LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON en daadwerkelijk slim energie besparen ...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bartvdv
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2009 20:04

NUON en daadwerkelijk slim energie besparen ...

Ongelezen bericht door bartvdv »

Ik zit nu bijna een jaar bij nuon en erger me inmiddels alle kleuren van de regenboog aan die bespaar tips trucs en reclame...

Ik woon in een hoekflat, de buitenmuur is slecht geïsoleerd en omdat de hele boel toch op de schop moet krijg ik ook geen nieuwe binnenmuur als isolatie maar volgend jaar gaat de hele buitenmuur eraf en komt er een nieuwe.

Het huis is opgebouwd als 2 containers naast elkaar en die buitenmuur is echt met nog niet met geweld warm te krijgen zeker niet als het vriest. Door de indeling van de containers is het zo dat in de container aan de binnenkant van de flat alle benodigdheden zitten en 2 slaapkamers, dus in de winter is 1 slaapkamer woonkamer en de andere slaapkamer, dan kan ik die koude kamer waar toch niet tegenaan te stoken valt laten voor wat ie is.

NUON schatte mijn verbruik net als de rest van de flats op 1577 kuub per jaar. Ik heb ze nog proberen te overtuigen dat ik dat nooit zou halen, maar nee NUON wist het, dat zou het zo ongeveer worden.

Inmiddels is duidelijk dat ik maar 820 van die 1577 kuub heb verbruikt. Netjes opgegeven, ben je nog verplicht een heel reutel verhaal op te stellen voordat je die "niet kloppende" waarde kan versturen. Op de dag dat de rekening opgemaakt zou worden meld "mijn" nuon ineens dat ik op de meter opnemer moet wachten en sindsdien is het afhouden, tegenwerken, zogenaamd vragen niet begrijpen en inmiddels zag ik dat ook het telwerk van de meter was vervangen. Over teruggaaf schijnen ze niets te weten alle termijnen zelfs de inmiddels volstrekt overbodige zijn weer afgeschreven want ik heb nu toch ook maar opgezegd.

Ik heb dus betaald voor 1577 kuub, en die berekening klopt, heb er 820 gebruikt dus een verschil van 757 kuub met de huidige prijs van 60 cent de kuub is dat een slordig 454 euro en elektra heb ik ook minder van verbruikt totaal dus een 500 euro totaal terug te ontvangen door slim met energie om te gaan maar nu geeft NUON toch vooral NIET thuis

En dan denk ik aan die reclame ... milieu en die 600 eurootjes daar helpt NUON je wel aan, maar maak het maar niet waar want NUON verzint de ene na de andere smoes om niet terug te betalen eigenlijk een loden leeuw zit hier ook wel in

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: NUON en daadwerkelijk slim energie besparen ...

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Bartvdv,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er bij u enige onduidelijkheid bestaat over uw afrekeningen.

Door zuinig te zijn geweest met energie meent u een bedrag terug te krijgen op uw jaarafrekening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om het een en ander voor u uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Fokke
Nuon Webcare

bartvdv
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2009 20:04

Re: NUON en daadwerkelijk slim energie besparen ...

Ongelezen bericht door bartvdv »

ik ga mijn klant nummer hier niet neerzetten ...

Nog veel minder ben ik genegen weer een contactdoos van nuon te woord te staan.

Ik heb gisteren de eerste rekening inzake voorgaande gefaxt en ik blijf niet bezig met typen. Je gaat maar gewoon eens lezen en luisteren, als je dat niet kan krijg je gewoon de volgende rekening.

werken met je donder moet je doen en verder eens ophouden met zeuren.

en waarom krijg ik een elektra eindafrekening met allemaal bedragen die met veel omrekenen weer te herleiden zijn tot de bedragen die aangeboden zijn ?
soort van kijken of ze het snappen en als het niet zo is kunnen we naaien?

En dan zitten er in het overige stuk zoals het vergelijk met de buurt grove fouten
Waarom kostte het ook weer 2 faxen om te achterhalen waar je de maand bedragen op gebaseerd hebt ? kan dat niet gewoon al in de aanbieding worden opgenomen ? Jullie vragen het op bij de netbeheerder en uiteindelijk heb dat ook gedaan en daarmee ben ik door gaan drukken, maar dat slaat helemaal nergens op dat dat zo moet.

En bedenk vast je bent niet de eerste die dit kunstje probeert .....

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: NUON en daadwerkelijk slim energie besparen ...

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Bartvdv,

Helaas, ik had u graag geholpen. Zonder uw contractrekeningnummer kan ik uw gegevens niet achterhalen en kan ik niet nagaan wat er gaande is.

Met vriendelijke groet,


Peter
Nuon Webcare

bartvdv
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2009 20:04

Re: NUON en daadwerkelijk slim energie besparen ...

Ongelezen bericht door bartvdv »

ik ben net gebeld door een NUON contactdoos en heb het opgenomen ....

WAT EEN LEUGENAARS!!!

"We hebben de gas meterstanden niet doorgekregen daarom kon de afrekening op 24 december niet gedaan worden."

In de bevestingsmail staat toch echt iets heel anders zie bijlage.... bijlage quotum bereikt ?????????

Ik weet niet hoe het bij de rest van de nuon klanten zit, maar ik ben in het verleden weinig meter opnemers tegengekomen die ook nog "even" en passant het telwerk gingen vervangen ter plekke alleen omdat ze zogenaamd de meterstanden niet door hadden gekregen.

Die telwerken hebben ze standaard namelijk nooit bij zich ....

ingevolge voorgaande en nu weer de volgende NUON miezer en contact doos te woord staan kost wederom een uur A 180 euro ...

De meter loopt NOUN de meter loopt

Gesloten