LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

Ja mensen,

Niets is zo frustrerend als dat men niet reageert op je mailberichtjes. Ik heb pas geleden de jaarnota ontvangen, en deze viel gelukkig reuze mee. Ik heb nu een variabel contract, en was benieuwd naar een voordelig aanbod van Essent met een mooie korting. Dus ik mail naar Essent. Dit is nu zo`n 2/3 weken geleden.

Maar helaas heb ik geen antwoord mogen ontvangen. Ik heb wel naar de klantenservice gebeld n.a.v. mijn jaarnota over een aantal vragen, maar de medewerker wilde zo snel mogelijk van mij af, dat ik al geen zin meer had om het telefonisch te bespreken. Ik wil alles via de mail doen. Dat is toch niet zo gek anno 2012? Essent, wake up! Op deze manier raken jullie goedbetalende klanten zoals ik kwijt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door bprosman »

dat ik al geen zin meer had om het telefonisch te bespreken. Ik wil alles via de mail doen. Dat is toch niet zo gek anno 2012?
Heb vorige week gebeld want wilde de E-Thermostaat, werd prima geholpen via de telefoon EN krijg de bevestiging via mail van ons gesprek met een aanbieding welke ik binnen een week of zo mag annuleren. Dus het kan beiden :wink:

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Vervreemdeling,

In uw bericht van 23 april op dit forum geeft u aan dat u nog geen reactie heeft ontvangen op uw eerder verzonden email. Namens Essent bied ik u mijn excuses hiervoor aan.

U geeft aan dat u graag meer informatie wilt ontvangen over de diverse aanbiedingen die Essent heeft. U kunt hiervoor het beste telefonisch contact opnemen met de Essent Energielijn. Zij kunnen u namelijk een persoonlijk advies geven. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot en met 20.00 uur via telefoonnummer 0800-3773680.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent

MAXIEM

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Vervreemdeling

Een klant meer of minder, zal Essent een zorg zijn.

Maxiem.

Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

@ Essent, ik weet dat ik kan bellen, maar zoals ik al eerder aangaf, wil ik dit via de email doen. Dit, omdat ik nauwelijks telefonisch bereikbaar ben i.v.m. onregelmatige werktijden. Jullie hebben mijn gegevens n.a.v. een eerder contact via dit forum, dus ook mijn mailadres.
Ik vind het wel opvallend dat je naar een gratis telefoonnummer kunt bellen als je een aanbod wil ontvangen, terwijl je voor gewone service-vragen moet bellen naar een 0900 nummer.

@ bprosman, ik weet dat het kan! Daarom verbaast het me dat het niet gebeurt. Maar ik wacht nog op de reactie van Essent.

@ Maxiem, nee, ik ben maar een klein iemand in hun klantenbestand. Maar goed, ik wil wel bij een energiemaatschappij zitten die service hoog in het vaandel heeft staan. Dat kun je van Essent niet echt zeggen, ook gezien de hoeveel klachten van dit bedrijf op dit forum.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door crazyme »

Vervreemdeling schreef:@ Essent, ik weet dat ik kan bellen, maar zoals ik al eerder aangaf, wil ik dit via de email doen. Dit, omdat ik nauwelijks telefonisch bereikbaar ben i.v.m. onregelmatige werktijden. Jullie hebben mijn gegevens n.a.v. een eerder contact via dit forum, dus ook mijn mailadres.
Ik vind het wel opvallend dat je naar een gratis telefoonnummer kunt bellen als je een aanbod wil ontvangen, terwijl je voor gewone service-vragen moet bellen naar een 0900 nummer.
Je bent gewoon moeilijk aan het doen.

"koning" klant mag wel ietsje flexibeler zijn.

Succes met afwachten !

fjfstrijd
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2012 07:35

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door fjfstrijd »

Ik heb een behoorlijk critische opmerking/klacht over Essent. Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuw adres, en heb dit zeer low budget moeten doen. Omdat ik mijn geld maar 1 keer kan uitgeven heb ik voor Essent gekozen omdat er in maart jl. een aanbieding op het internet stond waarbij aangegeven was dat indien ik klant wordt bij essent en voor variabel kies, ik DIRECT € 90,00 op mijn bankrekening gestort zou krijgen. Dit was voor mij het laatste duwtje dat ik nodig had om voor Essent te kiezen. Vervolgens ben ik ingeschat 2 keer zo hoog met mijn maandelijks termijn, hetgeen nog niet het aller ergste is. Wat veer erger is is dat we nu 1.5 maand verder zijn, ik nog steeds geen € 90,00 op mijn bankrekening heb, en op mijn klacht, aangegeven op de "Essent site" kreeg ik als antwoord dat Essent zijn best zal doen om binnen 3 weken te antwoorden, terwijl als ik op het zgn contactformulier druk, ik binnen 5 dagen antwoord zou krijgen, hetgeen uiteraart niet is gebeurd. Al met all voel ik mij door deze reclame stunt behoorlijk misleidt, en zelfs enigzins bedrogen. Een behoorlijke tegenvaller van Essent, dit had ik niet verwacht. Omdat ik maar niets te horen krijg heb ik inmiddels ook deze reactie op De Essent facebook pagina gezet, Wellicht krijg ik op deze manier een antwoord. Voorts is het mij opgevallen dat de opmerking "per direct € 90,00 op uw bankrekening" is weggehaald. Ik snap werkelijkwaar niet waarom het dan zo moeilijk is om op mijn klacht een antwoord te geven, en gewoon € 90,00 op mijn bankrekening te storten, zoals nota bene letterlijk op de Essent site stond aangegeven in maart. Na enige frustratie over het uitblijven van enige reactie ben ik eens wat over Essent gaan Googelen, en wat schetst min verbazing? Ik kom uit bij Tros Radar met oeverloze verhalen over het uitblijven van antwoorden en of reacties door Essent.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door grun »

Vervreemdeling schreef:Maar helaas heb ik geen antwoord mogen ontvangen. Ik heb wel naar de klantenservice gebeld n.a.v. mijn jaarnota over een aantal vragen, maar de medewerker wilde zo snel mogelijk van mij af, dat ik al geen zin meer had om het telefonisch te bespreken. Ik wil alles via de mail doen. Dat is toch niet zo gek anno 2012?
Eerlijk gezegd vind ik dat juist wel vrij raar, om een aantal redenen.

De meeste mensen kunnen sneller praten dan typen, dus het duurt langer om dezelfde boodschap over te brengen. Tijd is geld, email is daarom duurder dan telefoneren. Dat geld moet ergens vandaan komen, dat wil zeggen van de klanten. Je dacht toch niet dat zij dat zelf gaan betalen?
Vragen beantwoorden via email roepen vaak weer vervolgvragen op en die moeten ook weer allemaal beantwoord worden. Tijdens telefonisch contact kunnen die vragen meteen beantwoord worden.
Geen telefonisch contact wensen omdat je slecht bereikbaar bent is onzin. Jij belt hen en niet omgekeerd, dus je kunt zelf bellen op een tijdstip dat het jou goed uitkomt.

fjfstrijd
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2012 07:35

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door fjfstrijd »

Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik op dit moment mijn correspondentie liever per mail of schrift doe, maar dit heeft een iets andere reden. Op het moment dat zaken vast liggen schept dat meer duidelijkheid dan als zaken via de telefoon gecommuniceerd worden. Tevens (Nederlands als ik ben) is mailen goedkoper dan een 0900 nummer bellen. Verder valt mij inderdaat op dat Essent alleen via een contact formulier op de site benaderd kan worden, of via dit 0900 nummer, hetgeen mij een wat onpersoonlijke indruk geeft, en na het lezen van alle berichten op Rader zelfs een wat wantrouwige indruk geeft. Na het lezen van alle berichten heb ik de indruk dat Essent een (te) groote onderneming is geworden met de welbekende omgekeerde piramide struktuur.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb een paar keer gemaild naar Essent, en idd, ze mailden mij niet terug, maar belden mij op.
Goed idee van ze want zo heb je dus geen enkel bewijs van wat is besproken door de telefoon.

Essent, voortaan gewoon terugmailen ipv bellen :idea:

fjfstrijd
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2012 07:35

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door fjfstrijd »

Ik ben het met je eens. De manier van handelen komt bij mij wat "unheimlich" over en geeft me het idee van enige struusvogelstruktuur.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door forumessent »

Geachte fjfstrijd,

Allereerst wil ik u bedanken voor het kenbaar maken van uw ongenoegen bij Essent.

In uw bericht van 27 april op dit forum geeft u aan dat u uw financiele welkomstgeschenk tot op heden nog niet heeft ontvangen.
Ik wil dit graag voor u nakijken/uitleggen. Hiervoor verzoek ik u uw klantnummer en forumnaam te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,
Richard
Afdeling Klantenservice Essent

fjfstrijd
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2012 07:35

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door fjfstrijd »

Beste Richard,

Mijn klantnummer is 0170391917. Ik weet niet helemaal waarom dit allemaal op deze manier moet. Ik heb hetzelfde verhaal al eens uitgelegd per telefoon, waarbij er wel begrip getoond wordt, want eerlijk is eerlijk, de telefonische behandeling is erg professioneel. Waar het aan scheelt is de AFhandeling. Ik krijg allerlij redenen te horen waarom er nog niet betaald is, terwijl de reclame op jullie site over de 90,00 toch niets ten twijfel overlaat. En juist daar krijg ik geen antwoord op! Niet via mail, en niet per telefoon. Daarom vind ik het bijna "verbijsterend" dat ik mijn verhaal op een forum als deze moet plaatsen om een reactie uit te lokken. Ik verneem graag je nadere berichten hieromtrend. Mijn e-mail is bij jullie bekend.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik ben eind vorig jaar overgestapt naar Essent en ik heb die 90 euro wel heel snel gekregen, nog sneller dan was beloofd :D

Alleen werkt bij mij nog steeds de verbruiksmanager niet :twisted:
Zodra ik mijn meterstanden invul slaat ie op tilt!!!!

fjfstrijd
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2012 07:35

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door fjfstrijd »

Ik ben blij dat het dus WEL goed kan gaan en dat ik daarom blijkbaar een uitzondering ben.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste fjfstrijd,

Bedankt voor het doorgeven van uw klantnummer. Ik zal u zo spoedig mogelijk een reactie geven op uw emailadres.

@Sephora32
Kunt u uw klantnummer/adresgegevens sturen naar [email protected]. Ik zal dan voor u nagaan waarom u geen gebruik kunt maken van de verbruiksmanager. Hoogstwaarschijnlijk neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Richard
Essent Klantenservice

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door bprosman »

Goed idee van ze want zo heb je dus geen enkel bewijs van wat is besproken door de telefoon
.
Als je een overeenkomst met ze aangaat krijg je een bevestiging via de email waar je nog ruim een week de tijd hebt om er op te reageren of te annuleren.
Ik kan me best voorstellen dat Essent (en andere bedrijven) liever hebben dat je belt. Ik zie het bij mij op het bedrijf ook gebeuren dat er soms over één onderwerp tientallen mailtjes over- en weer gaan en dat mensen elkaar dan nog niet begrijpen terwijl dat met één telefoontje van 5 minuten opgelost is.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het gaat om vragen die je per mail verstuurd. Daar zou ik graag per mail weer antwoord op willen krijgen, zodat ik het zwart op wit heb.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan vraag je toch een bevestiging van de afspraken per mail, zoals ik al schreef... die krijg je netjes na een paar dagen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Essent reageert niet op mailtjes. Jammer. Klant kwijt!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heel interessant is het volgende bij Essent:

Essent heeft geen emailadres waar men naar toe kan mailen beschikbaar op http://www.essent.nl

In plaats daarvan heeft Essent zoals zoveel bedrijven een contactformulier op de website staan. Echter: je krijgt van Essent geen ontvangstbevestiging.

Het resultaat: je hebt zo nooit een afschrift van de vraag of klacht aan Essent tot je beschikking. Slim bekeken door Essent mocht het tot een geschil komen met Essent. Je kan zo bijvoorbeeld géén schriftelijk dossier opbouwen mocht je een geschil moeten aanspannen tegen Essent bij de Geschillencommissie Energie en Water. Reken maar dat dit geen toeval is. Zal op managementniveau bij Essent goed over na zijn gedacht.

Verder werkt "Mijn Essent" niet. Werkte bij mij bij aanvang contract maandenlang niet. En werkt nu ook weer niet:

Afbeelding

Aan een uurtje geduld heb je in elk geval niet genoeg.

Gesloten