LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] net contract aan gegaan met oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
sjonnie92

net contract aan gegaan met oxxio

Ongelezen bericht door sjonnie92 »

hallo ik heb sinds 25-5-2012 een contract aan gegaan met oxxio met de ipad 3 actie ik hoor overal negatiefe reactie's ik zet me zelf er tussen en heb de proef op de som genomen ik hoop dat het goed af loopt ik hou jullie op de hoogte

Greeetz Sjonnie92

EnergieHenk

Re: net contract aan gegaan met oxxio

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Hoi,
Zie mijn bericht [reactie] -----iPad actie Oxxio: PAS OP----- pagina 2 van vandaag [26 mei].
Moi,
......Henk.

sjonnie92

hiero ff een update van mijn contract dat ik heb bij oxxio:

Ik zou 48 uur na het belletje met oxxio een email ontvangen van hun met een aantal dingen maar heb deze nog niet ontvangen ... begint het gelazer dan nu toch ? ik hoop het eigelijk niet ik wil hier graag meer over horen ook omdat het nu al 1 dag te laat is vind het vrijwel jammer dat het nu dan toch nog wel te laat binnenkomt als het vandaag/morgen komt ...

greetz Sjonnie92

EnergieHenk

Feestdagen denk ik...
Rustig afwachten of een e-mail is meestal de beste weg.
En bellen kost je alleenmaar je beltegoed...

WillemLW

Ongelezen bericht door WillemLW »

Goed gaan zal het wel. Alleen betaal je maandelijks (en jaarlijks) meer geld, vooral wat betreft het vastrecht in vergelijking met een aantal (niet alle, NEM heeft bv ook geloof ik, maar weet niet zeker, hoog vastrecht) andere aanbieder. Ik betaal bijvoorbeeld maar 3 euro p/maand vastrecht. Hoeveel vastrecht betaal jij bij de iPad 3?

EnergieHenk

Bij welke energieleverancier mag dat dan zijn Willem ???

Als je op de Oxxio Site [onder het kopje Klant worden?] bij Tarieven je Postcode intoetst, dan zie je alle tarieven
voor gas en stroom en het vastrechtbedrag per product en zelfs de heffingskorting wordt vermeld, overzichtelijk, exact en inclusief Btw.

sjonnie92

ja heb vandaag de mail binnen gekregen van oxxio

2 weken na de eerste betaling krijg ik de code van de ipad en kan ik een betere krijgen tegen betaling het gaat om de ipad 16 gb wifi

het loopt dus zoals het nu staat gelukkig op rolletjes zoals henk al zei ze hebben de feest dagen :) mij niet wetende maar mijn excusses daar voor :)

voor de rest hou ik in dit topic jullie nauwlettend op de hoogte wat mijn ervaringen zijn met oxxio het is men eerste huisje met men eerste ervaring met oxxio die ik graag met jullie wil delen

vragen of opmerkingen kan je altijd vragen via een privé berichtje of gewoon in dit topic posten

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik ben er niet van overtuigd dat dit serieus is

EnergieHenk

Even op de Paradigit Site gekeken en voor de 3g versie vragen ze €40,- meer.

Wel een leuke en betaalbare optie of niet..???

Zit je wel weer aan een internet abonnement vast...jammer..$$$...

Of draadloos thuis...Wi-Fi...
Laatst gewijzigd door EnergieHenk op 03 jun 2012 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

WillemLW schreef:Alleen betaal je maandelijks (en jaarlijks) meer geld, vooral wat betreft het vastrecht in vergelijking met een aantal (niet alle, NEM heeft bv ook geloof ik, maar weet niet zeker, hoog vastrecht) andere aanbieder. Ik betaal bijvoorbeeld maar 3 euro p/maand vastrecht. Hoeveel vastrecht betaal jij bij de iPad 3?
Heb het even opgezocht:
Vastrecht levering per product bij Oxxio in dit geval (dus bij Ipad aanbieding)
€ 77,89 per jaar per product. Komt dus neer op maandelijks: € 6,49 per product per maand. Tesamen: € 12,98 per maand voor beide producten vastrecht levering.
Duur geintje deze vermeende aanbieding!!
Klopt, NL (nem) energie hanteert ook zo'n absurd hoog vastrecht levering per product per maand.

Essent en Nuon bijvoorbeeld slechts voor beide poducten samen € 5,- per maand aan vastrecht leveringskosten.
Overigens noemen sommige leveranciers het ook wel administratiekosten per product.

EnergieHenk

[quote="WillemLW"] Ik betaal bijvoorbeeld maar 3 euro p/maand vastrecht.

Welke Energie leverancier mag dat dan zijn...???...
Iemand een idee ??? Willem vertelt het mij niet...!!!...

sjonnie92

gister de welkom map thuis gekregen op men nieuwe adress :) staat alles keurig netjes in nu maar afwachten hoe het verder gaat

sjonnie92

vandaag heefd oxxio mij telefonisch benaderd omdat ik een mail had gestuurt over de nagetiefe reactie's en dat ik er niet blij mee was om dat te horen net nu ik een contract heb getekend heel goed gesprek gehad met die vrouw ik kom in men nieuwe huis post op halen ja meterstanden kaart heb ik per direct door gebelt naar het meterstanden gratis nummer 0800.... + heb deze zonet op de bus gedaan want heb 5 dagen de tijd en anders gaan ze een schatting doen nu doe ik net ook de meterstanden op internet bij oxxio nu blijkt dat ik weinig heb verbruikt :S en dat vind oxxio verdacht kan ik hier ook iets tegen doen of moet de oude bewoner dat doen ? hoor hier graag meer over

Merlijn1983

Ongelezen bericht door Merlijn1983 »

Merlijn1983

12 jun 2012 10:40
Ik heb de gok genomen en ben lid geworden van Oxxio. Aangmeld op 16 mei.
Nadat ik mijn Ipad heb ontvangen stap ik over naar een andere energieleverancier.
Deze betaald de boete van €250,- voor het vroegtijdig opzeggen. De €100,- voor de Ipad betaal ik zelf.
Lijkt mij helemaal goed komen zo...... of mis ik iets?

WillemLW

Ongelezen bericht door WillemLW »

Soms staat in de kleine lettertjes de vergoeding van een opzegboete beperkt tot 100 euro ofzo (of iets van een bedrag voor 1 jaar en niet 3 jaar). Lees dat ff goed na bij je overstap-aanbieder.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

WillemLW schreef:Soms staat in de kleine lettertjes de vergoeding van een opzegboete beperkt tot 100 euro ofzo (of iets van een bedrag voor 1 jaar en niet 3 jaar). Lees dat ff goed na bij je overstap-aanbieder.
Klopt.
Dan nog iets, als Oxxio in dit geval ook al overstapvergoeding heeft vergoed om van de huidige leverancier naar oxxio te gaan en er wordt weer binnen het jaar opgezegd mogen zij deze ook weer terugvorderen aldus de voorwaarden.

pretorian83

Ongelezen bericht door pretorian83 »

Ik ben ook een contract aangegaan met Oxxio, omdat ik in mijn andere huis ook Oxxio heb en altijd goed is bevallen. Ik bel dus naar Oxxio om energie en gas te bestellen en kreeg te horen dat ik ook een GRATIS iPad zou krijgen (wat ik dus niet wist) dus ik was erg blij. Na veel problemen heb ik eindelijk na 4 weken mijn code ontvangen (had hem eerder moeten krijgen, alleen door een fout bij hun in het systeem hebben ze mijn voorschotbedrag twee weken te laat geincasseerd) en de bestelling gedaan bij Paradigit, nu moet ik nog twee weken wachten tot ik de GRATIS iPad thuis krijg, want Oxxio moet namelijk de bestelling nog valideren? ik zou nie tweten waarom. Maar nu komt het leuke, Oxxio doet namelijk aan misleidende reclame en aanbieding, want je krijgt de iPad niet gratis, die betaal je gewoon je krijgt alleen circa 190 EUR korting (na globale berekening) Ik wist verder niets van dat ik duurder uit zou zijn omdat ik het telefonisch heb besteld en mij ook niets is verteld dat er ander voorwaarden aan hingen, dus ik ging er vanuit dat ik hem 100% gratis zou krijgen.

Nu heb ik deze klacht ook neer gelegt bij de Consuwijzer (NMa) http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in en kreeg de TIP van hun om iedereen die dit zelfde probleem heeft deze te melden bij de Consuwijzer, omdat dan de toezichthouder ermee aan de slag kan gaan.

Tevens als je wilt bellen met oxxio hoef je er zelf niet voor te beatelen door gewoon je telefoonnummer in te vullen bij 'bel me nu' knop. zie hier: https://www.oxxio.nl/oxxio-thuis/klante ... tformulier (let wel, ik gebruik Internet Explorer)

MVG

Jaap & Ricardo

Grietje68

Ongelezen bericht door Grietje68 »

Misschien moet ik dan maar blij zijn dat de verkoper (zogenaamd) niet van de Ipad actie af wist. Op 9 mei ben ik contract aangegaan en dat gaat 9 juli pas in. Tijdens verkoopgesprek informeerde ik naar zijn mooie en handige Ipad. Of ik die soms ook als welkomstkado kon krijgen. Hij wist (zogenaamd) van niets. Nu zag ik afgelopen donderdag in 10 minuten tijd 3 keer de Ipad commercial voorbij komen. Voor het eerst. Ik heb gelijk geïnformeerd naar de startdatum van de actie, die op 15 april was ingegaan. Maar ook al is mijn contract nog niet geactiveerd, ik kan niets veranderen en de Ipad zal ik ook niet ontvangen. Erg (on)vriendelijk dus....Ik bekijk nu de mogelijkheden om voor de startdatum al weer over te stappen, want van klantenbindingen hebben ze bij OXXIO blijkbaar niet gehoord. Zogenaamd dus.

Iemand suggesties voor een betere klantvriendelijke energiemaatschappij? Ik had de NEM en die was duurder, maar wel vriendelijker....

Gesloten