LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] samen met essent evolta het nieuwe jaar in.....

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
groen-grijs
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2003 14:48

samen met essent evolta het nieuwe jaar in.....

Ongelezen bericht door groen-grijs »

Naar aanleiding van dubbele nota's voor de zogenaamde netwerkkosten, zoek ik mensen in dezelfde situatie.

Aanleiding:

Na overgang naar evolta voor groene stroom, werd alles keurig afgehandeld met een eindafrekening van essent op eind maart dit jaar.
Evolta ging alles betalen, inclusief netwerkkosten.

Nadat we de meterstand in augustus aan essent hadden doorgegeven,
kwamen in oktober en november nota's van essent binnen voor netwerkkosten, het zou om een totaal bedrag gaan van ca 230 euro.

Echter, deze kosten werden al door ons aan evolta betaald in het maandelijkse termijn bedrag.

Evolta wil na lang aandringen, een termijn terugbetalen en geeft geen uitleg over de al betaalde netwerkkosten.

Wie weet wat hier aan de hand is, of wie zit in dezefde situatie. :?:



Inmiddels blijft essent aanmaningen sturen en ook afsluiten wordt al genoemd, we zijn niet eens klant!

Essent helpdesk weet van niets, U zou teruggebeld worden? ik heb niets staan in de computer....

Evolta neemt contact op met essent maar dat levert niets op.
nog niet afgesloten,

Essent geeft na telefonisch kontakt aan, te werken aan een interne sturing en de nota's terug te sturen naar de afdeling mdf....
Wel ontving ik nog op oudejaars dag een nieuwe nota...

Evolta doet ook niks, kan geen fax sturen met een verklaring van betaalde netwerkkosten, wil wel een brief sturen maar doet dit vervolgens niet.... Wat een zootje.
Laatst gewijzigd door groen-grijs op 01 jan 2004 20:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: samen met essent evolta het nieuwe jaar in.....

Ongelezen bericht door Gast »

kan het soms zijn dat je wel groene stroom via evolta hebt, maar de rest, gas of warmte, via essent?

Marcelll
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2003 11:04

Re: samen met essent evolta het nieuwe jaar in.....

Ongelezen bericht door Marcelll »

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem.
In mei heb ik mij aangemeld voor Evolta.
Afgesproken was dat ik ze 90 euro per maand zou betalen.
Echter tot op de dag van vandaag betaal ik EN aan Evolta EN nog steeds aan Essent.
Essent zegt in een reactie ([email protected]): "Wij hebben tot op heden van Evolta geen melding ontvangen dat u daar klant bent geworden. Zonder deze melding kunnen wij u voor levering niet afmelden en
blijft uw voorschot gelijk. Het enige wat moet gebeuren is dat Evolta aan ons meld dat u daar klant bent geworden. zodra wij deze melding ontvangen hebben
ontvangt u van ons de eindafrekening voor elektriciteit, worden de teveel betaalde bedragen hiervoor terug betaald en wordt uw voorschot verlaagd. Zonder
een correcte melding van Evolta kunnen wij helaas niets voor u doen."

En Evolta zegt dat de wissel in Juni heeft plaatsgevonden.
En zonder overleg met mij hebben ze het maandbedrag opeens verhoogd naar 175 euro.
Voor mij is het denk ik het makkelijkst als Evolta alles terugstort op mijn rekening.
Maar krijg dat maar eens voor elkaar.
Dikke ellende is dit voor een paar rotcenten die je zogenaamd bespaart......

krissie

Re: samen met essent evolta het nieuwe jaar in.....

Ongelezen bericht door krissie »

grijs-groen,
ik zou maar heel gauw naar de bank het laatste bedrag terughalen (kan binnen 30 dagen) en verder het evolta laten uitzoeken want volgens mij ben je officieel nog geen klant bij evolta, dan moet je toch ook iets van een eindstand bij essent hebben en een beginstand bij evolta(die moet natuurlijk weer hetzelfde zijn,maar ja das logisch)

als het niet helpt. naast trosradar is er nog een trosopgelicht

krissie

Re: samen met essent evolta het nieuwe jaar in.....

Ongelezen bericht door krissie »

oeps ik heb gister zomaar ergens overheen gelezen in je bericht grijs groen, laat en moe sorrie je had wel een eindnota van essent,

de eindnota is natuurlijk het bewijs van het overgaan op groen van essent naar evolta, die moet je eventueel naar evolta faxen. zoek of je bewijs hebt van gemaakte afspraken met evolta, als je netwerk bij essent gebleven is (die is en blijft eigenaar van het netwerk als je in hun gebied zit) dan moet je natuurlijk niet ook netwerk bij een ander betalen, alleen de levering van electra is naar evolta.
neem met beide contact op en laat het nu eens goed uitzeken!

groen-grijs
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2003 14:48

Re: samen met essent evolta het nieuwe jaar in.....

Ongelezen bericht door groen-grijs »

Zoals al aangegeven in de koptekst, beide bedrijven blinken uit in niet reageren of niet-inhoudelijk reageren, je moet altijd zelf contact opnemen en dan gebeurt er vervolgens niets.

Essent is redelijk bereikbaar, en het call-center weet wel waar het over gaat.
Men weet dus nu dat ik geen klant bij essent meer ben, maar dat je automatisch klant wordt indien je de meterstand doorgeeft!

Dit gebeurde dus ook toen ik in augustus de meterstand doorgaf.

Voorlopige situatie, het zijn dus geen nota's voor netwerk kosten, maar gewoon illegale facturen voor niet verrichte diensten.

Pas dus op als je de meterstand voor de groene energie opgeeft aan je netwerkbeheerder, dit is verplicht maar geeft aanleiding tot spoopnota's

Wie heeft dit ook meegemaakt??
:?:


Gast

Re: samen met essent evolta het nieuwe jaar in.....

Ongelezen bericht door Gast »

Ik maak nu hetzelfde mee, maar dan met aanmelden na verhuzing.
Ik wacht nu al vier maanden op een eindafrekening. Toen ik er achteraan ging bellen bij Essent, werd mij vertelt dat Evolta de gegevens nog niet heeft doorgestuurd. Ik bel naar Evolta en wat blijkt: Essent heeft de gegevens al vanaf eind september! Ze hebben mij dit ook kunnen aantonen.
Volgens mij ligt het dus niet aan Evolta maar aan Essent!!! Die monopolist wil gewoon alles zo in het honderd laten lopen, dat straks niemand meer durft te wisselen.
Overigens snap ik de moeilikheid helemaal niet: A. je hebt adresgegevens en aansluitgegevens, B. je hebt de standen van afsluiting! Het lijkt mij toch echt raar dat ze daar geen computer hebben en die twee feiten met elkaar verbinden: volgens mij kan dit met 1 druk op de knop!

O ja, toen ik meldde bij Essent dat ik nog geen afrekening had ontvangen, werd mij door een rund vertelt dat ik ok gewoon voorschotten voor mijn oude adres moest betalen. Hoe dom kun je zijn: betalen voor een afgesloten aansluiting.

Eén ding weet ik zeker: bij Essent werken echt onkundige mensen!

Gesloten