LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

incasso nuon

Ongelezen bericht door sirdrake »

Hallo
ik heb een nieuwe energie leverancier maar nuon wil nog steeds geld van me hebben terwijl ik de eindafrekening al heb gehad ze zeggen dat ze de automatische incasso niet zo snel kunnen stopzetten en daarom nog geld innnen want dat duurt 2 maanden voordat de automatische incasso is stopgezet , terwijl ik al een maand de andere maatschappij betaal.
nu heb ik gelezen dat ze het binnen vijf werkdagen kunnen veranderen de automatische incasso stoppen wat klopt hier nu niet.
Is de nuon mij een streek aan het leveren zodat ze nog extra geld kunnen innen.
wie weet hier iets over te vertellen

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door ronald g »

Storneren een optie?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door henk51 »

Selectieve incasso blokkade nog een mogelijkheid.

gr Henk

sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door sirdrake »

ja maar ze blijven erbij dat ik voor de zelfde maand ook nog hun moet betalen terwijl ik de andere leverancier al voor die maand betaald heb ze zeggen gewoon is ons probleem niet :twisted:

sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door sirdrake »

Ik heb ze zelfs een blokkade gegeven voor de automatische incasso maar ze blijven het maar eraf halen terwijl ze geen machtiging meer hebben om het eraf te halen

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sirdrake schreef:Ik heb ze zelfs een blokkade gegeven voor de automatische incasso maar ze blijven het maar eraf halen terwijl ze geen machtiging meer hebben om het eraf te halen
Indien u door de bank een selectieve blokkade op het rekeningnummer van Nuon laat leggen, kunnen ze niets meer eraf halen.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Sirdrake,

U kunt de machtiging tot automatische incasso op ieder moment intrekken. Vermoedelijk gaat het hier echter niet om de betaalwijze, maar om de maandelijkse termijnen van na de overstapdatum. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd van de switch van ongeveer twee maanden. In de tijd die het in beslag neemt om de switch te verwerken, ontvangt u nog termijnfacturen. Deze worden verrekend in de eindafrekening en dient u dus nog wel te betalen. Meer informatie hierover vindt u op www.consuwijzer.nl.

Met vriendelijke groet,

Suraya
Nuon webcare

sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door sirdrake »

werd gebeld door de nuon alles is opgelost

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door harley68 »

Het is en blijft gewoon belachelijk dat de energiemaatschappijen het maar niet kunnen regelen dat overstappen normaal en goed gaat. Dat gelul nu ook weer hierboven van de Nuon. Het kost twee maanden bla bla bla.

Als ik maanden van te voren aangeef over te stappen dan kan alles keurig van te voren geregeld worden en mag en kan er geen sprake zijn van dubbele incasso's. Wat mij betreft zijn de energiemaatschappijen onkundige boeven en zijn ze net als in de telecom en financiele sector vergeten waar het allemaal om draait, namelijk tevreden klanten en goede bedrijfsvoering.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

De Nuon Medewerker schreef:In de tijd die het in beslag neemt om de switch te verwerken, ontvangt u nog termijnfacturen. Deze worden verrekend in de eindafrekening en dient u dus nog wel te betalen.
Met vriendelijke groet,
Suraya
Nuon webcare
Als je de onterechte maandelijkse voorschotbetalingen bedoelt, wil ik er mee voor de rechter met je.
Dat een eindrekening betaalt moet worden akkoord, maar geen maandelijkse incasso's als men geen klant meer is.

Een waarschuwing voor de eindgebruikers is nog wel op z'n plaats.
Maandelijkse voorschotten zijn eigenlijk: geschat eindbedrag jaarafrekening gedeeld door 12 of 11 maanden.
In het algemeen betaalt men in een winterperiode dus eigenlijk te weinig aan voorschot t.o.v. het verbruik en in de zomer teveel.
Stapt men in- of kort na een winterperiode over naar een andere leverancier kan er dus nog een flink bedrag bij te betalen ontstaan.
Kortom, reken je niet te snel te rijk.

sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door sirdrake »

ja daar heb je gelijk in dat het boeven zijn en nee ik hoef er niet meer voor naar de rechter alles is nu geregeld bij de nuon als je maar dreigt en met instanties komt die het voor je opnemen dan komt het wel goed maar in ieder geval bedankt :wink:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Ben dan wel weer benieuwd hòe het is opgelost. Want helaas blijft die uiteenzettende toelichting achterwege van TS.

sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door sirdrake »

Ik heb de nma ingeschakeld en de konsumenten wijzer .nl en daar heb ik meegepraat wat ik het beste kan doen
het bleek dat ze de laatste eindafrekening niet goed hadden ingevuld en dat ze de maand augustus niet in de eind afrekening hadden vermeld stond er ook een beetje raar beschreven ik heb toen het voorstel gedaan dat ik het in drie keer betaalde maar dat wilden ze niet dus heb ik ze even naar de site van consumenten wijzer verwezen toen kon het allemaal wel
dus alles is nog goed gekomen zoals ik het wil en niet de nuon

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

De Nuon Medewerker schreef:Geachte Sirdrake,

U kunt de machtiging tot automatische incasso op ieder moment intrekken. Vermoedelijk gaat het hier echter niet om de betaalwijze, maar om de maandelijkse termijnen van na de overstapdatum. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd van de switch van ongeveer twee maanden. In de tijd die het in beslag neemt om de switch te verwerken, ontvangt u nog termijnfacturen. Deze worden verrekend in de eindafrekening en dient u dus nog wel te betalen. Meer informatie hierover vindt u op http://www.consuwijzer.nl.

Met vriendelijke groet,

Suraya
Nuon webcare
"En DIENT u nog wel te betalen"
Ongelooflijk, wat een arrogantie, einde contract is einde contract, niets betalen daarna.
De klant hoeft er niet voor op te draaien dat de systemen van de leverancier een switch niet kunnen verwerken.

Belachelijk. :evil:

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

CaptainSlow schreef:
De Nuon Medewerker schreef:Geachte Sirdrake,

U kunt de machtiging tot automatische incasso op ieder moment intrekken. Vermoedelijk gaat het hier echter niet om de betaalwijze, maar om de maandelijkse termijnen van na de overstapdatum. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd van de switch van ongeveer twee maanden. In de tijd die het in beslag neemt om de switch te verwerken, ontvangt u nog termijnfacturen. Deze worden verrekend in de eindafrekening en dient u dus nog wel te betalen. Meer informatie hierover vindt u op http://www.consuwijzer.nl.

Met vriendelijke groet,

Suraya
Nuon webcare
"En DIENT u nog wel te betalen"
Ongelooflijk, wat een arrogantie, einde contract is einde contract, niets betalen daarna.
De klant hoeft er niet voor op te draaien dat de systemen van de leverancier een switch niet kunnen verwerken.

Belachelijk. :evil:

En toch werkt het zo bij alle energieleveranciers.
Wat heb je liever? 1 of 2 keer nog een voorschot betalen en zo een lage(re) eindafrekening krijgen, of geen voorschotten betalen en een hoge(re) eindafrekening krijgen? Want ook dan wordt er geklaagd. :roll:
Punt is: wat je verbruikt dien je te betalen, of dat linksom of rechtsom is.
En je kan en mag best klagen over de procedures, maar zo zijn die nu eenmaal afgesproken en zo werken ze allemaal. De een is wat sneller met een eindafrekening ( 1 week) de ander wat trager (2 maanden), maar zo gaat het bij allemaal.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

En toch werkt het zo bij alle energieleveranciers.
Wat heb je liever? 1 of 2 keer nog een voorschot betalen en zo een lage(re) eindafrekening krijgen, of geen voorschotten betalen en een hoge(re) eindafrekening krijgen? Want ook dan wordt er geklaagd. :roll:
Punt is: wat je verbruikt dien je te betalen, of dat linksom of rechtsom is.
En je kan en mag best klagen over de procedures, maar zo zijn die nu eenmaal afgesproken en zo werken ze allemaal. De een is wat sneller met een eindafrekening ( 1 week) de ander wat trager (2 maanden), maar zo gaat het bij allemaal.
Natuurlijk krijg je je geld terug en is je eindafrekening lager, daar heb je gelijk in.
Als de nieuwe leverancier dan ook twee maanden wacht met het innen van het eerste voorschot (misschien doen ze dat ook wel?) zou het geen ramp zijn.
Twee maanden dubbel betalen zal voor sommigen een behoorlijke aanslag op het huishoudbudget zijn, vooral als je dit niet verwacht. Daar gaat het mij meer om.

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

CaptainSlow schreef:
Natuurlijk krijg je je geld terug en is je eindafrekening lager, daar heb je gelijk in.
Als de nieuwe leverancier dan ook twee maanden wacht met het innen van het eerste voorschot (misschien doen ze dat ook wel?) zou het geen ramp zijn.
Twee maanden dubbel betalen zal voor sommigen een behoorlijke aanslag op het huishoudbudget zijn, vooral als je dit niet verwacht. Daar gaat het mij meer om.
Dat is ook zo, maar dat je dubbele kosten hebt bij een overstap moet worden aangegeven als je telefonisch overstapt.
Als je via internet overstapt zou je even verder moeten kijken dan je neus lang is.
De meeste leveranciers hebben dit namelijk op de site staan, wel even zoeken.
Dit staat ook in de algemene voorwaarden, lees die dan ook eens.

sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

Re: incasso nuon

Ongelezen bericht door sirdrake »

ja maar bij mij zijn ze aan de deur geweest en er werd niets over verteld dat je dubbel moest gaan betalen er werd alleen gezegd dat ze het deden opzeggen bij de nuon en dat er een eindafrekening kwam en verder niets meer erbij kwam dus de dubbele kosten daar hadden wij ook niet op gerekend

Gesloten