LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon jaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
Mircas

Nuon jaarafrekening

Ongelezen bericht door Mircas » 14 jun 2012 13:46

Heb begin juni mijn jaarafrekening van Nuon ontvangen. Krijg geld terug en dit zou 7 juni naar mijn rekening worden overgemaakt. Niets ontvangen op de 7e dus gebeld naar de klantenservice. Kreeg te horen dat mijn rekeningnummer niet bekend was. Heb de mevrouw gemeld dat in de brief van de jaarafrekening staat dat op 7 juni het bedrag naar rekeningnummer zou worden overgemaakt. Dus wel bekend, kreeg als antwoord dat zij een betaalopdracht ging inboeken maar dat kon nog wel ruim een week duren. Klacht ingediend via formulier op de Nuon site en krijg een mail dat ik binnen 2 weken een reactie zal krijgen. Nog een klacht aangemaakt op klacht.nl en deze is nu in behandeling maar hoor verder niets van Nuon. Komt er kortweg op neer dat Nuon mijn geld gewoon vasthoud en niet reageert. Weet iemand wat ik nu nog kan doen? Kan ik om de wettelijke rente vragen?

Alvast bedankt voor de reacties,

Jan

GJvdZ

Re: Nuon jaarafrekening

Ongelezen bericht door GJvdZ » 14 jun 2012 14:28

Hoeveel tienden van centen heeft u aan misgelopen rente?

De Nuon Medewerker
verified

Ongelezen bericht door De Nuon Medewerker » 14 jun 2012 17:07

Beste Mircas,

Via Klacht.nl hebben wij u inmiddels laten weten dat wij het tegoed inmiddels hebben uitbetaald. Normaal betalen wij het tegoed direct de volgende dag na het verschijnen van de jaarafrekening aan de klant uit. Het is nu 7 dagen later geworden, een week na ontvangst van de jaarafrekening. Voor de latere uitbetaling dan gepland, bieden wij u verontschuldigingen aan.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Mircas

Ongelezen bericht door Mircas » 14 jun 2012 17:21

Staat nog steeds niet op mijn rekening dus in ieder geval geen 7 dagen te laat maar minimaal 8 dagen.
De telefoonkosten en mislopen van de wettelijke rente mag ik zelf betalen.
Geweldig opgelost toch. Hulde!

EnergieHenk

Ongelezen bericht door EnergieHenk » 14 jun 2012 18:20

Mircas

Gras gaat niet harder groeien als je eraan trekt...Sommige dingen hebben tijd nodig...Trekken aan de Radar bel is altijd goed...

Mircas...Heb je het Topic...Nuon Jaarafrekening...Bericht...2 maart 2012...van Simone88...al gelezen..??..Wel even doen..!!..

Henk.

Shine

Ongelezen bericht door Shine » 15 jun 2012 23:43

.... grrr dat gezeur over rente mislopen. Hoeveel denkt u dat dit aan rente is?
Dan nog even wat anders..... stel dat u een jaarafrekening krijgt en uw verbruik is hoger geweest dan hetgeen u hebt betaald.
Het bij te betalen bedrag zal dan pas worden afgeschreven (indien u een automatische incasso heeft) op de dag van de maand waarop de automatische incasso plaatsvindt. Jaarafrekening komt op de 5e, de automtische incasso vindt steeds plaats op de 25ste ! Mag de leverancier (doet er niet toe welke leverancier het is) dan ook rente van u ontvangen omdat de incasso pas op de 25ste plaatsvindt? Nog los van de misgelopen rente die de leverancier sowieso al heeft misgelopen omdat uw maandelijkse termijn te laag bleek te zijn ten opzichte van uw daadwerkelijke verbruik.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 16 jun 2012 00:06

Ik mis de woorden oplichters en graaiers in de openingspost. :?

:lol: :lol:

EnergieHenk

Ongelezen bericht door EnergieHenk » 18 jun 2012 20:49

Mircas

Is het al rond.?.en heb je het topic van Simone88 nog gelezen.?.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... g#p1489342

Gesloten