LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Guardian72 »

marjolein_p schreef:Inderdaad. Toen ik met Tempus belde met de vraag of ik een kopie van het contract kon zien, werd ik afgewimpeld met: 'uw klacht wordt in behandeling genomen, dat kan 6 weken duren'. Toch belachelijk dat ze me niet eens een contract kunnen sturen! Ondertussen ligt bij mij trouwens al een tweede factuur van Eneco in de bus. Voor het voorschot voor de komende periode... Dus ik ben ook erg benieuwd wat de 'oplossing' van Tempus is.
Hoe kan men factureren?
Als er geen getekend contract is?

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Alphavista »

Irene Verhoeven schreef:Geachte Tempus-klanten,

Wij vinden het vervelend dat de door ons verzonden brieven met betrekking tot achterstallige inning voor het warmwater-apparaat voor onduidelijkheid zorgen. In de gevallen waar dit van toepassing is zullen wij er alles aan doen om samen met onze klanten tot een juiste oplossing te komen.

Met vriendelijke groeten,

I. Verhoeven
Communicatieadviseur Tempus

Jullie zoeken helemaal niet naar een oplossing maar (laten) gewoon nieuwe rekeningen verzenden zonder te reageren op onze verzoeken om bewijsstuken etc. te leveren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Alphavista schreef:
Irene Verhoeven schreef:Geachte Tempus-klanten,

Wij vinden het vervelend dat de door ons verzonden brieven met betrekking tot achterstallige inning voor het warmwater-apparaat voor onduidelijkheid zorgen. In de gevallen waar dit van toepassing is zullen wij er alles aan doen om samen met onze klanten tot een juiste oplossing te komen.

Met vriendelijke groeten,

I. Verhoeven
Communicatieadviseur Tempus

Jullie zoeken helemaal niet naar een oplossing maar (laten) gewoon nieuwe rekeningen verzenden zonder te reageren op onze verzoeken om bewijsstuken etc. te leveren.

Wel nieuwe rekeningen sturen maar geen kopie van het zogenaamde contract ?

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Alphavista »

Chocomelk schreef:
Alphavista schreef:
Irene Verhoeven schreef:Geachte Tempus-klanten,

Wij vinden het vervelend dat de door ons verzonden brieven met betrekking tot achterstallige inning voor het warmwater-apparaat voor onduidelijkheid zorgen. In de gevallen waar dit van toepassing is zullen wij er alles aan doen om samen met onze klanten tot een juiste oplossing te komen.

Met vriendelijke groeten,

I. Verhoeven
Communicatieadviseur Tempus

Jullie zoeken helemaal niet naar een oplossing maar (laten) gewoon nieuwe rekeningen verzenden zonder te reageren op onze verzoeken om bewijsstuken etc. te leveren.

Wel nieuwe rekeningen sturen maar geen kopie van het zogenaamde contract ?
Ja, ik heb ook een tweede rekening ontvangen voor de komende periode en geen enkele inhoudelijke reactie op mijn bezwaren mbt. de rekening van de afgelopen 2 jaar. Eneco wijst met het vingertje naar Tempus en vise versa..

peter=t
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011 20:14

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door peter=t »

Bob Schurkjens schreef:Interessant. Als je de woning hebt gekocht, dan moet inderdaad zijn aangegeven dat het een huurboiler betreft. Makelaars geven dit doorgaans aan:
http://www.google.com/search?q=koopwoni ... huur&hl=en

Wanneer dit is verzwegen, vraag ik me af of er sprake is van een verborgen gebrek. En kennelijk heeft eneco/Tempus hier dan aan meegewerkt: ze hebben een opzegging van de boilerhuur ontvangen van de oude bewoner. Vervolgens hebben ze de boiler niet weggehaald maar proberen ze geld te beuren van de volgende bewoner. Zo slaan ze twee vliegen in één klap:

Het scheelt ze verwijderingskosten van een toch al afgeschreven boiler. Vervolgens proberen ze met terugwerkende kracht huur te vangen voor het apparaat. De tweedehandswaarde van zo'n ding is nul.
--------------------------------------------------------------
dit is regelrechte speculatie en stemming makerij.

hoe kan je al deze dingen roepen zonder dat je bijv. weet hoe oud het toestel is. en wat de theoretisch afschrijf termijn is. de theoretische afschrijftermijn is ca 10 jaar.

wanneer een toestel is afgeschreven moet de huur dan ook maar stoppen. dan zou ik in een woning van ouder dan 30 jaar ook geen huur meer betalen want dan heb je de woning zelf al betaald??? de twedehand waarde van je auto is misschien ook wel 0, beteken dat dan dat iemand anders hem dan gratis van je krijg....

een nieuwe boiler kost je incl btw voor 80 liter excl arbeid en kleine materialen ca 750 euro. ik vind dat geen prikkie, als je ketel na 1,5 jaar kapot gaat dan kan je weer een nieuwe kopen, garantie verstreken.. bij een huurtoestel noemen ze dat de servicekosten, binnen 24 uur gerepareerd of een nieuwe boiler. of dachten jullie dat dat in de prijs zat??

Op een huurtoestel staat meestal een sticker, met een telefoon nummer voor onderhoud.

bij een koopcontract zit een taxatierapport. in het taxatie rapport staat vermeld wat er allemaal bij de woning zit, hoeveel kamers, of er laminaat ligt, een bad aanwezig is, een BOILER, keukenblok lengte, de m2, en de m3.

zat er geen boiler bij in het rapport en word er in het bouwkundig rapport ook geen woord over gerept, dan heb je blijkbaar geen boiler, iedergeval niet van je zelf. hoezo dan verborgen gebrek, tja een boiler is ook zo klein die is al snel verborgen!

als je van warmwater heb genoten vanaf 2009, waarom zou je dan nu proberen er onderuit te komen en die paar centen te besparen?

je kan er natuurlijk tegen vechten, geld uitgeven voor advocaten, en er grijze haren van krijgen, maar over wel bedrag hebben we het hier, 250 euro? over een periode van 2 jaar.

veel succes de keuze blijf aan jezelf.

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Alphavista »

Gisteren weer een nieuwe totaalrekening ontvangen voor de afgelopen 2 jaar en de komende periode. Ze dreigen nu ook met boetes van € 1.200,= etc.

Wat is Eneco toch een walgelijk bedrijf..

Ik ga vandaag Eneco aangetekend in gebreke stellen, zodat ze niet kunnen zeggen dat ik niet heb gereageerd.

Monique.T
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2011 17:37

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Monique.T »

zucht,

ook ik ben slachtoffer geworden van het beroemde kastje en de muur van tempus/eneco.

zelfde verhaal eigenlijk wat ik hier al bij meerdere personen heb gelezen.
ook ik had nog nooit van een "huurgeiser" en een Tempus gehoord.
Na bijna 2 jaar krijg ik ineens een brief van Tempus met het bekende verhaal dat ze er "ineens" achter zijn gekomen dat in mijn woning ook een huurgeiser hangt en of ik dat even wil gaan betalen.
Geen contract, in de huurovereenkomst wordt niets vermeld hiervan, geen stickers, plaatjes, of wat dan ook zichtbaar op de geiser (zeer oud apparaat), zelf een onderhoudsbeurt geregeld met een loodgieter (kosten 80 euro)

Ik heb inmiddels een nota gekregen van Eneco iov Tempus van 66 euro en een voorschotbedrag van 43 euro per maand, onder protest betaald maar als ik dit allemaal lees stop ik denk ook maar met betalen. Als ik dit zo uitreken zou ik 500 euro gaan betalen per jaar voor een geiser uit het jaar kruik.

Inmiddels een klachtenbrief verzonden naar Tempus met maar hier hoor ik ook maar niets van.
Om radeloos van te worden

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Alphavista »

Monique.T schreef:zucht,

ook ik ben slachtoffer geworden van het beroemde kastje en de muur van tempus/eneco.

zelfde verhaal eigenlijk wat ik hier al bij meerdere personen heb gelezen.
ook ik had nog nooit van een "huurgeiser" en een Tempus gehoord.
Na bijna 2 jaar krijg ik ineens een brief van Tempus met het bekende verhaal dat ze er "ineens" achter zijn gekomen dat in mijn woning ook een huurgeiser hangt en of ik dat even wil gaan betalen.
Geen contract, in de huurovereenkomst wordt niets vermeld hiervan, geen stickers, plaatjes, of wat dan ook zichtbaar op de geiser (zeer oud apparaat), zelf een onderhoudsbeurt geregeld met een loodgieter (kosten 80 euro)

Ik heb inmiddels een nota gekregen van Eneco iov Tempus van 66 euro en een voorschotbedrag van 43 euro per maand, onder protest betaald maar als ik dit allemaal lees stop ik denk ook maar met betalen. Als ik dit zo uitreken zou ik 500 euro gaan betalen per jaar voor een geiser uit het jaar kruik.

Inmiddels een klachtenbrief verzonden naar Tempus met maar hier hoor ik ook maar niets van.
Om radeloos van te worden
Hoi Monique,

Als Eneco je uiteindelijk laat dagvaarden, is het belangrijk dat jij kunt aantonen dat je hebt gereageerd. Ik raad je aan om een aangetekende brief naar Eneco te sturen, je kunt dan altijd aantonen dat jij wel hebt gereageerd, en Eneco niet. Geef hierbij aan dat er geen overeenkomst is gesloten en controleer goed wat er in je huurovereenkomst staat over de kosten van je geiser.

Je rekening voor de afgelopen 2 jaar is 66 euro en je nieuwe voorschotbedrag is 43 euro per maand? Dit klopt niet helemaal? Is die 43 euro niet voor je energie?

Succces!

Mvg. Paul

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tempus en Eneco zijn beiden aangesloten bij de Geschillencommissie. Dagvaarden lijkt me overdreven. Het is immers Eneco/Tempus die moet bewijzen dat er een rechtsgeldige overeenkomst is. Ze moeten jou dus dagvaarden als ze geld willen zien.

Dat Tempus en/of Eneco hier weigeren uitleg te geven in algemene zin (alle hier gemelde problemen zijn dezelfde aard) toont mijns insziens aan dat Eneco/Tempus aan het kortste eind zullen trekken in een procedure.

http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... tempus&p=1

magere janus
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 sep 2011 19:22

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door magere janus »

Eneco ook zo'n schurkenbedrijf :arrow:

marjolein_p
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:05

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door marjolein_p »

Eneco voert in dit geval alleen de facturen uit. En dat is wat dit zo'n 'kastje naar de muur' verhaal maakt. Volgens Eneco moet je bezwaar maken bij Tempus. Ik heb nu al meer dan 6 weken geleden met Tempus gebeld, omdat ik bewijs van contract wilde zien. Ze hebben tot op de dag van vandaag niet gereageerd, en blijven Eneco opdracht geven tot het vorderen van nieuwe facturen. De grote fout ligt bij Tempus. Hoewel ik het ook schandalig vind van Eneco dat ze facturen blijven sturen, terwijl ze weten dat dit probleem speelt, en terwijl ze weten dat wij allemaal niet zelf een contract hebben afgesloten. Ik vind dat Eneco alle vorderingen moet opschorten tot dit is opgelost!

marjolein_p
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:05

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door marjolein_p »

Net nog maar eens met Tempus gebeld. Nu leggen ze de schuld weer bij Essent (mijn energieleverancier). Die had het door moeten geven, dus of ik bij hun wil gaan klagen. Ondertussen willen ze mij nog steeds geen overeenkomst laten zien vanwege 'privégegevens van de vorige bewoner'. Zij vinden het de normaalste zaak van de wereld dat er facturen gestuurd worden, zonder aan te tonen dat er een contract bestaat. Dit houdt toch in geen enkele rechtszaal stand?!
Ondertussen weer witheet door de asociale manier waarop wij behandeld worden. Iedereen heeft schuld volgens Tempus, behalve zijzelf, en ondertussen wordt de klant letterlijk met de rekening opgezadeld.
Misschien moeten we ons organiseren en het probleem voorleggen aan de ombudsman? Of zorgen dat het de televisie haalt?

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

Wow, ongelooflijk dat ik met EXACT hetzelfde probleem zit! De reden dat ik hier dan ook aanwezig ben, was in de hoop om "lotgenoten" te vinden en die heb ik dus zeker gevonden.

Ook ik ben in juni gecontacteerd door Tempus, met daarin een brief dat ik - zodra ik in deze woning ben gaan komen wonen - een of ander huurovereenkomst met hen zou hebben gesloten over een huurboiler die tot op heden niet zou hebben betaald. Ik zou deze dus dan moeten betalen met terugwerkende kracht en ik zou spoedig een factuur van hen ontvangen. Ik vond dit al een vreemd verhaal, maar wachtte de factuur af.

Na enkele weken ontving ik de factuur van Eneco. Ik nam contact op met Eneco en vroeg om verduidelijking: die vertelde mij dat ik gebruik heb gemaakt van de boiler en dus de huur ervan zou moeten betalen. Ik vroeg hen om een overeenkomst/contract aangezien ik me niet meen te herinneren hiervoor te hebben getekend en zij verwezen mij door naar mijn huurcontract (van deze woning). Ook in de huurcontract heb ik er niks over kunnen vinden.

Ik ging op vakantie dus na een paar weken kreeg de betalingsherinnering van de factuur: ik zou z.s.m. moeten betalen anders zou ik in verzuim komen. Wederom belde ik Eneco met de mededeling dat ik niet van plan ben te betalen als er geen contract tussen mij en hen is dat ons verbindt. Zij vertelden mij dat ik bij de reden achter de factuur bij Tempus moet wezen en zij alleen over de betaling gaan.

Goed, vervolgens belde ik Tempus met dezelfde mededeling. Zij vertelden mij dat ik contact op moet nemen met Eneco en hen moet vertellen dat ze de factuur even moeten laten liggen, aangezien Tempus hier achteraan zal gaan (Tempus heeft waarschijnlijk meerdere klachten ontvangen hierover). Zo gezegd zo gedaan: ik belde Eneco op en vertelde hen wat Tempus mij vertelde, maar natuurlijk luisterde Eneco niet naar mij en zeiden ze dat ze de factuur niet zomaar op "pauze" konden zetten.

Vervolgens belde ik WEER naar Tempus met de mededeling dat Eneco NIET naar mij wilt luisteren en dat zij maar Eneco moeten bellen. De mevrouw aan de lijn zei dat ze dat zullen doen en ik nader bericht van hen zal ontvangen over deze kwestie.

Een paar weken verstreken en niets van beide partijen gehoord: ik was in de vooronderstelling dat ze het onderling hebben afgehandeld en ik dus voor niets op hoefde te draaien.

Tot ik gisteren mijn post bekeek en een factuur zag van Eneco: het bedrag is wegens verzuim verdubbeld en ik moet het voor een bepaalde tijd overmaken anders zal de incassobureau aan te pas komen. Ik werd WOEDEND bij het openmaken van deze brief aangezien Tempus weer NIET aan zijn afspraken heeft gehouden. Ik heb Tempus vandaag, met een zéér boze ondertoon, gebeld en de situatie voorgelegd en dat ik NU een oplossing wil. "Ja ja mevrouw, wij snappen dat dit vervelend is voor u" etc., de gewoonlijke cliché praat. Vervolgens zou ze mij doorverbinden met de vrouw die hierover gaat en - hoe kan het ook anders - deze is vandaag niet aanwezig. Zij heeft gezegd een notitie op het bureau van de vrouw neergelegd met mijn contactgegevens en dat het om een SPOEDJE zou gaan en dat ik a.s. maandag gebeld kan worden door deze mevrouw.

N.B.: ik heb ook tijdens dit proces twee maal gemaild naar Eneco en Tempus, waar natuurlijk NIET op gereageerd wordt.

Ik voel me zó machteloos op dit moment. Tempus komt z'n afspraken niet na, na meerdere malen telefonisch een verzoek te hebben ingediend, en Eneco blijft met de facturen komen die nu zelfs is verdubbeld!

Wat kan ik nu het beste doen? Maandag maar even afwachten op het telefoontje van Tempus? Want mij wordt nou wel telkens door Tempus verteld dat ik de factuur "even moet negeren", maar uiteindelijk ben IK degene die voor de kosten moet opdraaien.. het factuurbedrag is nu ook nog eens verdubbeld!

Help?!

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Mevrouw I,

Ik lees in uw bericht op dit forum dat ook u in contact bent met Tempus over de ontvangen navordering.

Ik kan mij voorstellen dat u graag uitstel van betaling ontvangt en ik vind het jammer dat we deze mogelijkheid niet geboden hebben. Hiervoor bied ik u onze excuses aan. Ik kijk graag naar uw persoonlijke gegevens om de mogelijkheden voor u te bekijken. Als u dat op prijs stelt, vraag ik u vriendelijk contact met mij op te nemen via [email protected] onder vermelding van uw klantgegevens en met verwijzing naar uw bericht op dit forum.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door mzuri »

Het hele verhaal nog 1 keer naar zowel Tempus als Eneco sturen.
Beiden laten weten dat je dit ook aan de ander stuurt. Om een ontvangst/leesbevestiging vragen.
In de mail zetten dat je dit ook per reguliere post verstuurt.
Niet meer bellen, schriftelijk afhandelen en alles bewaren.

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

marjolein_p schreef:Net nog maar eens met Tempus gebeld. Nu leggen ze de schuld weer bij Essent (mijn energieleverancier). Die had het door moeten geven, dus of ik bij hun wil gaan klagen. Ondertussen willen ze mij nog steeds geen overeenkomst laten zien vanwege 'privégegevens van de vorige bewoner'. Zij vinden het de normaalste zaak van de wereld dat er facturen gestuurd worden, zonder aan te tonen dat er een contract bestaat. Dit houdt toch in geen enkele rechtszaal stand?!
Ondertussen weer witheet door de asociale manier waarop wij behandeld worden. Iedereen heeft schuld volgens Tempus, behalve zijzelf, en ondertussen wordt de klant letterlijk met de rekening opgezadeld.
Misschien moeten we ons organiseren en het probleem voorleggen aan de ombudsman? Of zorgen dat het de televisie haalt?

Mijn gedachte, toen ik dit topic las, was eigenlijk om het de televisie te laten halen en op z'n minst ermee dragen. In dit topic zijn er al een handjevol mensen die in hetzelfde schuitje zitten, als we een algemeen oproep doen komen we er denk ik achter dat er minstens tientallen mensen zullen zijn die hetzelfde probleem hebben.

In ons eentje zijn we misschien vrij machteloos tegenover zo'n groot bedrijf, maar met z'n allen - en vooral bijvoorbeeld Radar aan ons zijde - staan we toch veel sterker? We kunnen bijvoorbeeld NAMENS ons allen Eneco c.q. Tempus contacteren, dat wij de manier van handelen niet dulden en niet alleen juridische stappen overwegen maar ook de media, met name Radar, hiermee willen laten inmengen. Ik durf te wedden dat er dan wel ineens vaart komt in deze zaak.

En mochten ze hun onbeschofte houding nog steeds aannemen: dan maken wij onze woorden toch gewoon waar en kloppen we aan bij Radar? Dit is namelijk geen pietluttigheid, als consumenten dit zouden pikken zou dit betekenen dat IEDER bedrijf IEDER consument kan opdraaien voor alle mogelijke kosten, als er toch geen contract hoeft te zijn bij een factuur. Belachelijk toch?!

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

Eneco mdw schreef:Beste Mevrouw I,

Ik lees in uw bericht op dit forum dat ook u in contact bent met Tempus over de ontvangen navordering.

Ik kan mij voorstellen dat u graag uitstel van betaling ontvangt en ik vind het jammer dat we deze mogelijkheid niet geboden hebben. Hiervoor bied ik u onze excuses aan. Ik kijk graag naar uw persoonlijke gegevens om de mogelijkheden voor u te bekijken. Als u dat op prijs stelt, vraag ik u vriendelijk contact met mij op te nemen via [email protected] onder vermelding van uw klantgegevens en met verwijzing naar uw bericht op dit forum.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco
Misschien dat u mijn reactie niet helemaal hebt begrepen of dat u het niet wilt begrijpen, en ik vermoed het laatste, ik verlang namelijk niet naar een uitstel van betaling aangezien er op deze manier geen betaling zal komen.

Indien er geen contract is dat ons bindt inzake de huurboiler, is en blijft jullie factuur niet rechtsgeldig en u zult dan ook geen rooie cent van mij ontvangen, totdat jullie schriftelijk kunnen aantonen dat ik inderdaad getekend hebt voor de boiler.

Indien er geen sprake is van medewerking van jullie kant, ben ik genoodzaakt om deze zaak te vorderen tot justitie en eventueel de media.

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

mzuri schreef:Het hele verhaal nog 1 keer naar zowel Tempus als Eneco sturen.
Beiden laten weten dat je dit ook aan de ander stuurt. Om een ontvangst/leesbevestiging vragen.
In de mail zetten dat je dit ook per reguliere post verstuurt.
Niet meer bellen, schriftelijk afhandelen en alles bewaren.
Oké, moet ik het dan aangetekend sturen zodat ik ook bewijs heb dat zij het hebben ontvangen? Want als ik brieven stuur, kunnen zij natuurlijk nog altijd aangeven deze nooit te hebben ontvangen.

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

Ik heb een mail verstuurd naar Eneco, zoals de medewerkster Kelly hierboven mij al verzocht te doen. Ik gaf daar te kennen dat ik van hen eis dat ze het verdubbelde bedrag van de factuur in mindering brengen, de aanmaning annuleren en niet meer betalingsherinneringen/dreigementen zullen sturen totdat ik reactie heb ontvangen van Tempus en dat zodra er niet gereageerd wordt op de mail en/of geen medewerking van hen ontvang (terwijl zij mij nota bene zelf hebben verzocht om te mailen!) ik genoodzaakt ben om verdere stappen te ondernemen. Ben reuze benieuwd naar hun antwoord (indien deze überhaupt komt).

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Mevrouw I,

Ik begrijp dat u niet wilt betalen voor een huurtoestel, waarvoor u geen contract heeft afgesloten. Tempus is een dochteronderneming van Eneco en verhuurt en onderhoudt verwarmings- en warmwatertoestellen. Tempus heeft aangegeven dat er zich een huurtoestel in uw woning bevindt. Op hun verzoek brengen we de kosten van de huur- en of onderhoud hiervan nu bij u in rekening.

Uitstel
Omdat Eneco geen beslissing neemt over uw bezwaar tegen de kosten, verlenen we u graag uitstel van betaling om verdere moeilijkheden te voorkomen. Dit in ieder geval tot Tempus inhoudelijk op uw bezwaar heeft gereageerd.

Tempus
Als Tempus uw bezwaar gegrond acht, geven zij dit aan ons door. Dan crediteren we de kosten die we bij u in rekening hebben gebracht. Tot we bericht ontvangen van Tempus, brengen we de kosten bij u in rekening en voorkomt u een eventuele incassoprocedure alleen door uitstel van betaling. Omdat ik begrip heb voor uw situatie, heb ik u gevraagd contact met mij op te nemen zodat ik de mogelijkheden voor u kan bekijken. Ik lees dat u dit inmiddels toch gedaan heeft. Ik geef u zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Gesloten