LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grondwarmte (lijkt op stadswarmte)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Grondwarmte (lijkt op stadswarmte)

Ongelezen bericht door beertje82 »

We hebben in ons appartement (sociale huur) grondwarmte (deze wordt nog wel verwarmd met kachels in een centrale ruimte). Zie het als stadswarmte. Het werkt redelijk goed. Af toe heb ik het kou.

Maar het viel mij laatst op dat ik 's avonds na 22:30 uur het koud kreeg.

Nu is de monteur geweest en die vertelde mij dat om 22:00 tot 06:00 uur de verwarming 2 graden lager gezet wordt.
Lekker als je 's avond langer op wilt blijven. En als je visite hebt dan moet je erbij zeggen dat ze een vest meenemen. Helaas kunnen wij deze instellingen zelf niet wijzigen. Dit word dus centraal geregeld. De monteur heeft dit bij geprobeerd te wijzigen. Maar dan kan de verwarming de vraag niet leveren.

Mag dit?
Laatst gewijzigd door beertje82 op 20 jan 2012 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Nesquik
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2009 14:41

Re: Grondwarmte (lijkt op stadswarmte)

Ongelezen bericht door Nesquik »

Ik denk het wel. Wij hadden dit probleem in een flat vroeger ook. Mijn zoon was nog heel klein en ik maakte voor hem s'nachts nog wel eens een kruik warm. Gewoon zo uit de kraan. Ineens kon het niet meer omdat net als bij jullie de ketel veel lager gezet werd. Water koken duurt veel langer dan heet water uit de kraan.

beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Re: Grondwarmte (lijkt op stadswarmte)

Ongelezen bericht door beertje82 »

Maar heb je toen gevraagd waarom ze dat deden? Zo ja, wat zeiden ze toen?

Dus je kan eigenlijk niets aan doen? De bouwvereniging mag besparen en jij mag kouder wonen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Grondwarmte (lijkt op stadswarmte)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

beertje82 schreef:Maar heb je toen gevraagd waarom ze dat deden? Zo ja, wat zeiden ze toen?

Dus je kan eigenlijk niets aan doen? De bouwvereniging mag besparen en jij mag kouder wonen.
Belachelijk, zit de grondwarmte bij je huurprijs in of word dat ook per adres afgerekend ?
Als ieder het zijne moet betalen dan kunnen ze toch niet over jou beslissen dat s'avonds de temperatuur om 22.00 al met 2 graden naar beneden gaat ?

beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Re: Grondwarmte (lijkt op stadswarmte)

Ongelezen bericht door beertje82 »

We betalen een vast bedrag per maand maar na een jaar wordt het verrekend per appartement.
Je betaald per GJ.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Grondwarmte (lijkt op stadswarmte)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

beertje82 schreef:We betalen een vast bedrag per maand maar na een jaar wordt het verrekend per appartement.
Je betaald per GJ.
Dan kunnen hun dat toch niet voor jou beslissen zou ik denken ?
Leuk dat je s'avonds verplicht bent om een vest aan te trekken. :?

beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Re: Grondwarmte (lijkt op stadswarmte)

Ongelezen bericht door beertje82 »

Ik moet er wel bij vertellen dat het vloerverwarming is. Het koelt niet zo snel af als radiators.
Maar ik voel het wel koeler worden om 22:30 uur.

Ik denk dat ik een petitie start in de flat.

Nesquik
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2009 14:41

Re: Grondwarmte (lijkt op stadswarmte)

Ongelezen bericht door Nesquik »

Ik heb er toen naar gevraagd en gezegd werd dat het bezuinigingen waren. Verder heb ik er niets mee gedaan. We wilden toch verhuizen. Nu is het wel zo dat elke flat in dat gebouw een aparte meter heeft en je dus zelf de verwarming kunt bedienen. Dus ik denk dat er meer mensen hebben geklaagd.

stofzuigertje

Re: Grondwarmte (lijkt op stadswarmte)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je vooraf geen info kreeg mag je eisen dat ze in de nacht ook voldoende warmte leveren.
Steeds meer mensen werken in ploegendienst en ik wil als ik na 23.00 uur thuis kom geen koud huis maar nog even TV kijken, PC controleren en downloaden omdat het na 2.00 uur sneller gaat wegens digitale file in de avond uren.

Dus omdat je voor je deze woning kreeg niets melde moeten ze 24 uur per dag voldoende warmte leveren.
Ik wil zelf bepalen of en wanneer ik warmte wil en heb niets met deze onzin te maken.
Als je met Stroom moet bij stoken is nog duurder dus claim je rechten.
Niet zij maar U bepaald zelf wanneer je naar bed wilt en ik weet dat vele Horeca medewerkers vaak na 24.00 uur thuis komen en de hele avond niets nodig hadden...
Dus die groep mensen zou dan niet in deze huizen mogen wonen?

Gesloten