LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco Stedin alleenrecht Rotterdam

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Haaaaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2012 10:18

Eneco Stedin alleenrecht Rotterdam

Ongelezen bericht door Haaaaf »

Beste lezer,

Eneco maakt er een sport van om klanten niet te binden. Ik ben al 10 jaar klant bij Eneco en heb al meerdere malen ongeregeldheden gehad.

Waarom moeten wij in Rotterdam of andere plekken nog transport afnemen van 1 bedrijf :?: Is het niet gezonder als er wat te kiezen valt :?: Dat is pas samen een betere service, prijs, kwaliteit verhouding :!:

Klanten"service" lijkt vooral zich te richten op de korte termijn. Opvang van klanten met klachten vraagt speciale vaardigheden van de telefonisten. Ik kreeg juist het gevoel dat ze alleen hart voor de zaak hebben. Helaas leken de medewerkers ook gestrest en had ik niet het idee dat ze gingen luisteren. Ik weet niet of dit door een reorganisatie komt of iets anders. Wel zijn de reclames weer hartverwarmend. Mijn complimenten daarvoor.

In het verleden hebben ze bij mij foutieve jaarafrekeningen en onterechte aanmaningen verzonden. Daarnaast kreeg ik tijdens vakantie minimaal 2 huisbezoeken om volgens Eneco een achterstand van 15 kosten. Totale kosten die in mijn ogen onterecht zijn, is voor 2011 minimaal € 270. Sommige onderdelen van de nota's kloppen totaal niet.

Graag wilde Ik een gezonde verklaring, wat maar niet lukt. Na vervelende telefonisch onderhoud, heb ik de voorkeur om alles zwart op wit vast te leggen. Een gemiste kans op het herstellen van een klantrelatie. In plaats daarvan krijg je steeds standaardteksten met een paar regels aangepast.

Het liefst wilde ik natuurlijk een zo snel mogelijk concrete en praktische oplossing. Helaas dat gaat niet, men verrekent automatisch de betalingen, dat is systeemtechnisch ingeregeld volgens de klanten"service".

Conclusie is dat ik na een paar keer contact te hebben gehad weinig vertrouwen heb in dit bedrijf en helaas kan ik het contract niet opzeggen met de Eneco Holding.

Meer info, ervaringen, etc over eneco en de praktijken van dat bedrijf, zie:

http://www.consumentenbond.nl/forum/vie ... php?t=3756
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... e_en_Water en/of
http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=eneco&x= ... ies&id=153

Eneco laat juist mensen in de kou staan! Zodra het kan zijn ze mij als klant voorgoed kwijt.

Welke energiemaatschappij je ook kiest, veel succes!

H. Id Hammou

Ps Eneco Holding N.V (eneco, joulz, oxxio & stedin) realiseert over het eerste 6 maanden 2011 een nettoresultaat van € 133 miljoen.
Laatst gewijzigd door Haaaaf op 21 feb 2012 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Haaaaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2012 10:18

Re: Eneco Stedin alleenrecht Rotterdam

Ongelezen bericht door Haaaaf »

Bedankt voor je opbeurende reactie.
NMa lijkt geen optie voor consumenten, ze verwijzen op de site naar http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Zonder onze medewerking kan onrecht niet voortbestaan. :P

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Eneco Stedin alleenrecht Rotterdam

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Geachte heer Id-Hammou,

Inmiddels heeft u uw ongenoegen op diverse manieren bij ons kenbaar gemaakt. We hebben uw klacht in behandeling en geven u spoedig een reactie.

Ik vertrouw erop dat ik u hiermee duidelijk informeer.

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

Haaaaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2012 10:18

Re: Eneco Stedin alleenrecht Rotterdam

Ongelezen bericht door Haaaaf »

Haaaaf schreef:
Bedankt voor je opbeurende reactie.
NMa lijkt geen optie voor consumenten, ze verwijzen op de site naar http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Zonder onze medewerking kan onrecht niet voortbestaan. :P

----------
Sorry voor de teneur, maar het is helaas de bittere realiteit alhier.

NMa is gewoon een uitvoerder van beleid. Het beleid is slecht (op energie gebied: beeeeerenslecht). En dat beleid wordt gemaakt in Den Haag. Niet zoals je dat zou willen in een "democratie", op het Binnenhof (die mogen zich slechts met niet strategische details bezig houden). Maar op de ambtelijke bureaus van EL&I, die regelmatig worden gefrequenteerd door lobbyisten van de e-bedrijven, de netbedrijven, en machtige kluppies als VNO-NCW.

Dus als je structureel iets wilt veranderen, huur een olifant, en ga daar iets aan de porseleinkast doen. Overdrachtelijk gesproken, uit der aard... :?
----------

Haaaaf:

Er is hoop:
Energiemarkt Nederland in strijd met EU-wet

Nederland heeft Europese regels op het gebied van energie nog niet opgenomen in nationale wetgeving. Daarom krijgt het land van de Europese Commissie maandag een tik op de vingers en zal het binnen twee maanden moeten reageren op de aantijging.

Volgens de Europese regels moet de energiemarkt worden opengesteld voor concurrentie. Een open energiemarkt biedt de consument meer keuzevrijheid. Nederland had EU-wetgeving hierover al voor 3 maart 2011 moeten doorvoeren, maar heeft dat niet gedaan, evenals zeven andere landen.

Het dagelijks bestuur van de EU kan in het uiterste geval naar het Europees Hof van Justitie stappen als een land EU-wetgeving niet doorvoert.

ANP

Zie reacties van het land op http://www.nujij.nl/economie/energiemar ... z1nakzvota

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Eneco Stedin alleenrecht Rotterdam

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Nederland heeft Europese regels op het gebied van energie nog niet opgenomen in nationale wetgeving.
Volgens de Europese regels moet de energiemarkt worden opengesteld voor concurrentie. Een open energiemarkt biedt de consument meer keuzevrijheid.
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... eu_wet.xml

En wat houdt dit nu precies in?

Liepen en lopen wij Nederlanders niet weer eens voorop en is er al niet concurrentie in de energiemarkt? Er is in het verleden gesproken over splitsingen van Leveringsbedrijven en Netwerkbedrijven. Dit is in Nederland uitgevoerd, maar in verschillende omringende landen niet. Het zou de concurrentie ten goede moeten komen en de klanten konden en kunnen kiezen voor een leveringsbedrijf.
Mijns inziens is het er alleen maar onduidelijker op geworden en de overschrijvingen en het switchen van het ene leveringsbedrijf naar het ander geeft veel ellende, getuige de reacties op dit forum energie.
Ik kan me niet voorstellen dat Eneco alleen maar zijn zaken niet in orde heeft. Er zullen bij elk bedrijf “fouten” gemaakt worden. Deels door het bedrijf, deels door de klant. Bijvoorbeeld het achter blijven van een betaling kan al leiden tot verschil van inzicht en onenigheden. De klant betaalt een maandelijks voorschot niet. Enkele maanden later is hij vergeten dat die maand nog open staat. Het energiebedrijf boekt telkens de oudste niet betaalde nota af, waarmee er al verschil van mening kan ontstaan over welke maanden nu betaald zijn. Maar dit is feitelijk niets nieuws, dit kwam al voor toen het nog een gezamenlijk bedrijf was.
Het “stunten” met tarieven en de welkomstpremies voor een contract bij een leveringsbedrijf voor een of meerdere jaren, waarbij het maandelijkse vastrecht niet uit het oog verloren mag worden, maakt alles erg onduidelijk en is vergelijken tussen de bedrijven onderling erg moeilijk.

Gesloten