LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

OXXIO

Ongelezen bericht door yeimi78 »

Ik dacht dat OXXIO een betrouwbare partij was, maar helaas heb ik ondervonden dat dit niet het geval is. In mijn beleving is het namelijk zo dat, als men ergens een fout maakt, dat men dat dan dient te herstellen. Althans dat is een vrij gebruikelijke gedachtengang.

Maar bij OXXIO is dat niet het geval.

OXXIO heeft mij wegens een vermeende betaalachterstand bij de gemeente aangemeld, voor schuldhulp. Deze vermeende betaalachterstand is aantoonbaar niet juist, immers wijzen de bankafschriften dit overduidelijk uit.
OXXIO heeft van mij deze betaalbewijzen ontvangen en ik heb verzocht om de gemeente per ommegaande in kennis te stellen van het feit, dat de door OXXIO gedane aanmelding onterecht is.

Helaas luidt het antwoord van OXXIO, dat ze de aanmelding niet kunnen terugdraaien. Inmiddels met de gemeente gesproken en laten zien dat alles voldaan is. Ook de gemeente vindt het vrij vervelend, maar kan niks ondernomen. aangezien OXXIO de aanmelding heeft verzonden.

Mjn ervaring met OXXIO is dusdanig, dat ik het er niet bij ga laten zitten. Ik laat mij namelijk onterecht aanmelden bij de gemeente en ik accepteer ook niet dat OXXIO zicht nu verschuilt achter standaard antwoord.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste yeimi78,

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over uw betalingen. Verwarring ontstaat meestal wanneer de maandelijkse voorschotbedragen worden gestorneerd en daarna handmatig worden overgemaakt door de klant. De oudst openstaande bedragen worden in het geval van een handmatige betaling altijd als eerst verrekend. Om te kunnen nakijken waar het in uw geval mis gaat willen wij u vriendelijk verzoeken uw klantnummer en een kopie van uw afschriften te mailen naar [email protected]. Wij zullen dan snel contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door yeimi78 »

deoxxiomedewerker schreef:Beste yeimi78,

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over uw betalingen. Verwarring ontstaat meestal wanneer de maandelijkse voorschotbedragen worden gestorneerd en daarna handmatig worden overgemaakt door de klant. De oudst openstaande bedragen worden in het geval van een handmatige betaling altijd als eerst verrekend. Om te kunnen nakijken waar het in uw geval mis gaat willen wij u vriendelijk verzoeken uw klantnummer en een kopie van uw afschriften te mailen naar [email protected]. Wij zullen dan snel contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Beste Fabienne,

Reeds 2 x maal heb ik de mail verzonden naar : [email protected] maar het blijft verdacht stil vanuit OXXIO!

MAXIEM

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Beste Fabienne,
Reeds 2 x maal heb ik de mail verzonden naar : [email protected] maar het blijft verdacht stil vanuit OXXIO!
Je zal maar bij zo'n ******** bedrijf werken!

Maxiem.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste yeimi78,

We hebben uw e-mailberichten niet ontvangen. Wilt u nog éénmaal proberen om uw e-mailbericht naar [email protected] te versturen?

Wilt u tevens dezelfde e-mail per privé bericht hier op Tros Radar naar ons kunnen versturen. Op deze manier weten we zeker dat we uw bericht hebben ontvangen en zullen we morgen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

Frans013
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 aug 2011 07:04

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Frans013 »

Hi,

Oxxio is inderdaad een draak van een bedrijf. Diverse consumentenfora staan vol met klachten van klanten.

Ze werken ook erg graag samen met hun "partner in crime", het incassobedrijf Intrum Justitia. Die zijn geen haar beter!

Toets voor "de grap 'maar 's in Google "Oxxio klacht"in, je schrikt je rot. ongelooflijk dat die boevenbende niet wordt aangepakt!

Oxxio is verschrikkelijk bedrijfen hun webcareteam (o.a. Fabienne en Michael) is de hele dag druk met het in de kiem smoren van klachten op fora.
Deze hebben een trainingkje NLP gevolgd en denken alles te kunnen tackelen.

Bah, Oxxio sucks big time.

Snel wegwezen daar!

Suc6!

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Frans013,

Het doel van ons webcareteam is niet om klachten in de "kiem te smoren". Ons doel is om elke klacht, vraag of benoeming over Oxxio correct te kunnen beantwoorden en eventueel op te kunnen lossen. Daarnaast geven we, waar mogelijk, ook graag informatie over energie gerelateerde vragen.

Doordat internet een belangrijk medium is die steeds meer wordt gebruikt, heeft Oxxio zijn klantenservice online uitgebreid.

De uitnodiging om uw klacht op te kunnen pakken staat nog steeds open. U kunt ook te allen tijde contact met ons opnemen via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker
Laatst gewijzigd door deoxxiomedewerker op 02 mar 2012 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Michaël
De Oxxiomedewerker
Het doel van ons webcareteam is niet om klachten in de "kiem te smoren". Ons doel is om elke klacht, vraag of benoeming over Oxxio correct te kunnen beantwoorden en eventueel op te kunnen lossen.


Het doel van jullie webcareteam is: damage control en dat is een verschrikkelijk slecht concept. Elk fatsoenlijk en betrouwbaar bedrijf hoort een laagdrempelijke gratis servicedesk te hebben, dat telefonisch danwel per e-mail professioneel, vakkundig en snel de problemen van klanten oplost. Uit de vele berichten op diverse consumentenfora blijkt dat de normale klantenservice bij jullie niet werkt, integendeel: een behoorlijk deel van de problemen ontstaat daar zelfs.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 02 mar 2012 21:10, 3 keer totaal gewijzigd.

Frans013
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 aug 2011 07:04

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Frans013 »

Beste oxxiomedewerker,
Het doel van ons webcareteam is niet om klachten in de "kiem te smoren". Ons doel is om elke klacht, vraag of benoeming over Oxxio correct te kunnen beantwoorden en eventueel op te kunnen lossen. Daarnaast geven we, waar mogelijk, ook graag informatie over energie gerelateerde vragen.
Naar mijn idee meldt zich men op dit forum vooral omdat men bij uw "klantenservice" geen of halve antwoorden en oplossingen krijgen. Oxxio grossiert in boze klanten en klachten, dat is wel duidelijk.

en:
Doordat internet een belangrijk medium is die steeds meer wordt gebruikt, heeft Oxxio zijn klantenservice online uitgebreid.
Het is m.i. raadzaam de "gewone" klantenservice uit te breiden en ook kwalitatief te verbeteren en niet conflictgericht bezig te zijn. Daarmee voorkom je boze klanten, en als er toch klachten zijn lost je voldoende bezette en goed geinformeerde klantenservice zaken pro-actief op. Dan heb je geen webcareteam nodig.
De uitnodiging om uw klacht op te kunnen pakken staat nog steeds open. U kunt ook te allen tijde contact met ons opnemen via [email protected].
Thanks, but no thanks:
Binnenkort zal ik gedagvaard worden door uw partner in crime, Incassoburootje Intrum Justitia (althans, de deurwaarder die ze inschakelen).
Ik laat de rechter dolgraag zien dat uw bedrijf rekeningen anti-dateert, daardoor net doet of er herhaaldelijk betaalachterstanden zijn en dus een reden heeft Intrum in te schakelen. Daardoor moet frans013 (wettelijk te hoge!) incassokosten betalen, doet ie natuurlijk niet. Daardoor loopt de hoofsom op bij Intrum en weer meer incassokosten, daardoor loopt de hoofdsom weer op en..... volgt u 'm nog?

Prettige wedstrijd!

(een erg geirriteerde en strijdlustige) Frans013

Frans013
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 aug 2011 07:04

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Frans013 »

Update:

Omwille van "coulance" heeft incassoburo Intrum justitia de incasskosten laten vallen, hoef ik dus niet te betalen.

Dus...heel soms geldt: de aanhouder wint!

Maar Oxxio is een weer een (betalende!) klant kwijt! Hopelijk volgen er vele!

Grtz Frans013

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door trappist »

ik ben ook al lang bij Oxxio weg, op aanmeldingsmail wordt meteen gereageerd, alles wat je daarna stuurt verdwijnt in het ronde archief!

MAXIEM

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Frans013

Heel soms krijg ik wel eens het idee dat er meer van een poging tot ********* sprake is. Maar dat is wellicht wat te ver gezocht.

Maxiem.

Frans013
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 aug 2011 07:04

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Frans013 »

@maxiem, je bedoelt dat zij pogen opzettelijk de je/me te bedonderen?

Ik weet het zeker, en ik weet het ook zeker dat ze een heeeel warme band met Intrum justitia hebben, en da's enkel voor eigen financieel gewin.

Inderdaad: oplichters! Of bedoelde je dat niet?

Frans013

MAXIEM

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Frans013

Het aantal * kan in dit geval staan voor 2 begrippen. Het ene begrip is positief en het andere begrip is negatief. De lezer zelf mag er invulling aan geven.

Maxiem.

Stroomjatters
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2012 17:35

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Stroomjatters »

OXXIO, zend ook aan klanten eindafrekeningen die niet kloppen. In feite kunt u beter bij de Netwerk verantwoordelijke blijven, zij sturen de meterstanden door aan OXXIO. Blijkt dat achteraf in de meterstanden fouten zitten. Dan schroomt OXXIO niet, om u de deurwaarder op u nek te sturen. De ervaring leert dat zelfs huishoudens ernstig in de problemen komen. Een correctie toepassen, zal u veel problemen geven, want OXXIO verwijst u door naar de netwerkbeheerder. U komt in een strijd te zitten tussen inkoop en verkoop. Koop vooral geen slimme meter, want deze zijn werkelijk niets waard. U zou toch zeggen, dat men dan maandelijks de stroom kan meten, en hierop de nota aanpast. Maar niets is minder waar, men blijft schatten en de eindafrekening volgt na slimme meter raadpleging.

Blijf gewoon bij je netwerkbeheerder, geeft minder gebel en gedonder.

Gesloten