehad want bij een zakelijk contract heb je helemaal geen bedenktijd.

En als u dit trucje nog niet kent, zult u helaas nog in heel veel meer trucjes stappen.

Heel simpel, aan de deur, aan de telefoon en op straat wordt NIET gekocht.

Hoe moeilijk kan het zijn,
Lady1234

door renta » 13 feb 2018 16:46

Ik ge er nu ook niet meer op in, maar zoals gezegd tot nu toe geen slechte ervaringen gehad en vandaar dat wij er nog open voor stonden.

Bedenktijd stond trouwens zwart op wit.. anders had ik het uiteraard niet gedaan. Bedenktijd is trouwens toch wettelijk geregeld voor verkoop aan de deur? Er lijkt me dat er geen verschil zit tussen particulier en zakelijk.
renta

door renewouters » 13 feb 2018 19:23

Stop maar met al die consumentenprogramma's. Totaal overbodig. Dat blijkt maar weer.
renewouters

Sorteer op

Keer terug naar Energie