Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jan 2023 11:11
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Helaas een zeer slechte ervaring met HEM. Sinds oktober de datum van uitbetaling van de eindafrekening aan het wachten op mijn geld. Wat we zouden terug krijgen loopt op in de duizende euro’s. Na meerdere keren bellen, zowat elke week krijg ik altijd een nieuwe smoes te horen waarom er nog niet uit betaald is. We zijn nu januari 2023 en helaas nog steeds mijn geld niet ontvangen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 jan 2023 17:27
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Ik werd telefonisch benaderd door de “zekerheidsmelder”. Die deden alsof ze namens Eneco belden. Ze boden een contract aan met de Hollandse Electriciteit Maatschappij HEM aan. zogenaamd met een aantrekkelijk aanbod. Maar dat waren de maximumtarieven van het energieplafond. De HEM gaat het Ministerie vast het schandelijk hoge tarief in rekening brengen dat ook in het contract stond nl €1,06 en €0,94 (dal) per kWh (plafond is €0,40) en €3,86 per m3 (plafond is €1,45). Ik hoop dat het Ministerie niet meedoet aan deze oplichterij. Zowel de “zekerheidsmelder” als de HEM zouden vervolgd moeten worden. We hebben overigens niet getekend. Toen ik uitlegde waarom ging de Hoorn op de haak en werd het aanbod gewist. Maar dat had ik al gedownload. Dus dat heb ik nog.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Zelf heb ik geen ervaring met deze ; of soortgelijke bemiddelaars. Ook ik was gedwongen; net als anderen; over te stappen naar variabel tarief.Bij dezelfde maatschappij.
Mijn reactie zal waarschijnlijk niet populair zijn;
Helaas zijn wij Nederlanders er te gewend aan geraakt beschermd te zijn . In een verzorgingsmaatschappij.
Niet alleen qua energie.Ook qua huisvesting ; voedsel ; drinkwater en andere gebieden.
Wij Nederlanders staan onvoldoende op eigen benen.Teveel dragen een roze bril. Te weinigen hebben een realistische kijk ( niet idealistische of moralistische) op de wereld waarin we leven. Te weinigen zijn er tegen opgewassen.
Misschien is het beter eerst aan onszelf te werken; i.p.v. de huidige wereld in een idealistische vorm proberen te forceren. Het is als proberen een kubus in een rond gat te duwen. Het werkt niet.
Mijn reactie zal waarschijnlijk niet populair zijn;
Helaas zijn wij Nederlanders er te gewend aan geraakt beschermd te zijn . In een verzorgingsmaatschappij.
Niet alleen qua energie.Ook qua huisvesting ; voedsel ; drinkwater en andere gebieden.
Wij Nederlanders staan onvoldoende op eigen benen.Teveel dragen een roze bril. Te weinigen hebben een realistische kijk ( niet idealistische of moralistische) op de wereld waarin we leven. Te weinigen zijn er tegen opgewassen.
Misschien is het beter eerst aan onszelf te werken; i.p.v. de huidige wereld in een idealistische vorm proberen te forceren. Het is als proberen een kubus in een rond gat te duwen. Het werkt niet.
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Gisteren is mijn oom onder valse voorwendselen aan een nieuw energie contract geholpen van HEM. De telefonische verkoper gaf aan dat hij van de huidige energieaanbieder was en wist zelfs de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer. Oom is erin getuind. Ik ben nu bezig het contract op te zeggen binnen de 14 dagen bedenktijd.
Dezelfde truc werd in september 2022 ook gebruikt door DGB Energie. Daar stonk dezelfde oom ook in. Dat was gelukkig in 2 dagen rechtgezet.
Hoe kunnen deze partijen worden gestopt? Het is in en in triest om goedgelovige burgers zo te belazeren.
Dezelfde truc werd in september 2022 ook gebruikt door DGB Energie. Daar stonk dezelfde oom ook in. Dat was gelukkig in 2 dagen rechtgezet.
Hoe kunnen deze partijen worden gestopt? Het is in en in triest om goedgelovige burgers zo te belazeren.
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Doet er niet toe. De vraag is "hoe kan dit gestopt worden". En dát begint bij de burger (door te doen wat Kuklos al schreef in het stukje tekst wat je net niet hebt gequote).
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Quote dan gewoon alles wat ik schrijf:
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Beter begin is de wetgever, en die heeft niet stil gezeten: Bedenktijd, schriftelijkheidsvereiste etc.
Met Pretium telecom in het achterhoofd, geef ik het je te doen om alle (oudere!) burgers zo te instrueren dat het stopt.
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Alsof het altijd ouderen zijn die zich in de boot laten nemen. En die ook is er in september ook al in getrapt.er zal hem toe beslist uitgelegd zijn, dat hij niet meer op telefonische aanbiedingen moet ingaan,
kuklos
vindt dit leuk
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Daarmee worden dit soort praktijken niet gestopt. Wetgeving zorgt er enkel voor dat consumenten hun rechte kunnen halen, of beter gezegd, moete kunnen halen.
Ondanks de wetgeving gaat het echter nog steeds door, dus blijkbaar helpt dat onvoldoende. Darom blijf ik erbij dat het bij de burger zelf begint, die bij altijd nee zeggen als die gebeld wordt meer invloed heeft zodat het geen zin meer heeft om te gaan bellen.
-
- Berichten: 3771
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Wetgeving werkt alleen als er gehandhaafd wordt. Daar is echter geen budget en mankracht voor. Dat weten deze cowboys ook en daarom gaan ze gewoon door.
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Het is niet of/of , maar en/en.kuklos schreef: ↑16 mar 2023 12:19Daarmee worden dit soort praktijken niet gestopt. Wetgeving zorgt er enkel voor dat consumenten hun rechte kunnen halen, of beter gezegd, moete kunnen halen.
Ondanks de wetgeving gaat het echter nog steeds door, dus blijkbaar helpt dat onvoldoende. Darom blijf ik erbij dat het bij de burger zelf begint, die bij altijd nee zeggen als die gebeld wordt meer invloed heeft zodat het geen zin meer heeft om te gaan bellen.
Zonder huidige wetgeving was het probleem vele malen groter.
-
- Berichten: 3771
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Ik vind het probleem anders nog groot genoeg. Ik wordt nog te vaak gebeld door die hufters