LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanpraktijken van Greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mark_LWD
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2009 00:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Mark_LWD » 26 jun 2009 22:13

Mark,

jullie hebben an ders wel de krant gehaald in Den Helder wegens oplichting van mensen. Jullie doen je voor als NUON en zeggen dat je de hoofdleveracnier bent van groenstroom. wat een onzin, iedereen kan gorne stroom leveren. Daarnaast lopen jullie met jassen van andere bedrijven om zo de mensen te doen geloven dat het van hen uitgaat. Dat clubje waar jij werk is zeker Planeta uit Leeuwarden.
Die hebben een hele slechte reputatie zoals overal te lezen is op internet. Dus ga nou niet alles verdedigen, want dan lieg jij gewoon! Blijf aub weg uit Den helder, jullie doen je gewoon voor als NUON.


wij lopen anders in onze eige kleding van green choice???
en planeta heeft anders best goeie reputatie in almelo lelystad groningen en rotterdam???
hoe verklaar je dat dan en we lopen in jassen van green choice?
hmm waarom weg blijven uit den helder kom waar ik kome wil ;)
en oplichting sorry hoor waarom keurd de politie ons verhaal dan goed???

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door VTO1 » 26 jun 2009 22:51

tootsie


Geplaatst op 09 Jun 2009 18:49 door Verstuur mail tootsie
Gisteren in één flat in Gouda 35 oudere bewoners opgelicht door Greenchoice verkopers
Ze deden zich voor als medewerkers van greenchoice die in samenwerking werkte met Eneco , ze hadden zelfs een jas aan met de logo's van Eneco en greenchoice en een IDkaart waar Eneco en greenchoice opstond, ze zeiden dat ze werken voor Eneco en dat ze kortingen terug gingen geven van 0,25 per 1 kw stroom en gas, maar ze moesten alleen de gegevens hebben en een handtekening om het geld terug te storten , bijna de hele flat had getekend , achteraf hadden de mensen getekend voor een andere energie leverancier.
Toen dat bekend werd in de flat zijn we met een paar man gaan zoeken in Gouda om te kijken waar de greenchoice verkopers waren om verhaal te halen , en ja hoor we vonden ze in een andere wijk in Gouda ,.,,., en je zal het niet geloven!!!!! Shocked .,., ze hadden nu een jas aan met de logo's van greenchoice en Nuon en een ID op de borst met greenchoice en Nuon logo, niet te geloven dus !!! toen de greenchoice verkopers door hadden dat ze gesnapt waren wilde ze snel met de auto vluchten en toen ze de kofferbak open deden van hun auto om hun spullen er in te leggen , lagen er verschillende jassen in met de Logo van Greenchoice Eneco en jassen van met de logo van Essent en greenchoice en jassen van greenchoice en Oxxio logo's , niet te geloven dus !, maar goed ze zijn er van door gegaan , Zonder contracten die hadden we afgepakt , Wink , dus vandaag Eneco gebeld om te vragen hoe het zit tussen Eneco en Greenchoice maar het is één grote oplichtings praktijk die greenchoice , Eneco werk NIET samen met greenchoice en ook NIET met Essent , Oxxio en Nuon , Ook maar even Greenchoice zelf opgebeld om verhaal te halen , en je zal het niet geloven !!!,., ze zeiden daar .,.,. "moeten de mensen maar de kleine lettertjes lezen en als ze dat niet doen dan is het hun eigen schuld , tegek van woorden die reactie van greenchoice,. het zijn oplichters eerste kl

Mark_LWD
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2009 00:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Mark_LWD » 26 jun 2009 22:55

waarneer is dat gebeurd???
want vandaag is wel een groep van mijn kantoor naar gouda geweest maar hadden geen jassen mee!!!

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door mar42 » 26 jun 2009 22:58

volgens mij was dat ook toen op het nieuws geweest maar weet dat niet zeker meer.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door VTO1 » 27 jun 2009 12:21

Henri | 24-6-2009
Ze kwamen bij mij aan de deur met de melding dat ze van Essent waren en dat ik door subsidiaire regelingen geld terug kreeg omdat de wijk grotendeels groene stroom zou hebben en dat ik mee zou kunnen profiteren. Dus helaas had ik dit ondertekend... Nu heb ik gelukkig dit kunnen stopzetten door naar Greenchoice te bellen en hetgeen te annuleren volgens de 7-dagen opzeg-regeling die hiervoor geld.

Ik heb geen problemen met het kijken naar een alternatief die goedkoper en eventueel betere service heeft, maar als ze aan de deur komen en vaag gaan doen en niet eens Greenchoice vermelden en dan toch via een omweg me aanmelden voor hun levering voel ik me wel een beetje bedonderd. Daarom heb ik dus ook dit opgezegd, mocht mijn contract over zijn bij Essent zal ik wel weer gaan kijken wat er op de markt is... Maar op deze manier hoeft het voor mij niet.

Wel een pluspunt; Telefoon direct opgenomen, en snel afgehandeld voor opzegging.

bron; energieleveranciers.nl

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door mar42 » 27 jun 2009 12:35

Ik heb een vraag aan een ieder die telefonisch een opzegging heeft gedaan, hebben jullie hiervan een bevestiging gekregen per mail of via brief.

:idea: :idea: :idea: :idea:
Zoniet dan heb je denk ik een probleem, want je behoort ten allen tijden een bevestiging te krijgen via mail of brief, anders is het namelijk zo dat je er toch aan vast zit.
Kijk dus uit met opzegging/annulering via telefoon. En dit weten zij ook dondersgoed dat zij dan toch het contract overnemen van je vorige leverancier. En dan heb je een hoop ellende die je bespaard had kunnen worden.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door wicher » 27 jun 2009 20:28

Hoeft niet altijd hoor; als je gesprek (dus het gekozen nummer) op de specificatie staat van je telecomprovider heb je bewijs in handen,
Verder mag je van de energieboer verwachten dat ze het gesprek opgenomen hebben (doen ze toch ook met hun verkoopbabbels?).
Dus vraag naar deze opname.

Heb enige tijd geleden eenzelfde akkevietje gehad met energiedirect: was binnen de termijn telefonisch opgezegd op het door hen aangegeven telefoonnummer.
Natuurlijk wisten ze van niets; per aangetekend schrijven een kopietje gestuurd van eerder bedoelde specificatie en gevraagd om de log van dit gesprek.
Sindsdien niets meer vernomen, dus ik ga ervanuit dat ze de boodschap begrepen hebben :wink:

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door mar42 » 27 jun 2009 20:32

Het staat zo wel op internet vermeld, dat je een bevestiging dient te krijgen. Vandaar ook mijn melding, en is allen mar bedoelt als goed advies. :wink:

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door wicher » 28 jun 2009 10:59

Dat begreep ik wel, maar die bevestiging is een actie die de energieboer moet ondernemen. Mijn punt is, dat als zij dat verzuimen te doen, het niet altijd automatisch betekent dat de consument dus maar het haasje is.
M.a.w.: als je kunt bewijzen (of zeer aannemelijk kunt maken) dat jij je aan de afspraken hebt gehouden, dan ligt de bal bij de tegenpartij.
Elke rechter in Nederland zal het daarmee eens zijn.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door A.Warnaar » 28 jun 2009 11:11

het is echt niet te geloven de verhalen die ik steeds weer lees hier :shock: zelf heb ik dit soort praktijken ook meegemaakt. Ik heb toen dit wetsartikel gebruikt.

Wet van 25 september 2008 tot aanpassing van
de Boeken 3 en 6 van het Burgerlijk Wetboek en
andere wetten aan de richtlijn betreffende
oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen
jegens consumenten op de interne markt

De belangrijkste punten samengevat:
De nieuwe regels samengevat
• Misleidende en agressieve verkoopmethoden bij het aanbieden van producten en diensten zijn verboden; een aantal staat vermeld op een zogenoemde 'zwarte lijst';
• Van misleiding is sprake indien een aanbieder valse of onvolledige informatie verstrekt over de belangrijkste kenmerken van zijn product of dienst;
• Ook is sprake van misleiding als een aanbieder informatie verstrekt die weliswaar strikt genomen juist is, maar die door een consument gemakkelijk verkeerd kan worden begrepen, bijvoorbeeld omdat de informatie onduidelijk, onbegrijpelijk of dubbelzinnig is;
• Informatie over de belangrijkste kenmerken van een product of dienst dient te worden vermeld, om te voorkomen dat een klant een product of dienst koopt waarvan hij niet alle kenmerken, nadelen of beperkingen kent. Het weglaten ervan kan een 'misleidende omissie' zijn;
• Het is niet toegestaan om een consument onder druk te zetten om een product te kopen; dan is sprake van een agressieve handelspraktijk;
Ook als een verkoopmethode niet misleidend of agressief is, kan deze toch oneerlijk zijn. Een verkooppraktijk mag namelijk niet in strijd zijn met 'goed ondernemersgedrag'. Is dit wel het geval, en kan de consument daardoor niet goed geïnformeerd een besluit nemen, dan is de verkoopmethode (mogelijk) oneerlijk;

Mark_LWD
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2009 00:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Mark_LWD » 28 jun 2009 16:48

mensen mensen mensen !!! nadat je de bon hebt ingevuld belle se je een dag later ter bevesteging!!! vraag naar wat er gaat gebeuren als se zegge overname kan je als nog zegge neeh ik doe het niet en ze voere die bon niet in et systeem!!!!

//marc promoter greenchoice

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door VTO1 » 28 jun 2009 20:46

Mark of Marc,

Gezien je spelfouten kun je inderdaad door gaan voor de gemiddelde medewerker van Greenchoice. Jullie staan al jaren bovenaan de lijst als het gaat om door de strot duwen van sales aan de deur.
Ongetwijfeld zullen heel weinig mensen daadwerkelijk overstappen en afzeggen. Ik heb het laatste meegemaakt in Den Helder. Ik ben huismeester in een complex waar veel ouderen wonen, die snappen alles niet en toch laten jullie tekenen, de familie heeft dan weer veel werk van om het af te zeggen
Jullie gebruiken leugens als: we komen voor de meterkast (dit doet alleen NUON hier), we werken samen met de NUON en jullie hebben het over subiside op groene stroom en minsiterie van VROM dit bepaald.
Het is echt de grootste onzin die er bestaat. Bijna alle bedrijven leveren groene stroom en je krijgt altyd een mix van grijs en groen door je kabel.
die 0,25 cent korting die jullie bweren te geven en geen 225 cent zoals jij zegt, word na 3 maanden verhoogd, tevens is het vastrecht hoger geworden bij Greenchoice, dus met de overige kosten ben je duurder uit.
Als je iemand iets aanbied, doe het dan eens op een erlijke manier en vertel geen onzin, dan verzeker ik je dat je meer klanten over zult houden dan als je op deze manier door blijft verkopen.
Sorry, maar het internet staat vol van ongein met politie, afgepakte contracten en misleiden werving door jullie club. Greenchoice zal best een redelijk bedrijf zijn maar de manier van werven spreekt de mensen niet aan, niemand moet zich verplicht voelen om te tekenen...
jullie hebben niet voor niets onlangs weer het NH dagblad gehaald wegens wanpraktijken. Het is maar een tip.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door VTO1 » 28 jun 2009 20:48

voor de duidelijkheid. ik heb mijn spelling aangepast aan die van jou Marc, dan begrijp je het denk ik wel.

Hyper.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2009 15:47

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Hyper.nl » 07 jul 2009 15:52

Ik moet zeggen dat ik geen problemen met Greenchoice heb hoor. Ik heb hun dan ook zelf uitgekozen en heb mezelf aangemeld. (Geen verkopers aan de deur) Als klant kun je het een en ander zelf regelen via de website van greenchoice en e-mailcontact verloopt prima.

Een tevreden greenchoice klant.

Juzei
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2009 00:09

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Juzei » 31 mar 2010 16:24

Helaas, ik heb een zeer negatieve ervaring met een Green Choice verkoper. Ze kwamen aan de deur, idd 25 cent korting per kwh, (zie Mark hierboven). Quote "dus uw korting die wij u teruggeven is al snel meer dan 100 tot 160 euro per jaar. Dit kunt u ook aan een goed doel geven".

Allereerst is het 0.25 cent p/kwh of m3 gas, dus dit houdt in: voor 100 euro voordeel per jaar dien ik 40.000 kwh stroom (of gas) te verbruiken. Dat is ongeveer het tienvoudige van ik nu verbruik! Er wordt tegen je gelogen, en als je doorvraagt zeggen ze, oh ja, ik bedoelde natuurlijk een kwart euro cent. Dit is regelrechte misleiding. Trap je er in, dan mag je een formulier ondertekenen dat de vertegenwoordiger je correct te woord heeft gestaan (en niet heeft gelogen). Lekker indekken lijkt mij dit.

Er wordt dus, in mijn ervaring, bewust tegen mensen gelogen met het doel dat je een contract ondertekend.

Bob Schurkjens
Berichten: 7526
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 31 mar 2010 23:51

Meldpunt colportage energiebedrijven:

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=26140

Voor die felbegeerde boete van 450.000 euro.

Greenchoice verdient 'm!

ruudhuisman
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2010 12:19

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door ruudhuisman » 02 mei 2010 12:43

Omdat de politiek voorlopig niet van plan lijkt om iets te doen aan de praktijken van colporteurs aan de deur, ben ik een burgerinitiatief gestart om de Tweede Kamer te dwingen om een standpunt in te nemen. Het doel: colportage moet volledig verboden worden want het is uit de tijd, agressief, een inbreuk op de privacy en (te) vaak misleidend. Het kan nooit de bedoeling zijn dat door het succes van het bel-me-niet-register, de mensen nu massaal lastiggevallen worden aan de voordeur. Dat is namelijk nog veel erger dan aan de telefoon.

Zet je handtekening voor het burgerinitiatief op http://www.geencolportage.nl we hebben 40.000 handtekeningen nodig!

Koning Bolo
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mar 2009 21:20

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Koning Bolo » 07 mei 2010 17:56

Ben ook zeer tevreden over Greenchoice en daar liggen ook m.i. niet de problemen.
Het zijn de maffia praktijken van de colporteurs.

Advies: sticker op je deur, geen colportage
en voor alle telefonische verkopers: https://www.bel-me-niet.nl/

robheus
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:58

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door robheus » 16 mei 2010 17:36

kuklos schreef:@mark, jullie nemen geen nota over. Jullie leveren de stroom zodra iemand overgaat op Greenchoice als leverancier.
Het is verhelderend om te zien dat jij als verkoper van Greenchoice niet eens snapt wat het bedrijf doet.
Hij zou best gelijk kunnen hebben, en dat een bedrijf als NUON via Greenchoice klanten werft. Greenchoice is dan niets anders dan een tussenaanbieder, maar zelf geen leverancier van stroom. Wat NUON uiteraard wel is.

Vergelijk het met Tele2, die boden ook telefoondiensten aan, maar namen die zelf weer af van KPN.

polderboy
Berichten: 921
Lid geworden op: 20 okt 2005 01:03

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door polderboy » 17 mei 2010 14:50

robheus schreef:
kuklos schreef:@mark, jullie nemen geen nota over. Jullie leveren de stroom zodra iemand overgaat op Greenchoice als leverancier.
Het is verhelderend om te zien dat jij als verkoper van Greenchoice niet eens snapt wat het bedrijf doet.
Hij zou best gelijk kunnen hebben, en dat een bedrijf als NUON via Greenchoice klanten werft. Greenchoice is dan niets anders dan een tussenaanbieder, maar zelf geen leverancier van stroom. Wat NUON uiteraard wel is.

Vergelijk het met Tele2, die boden ook telefoondiensten aan, maar namen die zelf weer af van KPN.
Toch grappig, dan, dat ik als "klant van Greenchoice" (niet zelfverkozen, maar Echte Energie instromer), al jaren door dat oude NUON Energie gestalkt wordt met "kom alstublieft terug" smeekbedes. En ze me van die "veronderstelde Greenchoice dochter" (laten ze vooral niet gaan rollebollen van het lachen daar en bij co-investeerder en aartsconcurrent Eneco Energie...) blijkbaar weer genezen willen hebben.

Zal ze sowieso weinig opleveren. Ik verbruik vrijwel niks (behalve de niet te verkiezen stadswarmte, natuurlijk van goeie ouwe reus NUON euuuuh Vattenfall), en wek zelf mijn eigen hernieuwbare elektriciteit op (vinden ze prima bij Greenchoice, maar niet zo fijn bij NUON/Vattenfall)... :?

En het gas van NUON/Vattenfall [en van Greenchoice] komt ook (nog steeds) gewoon bij Gasterra vandaan, hoor. Zeg maar: dik Staatsbelang (die liggen gezwellig onder een warm dekentje met de zogenaamde "geliberaliseerde" energieholdings...). :roll:

Gesloten